ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 грудня 2017 року м. ПолтаваСправа № 816/1783/17
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Довгопол М.В., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Полтавського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області до Товариства з обмеженою відповідальністю проектно-конструкторський інститут "Проммеханізація" про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату різниці між сумами пенсій, -
В С Т А Н О В И В:
10 жовтня 2017 року Полтавське об'єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю проектно - конструкторський інститут "Проммеханізація" про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат на виплату різниці між сумою пенсій, призначених науковим працівникам державного небюджетного підприємства згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, за вересень 2017 року у сумі 4666,38 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що в силу положень частини шостої статті 37 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" відповідач зобов'язаний відшкодовувати різницю між сумою пенсій, призначених науковим працівникам згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів. Внаслідок невиконання відповідачем зазначеного обов'язку виникла заборгованість за вересень 2017 року у розмірі 4666,38 грн.
Позивач явку уповноваженого представника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.
Представник відповідача у судове засідання також не з'явився. Повістка про виклик до суду, направлена відповідачу за його місцезнаходженням відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, повернулася до суду з відміткою поштового відділення "за закінченням терміну зберігання" /а.с. 91/.
Згідно з частиною 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З огляду на викладене, відповідач вважається належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи.
Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про можливість розгляду даної справи за відсутності відповідача.
У відповідності до приписів частини першої статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.
За змістом частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Зважаючи на відсутність перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених статтею 128 Кодексу адміністративного судочинства України, а також відсутність потреби заслухати свідка або експерта, суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.
Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю проектно-конструкторський інститут "Проммеханізація" зареєстроване як юридична особа 06.08.2002, відомості про яку включено до Єдиного державного реєстру 09.12.2004, запис № 1 480 120 0000 004549, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань /а.с. 16 - 19/.
ОСОБА_1 промислової політики України від 08.05.2007 № 12/2-4-159 підтверджено, що Державне підприємство Проектно-конструкторський інститут Проммеханізація рішенням Колегія Мінпромполітики України від 26.11.02 № 12 було атестовано як наукову установу і дія цієї атестації розповсюджується на Товариство з обмеженою відповідальністю Проектно-конструкторський інститут "Проммеханізація" як правонаступника ДП ПКІ Проммеханізація /а.с. 103/.
Абзацом 2 пункту 13 розділу XV Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції, чинній на час спірних правовідносин) встановлено, що у разі якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується відповідно до умов, передбачених Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність".
Правові, організаційні та фінансові засади функціонування і розвитку науково-технічної сфери, створення умови для наукової і науково-технічної діяльності, забезпечення потреб суспільства і держави у технологічному розвитку, визначає Закон України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 26.11.2015 № 848-ІІІ (у редакції, чинній на момент виникнення заборгованості).
Відповідно до положень частини 6 статті 37 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" різниця між сумою пенсії, призначеної відповідно до цього Закону, та сумою пенсії із солідарної системи, обчисленої згідно із Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", на яку має право науковий працівник, фінансується:
для наукових (науково-педагогічних) працівників державних, комунальних наукових установ, організацій, підприємств та вищих навчальних закладів, а також інших наукових установ, які згідно із статтею 12 цього Закону включені до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави, - за рахунок коштів державного бюджету з урахуванням надходжень від сплати єдиного внеску у розмірі, встановленому частиною дев'ятою статті 8 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" для цієї категорії працівників;
для наукових (науково-педагогічних) працівників інших наукових установ, організацій, підприємств та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій, підприємств та закладів.
Зі змісту зазначених норм випливає, що за правилами статті 37 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 26.11.2015 р. № 848-VIII, який набрав чинності 16.01.2016 року, фінансується різниця між сумою пенсії, призначеної відповідно до цього Закону.
Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 26.11.2015 р. № 848-VIII не врегульовано питання відшкодування витрат на виплату різниці між сумами пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 13.12.1991 року №1977-ХІІ, який втратив чинність 16.01.2016 року.
Між тим, пунктами 10, 11 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» від 26.11.2015 року №848-VIII передбачено, що до приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону. Питання, не врегульовані цим Законом, вирішуються відповідно до законодавства України.
Постановою Кабінету Міністрів України № 372 від 24.03.2004 на виконання частини п'ятої статті 24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 13.12.1991 року №1977-ХІІ затверджено Порядок фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову та науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи" (далі - Порядок), дія якої не скасована.
Згідно з пунктом 2 Порядку за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50% різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних небюджетних підприємств, установ, організацій і вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій і закладів.
Відповідно до пункту 3 зазначеного Порядку фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації незалежно від форми власності і фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівнів акредитації.
За змістом пункту 4 Порядку у разі ліквідації або зміни власника підприємства, установи, організації чи навчального закладу ІІІ-IV рівнів акредитації різниця пенсії фінансується за рахунок коштів їх правонаступників у порядку, що діяв стосовно цих підприємств, установ, організацій та закладів до моменту ліквідації або зміни власника.
Відповідно до положень статті 24 Закону України " Про наукову і науково-технічну діяльність" від 13.12.1991 №1977-ХII (чинного на момент призначення працівникам наукових пенсій) різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:
- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів державного бюджету;
- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;
- для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.
Пенсія науковим (науково-педагогічним) працівникам відповідно до цього Закону призначається з дня звернення за призначенням пенсії та за умов звільнення з посади наукового (науково-педагогічного) працівника, за винятком осіб, які працюють за строковим трудовим договором (контрактом), що укладений після досягнення пенсійного віку.
Згідно наявних в матеріалах справи розпоряджень органів Пенсійного фонду колишнім працівникам відповідача призначено пенсію за віком, як науковим працівникам, науковий стаж підтверджується відповідними довідками відповідача.
Пунктом 5 Порядку передбачено, що розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладах ІІІ-ІV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсій відповідно до Закону України Про наукову і науково-технічну діяльність, про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за затвердженим зразком.
Підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.
В силу положень пункту 9 Порядку різниця у розмірі пенсій наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації фінансується за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів згідно з пунктами 3 - 8 цього Порядку.
Таким чином, враховуючи викладене, на відповідача покладено обов'язок щодо сплати до Пенсійного фонду різниці між сумою пенсії, призначеної за Законом України "Про наукову і наукову-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник відповідача.
На виконання приписів Порядку Полтавським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Полтавської області на адресу відповідача направлено повідомлення про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за вересень 2017 року /а.с. 12 -15, 35/.
Як встановлено судом, у повідомленнях про суми витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, за вересень 2017 року органом ПФУ визначено відповідачу суму для відшкодування у загальному розмірі 4 666,38 грн.
У встановлений законодавством строк відповідачем не сплачено відповідну суму, у зв'язку з чим виникла заборгованість щодо відшкодування витрат на фінансування різниці між сумою пенсії призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-професійну діяльність" і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів за вересень 2017 року в сумі 4 666,38 грн, що підтверджується карткою особового рахунку відповідача /а.с. 29/.
Згідно з пунктом 8 Порядку у випадку порушення строків сплати коштів, спрямованих на фінансування різниці у розмірі пенсій, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми в порядку, передбаченому законодавством.
Доказів погашення заборгованості з відшкодування різниці між сумою пенсії, призначеної на підставі Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на які мають право наукові працівники, за період вересень 2017 року у розмірі 4 666,38 грн., станом на дату розгляду справи, відповідачем не надано.
Отже, позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7-11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Полтавського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області до Товариства з обмеженою відповідальністю проектно-конструкторський інститут "Проммеханізація" про стягнення різниці між сумами пенсій задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю проектно-конструкторський інститут "Проммеханізація" (ідентифікаційний код 32133164) на користь Полтавського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (ідентифікаційний код 40383769) заборгованість у розмірі різниці між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність" і сумою пенсій, обчислених відповідно до інших законодавчих актів, за вересень 2017 року в розмірі 4666,38 грн (чотири тисячі шістсот шістдесят шість гривень тридцять вісім копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя М.В. Довгопол
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.12.2017 |
Оприлюднено | 13.12.2017 |
Номер документу | 70829291 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
М.В. Довгопол
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні