ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
06 грудня 2017 р. м. ХерсонСправа № 821/1892/17
Суддя Херсонського окружного адміністративного суду Дмитрієва О.О., перевіривши виконання вимог статей 104, 105, 106 КАС України за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області до Новокам'янського навчально-виховного комплексу "ЗОШ I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад" Великоолександрівської районної ради про вжиття заходів реагування під час здійснення державного ганляду (контролю) у сфері господарської діяльності,
встановив:
Позивач звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом, у якому просить застосувати до Новокам'янського навчально-виховного комплексу "ЗОШ I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад" Великоолександрівської районної ради захід реагування у вигляді зупинення подальшої експлуатації будівель, приміщень та території навчального-виховного комплексу за адресою: Херсонська область, Велекоолександрівського району, с. Нова Кам'янка, вул. Херсонська, буд. 1 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки шляхом заборони Новокам'янському навчально-виховного комплексу "ЗОШ I-II ступенів - дошкільний навчальний заклад" Великоолександрівської районної ради використовувати будівлі, приміщення та території навчально-виховного комплексу (місце розташування: Херсонська область, Велекоолександрівського району, с. Нова Кам'янка, вул. Херсонська, буд. 1), окрім робіт, пов'язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, до повного усунення порушень.
Вирішуючи питання про відкриття провадження в адміністративній справі, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, зокрема чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу, чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо подано заяву про поновлення цього строку, то чи є підстави для її задоволення), немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Частиною третьою статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до позовної заяви додаються, серед іншого документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Відповідно до положень ст. 87 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Розміри ставок судового збору за подання адміністративного позову до адміністративного суду встановлені Законом України "Про судовий збір" (від 08.07.2011, № 3674-VI, із наступними змінами та доповненнями) та складають, відповідно, 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за подання позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою та 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за подання позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем (ч. 2 ст. 4 Закону).
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем не надано суду доказів сплати судового збору за подання адміністративного позову.
Разом із позовною заяву позивачем надано суду клопотання про звільнення від сплати судового збору, яке мотивовано тим, що кошти, які були заплановані у 2017 році на оплату судового збору, використані у повному обсязі.
Відповідно до ст. 88 КАС України, суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до сплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Статтею 5 Закону України "Про судовий збір" визначено вичерпний перелік осіб, які звільняються від сплати судового збору.
Зі змісту клопотання про звільнення від сплати судового збору та долучених до позову матеріалів не вбачаються підстави для застосування пільг щодо сплати судового збору, передбачених ст. 5 Закону України "Про судовий збір". Окрім того, позивачем не надано суду жодного доказу на підтвердження неможливості сплати судового збору, а доводи, наведені позивачем в клопотанні, не спростовують його обов'язку щодо сплати судового збору з огляду на таке.
Суд звертає увагу позивача, що рівність усіх учасників судового процесу перед законом передбачає єдиний правовий режим судочинства, який забезпечує реалізацію їхніх процесуальних прав та обов'язків, тобто є конкретизацією загального принципу рівності всіх перед законом і судом стосовно сфери здійснення судової влади і судочинства. Тому, звільнення від сплати судового збору в окремих категоріях справ може розцінюватися як надання їм певних процесуальних переваг перед іншими учасниками судового процесу.
За таких обставин підстав для звільнення позивача від сплати судового збору немає, а тому клопотання задоволенню не підлягає.
Таким чином, позивачу належить сплатити судовий збір за подання адміністративного позову не майнового характеру до суду або надати суду належні докази існування обставин, які б слугували підставою для звільнення від сплати судового збору.
Тому така заява відповідно до ч. 1 ст. 108 КАС України підлягає залишенню без руху із встановленням позивачу строку для усунення її недоліків.
Керуючись ч. 1 ст. 108 КАС України,
ухвалив:
Залишити позовну заяву без руху.
Надати позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви до 20 грудня 2017 р.
Після усунення недоліків позовної заяви документи до суду направляти із вказівкою на номер справи 821/1892/17 та зазначенням прізвища судді, який прийняв ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
У разі невиконання цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 5-денний строк з дня її проголошення.
Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги, ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Дмитрієва О.О.
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2017 |
Оприлюднено | 12.12.2017 |
Номер документу | 70793121 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Дмитрієва О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні