Ухвала
від 05.12.2017 по справі 824/273/17-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

05 грудня 2017 р. м. Чернівці Справа № 824/273/17-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Григораша В.О.,

за участю секретаря судового засідання Козак В.Ю.,

сторін:

представника позивача Кудлика Ю.І.

представників відповідача ОСОБА_7 ОСОБА_8

розглянув у відкритому судовому засіданні заяву Товариства з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій" про скасування заходів реагування у сфері державного нагляду у справі за адміністративним позовом Управління Держпраці у Чернівецькій області (позивач) до Товариства з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій" (відповідач) про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

01.12.2017 року Товариство з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій" звернулось до суду з заявою про скасування заходів реагування у сфері державного нагляду застосованих постановою Чернівецького окружного адміністративного суду №824/273/17-а від 25.07.2017 року.

В обгрунтування поданої заяви, заявник вказував, що всі порушення виявлені управлінням Держпраці у Чернівецькій області за результатами проведеної позапланової перевірки товариства усунуті, про що листом №72/01 від 29.11.2017 року повідомлено відповідача. На цій підставі, посилаючись на ч. 12 ст. 183-2 КАС України звернувся до суду із даною заявою.

В судовому засіданні представники Товариства з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій" підтримали заявлені вимоги з підстав, наведених у заяві.

Представник управління Держпраці у Чернівецькій області заперечував проти поданої заяви. Разом із цим зазначив, що з метою встановлення факту усунення порушень, виявлених під час позапланової перевірки Товариства з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій" перевірка не проводилась.

Розглянувши заяву про скасування заходів реагування, заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, суд зазначає наступне.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року № 877-V.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.

Частиною 1 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Згідно ч. 6 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Відповідно до абз. 1 ч. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Судом встановлено, що постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 25.07.2017 року адміністративний позов задоволено у повному обсязі. Застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій" шляхом зупинення робіт, зокрема: - монтаж, демонтаж, налагодження, ремонт, технічне обслуговування, реконструкція машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, що зазначені у додатку №3 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; - зберігання балонів, контейнерів, цистерни та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом, їх заповнення, спорожнення і ремонт; - роботи в діючих електроустановках напругою понад 1000 В та в зонах дії струму високої частоти; - зварювальні, газополум'яні, наплавні роботи.

Підставою для застосування зазначених заходів реагування у сфері державного нагляду було виявлення працівниками управління Держпраці у Чернівецькій області фактів порушення вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю працівників Товариства з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій".

Відповідно до ч. 12 ст. 183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Тобто, суд може скасувати заходи реагування щодо державного нагляду (контролю) лише тоді, якщо обставини, які стали підставою для вжиття таких заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами.

Відповідно до абз. 2 ч.5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Як вбачається із матеріалів заяви про скасування заходів реагування у сфері державного нагляду, 29.11.2017 року Товариство з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій" зверталось до управління Держпраці у Чернівецькій області із повідомленням про усунення порушень №72/01.

До вказаного повідомлення заявником долучено наступні документи: дозвіл №0143.17.77 від 11 жовтня 2017 року; посвідчення про проходження навчання ОСОБА_6., ОСОБА_4 та ОСОБА_5; відомості та видаткові накладні №1605 від 24 травня 2017 року та №2461 від 07 серпня 2017 року; проект виконання робіт з огляду очищення або ремонту бетонозмішувача СБ 138Б та бункерів цементу, щебеню і піску бетонозмішувального вузла заводу від 20 жовтня 2017 року; акти Товариства з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій" про встановлення обладнання від 29 вересня 2017 року та від 02 вересня 2017 року; технологічну документацію.

Як встановлено судом та не заперечувалось представниками відповідача в судовому засіданні, працівниками управління Держпраці у Чернівецькій області не проводилась перевірка Товариства з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій" з метою встановлення факту усунення порушень, виявлених під час позапланової перевірки 27.04.2017 року.

Суд звертає увагу на те, що відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" посадовими особами органу державного нагляду (контролю) після отримання повідомлення про усунення порушень, виявлених під час проведеної перевірки необхідно проводити позапланову перевірку з даного питання. За результатами перевірки посадовою особою органу державного нагляду (контролю) складається акт, в якому, зокрема, зазначається стан виконання вимог законодавства суб'єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Однак, вказаного у межах спірних правовідносин зроблено не було, що, як наслідок, не підтверджує факту усунення порушень у встановленому чинним законодавством порядку.

Оскільки підставою для прийняття судом рішення про застосування заходів реагування у сфері господарської діяльності до Товариства з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій" був акт перевірки від 27.04. 2017 року №06/021-008, в якому зафіксовані порушення виявлені під час позапланової перевірки, то документом, який може бути прийнятий судом на підтвердження усунення всіх порушень може бути тільки акт складений працівниками управління Держпраці у Чернівецькій області за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

Проте, заявником вказаного акту на підтвердження усунення останнім порушень, виявлених за результатами позапланової перевірки надано не було.

У зв'язку із цим, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для скасування заходів реагування у сфері державного нагляду застосованих постановою Чернівецького окружного адміністративного суду №824/273/17-а від 25.07.2017 року до Товариства з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій".

На підставі викладеного та керуючись статтями 160, 165, 183-2 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Відмовити у задоволенні заяви Товариства з додатковою відповідальністю "Чернівецький завод залізобетонних виробів і конструкцій" про скасування заходів реагування у сфері державного нагляду, застосованих постановою Чернівецького окружного адміністративного суду №824/273/17-а від 25.07.2017 року.

У відповідності до ч.13 ст. 183-2 ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя В.О. Григораш

Повний текст ухвали складено 11 грудня 2017 року.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2017
Оприлюднено14.12.2017
Номер документу70853927
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/273/17-а

Ухвала від 26.12.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 01.12.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 15.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 31.10.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 23.10.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 05.10.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Постанова від 25.07.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 25.07.2017

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні