Рішення
від 27.11.2017 по справі 234/8129/17
КРАМАТОРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 234/8129/17

Провадження № 2/234/3762/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 листопада 2017 року Краматорський міський суд Донецької області у складі:

головуючого - судді Лутай А.М.,

при секретарі - Пагуліч Д.Г.,

за участю: представника відповідача - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Краматорськ Донецької області цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_2 до Донецького національного університету економіки і торгівлі імені ОСОБА_3 в особі відокремленого підрозділу Краматорський коледж Донецького національного університету економіки і торгівлі імені ОСОБА_3 про стягнення заборгованості з виплати соціальної стипендії, третя особа: Міністерство освіти і науки України,

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_2 02.06.2017р звернувся до суду з дійсним позовом, вказуючи, що з 29 вересня 2014 року по 30 червня 2016 року він навчався у вищому навчальному закладі 1 рівня акредитації Краматорський коледж Донецького Національного Університету економіки і торгівлі імені ОСОБА_3 , відповідач у справі (надалі Коледж, або навчальний заклад) на денній формі навчання, за рахунок коштів державного бюджету, спеціальність Економіка підприємства , до якого був зарахований поза конкурсом, на підставі ст.5 Закону України Про підвищення престижності шахтарської праці , як особа, батько якої має стаж роботи в підземних умовах більше 15 років. Зазначає, що факт наявності підземного стажу роботи батька, ОСОБА_4, більше 15 років надавав йому право на отримання з жовтня 2014 року соціальної стипендії в розмірі прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, відповідно до ст.5 ЗУ Про підвищення престижності шахтарської праці . Однак, навчальний заклад, у супереч вимогам законодавства, з жовтня 2014 року по січень 2015 року та з січня 2016 року по травень 2016 року виплачував йому лише академічну стипендію за успішне навчання, значно меншу за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб, що підтверджується довідкою навчального закладу про стипендію. А в період з лютого 2015 року по грудень 2015 року та в червні 2016 року не виплачував стипендію взагалі, не зважаючи на те, що стипендія, на яку він мав право, є соціальною, була гарантована державою та на час спірних правовідносин не залежала від успішності навчання студента.

Вказує, що за період навчання з жовтня 2014 року по червень 2016 року була нарахована та виплачена академічна стипендія на загальну суму 5310грн, загальна сума соціальної стипендії, яку відповідач повинен був виплатити йому за цей період складає 27322грн . Сума заборгованої соціальної стипендії, що складає різницю між сумою соціальної стипендії відповідно до ст.5 ЗУ Про підвищення престижності шахтарської праці (27 322грн) та сумою виплаченої стипендії (5 310грн) складає 22012грн, у зв?язку з чим, загальна сума заборгованості по виплаті соціальної стипендії, що підлягає стягненню з Коледжу, за період з жовтня 2014 року по червень 2016 року, з урахуванням індексу інфляції складає - 27 964,87грн . Просить стягнути з відповідача на його користь суму не нарахованої і не виплаченої соціальної стипендії за жовтень 2014 - червень 2016 року, включно, з урахуванням інфляційних втрат, в розмірі 27 964,87грн, а також, витрати по сплаті судового збору в сумі 640грн.

Позивач ОСОБА_2 підтримав позовні вимоги в повному обсязі, наполягав на їх задоволенні та надав суду заяву про розгляд справи без його участі, не заперечував проти винесення заочного рішення.

ОСОБА_1, представник відповідача, заперечував проти задоволення позову ОСОБА_2 та в судовому засіданні пояснив, що згідно ч.1 ст.5 Закону України Про підвищення престижності шахтарської праці від 02.09.2008р №345-VI шахтарі, які мають стаж підземної роботи не менш як три роки , а також протягом трьох років після здобуття загальної середньої освіти особи, батьки яких є шахтарями та які мають стаж підземної роботи не менш як 15 років або які загинули внаслідок нещасного випадку на виробництві чи стани інвалідами І або II групи, зараховуються поза конкурсом за особистим вибором спеціальності до державних і комунальних вищих та професійно-технічних навчальних закладів України для навчання за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів з наданням місць у гуртожитках на час навчання та гарантованою виплатою за рахунок коштів державного бюджету стипендії в розмірі прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб. Тобто, законодавець у вищенаведеному Законі визначив не соціальну, а загальну (академічну) стипендію. Позивач невірно визначив статус стипендіальної виплати. На період спірних правовідносин стипендія дітям шахтарів не відносилась до соціальної. Але, призначення, нарахування та виплата стипендії позивачу здійснювалось на підставі діючого законодавства України. Постановами КМУ не передбачено виплату стипендії дітям шахтарів у розмірі прожиткового мінімуму, хоча Законом України Про підвищення престижності шахтарської праці встановлені такі пільги. Відповідач є бюджетною установою і не в змозі порушувати напрями використання бюджетних призначень визначених Паспортами бюджетних програм, в яких не згадано Закон України Про підвищення престижності шахтарської праці . При призначенні стипендії навчальний заклад керується Постановою КМУ від 12.07.2004 року за №882 Порядок призначення і виплати стипендій і відповідач не має права на виплату вказаної у позові стипендії за рахунок загального і спеціального фондів, оскільки джерела для її виплати відсутні. Разом з тим, чинним Порядком призначення і виплати стипендії Питання стипендіального забезпечення , затвердженим постановою КМУ №882 від 12.07.2004р, окремо не передбачена виплата соціальних чи академічних стипендій особам, батьки яких є шахтарями та які мають стаж підземної роботи не менш як 15 років, у тому числі і у підвищеному розмірі. До цього нормативного акту неодноразово вносились зміни та доповнення, однак у відповідність до Закону України Про підвищення престижності шахтарської праці він не приведений. Крім того зазначив, що Бюджетним кодексом України від 08.07.2010р №2456-V1 з метою досягнення цілісності бюджетних категорій доходів і видатків, для забезпечення взаємозв'язку між функціональними призначеннями і економічним характером видатків бюджету регулюються відносини в процесі розгляду, затвердження, виконання бюджетів, дотримання бюджетного законодавства. Відповідно до п.40 ч.1 ст.2 Бюджетного Кодексу України, документом, що визначає мету, завдання, напрями використання бюджетних коштів, відповідальних виконавців та інші характеристики бюджетної програми відповідно до бюджетного призначення, встановленого законом про державний бюджет України - є Паспорт бюджетної програми . Відповідно до Закону України Про Державний бюджет України на 2014 рік та Правил складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 29.12.2002р №1098 Про паспорти бюджетних програм , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.01.2008р №47/7368 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2008р №19, зі змінами) спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством фінансів України від 21.03.2014р №249/311 був затверджений паспорт бюджетної програми на 2014 рік. Відповідно до Закону України від 28.12.2014р №80-VIII Про Державний бюджет України на 2015 рік та Правил складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 29.12.2002р №1098 Про паспорти бюджетних програм , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.01.2008р №47/7368 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2008р №19, зі змінами) спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством фінансів України від 17.02.2015р №157/109 був затверджений паспорт бюджетної програми на 2015 рік. Пунктом 9 Перехідних положень Закону України Про державний бюджет України на 2015 рік встановлено, шо норми і положення ст.5 ЗУ Про підвищення престижності шахтарської праці застосовуються у порядку та розмірах встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетню фондів загальнообов'язкового та державного соціального страхування. Відповідно до Закону України від 25.12.2015р №928-VI1I Про Державний бюджет України на 2016 рік та Правил складання паспортів бюджетних програм та звітів про їх виконання, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 29.12.2002р №109 Про паспорти бюджетних програм , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21.01.2008р №47/7368 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 14.01.2008р, зі змінами) спільним наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерством фінансі України від 29.01.2016р №182/277 був затверджений паспорт бюджетної програми на 2016р. Пунктом 11 Перехідних положень Закону України Про державний бюджет України на 2016 рік встановлено, що норми і положення ст.5 ЗУ Про підвищення і престижності шахтарської праці застосовуються у порядку та розмірах встановлених Кабінетом Міністрів України виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетних фондів загальнообов'язкового та державного соціального страхування. Паспорти мають конкретні нормативно-правові акти, які визначають напрями використання бюджетних коштів. В кожному з паспортів бюджетної програми не згадано Закон України Про підвищення престижності шахтарської праці , як підстава для виконання бюджетної програми на кожен календарний рік. Головні розпорядники бюджетних коштів, які встановлені ст.22 Бюджетного кодексу України, розробляючи та затверджуючи паспорти бюджетних програм не врахували необхідність бюджетного зобов'язання щодо виконання ст.5 вищезгаданого Закону. Виконуючи накази головного розпорядника бюджетних коштів (МОН і Мінфін України) Відповідач не мав права порушувати напрями використання бюджетних призначень. На підставі ст.23 Бюджетного кодексу України будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення, якщо інше не передбачено законом про Державний бюджет України. Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) у порядку, визначеному цим Кодексом. Згідно ст.56 Бюджетного кодексу України регулювання питань методології бухгалтерського обліку та звітності про виконання бюджетів здійснюється Міністерством фінансів України. Бухгалтерський облік усіх операцій щодо виконання Державного бюджету України здійснюють органи Казначейства України у порядку, встановленому Міністерством фінансів України. Цей облік має відображати всі активи та зобов'язання держави. Бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Міністерством фінансів України. Представник відповідача вважає, що таким чином у даній цивільній справі піднімається питання про колізію законів. З однієї сторони, Закон України Про підвищення престижності шахтарської праці є спеціальним Законом в частині права Позивача одержувати стипендію у розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб. З другої сторони, для Відповідача в частині розпорядження наданими бюджетними коштами на виплату академічної та соціальної стипендії спеціальними законами є Бюджетний кодекс України та закони України Про державний бюджет України на відповідний рік . Неузгодженість між чинними нормативно-правовими актами, їхнє протиріччя з одного й того самого предмета регулювання, а також суперечність між двома або більше формально чинними нормами права, прийнятими з одного і того ж питання, в теорії права відомі як колізія норм права. Колізія норм права вирішується шляхом вибору того нормативного акта, який має бути застосований до конкретного випадку (юридичного факту). У разі існування неузгодженості між нормами, виданими одним і тим самим нормотворчим органом, застосовується акт, виданий пізніше, навіть якщо прийнятий раніше акт не втратив своєї чинності. Така неузгодженість може виникнути внаслідок того, що прийняття нової норми не завжди супроводжується скасуванням "застарілих" норм з одного й того ж питання. Враховуючи те, що ст.5 ЗУ Про підвищення престижності шахтарської праці на період спірних правовідносин не змінювалась з 05.07.2012р, а закони України, які встановлюють видатки і джерела фінансування та обов'язкові для виконання всіма бюджетними остановами, представник відповідача вважає, що для прийняття законного та обґрунтованого рішення повинні враховуватись у першу чергу положення Бюджетного кодексу України і закони України Про Державний бюджет України на 2014 рік , Про Державний бюджет України на 2015 рік та Про державний бюджет України на 2016 рік , які є спеціальними в частині фінансових правовідносин між Відповідачем та Позивачем та приймались набагато пізніше ніж Закон України Про підвищення престижності шахтарської праці . Таким чином, Закони України Про державний бюджет України на 2014 рік , Про Державний бюджет України на 2015 рік та Про Державний бюджет України на 2016 рік мають вищу юридичну силу ніж Закон України Про підвищення престижності шахтарської праці . Крім того, підпунктом 5 п.1? Постанови Кабінету Міністрів України Деякі питання стипендіального забезпечення від 05.03.2008р №165 (чинною на період спірних правовідносин) встановлено, що з 01.09.2012р мінімальна (ординарна) академічна стипендія для студентів вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації, які навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодший спеціаліст або бакалавр становить 550грн на місяць. Ця постанова втратила чинність на підставі Постанови КМУ №1047 від 28.12.2016р. А враховуючи той факт, що законами України Про Державний бюджет України на 2015 рік та Про Державний бюджет України на 2016 рік встановлення розміру стипендії дітям шахтарів делеговано Кабінету Міністрів України, то розмір стипендії у 2015-2016 роках повинно було нараховуватись у розмірі 550грн щомісячно. Таким чином, заборгованість по стипендії, з урахуванням виплачених сум, становить 8126грн. Вважає, що позивач не довів свого права на стипендію у тому розмірі, який він розраховув. Просить в позовних вимогах ОСОБА_2 про стягненні заборгованості з виплати соціальної стипендії на суму 27 964,87грн відмовити.

Представник третьої особи - Міністрества освіти і науки України, в судове засідання не з'явився за невідомими суду причинами, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Вислухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали цивільної справи, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Згідно копії свідоцтва про народження ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 (серія 1-НО №523053, виданого 03.05.2013р, актовий запис №20), батьком останнього записаний ОСОБА_2 В?ячеслав Володимирович.

Згідно довідки із Краматорського коледжу Донецького Національного Університету економіки і торгівлі імені ОСОБА_3 від 14.04.2017р за №175 ОСОБА_2 з 29.19.2014р по 30.06.2016р навчався на денній формі навчання за спеціальністю Економіка підприємства .

Відповідно до довідок Краматорського коледжу ДонНУЕТ 1 рівня ім.М.Туган-Барановського від 05.05.2017р за №192,193 - ОСОБА_2 за період з жовтня 2014 року по вересень 2015 року включно отримав стипендію в загальній сумі 2200грн, зокрема: за жовтень 2014 року - 550грн, за листопад 2014 року - 550грн, за грудень 2014 року - 550грн, за січень 2015 року - 550грн. За період з жовтня 2015 року по червень 2016 року включно отримав стипендію в загальній сумі 3110грн, зокрема: за січень 2016 року - 622грн, за лютий 2016 року - 622грн, за березень 2016 року - 622грн, за квітень 2016 року - 622грн, за травень 2016 року - 622грн.

З наданих до суду довідки із відокремленого підрозділу Шахта Родинська ДП Мирноградвугілля від 23.05.2017р №01-10/708, копії трудової книжки оформленої на ім?я ОСОБА_2 В?ячеслава Володимировича, ІНФОРМАЦІЯ_2, вбачається, що останній з 22.07.1990р по 10.04.2011р працював на ВП Шахта Родинська ДП Красноармійськвугілля в якості електрослюсаря підземного з повним робочим днем в шахті, машиніста гірничо-виїмкових машин відземного з повним робочим днем в шахті, та має стаж роботи в вугільній промисловості 20 років 08 місяців 13 днів.

Судом встановлено та сторонами не заперечувалось, що позивач ОСОБА_2 належить до кола осіб на яких поширюється право на пільгову стипендію передбачену Законом України Про підвищення престижності шахтарської праці .

Статтею 3 Закону України Про вищу освіту визначено, що формування і реалізація державної політики у сфері галузі вищої освіти забезпечується шляхом надання особам, які навчаються у вищих навчальних закладах, пільг та соціальних гарантій у порядку, встановленому законодавством.

Згідно ч.2 та 3 ст.62 Закону України Про вищу освіту , в редакції, яка діяла на момент спірних правоввідносин, особи, які навчаються у вищих навчальних закладах за денною формою навчання за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, мають право на отримання стипендій у встановленому законодавством порядку. Особи, які навчаються у вищих навчальних закладах за денною формою навчання, можуть отримувати інші стипендії, призначені фізичними (юридичними) особами.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону України Про підвищення престижності шахтарської праці шахтарі, які мають стаж підземної роботи не менш як три роки, а також протягом трьох років після здобуття загальної середньої освіти особи, батьки яких є шахтарями та які мають стаж підземної роботи не менш як 15 років або які загинули внаслідок нещасного випадку на виробництві чи стали інвалідами І або II групи, зараховуються поза конкурсом за особистим вибором спеціальності до державних і комунальних вищих та професійно-технічних навчальних закладів України для навчання за рахунок коштів державного і місцевих бюджетів з наданням місць у гуртожитках на час навчання та гарантованою виплатою за рахунок коштів державного бюджету стипендії в розмірі прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб.

Стаття 5 Закону України Про підвищення престижності шахтарської праці не суперечить статті 3 Закону України Про вищу освіту , у якій держава гарантує надання особам, які навчаються у вищих навчальних закладах пільг та соціальних гарантій у порядку, встановленому законодавством.

Згідно ч.3 ст.10 Закону України Про підвищення престижності шахтарської праці , Закони України та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, до приведення їх у відповідність із цим Законом діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

Отже, ОСОБА_2, як сину шахтаря із стажем підземної роботи більше ніж 15 років з початку навчання повинна була бути призначена та виплачуватися стипендія в розмірі прожиткового мінімуму, встановленому для працездатних осіб, який, відповідно до Закону України Про Державний бюджет України на 2014 рік , Закону України Про державний бюджет України на 2015 рік та Закону України Про державний бюджет України на 2016 рік , з 01січня 2014 року по 31 серпня 2015 року становив 1218грн., з 01 вересня 2015 року по квітень 2016 року включно - 1378грн., з 01 травня 2016 року - 1450грн.

Проте, як встановлено в судовому засіданні, стипендія ОСОБА_2 виплачувалася на загальних підставах та була нижчою за рівень прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Чинним Порядком призначення і виплати стипендії Питання стипендіального забезпечення , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №882 від 12.07.2004р (далі - Порядок), на який в своїх запереченнях посилається представник відповідача, окремо не передбачена виплата соціальних чи академічних стипендій особам, батьки яких є шахтарями та мають стаж підземної роботи не менш як 15 років, у тому числі і у підвищеному розмірі. До цього нормативного акту неодноразово вносились зміни та доповнення, але у відповідність до Закону України Про підвищення престижності шахтарської праці він не приведений.

Тому, положення, визначені в Порядку, щодо розміру стипендій не можуть бути застосовані до правовідносин, що виникли між сторонами, оскільки пізніше прийнятим Законом, який має вищу юридичну силу по відношенню до зазначеної постанови, встановлено вищий розмір стипендій для категорії студентів з числа дітей шахтарів.

В прикінцевих положеннях Законів України Про державний бюджет України на 2015 рік та ;Про державний бюджет України на 2016 рік установлено, що норми і положення статті 5 Закону України Про підвищення престижності шахтарської праці застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Однак, зміни до Порядку не внесені, іншого порядку та розмірів застосування норм і положень ст.5 Закону України Про підвищення престижності шахтарської праці Кабінет Міністрів України не встановив. Крім того, дія ст.5 Закону України Про підвищення престижності шахтарської праці на 2014 - 2016 роки не зупинялася.

Доводи представника відповідача про те, що відсутність бюджетного фінансування позбавляє відповідача можливості виплачувати підвищені стипендії, є безпідставними, оскільки суперечать практиці Європейського суду з прав людини, викладеній у рішенні в справі Кечко проти України , згідно з якою реалізація особою права, що пов'язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена в залежність від бюджетних асигнувань, а згідно ст.17 Закону України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини , суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Також, у вказаному рішенні зазначено, що держава може вводити, призупиняти чи закінчити виплату соціальних гарантій, вносячи відповідні зміни в законодавство. Однак, якщо чинне правове положення передбачає виплату певних надбавок, і дотримано всі вимоги, необхідні для цього, особі не можуть відмовляти у цих виплатах доки відповідні положення є чинними.

Таким чином, ОСОБА_2 за період з жовтня 2014 року по серпень 2015 року включно повинен був отримати стипендію в розмірі 13398грн.= 11міс. х 1218грн, в період з вересня 2015 року по квітень 2016 року включно - 11024грн. = 8міс. х 1378грн. , та з травня 2016 року по червень 2016 року включно - 2900грн.= 2 міс. х 1450грн., а всього 27322грн.

Фактично ОСОБА_2 за весь період навчання отримав стипендію в загальному розмірі 5310грн., а тому розмір недоотриманої ним стипендії, яка підлягає стягненню з відповідача на користь позивача, становить 22012грн. = 27322грн. - 5310грн.

Крім того, ст.625 ЦК України встановлено відповідальність за порушення грошового зобов'язання. Так, ч.1 цієї статті визначено, що боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання. У ч.2 зазначено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України Про індексацію грошових доходів населення стипендії відносяться до об'єктів, що підлягають індексації.

Питання, пов'язані зі здійсненням компенсації громадянам втрати частини доходів у випадку порушення встановлених строків їх виплати, врегульовані Законом України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати .

Відповідно до ст.ст.1, 2 вказаного Закону підприємства, установи і організації всіх форм власності та господарювання здійснюють компенсацію громадянам втрати частини доходів у випадку порушення встановлених строків їх виплати, у тому числі з вини власника або уповноваженого ним органу (особи). Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати провадиться у разі затримки на один і більше календарних місяців виплати доходів, нарахованих громадянам за період починаючи з дня набрання чинності цим Законом. Під доходами у цьому Законі слід розуміти грошові доходи громадян, які вони одержують на території України і які не мають разового характеру: пенсії; соціальні виплати; стипендії; заробітна плата (грошове забезпечення) та інші.

Відповідно до Порядку проведення компенсації громадянам втрати частини грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх виплати, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2001 року №159 сума компенсації обчислюється як добуток нарахованого, але невиплаченого грошового доходу за відповідний місяць (після утримання податків і обов'язкових платежів) і приросту індексу споживчих цін (індексу інфляції) у відсотках для визначення суми компенсації, поділений на 100. Індекс споживчих цін для визначення суми компенсації обчислюється шляхом множення місячних індексів споживчих цін за період невиплати грошового доходу. При цьому індекс споживчих цін у місяці, за який виплачується дохід, до розрахунку не включається. Щомісячні індекси споживчих цін публікуються Держкомстатом.

Таким чином, розмір компенсації втрати частини доходу ОСОБА_2 за період з жовтня 2014 року по червень 2016 року становить 5952,87грн., виходячи з наступного розрахунку позивач ОСОБА_2 за період з 01.10.2014р по 30.06.2016р включно повинен був отримати стипендію з урахуванням інфляційних втрат в розмірі 27964,87грн, з розрахунку:

Компенсація за жовтень 2014 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з листопада 2014р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 668грн та становить: (1,049 (листопад-грудень 2014р) х 1,433 (2015р) х 1,124 (2016р) х 1,040 (січень-лютий 2017р) -1) х 668грн= (1,757-1) х 668грн = 0,757 х 668грн = 505,68грн .

Компенсація за листопад 2014 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з грудня 2014р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 668грн та становить: (1,03 (грудень 2014p) x l,433 (2015р) х 1,124 (2016р) х 1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 668грн = (1,725-1) х 668 = 0,725 x 668= 484,30грн .

Компенсація за грудень 2014 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з січня 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 668грн та становить: (1,433 (2015р) х 1,124 (2016р)х 1,040 (січень-березень 2017р)- 1) х 668 = (1,675 - 1) х 668= 0,675 x 668 = 450,90грн .

Компенсація за січень 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з лютого 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 668грн та становить: (1,390 (лютий-грудень 2015р)х1,124 (2016р) х 1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 668=0,623 х668 = 416,16грн .

Компенсація за лютий 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з березня 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1218грн та становить: (1,320 (березень-грудень 2015р) х1,124 (2016р) х 1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 1218 = (1,543 - 1) х 12189 = 0,543 x 1218 = 661,37грн .

Компенсація за березень 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з квітня 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1218грн та становить: (1,191 (кзітень-грудень 2015р)х1,124 (2016р)х1,040 (січень-березень 2017р)- 1) х 1218 = (1,392 - 1)х1218 =0,392 х 1218 = 477,46грн .

Компенсація за квітень 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з травня 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1218грн та становить: (1,045 (травень-грудень 2015р)х1,124 (2016р)х1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 1218 = (1,222 - 1) х І218 = 0,222 x 1218 = 270,40грн.

Компенсація за травень 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з червня 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1218грн та становить: (1,023 (червень-грудень 2015р)х1,124 (2016р)х 1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 1218 = (1,196-1) x 1218 = 0,196 х 1218 = 238,73грн .

Компенсація за червень 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з липня 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1218грн та становить: (1,019 (липень-грудень 2015р)х1,124 (2016р)х 1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 1218 = (1,191 - 1) х1218 =0,191x1218 = 232,64грн .

Компенсація за липень 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з серпня 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1218грн та становить: (1,029 (серпень-грудень 2015р) х1,124 (2016р) х1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 1218 = (1,203 - 1) х1218 = 0,203 x 1218 = 247,25грн .

Компенсація за серпень 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з вересня 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1218грн та становить: (1,037 (вересень-грудень 2015р)х1,124 (2016р)х1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 1218= (1,212 - 1) х 1218 = 0,212x1218 = 258,22грн .

Компенсація за вересень 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з жовтня 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1378грн та становить: (1,014 (жовтень-грудень 2015р)х1,124 (2016р)х1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 1378=(1,185 - 1) х 1378 = 0,185x1378 = 254,93грн .

Компенсація за жовтень 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з листопада 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1378грн та становить: (1,027 (листопад-грудень 2015р)х1,124 (2016р)х 1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 1378 =(1,201 - 1) х 1378 = 0,201x1378 = 276,98грн .

Компенсація за листопад 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з грудня 2015р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1378грн та становить: (1,007 (грудень 2015р)х1,124 (2016р)х1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 1378 = (1,177 - 1)х1378 =0,177 х1378 = 243,91грн .

Компенсація за грудень 2015 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з січня 2016р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1378грн та становить: (1,124 (2016р)х1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 1378,00 = 0,169x1378 = 232,88грн .

Компенсація за січень 2016 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з лютого 2016р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 756грн та становить: (1,114 (лютий-грудень 2016р) х1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 756,00 = (1,159-1) х756 = 0,159x756,00= 120,20грн .

Компенсація за лютий 2016 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з березня 2016р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 756грн та становить: (1,118 (березень-грудень2016р)х 1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 756 = (1,163-1) х756 = 0,163x756= 123,23грн .

Компенсація за березень 2016 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з квітня 2016р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 756грн та становить: (1,107 (квітень-грудень 2016р)х1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 756 = (1,151-1) х756 = 0,151x756,00= 114,16грн .

Компенсація за квітень 2016 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з травня 2016р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 756грн та становить: (1,070 (травень-грудень 2016р)х 1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 756 = (1,113-1) х756,00= 0,113x756 = 85,43грн .

Компенсація за травень 2016 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з червня 2016р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 828грн та становить: (1,069 (червень-грудень 2016р)х1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 828,00 = 0,112-1 х828,00= 92,74грн .

Компенсація за червень 2016 року : визначається шляхом перемноження індексів споживчих цін у процентному відношенні та діленням на 100 за період з липня 2016р по березень 2017р включно за даний період суми чистої невиплаченої стипендії у розмірі 1450грн та становить: (1,071 (липень-грудень 2016р)х1,040 (січень-березень 2017р) - 1) х 1450,00 = (1,114-1) х1450,00 = 0,114x1450,00= 165,30грн .

Загальна сума компенсації втрати частини соціальної стипендії в зв'язку із порушенням строків її виплати відповідно до індексу зростання цін на споживчі товари і тарифів на послуги за період з жовтня 2014 року по червень 2016 року, як щоб вона була виплачена10.05.2017року, становить: 505,68+484,30+450,90+416,16+661,37+477,46+270,40+238,73+232,64+247,25+258,22+254,93+276,98+243,91+232,88+120,20+123,23+114,16+85,43+92,74+165,30=5952,87грн, а загальна сума заборгованої стипендії, з урахуванням інфляційних втрат становить 27964,87грн ((22 012грн + 5 952,87грн), яку суд вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь позивача, задовольнивши тим самим позовні вимоги у повному обсязі.

Крім того, відповідно до ст.88 ЦПК України, суд вважає необхідним стягнути з відповідача на користь позивача понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 640грн.

Керуючись Конституцією України, Законом України Про вищу освіту , Законом України Про підвищення престижності шахтарської праці , Законом України Про державний бюджет України на 2014 рік , Законом України Про державний бюджет України на 2015 рік , Законом України Про державний бюджет України на 2016 рік , Законом України Про індексацію грошових доходів населення , Законом України Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати , ст.ст.10, 11, 60, 88, 212-215 ЦПК України, суд -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_2 до Донецького національного університету економіки і торгівлі імені ОСОБА_3 в особі відокремленого підрозділу Краматорський коледж Донецького національного університету економіки і торгівлі імені ОСОБА_3 про стягнення заборгованості з виплати соціальної стипендії, третя особа: Міністерство освіти і науки України - задовольнити.

Стягнути з Донецького національного університету економіки і торгівлі імені ОСОБА_3 в особі відокремленого підрозділу Краматорський коледж Донецького національного університету економіки і торгівлі імені ОСОБА_3 (84313, Донецька область, м.Краматорськ, бульвар Машинобудівельників, 40, ідентифікаційний код за ЄДРПОУ 01565968) на користь ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3, який народився в м.Родинське Донецької області, ІПН №3547901713, за рахунок коштів державного бюджету:

- суму не нарахованої і не виплаченої соціальної стипендії за період з жовтня 2014 року по червень 2016 року включно, з урахуванням інфляційних втрат, в розмірі 27 964,87грн (двадцять сім тисяч дев'ятсот шістдесят чотири гривні, 87коп);

- витрати по сплаті судового збору у розмірі 640грн (шістсот сорок гривень, 00коп).

На рішення суду може бути подана апеляційна скарга до Апеляційного суду Донецької області через Краматорський міський суд Донецької області протягом 10 днів з дня його проголошення.

Суддя: А.М.Лутай

СудКраматорський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення27.11.2017
Оприлюднено05.12.2017
Номер документу70684252
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —234/8129/17

Постанова від 01.03.2018

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Азевич В. Б.

Ухвала від 27.02.2018

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Азевич В. Б.

Ухвала від 16.01.2018

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Азевич В. Б.

Ухвала від 27.12.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Азевич В. Б.

Ухвала від 26.12.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Азевич В. Б.

Ухвала від 14.12.2017

Цивільне

Апеляційний суд Донецької області

Азевич В. Б.

Рішення від 27.11.2017

Цивільне

Краматорський міський суд Донецької області

Лутай А. М.

Ухвала від 20.06.2017

Цивільне

Краматорський міський суд Донецької області

Лутай А. М.

Ухвала від 06.06.2017

Цивільне

Краматорський міський суд Донецької області

Лутай А. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні