ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про порушення провадження у справі про банкрутство
04.12.2017Справа № 910/20663/17
За заявою Товариства з обмеженою "Лактосолюшен" (ідентифікаційний код 38064029) Пробанкрутство Суддя Омельченко Л.В.
Представники:
Від заявника (боржника)Гончарук А.М. - представник за довіреністю від 30.11.2017 Присутні Гуцал Т.М. - арбітражний керуючий
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
У листопаді 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" в особі ліквідатора юридичної особи, призначеного загальними зборами учасників товариства, звернулося до суду із заявою від 29.05.2017 про порушення справи про своє банкрутство у зв'язку з виявленням у ході ліквідаційної процедури кредиторської заборгованості, активи для погашення якої відсутні.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 24.11.2017 № 910/20663/17 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" було прийнято до розгляду, підготовче засідання призначено на 04.12.2017, визначеному автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у справах про банкрутство арбітражному керуючому Гуцал Тамарі Михайлівні встановлено строк до 01.12.2017 для подання заяви про участь у справі.
04.12.2017 у підготовче засідання з'явився представник Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" за довіреністю, виданою за підписом голови ліквідаційної комісії Байди Івана Ілліча, який надав суду для залучення до матеріалів справи письмові пояснення і додаткові документи на виконання вимог ухвали про прийняття до розгляду заяви про порушення справи про банкрутство.
У ході судового засідання представник заявника (боржника) підтримав заяву про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен", складену з урахуванням особливостей, передбачених ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 у редакції від Закону 22.12.2011 з наступними змінами і доповненнями (далі - Закон).
Арбітражний керуючий Гуцал Т.М. підтримала власну заяву про участь у справі.
Представник органу доходів і зборів у підготовче засідання не прибув, документи, витребувані ухвалою суду від 24.11.2017 не подав, обставин, які унеможливлюють порушення провадження у справі про банкрутство відносно Товариства з обмеженою "Лактосолюшен", не повідомив.
Згідно з приписами ст. 16 Закону з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство, а також ознак неплатоспроможності боржника або її загрози та вирішення інших питань, пов'язаних з розглядом справи, здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться у порядку, передбаченому цим Законом.
З системного аналізу положень Закону слідує, що порушення провадження у справі про банкрутство боржника, який ліквідується власником, здійснюються у підготовчому засіданні суду за результатами перевірки судом дотримання заявником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до цивільного та господарського законодавства, а також вимог ч. 4 ст. 11 Закону щодо наявності майна, достатнього для покриття судових витрат.
Відповідно до ст. 1 Закону під неплатоспроможністю слід розуміти неспроможність суб'єкта підприємницької діяльності виконати після настання встановленого строку грошові зобов'язання перед кредиторами не інакше, як через відновлення його платоспроможності.
Розглянувши у підготовчому засіданні матеріали справи та подані докази, заслухавши пояснення ліквідатора, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" зареєстровано як юридична особа за законодавством України у 2013 році.
Відповідно до статуту та даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань місцезнаходженням вказаного товариства станом на грудень 2017 року є: 04655, м. Київ, Подільський район, вул. Межигірська, 78, офіс 316, ідентифікаційний код 38064029, предметом діяльності, серед іншого, є розведення великої рогатої худоби молочних порід (основний вид); вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; вирощування інших однорічних і дворічних культур; вирощування винограду; допоміжна діяльність у рослинництві; оптова торгівля квітами та рослинами.
Згідно з п. 9.2 статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" (у редакції зі замінами станом на червень 2016 року) його засновником є Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія Піт", яка володіє часткою у розмірі 100 % статутного капіталу товариства, що у грошовому вираженні становить 1 008 821,00 грн.
Як встановлено судом, 07.09.2016 позачерговими загальними зборами учасників Товариства з обмеженою "Лактосолюшен" було прийнято рішення про припинення юридичної особи шляхом її ліквідації, про створення ліквідаційної комісії у складі Байди Івана Ілліча (голова комісії), Якименко Ганни Дмитрівни та Гірій Ганни Ігорівни та визначення її повноважень щодо здійснення заходів з припинення товариства у порядку ст. 11 Цивільного кодексу України.
Як зазначає голова ліквідаційної комісії у заяві про ініціювання процедури банкрутства Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен", у ході виконання своїх повноважень комісією було виявлено наявність у господарюючого суб'єкта, який ліквідується за рішенням учасників, непогашеної кредиторської заборгованості, строк оплати якої настав, а також недостатність активів на погашення грошових зобов'язань перед контрагентами.
На підтвердження вказаних обставин суду було подано рішення учасника про ліквідацію підприємства у вигляді протоколу № 07/09/16 від 07.09.2016, докази звернення до державного реєстратора та органу доходів і зборів з відповідними повідомленнями про припинення своєї діяльності, документи на підтвердження наявності простроченої кредиторської і дебіторської заборгованості, фінансову звітність, реєстр вимог кредиторів, матеріали інвентаризації тощо.
Також з матеріалів заяви про порушення справи про банкрутство судом встановлено, що ліквідаційна комісія зверталася до територіальних органів фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, а до заяви від 29.05.2016 приєднано довідку Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду в м. Києві від 12.01.207 № 1509/11 про відсутність заборгованості зі страхових внесків перед Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фондом загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, Фондом соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
Згідно з п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності, серед іншого, такої підстави як початок процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.
Усі необхідні документи, у тому числі заяву про припинення платника податків, довідку за формою № 8-ОПП, копію протоколу позачергових загальних зборів учасників від 07.09.2016 № 07/09/16 до Головного управління ДФС у м. Києві було подано 23.11.2016.
У Наказі Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів" від 09.12.2011 № 1588 (надалі - Порядок) вказується, що платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації). Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.
Юридичні особи, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі (у тому числі військові частини), зобов'язані подати до контролюючого органу за основним місцем обліку заяву про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП (додаток 13), дата якої фіксується в журналі за формою № 6-ОПП; копію розпорядчого документа (рішення) власника або органу, уповноваженого на те установчими документами про припинення; копію розпорядчого документа про утворення комісії з припинення (ліквідаційної комісії).
Оскільки відомості щодо Товариства з обмеженою відповідальності "Лактосолюшен" містилися у вказаному реєстрі, голова ліквідаційної комісії самостійно із власної ініціативи 23.11.2016 подав необхідні документи до Головного управління ДФС у м. Києві разом з письмовим зверненням від 21.11.2016 № 1, в якому просив провести ліквідаційно-камеральну перевірку у приміщенні податкового органу, оскільки договір оренди нежитлового приміщення за адресою: м. Київ, вул. Межигірська, 78, оф. 316 у підприємства закінчився.
Згідно з п. 11.2 Порядку у зв'язку з припиненням платника податків органи державної податкової служби розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей): заяви за ф. № 8-ОПП від платника податків, поданої згідно з пунктом 11.1 цього розділу; відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення органу державної реєстрації про закриття відокремленого підрозділу; судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання банкрутом платника податків, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів платника податків, зміну мети установи, реорганізацію платника податків.
Відповідно до п. 11.2.1 Порядку при отриманні першого з документів про припинення платників податків робиться запис у журналі за ф. № 6-ОПП.
У п.п. 11.2.3 Порядку встановлено, що інформація про отримання органом державної податкової служби документів (відомостей), визначених цим пунктом, а також інформація про дату публікації повідомлення, яке містить інформацію про строк заявлення вимог кредиторів, доводиться до відома структурних підрозділів такого органу державної податкової служби та органів державної податкової служби, у яких платник перебуває на обліку за неосновним місцем обліку або в яких перебувають на обліку його відокремлені підрозділи. За результатами проведення відповідних заходів у зв'язку з припиненням платника податків або після проведення документальної позапланової перевірки та спливання законодавчо встановлених строків сплати узгоджених грошових зобов'язань такого платника податків, але не пізніше, ніж за 10-ть робочих днів до дня закінчення строку заявлення кредиторами своїх вимог, відповідальні працівники таких підрозділів (органів) підписують обхідний лист або готують відповідний висновок про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення платника податків.
У разі отримання документів та/або якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи, припинення (закриття) постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків, контролюючим органом приймається рішення про проведення (не проведення) документальної позапланової перевірки платника податків , який перебуває на обліку в такому органі. Призначається перевірка у такі строки: не пізніше десяти робочих днів з дати отримання відомостей про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, у разі ліквідації юридичної особи за рішенням засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; протягом десяти робочих днів після одержання того документа, що надійшов до контролюючого органу першим, в інших випадках.
Станом на 04.12.2017 органом доходів і зборів не було подано суду доказів дотримання положень Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 відносно Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен".
Матеріалами справи та загальнодоступними відомостями, розміщеними на офіційному сайті Міністерства юстиції України, підтверджується, що оприлюднення інформації про припинення підприємницької діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" відбулося 08.09.2016 і таке оприлюднення вміщувало дані про юридичну особу, її ідентифікаційний код, місцезнаходження, прізвище, ім'я, по-батькові членів ліквідаційної комісії, строк заявлення вимог кредиторами.
За період роботи ліквідаційної комісії нею було виявлено наявність у юридичної особи, яка ліквідується, простроченої кредиторської заборгованості перед Компанією "Epivanon Invest Limited" (юридична особа за законодавством Республіки Кіпр) у сумі 4 346 587,75 грн., що виникла з договору про надання позикової лінії від 12.04.2013 № L-12 та додаткової угоди до неї від 01.02.2014 № 1.
Рухоме та нерухоме майно ліквідаційною комісією не виявлено, але встановлено наявність дебіторської заборгованості перед бюджетом у розмірі 54 149,06 грн. та перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Промальянс Інвест" (до зміни найменування - Товариства з обмеженою відповідальністю "Крим-Дейрі") у розмірі 3 497 300,00 грн., на підтвердження якої подано відповідний акт інвентаризації, договір безпроцентної поворотної фінансової допомоги від 23.06.2014 № 23/06-14, претензії про повернення коштів.
Станом на 29.05.2017 на банківському рахунку товариства знаходилися кошти у сумі 95 363,19 грн., відкритим є один банківський рахунок, що використовуватиметься у ліквідаційній процедурі, наймані працівники відсутні.
Обставини виявлення описаних активів та пасивів було відображено в актах інвентаризації та проміжному ліквідаційному балансі підприємства.
24.05.2017 позачерговими загальними зборами учасників товариства було затверджено проміжний ліквідаційний баланс, за даними якого непокритий збиток у розділі "пасив" підприємства становить 1 698,9 тис. грн., баланс по пасиву визначено у сумі 3 656,5 тис. грн., що перевищує його активи, які складаються з округленої до 3 656,3 тис. грн. дебіторської заборгованості та грошей (їх еквіваленту) і залишку коштів на рахунку (протокол позачергових загальних зборів від 24.05.2017 № 24/05/17 у матеріалах справи). Різниця між виявленою кредиторською заборгованістю та активами становить 760 138,69 грн.
Як встановлено судом, ліквідаційною комісією проведено інвентаризацію активів та зобов'язань підприємства і виявлено недостатність коштів та повну відсутність майнових активів для погашення кредиторської заборгованості та неможливість задоволення вимог визнаного кредитора, у зв'язку з чим загальними зборами учасників Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" було ухвалено рішення про звернення до суду із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство (рішення від 24.05.2017), на подачу якої уповноважено ліквідаційну комісію.
Отже, за наслідками дослідження описаних документів судом встановлено обґрунтованість тверджень голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою "Лактосолюшен" про неспроможність юридичної особи, яка ліквідується за рішенням власника, виконати після настання встановленого строку всі грошові зобов'язання перед кредиторами.
Відповідно до ч. 2 ст. 10 Закону право на звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство мають боржник, кредитор.
Згідно з ч. 1 ст. 95 Закону якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.
Отже, вищеописаними обставинами справи підтверджується дотримання встановленої Цивільним та Господарським кодексами України процедур припинення юридичної особи та обґрунтованість тверджень Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" про наявність підстав для порушення провадження у справі про його банкрутство.
Відповідно до ч. 6 ст. 16 Закону за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство та відзиву боржника господарський суд виносить ухвалу про порушення провадження у справі про банкрутство або відмову у порушенні провадження у справі про банкрутство.
Згідно з ч. 7 ст. 16 Закону суд відмовляє у порушенні провадження у справі про банкрутство, якщо заявником не доведено наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство; вимоги кредитора є повністю забезпеченими майном боржника; вимоги кредитора свідчать про наявність спору про право, який підлягає вирішенню у порядку позовного провадження; вимоги кредитора (кредиторів) задоволені боржником у повному обсязі до підготовчого засідання суду; відсутня хоча б одна з підстав, передбачених ч. 3 ст. 10 цього Закону; за наявності підстав, передбачених ст. 15 цього Закону.
04.12.2017 у підготовчому засіданні судом не було встановлено підстав для відмови у порушенні провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен", перелічених у ч. 7 ст. 16 Закону.
Правовий аналіз приписів ст.ст. 10, 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" дає підстави вести мову про те, що провадження у справі про банкрутство боржника, що ліквідується власником, не передбачає стадії розпорядження майном боржника.
Зважаючи на викладене, за наслідками розгляду у підготовчому засіданні заяви про порушення провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен", суд вважає за доцільне її задовольнити, з врахуванням особливостей банкрутства боржника, який ліквідується власником, встановлених ст. 95 Закону, призначивши дату судового засідання, у якому вирішуватиметься питання про винесення постанови про визнання боржника банкрутом .
Керуючись ст.ст. 1, 10, 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 32, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Порушити провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" (04655, м. Київ, вул. Межигірська, 78, оф. 316, ідентифікаційний код 38064029).
2. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.
3. Розгляд справи призначити на 11.12.2017 о 11:10. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва у залі судових засідань № 7 (корпус Б).
4. Викликати у судове засідання голову ліквідаційної комісії боржника та арбітражного керуючого.
5. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен" надати суду витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, копію свідоцтва про державну реєстрацію, довідки обслуговуючих банківських установ про рух коштів на рахунку протягом року до дня звернення до суду із заявою про порушення справи про банкрутство, бухгалтерський баланс на останню звітну дату, що передувала винесенню рішення про припинення юридичної особи з розшифровкою суми по статті "Основні засоби", відомості останньої інвентаризації, проведеної до прийняття рішення про ліквідацію підприємства, обґрунтований детальний розрахунок боргу та відсотків за позикою згідно з договором від 12.04.2013, належним чином засвідчену копію заяви кредитора про визнання грошових вимог, акту останньої податкової перевірки, а також інші наявні, але не подані докази на підтвердження своєї правової позиції, письмові пояснення у разі неможливості виконання вимог суду за цією ухвалою.
6. Зобов'язати Байду І.І. повідомити суд про наявність у нього конфлікту інтересів при виконанні повноважень ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Лактосолюшен".
7. Попередити сторін та зобов'язаних за ухвалою осіб про відповідальність за ухилення від вчинення дій, покладених господарським судом на сторону, яка передбачена п. 5 ст. 83 ГПК України, про можливість розгляду справи відповідно до положень ст. 75 ГПК України за наявними у ній матеріалами, а також про зміст норм п. 5 ч. 1 ст. 81 ГПК України.
8. Копію ухвали направити представнику засновника боржника, органу доходів і зборів, місцевому загальному суду, відповідному органу або особі, яка здійснює примусове виконання судових рішень за місцезнаходженням боржника.
Суддя Л.В. Омельченко
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2017 |
Оприлюднено | 06.12.2017 |
Номер документу | 70714444 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні