КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 листопада 2017 року № 810/3537/17
Суддя Київського окружного адміністративного суду Терлецька О.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сезони СПА" до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Сезони СПА" (далі - Товариство) з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області (далі - ГУ ДФС у Київській області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 03.07.2017 № 0024801406 (далі - оспорюване рішення).
В обгрунтування позовних вимог позивач зазначив, що висновки Акта фактичної перевірки від 19.12.2016 про порушення Товариством норм з регулювання обігу готівки, на підставі яких було прийнято оспорюване рішення не відповідають дійсним обставинам справи, а тому вважає, що таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Заперечуючи проти позову, відповідач вказує, що ГУ ДФС у Київській області при прийнятті оспорюваного рішення, яким до позивача застосовано штрафні санкції у сумі 58 565,97 грн., діяло в межах повноважень та з дотриманням вимог чинного законодавства, у зв'язку з чим вважає, що підстави для задоволення адміністративного позову відсутні.
Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2017 на підставі статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України вирішено подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Відповідно пп. 75.1.3 п. 1 ст.75 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, (із змінами і доповненнями) (далі - ПК України) ревізорами ГУ ДФС у Київській області проведено фактичну перевірку в барі за адресою: Київська обл., смт. Козин, Обухівське шосе, 3 та готелі за адресою: Київська обл., смт. Козин, вул. Київська, 2, ТОВ "Сезони СПА" (код ЄДРПОУ 35162282), про що складено акт від 16.12.2016 № 3189/1000/14/35162282 (зареєстрований 19.12.2016) (далі - Акт перевірки).
При проведенні перевірки бару ТОВ "Сезони СПА", що знаходиться за адресою: Київська обл., смт. Козин, Обухівське шосе, 3, виявлено факт видачі під звіт готівкових коштів з каси Товариства підзвітній особі ОСОБА_2
Зокрема, 26.11.2016 підзвітній особі ОСОБА_2 видано під звіт готівкові кошти в сумі 31 719,58 грн. за видатковим касовим ордером №706, які були повернуті в касу підприємства 27.11.2016 за прибутковим касовим ордером №708. При цьому, звіт про використання коштів, виданих під звіт, до бухгалтерії ТОВ "Сезони СПА" надано не було.
В період з 27.11.2016 по дату перевірки підзвітній особі ОСОБА_2 видано під звіт з каси Товариства готівкові кошти в загальній сумі 234 263, 90 грн., що підтверджується карткою рахунку 3721 даних бухгалтерського обліку ТОВ "Сезони СПА" по підзвітній особі - ОСОБА_2
У зв'язку із викладеним, податковий орган дійшов висновку, який виклав у Акті перевірки про порушенням Товариством вимог пункту 2.11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (зі змінами та доповненнями), затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 N 637, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за N 40/10320 (далі - Положення №637), в частині перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки.
На підставі висновків Акта перевірки Києво-Святошинською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було винесено: податкове повідомлення рішення № 0000172213 від 06.01.2017 року, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 58565,97 грн. та рішення про застосування фінансових санкцій № 0000162213 від 06.01.2017 року, яким застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 136000,00грн.
Не погоджуючись з прийнятими рішеннями скориставшись правом наданим платнику податків п.56.3 ст.56 Податкового Кодексу України, Позивач подав скаргу до ГУ ДФС у Київській області.
Рішенням про результати розгляду скарги від 07.04.2017 року №1907/10/10-36-10-01-04, ГУ ДФС у Київській області скасувало:
- рішення про застосування фінансових санкцій Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області від 06.01.2017 № 0000162213;
- податкове повідомлення - рішення Києво-Святошинської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області від 06.01.2017 року №0000172213, як винесене без врахування змін до ст.19-1 ПК України, та зобов'язало Києво-Святошинську ОДПІ ГУ ДФС у Київській області надати матеріали структурному підрозділу ГУ ДФС у Київській області для винесення нового податкового повідомлення - рішення відповідно до чинного законодавства України, а скаргу задовольнила частково.
ГУ ДФС у Київській області було прийнято нове податкове повідомлення - рішення від 03.07.2017 року за № 0024801406 щодо донарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у розмірі 58565,97 грн., яке отримано Товариством 19.07.2017 року засобами поштового зв'язку.
Не погоджуючись з висновками відповідача та прийнятим оспорюваним рішенням, позивач звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами спору, суд вважає за необхідне звернути увагу на наступні обставини справи та приписи законодавства.
Згідно з пунктом 2.11 Положення № 637 видача готівкових коштів під звіт або на відрядження (далі - під звіт) здійснюється відповідно до законодавства України.
Видача готівкових коштів під звіт на закупівлю сільськогосподарської продукції та заготівлю вторинної сировини, крім металобрухту, дозволяється на строк не більше 10 робочих днів від дня видачі готівкових коштів під звіт, а на всі інші виробничі (господарські) потреби на строк не більше двох робочих днів, уключаючи день отримання готівкових коштів під звіт.
Якщо підзвітній особі одночасно видана готівка як на відрядження, так і для вирішення в цьому відрядженні виробничих (господарських) питань (у тому числі для закупівлі сільськогосподарської продукції у населення та заготівлі вторинної сировини), то строк, на який видана готівка під звіт на ці завдання, може бути продовжено до завершення терміну відрядження.
Видача відповідній особі готівкових коштів під звіт проводиться за умови звітування нею у встановленому порядку за раніше отримані під звіт суми.
Звітування за одержані під звіт готівкові кошти здійснюється відповідно до законодавства України.
Згідно з пунктом 5 наказу Міністерства фінансів України від 05 грудня 2012 року № 1276 "Про затвердження форми Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядку його складання" (чинний на момент здійснення касових операцій) звіт складається платником податку (підзвітною особою), що отримала такі кошти від підприємств всіх організаційно-правових форм або самозайнятої особи.
До суми перевищення не включаються та не оподатковуються документально підтверджені витрати, здійснені за рахунок готівкових чи безготівкових коштів, наданих платнику податку під звіт роботодавцем на організацію та проведення прийомів, презентацій, свят, розваг та відпочинку, придбання та розповсюдження подарунків у межах граничного розміру таких витрат, передбаченого у розділі III Кодексу, що здійснені таким платником та/або іншими особами з рекламними цілями.
Фізична особа, що отримала такі кошти, заповнює всі графи Звіту, крім: "Звіт перевірено", "Залишок унесений (перевитрата видана) у сумі за касовим ордером", бухгалтерських проводок, розрахунку суми утриманого податку за несвоєчасно повернуті витрачені кошти на відрядження або під звіт, які заповнюються особою, що надала такі кошти, та "Звіт затверджено", які підписуються керівником (податковим агентом).
Судом встановлено, що основною підставою податкового органу для висновку про порушення Товариством вимог пункту 2.11 Положення № 637 було те, що ОСОБА_2 видано під звіт готівкові кошти в сумі 31 719,58 грн. за видатковим касовим ордером №706, які були повернуті в касу підприємства 27.11.2016 за прибутковим касовим ордером №708. При цьому, звіт про використання коштів, виданих під звіт, до бухгалтерії ТОВ "Сезони СПА" надано не було, доказом чого відповідач вважає картку рахунку 3721 даних бухгалтерського обліку ТОВ "Сезони СПА".
Із оспорюваного рішення слідує, що штрафні санкції застосовані до Товариства за порушення вимог пункту 2.11 Положення № 637 на підставі абз. 2 ст.1 Указу Президента України від 12.06.1995 №436/95 "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки", який передбачає, що у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: а саме за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідач не спростовує той факт, що готівкові кошти в сумі 31 719,58 грн., видані під звіт ОСОБА_2 за видатковим касовим ордером №706, були повернуті в касу підприємства 27.11.2016 за прибутковим касовим ордером №708.
Таким чином, суд приходить до висновку, що оспорюване рішення прийнято ГУ ДФС у Київській області безпідставно, оскільки виклад обставин про неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки Товариства Акт перевірки не містить, а також не обгрунтовано, тобто - без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення.
За таких умов, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та скасування оспорюваного податкового повідомлення - рішення від 03.07.2017 № 0024801406.
Відповідно до частини 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Беручи до уваги те, що Товариством при зверненні до суду було сплачено судовий збір у розмірі 1600 грн., суд вважає за необхідне присудити вказану суму на користь позивача за рахунок суб'єкта владних повноважень - ГУ ДФС у Київській області.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області від 03.07.2017 № 0024801406.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сезони СПА" (код ЄДРПОУ 35162282) сплачений ним удовий збір у розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Київській області.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Терлецька О.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2017 |
Оприлюднено | 04.12.2017 |
Номер документу | 70671543 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні