КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа: № 826/25233/15 Головуючий у 1-й інстанції: Літвінова А.В. Суддя-доповідач: Літвіна Н. М.
У Х В А Л А
Іменем України
05 грудня 2017 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Літвіної Н.М.
суддів Бєлової Л.В.
Коротких А.Ю.
при секретарі Архіповій Л.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 04 серпня 2017 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю БСВ Групп до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, державного реєстратора Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби головного територіального управління юстиції у м. Києві Степенко Світлани Анатоліївни про визнання протиправними дій та рішення, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби головного територіального управління юстиції у місті Києві Степенко С.А., про: визнання протиправним внесення Степенко С.А., державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 22 липня 2015 року № 10731430014020959 про відсутність за місцезнаходженням ТОВ БСВ Групп (код ЄДРПОУ 37783625), адреса: вул. Козелецька, 24, Солом'янський район, м. Київ, 03065), та скасування даного запису; визнання протиправним та скасування з моменту винесення рішення Державної податкової інспекції у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (код ЄДРПОУ 39471390, вул. Смілянська, 6, м. Київ, 03151) від 24 липня 2015 року про анулювання реєстрації платником податку на додану вартість ТОВ БСВ Групп (код ЄДРПОУ 37783625), адреса: вул. Козелецька, 24, Солом'янський район, м. Київ, 03065), та поновлення реєстрації ТОВ БСВ Групп (код ЄДРПОУ 37783625), адреса: вул. Козелецька, 24, Солом'янський район, м. Київ, 03065), як платника податку на додану вартість з 24 липня 2015 року.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 04 серпня 2017 року вимоги задоволено частково: визнано протиправними дії державного реєстратора відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві Степенко С.А. щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису від 22 липня 2015 року № 10731430014020959 про відсутність за місцезнаходженням ТОВ БСВ Групп (код ЄДРПОУ 37783625), адреса: вул. Козелецька, 24, Солом'янський район, м. Київ, 03065); скасовано внесений державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у місті Києві Степенко С.А. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис від 22 липня 2015 року № 10731430014020959 про відсутність за місцезнаходженням ТОВ БСВ Групп (код ЄДРПОУ 37783625), адреса: вул. Козелецька, 24, Солом'янський район, м. Київ, 03065); визнано протиправним та скасовано рішення державної податкової інспекції у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість від 24 липня 2015 року № 31/11 (направлене 27 липня 2015 року за №19485/10/26-58-11-01-21); в іншій частині позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач - Державна податкова інспекція у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, звернулась з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.
У відповідності до вимог ст. 195 КАС України апеляційний суд переглядає судове рішення в межах вимог апеляційної скарги.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Солом'янського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у м. Києві Степенко С.А. 22 липня 2015 року внесено до Єдиного державного реєстру запис № 10731430014020959 про відсутність юридичної особи - ТОВ БСВ Групп - за вказаною адресою.
На підставі вказаного, державною податковою інспекцією у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві прийнято рішення від 24 липня 2015 року № 31/11 (направлене 27 липня 2015 року за № 19485/10/26-58-11-01-21) про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ БСВ Групп .
Вважаючи вказані запис і рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, позивач звернувся з позовом до суду.
Частково задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що з матеріалів справи не вбачається та відповідачем не доведено факту дотримання останнім процедури та вжиття необхідних заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження позивача, а, відтак, не підтверджено наявності законодавчо обґрунтованих передумов для надсилання повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма №18-ОПП) державному реєстратору для вжиття заходів, передбачених абз. 2 ч. 14 ст. 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , щодо ТОВ БСВ Групп . Крім того, відповідачем не надано доказів на підтвердження обставин, які б свідчили про наявність підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість відповідно до п.п. ж п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.
Колегія суддів погоджується з такими висновками, виходячи з наступного.
Відповідно до п.п. ж п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України (у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається, зокрема, у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Порядок внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, врегульовано положеннями ст. 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців .
Згідно з абз. 2 ч. 12 ст. 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , у разі надходження (поштовим відправленням або в електронному вигляді в порядку взаємообміну) державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.
Відповідно до ч. 14 ст. 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
З матеріалів справи встановлено, що підставою для прийняття оскаржуваного рішення від 24 липня 2015 року № 31/11 слугував наявний у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис Внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою від 22 липня 2015 року № 10731430014020959 стосовно ТОВ БСВ Групп , який, за твердженнями контролюючого органу, внесений на підставі повідомлення державної податкової інспекції у Солом'янському районі головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням від 27 травня 2015 року № 700 (форма №18-ОПП).
Водночас, питання встановлення місцезнаходження (місця проживання) платників податків врегульовано розділом ХІІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588, у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин (надалі - Порядок № 1588).
Згідно з п. 12.2 Порядку № 1588, підрозділи контролюючого органу: стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язання та інші заходи; стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку, передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
Згідно з п. 12.4 Порядку № 1588, щодо кожного платника податків, стосовно якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ контролюючого органу, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків за встановленою формою.
Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу протягом трьох робочих днів приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених ч. 12 ст. 19 Закону. Повідомлення за формою № 18-ОПП надсилається державному реєстратору поштовим відправленням або в електронному вигляді у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та Центрального контролюючого органу. Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про надсилання такого повідомлення вносяться дані до Єдиного банку даних юридичних осіб та запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 19-ОПП (додаток 25) (пункт 12.5 Порядку №1588).
З аналізу викладених вище правових норм вбачається, що контролюючий орган надсилає повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма №18-ОПП) державному реєстратору для вжиття заходів, передбачених абз. 2 ч. 14 ст. 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , лише після здійснення передбачених Порядком № 1588 заходів для встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи.
Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду України від 15 квітня 2014 року (номер ЄДРСР 38655040).
Разом з тим, колегією суддів встановлено, що будь-яких доказів на підтвердження дотримання відповідачем передбаченої Порядком № 1588 процедури не надано (докази проведення роботи із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб, запит на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків) тощо).
Крім того, відповідачем не повідомлено про те, при виконанні яких службових обов'язків останнім здійснено перевірку місцезнаходження (місця проживання) ТОВ БСВ Групп та не надано доказів на підтвердження обставин, які б свідчили про наявність підстав для анулювання реєстрації платника податку на додану вартість відповідно до п.п. ж п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.
У відповідності до п. 45.2 ст. 45 Податкового кодексу України, податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Податковою адресою підприємства, переданого у довірче управління, є місцезнаходження довірчого власника.
Як вбачається з наявного у матеріалах справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, місцезнаходженням ТОВ БСВ Групп є місто Київ, вулиця Козелецька, 24.
На підтвердження правомірності перебування товариства за вказаною адресою у матеріалах справи містяться копії договору оренди майна (нежитлових приміщень) від 01 лютого 2015 року № 37 та акту прийому-передачі майна (нежитлових приміщень) від 01 лютого 2015 року.
В той же час, відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, всупереч вимогам ч. 2 ст. 72 КАС України не надано доказів правомірності його дій та прийнятих рішень.
З огляду на зазначені вище обставини, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про часткове задоволення позовних вимог.
Доводи апеляційної скарги висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до ст. 200 КАС України - суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Разом з тим, вирішуючи питання про розподіл судових витрат, в порядку передбаченому ст. ст. 88, 94 КАС України, колегія суддів зазначає.
Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 26 жовтня 2017 року задоволено клопотання апелянта та відстрочено сплату судового збору за подання апеляційної скарги на оскаржувану постанову до моменту постановляння рішення по справі.
Враховуючи те, що рішення у справі ухвалено не на користь апелянта, судовий збір за подачу апеляційної скарги у розмірі 2679 грн. 60 коп. підлягає стягненню з Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві.
Керуючись ст. ст. 88, 94, 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві - залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 04 серпня 2017 року - без змін.
Стягнути з Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві на користь Державного бюджету України (стягувач: Державна судова адміністрація України, р/р 31215256700001, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код за ЄДРПОУ: 37993783, банк отримувача: Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, код банку отримувача: 820019, код класифікації доходів бюджету: 22030106) за рахунок бюджетних асигнувань судовий збір у розмірі 2 679 (дві тисячі шістсот сімдесят дев'ять) грн. 60 (шістдесят) коп.
Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України в порядку і строки, встановлені ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Літвіна Н.М.
Судді Бєлова Л.В.
Коротких А.Ю.
Повний текст ухвали виготовлено 07 грудня 2017 року.
Головуючий суддя Літвіна Н. М.
Судді: Коротких А. Ю.
Бєлова Л.В.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2017 |
Оприлюднено | 12.12.2017 |
Номер документу | 70829874 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Літвіна Н. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні