Ухвала
від 06.12.2017 по справі 802/1421/17-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/1421/17

Головуючий у 1-й інстанції: Дончик В.В.

Суддя-доповідач: Сторчак В. Ю.

06 грудня 2017 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сторчака В. Ю.

суддів: Ватаманюка Р.В. Мельник-Томенко Ж. М. ,

за участю: секретаря судового засідання: Аніщенко А.О.

представника позивачів: ОСОБА_1

представника відповідача: Данильченка Віталія Вікторовича

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу фермерського господарства "Зерно-А" на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2017 року у справі за адміністративним позовом фермерського господарства "Зерно-А", ОСОБА_2, ОСОБА_3 до Міністерства юстиції України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору товариство з обмеженою відповідальністю "Селищанське" про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

В серпні 2017 року фермерське господарство "Зерно-А" (далі ФГ "Зерно-А"), ОСОБА_1. та ОСОБА_3 звернулися до суду з адміністративним позовом до Міністерства юстиції України, третя особа без самостійних вимог на предмет спору товариство з обмеженою відповідальністю "Селищанське" (далі ТОВ "Селищанське") про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2017 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач ФГ "Зерно-А", подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нову постанову про задоволення адміністративного позову. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, неповне з'ясування всіх обставин справи що призвело до неправильного її вирішення.

В судовому засіданні представник позивачів апеляційну скаргу підтримала та просила її задовольнити. В свою чергу, представник відповідача заперечував щодо задоволення апеляційної скарги та просив рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Представник третьої особи ТОВ "Селищанське" в судове засідання не з'явився, хоча позивач належним чином повідомлений про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до частини 4 статті 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового процесу, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення у даній справі в межах апеляційної скарги у відповідності до частини 1 статті 195 КАС України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджується слідуюче:

09.12.2016 року Селищенською сільською радою Тиврівського району Вінницької області, прийнято рішення №155, відповідно до п.1, якого було визначено перелік земельних часток-паїв, розташованих на території Селищенської сільської ради, що входять до складу спадщини, у разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття після спливу шести місяців з дня відкриття спадщини, в кількості 43 штуки, загальною площею 104,6954 га, згідно додатку 1 до даного рішення.

Відповідно п.п. 2.1 цього рішення Трояну В.В. передано в оренду земельні частки-паї в кількості 32 штуки із переліку, зазначеного в п.1 рішення, терміном на 10 років - з 03.01.2017 року по 03.01.2027 року, а згідно п.п. 2.2 вирішено передати в оренду ФГ "Зерно -А" земельні частки-паї в кількості 11 штук із переліку, зазначеного в п. 1, терміном на 10 років-з 03.01.2017 року по 03.01.2027 року.

Рішенням від 23.12.2016 року було внесено зміни до рішення Селищенської сільської ради №155 від 09.12.2016 року, а саме: вирішено передати в оренду ФГ "Зерно -А" земельні частки-паї в кількості 15 шт.

На підставі рішення від 23.12.2016 року, сільською радою укладено договори оренди земельних ділянок із ФГ "Зерно-А" та ОСОБА_1

05.04.2017 року, ФГ "Зерно-А" та ОСОБА_1. звернулись до державного реєстратора Тиврівської РДА ОСОБА_3, з метою державної реєстрації вищезазначених договорів, разом з якими надали витяги з державного земельного кадастру та квитанції про сплату обов'язкового платежу за державну реєстрацію. Ці документи, а також рішення Селищенської сільської ради 10 сесії 7 скликання від 09.12.2016 та рішення від 23.12.2016 року оглянуто державним реєстратором, в ході реєстраційних дій.

На підставі вказаних документів державним реєстратором прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 05.04.2017 №№34626123, 34629001, 34629560, 34632850, 34633117, 34633456, 34624794, 34634359, від 06.04.2017 № 34663922, 34663948, 34663774, 34663806,34663837, 34663863, 34663889, від 07.04.2017 №34664569, 34665174, 34665331, 34665510, 34665902, 34666154, 34669763, 34670089, 34670406, 34671086, 34671845, 34672311, 34672570, 34673231 та внесено до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно записи про інше речове право (право оренди).

17.07.2017 року до Міністерства юстиції України надійшла скарга ОСОБА_6 від 14.07.2017 року з вимогами про скасування рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 05.04.2017 №№34626123, 34629001, 34629560, 34632850, 34633117, 34633456, 34624794, 34634359, від 06.04.2017 № 34663922, 34663948, 34663774, 34663806,34663837, 34663863, 34663889, від 07.04.2017 № 34664569, 34665174, 34665331.34665510, 34665902, 34666154, 34669763, 34670089, 34670406, 34671086, 34671845, 34672311, 34672570, 34673231, прийнятих державним реєстратором Тиврівської районної державної реєстрації Вінницької області ОСОБА_3., та від 07.02.2017 №33738498, прийнятого державним реєстратором Кіоском І.О. щодо земельних ділянок за наступними кадастровими номерами:

НОМЕР_1, НОМЕР_2, НОМЕР_3,

НОМЕР_6, НОМЕР_5, НОМЕР_4,

НОМЕР_7, НОМЕР_8, НОМЕР_9

НОМЕР_10, НОМЕР_11, НОМЕР_12,

НОМЕР_13, НОМЕР_14, НОМЕР_15,

НОМЕР_18, НОМЕР_17, НОМЕР_16,

НОМЕР_19, НОМЕР_20, НОМЕР_21,

НОМЕР_22, НОМЕР_23, НОМЕР_24,

НОМЕР_25, НОМЕР_26, НОМЕР_27,

НОМЕР_28, НОМЕР_29, НОМЕР_30.

Як вказала в своїй скарзі ОСОБА_6, вона є учасником ТОВ "Селищанське" та володіє часткою у статутному фонді у розмірі 75 %. Дане підприємство зареєстроване у 2008 та є правонаступником СВК "Селищанський", що діяв ще з 1994 року.

За ініціативою Тиврівської РДА, між нею та ТОВ "Селищанське" були укладені договори оренди спірних земельних ділянок, терміном на п'ять років, строк дії яких закінчувався 16.12.2016 року. Відповідно до умов договорів, зокрема п.8 після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію. 04.10.2016 року, тобто більше ніж за два місяці до закінчення терміну дії договорів оренди, ТОВ "Селищанське" повідомило Тиврівську РДА про бажання продовжити термін дії договорів оренди, а 26.10.2016 року таке повідомлення направлено вдруге. Окрім того, у скарзі ОСОБА_6 вказувала про факт користування землями, а також на вчасну сплату орендної плати із посиланням на підтверджуючі документи.

Також, як слідує зі скарги, 14.05.2017 року із відкритих даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно скаржниці стало відомо, що стосовно спірних земельних ділянок державним реєстратором ОСОБА_3. були прийняті оскаржувані рішення. Згідно відомостей, орендодавцем цих земельних ділянок є Селищенська сільська рада.

На підставі проведеної реєстрації державними реєстраторами прийняті рішення та внесені записи про інше речове право (право оренди).

21.07.2017 року Міністерством юстиції України у зв'язку зі скаргою ОСОБА_6 на виконання 11 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою КМ України від 25 грудня 2015 року №1128, були направлені повідомлення з копією зазначеної скарги: №21233-0-33-17/19К-ФГ "Зерно А", №2/21233-0-33-17/19К-ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області, №3/21233-0-33-17/19К-ОСОБА_1, №4/21233-0-3-17/19К-Державному реєстратору Тиврівської районної державної адміністрації ОСОБА_3., №5/21233-0-33-17/19К-Селищанській сільській раді, №6/21233-0-33-17/19К-ТОВ "Селищанське".

При цьому, згідно листів слідує роз'яснення про повідомлення щодо дати, часу та місця розгляду скарги Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації буде опубліковано в підрозділі "Засідання Комісії" розділу "Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації" рубрики "Послуги" на сайті Департаменту державної реєстрації та нотаріату Міністерства юстиції України (https://minjust.gov.ua/ddr) за посиланням з офіційного сайту Мін'юсту.

01.08.2017 року Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації у складі голови, заступника, секретаря та членів комісії, розглянувши скаргу ОСОБА_6 від 14.07.2017 року на дії та рішення державного реєстратора Тиврівської РДА ОСОБА_3, та державного реєстратора Тиврівської РДА Кіосака І.О., прийняла рішення у формі висновку, яким задовольнила скаргу ОСОБА_6 від 14.07.2017 року частково, скасувала рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 05.04.2017 року, та тимчасово заблокувала державному реєстратору ОСОБА_3. доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

02.08.2017 року Міністерством юстиції України за наслідками розгляду вищезазначеної скарги, на підставі висновку Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації від 01.08.2017, відповідно до частини другої, п'ятої статті 26, підпунктів "а", "г" пункту 2 частини шостої статті 37 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", пункту 12 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1128, було прийнято рішення у формі наказу від 02.08.2017 №2469/5 "Про скасування рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень".

Не погоджуючись з даним наказом, позивачі звернулися до суду з цим позовом.

Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення позову.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав, врегульовані Законом України від 01.07.2004 № 1952-IV "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі Закон № 1952-IV ) .

За змістом статей 2, 3 Закону № 1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно-це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Державна реєстрація прав є обов'язковою. Інформація про права на нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Приписами п. 1 ч.1 ст. 8 зазначеного Закону унормовано, що орган державної реєстрації прав проводить державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмовляє у їх реєстрації.

Пунктом 7 ч.1 ст.7 Закону № 1952-IV передбачено, що розгляд скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб'єктів державної реєстрації прав, територіальних органів Міністерства юстиції України здійснює Міністерство юстиції України.

Відповідно до положень частин 1-3 статті 37 Закону №1952-IV рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.

Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації прав можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

Частиною шостою статті 37 Закону №1952-IV визначено, що за результатами розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи приймають мотивоване рішення про: 1) відмову у задоволенні скарги; задоволення (повне чи часткове) скарги шляхом прийняття рішення про: а) скасування рішення про державну реєстрацію прав, скасування рішення територіального органу Міністерства юстиції України, прийнятого за результатами розгляду скарги; б) скасування рішення про відмову в державній реєстрації прав та проведення державної реєстрації прав; в) внесення змін до записів Державного реєстру прав та виправлення помилки, допущеної державним реєстратором; г) тимчасове блокування доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав; ґ) анулювання доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав; д) скасування акредитації суб'єкта державної реєстрації; е) притягнення до дисциплінарної відповідальності посадової особи територіального органу Міністерства юстиції України; є) направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Міністерстві юстиції України подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Згідно вимог ч.9 ст. 37 Закону №1952-IV, порядок розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єктів державної реєстрації прав, територіальних органів Міністерства юстиції України визначається Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1128 затверджено Порядок розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі - Порядок №1128).

Відповідно до п. 2 цього Порядку для забезпечення розгляду скарг суб'єктом розгляду скарги утворюються постійно діючі комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, положення та склад яких затверджуються Мін'юстом або відповідним територіальним органом.

Наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2016 №37/5 затверджено Положення про Комісію з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, зареєстроване в Мін'юсті від 13.01.2016 за №42/28172 (далі - Положення №37/5).

Відповідно до п. 2 розділу І, п.п. 1, 8 розділу ІІІ Положення №37/5, Комісія є постійно діючим колегіальним консультативно-дорадчим органом при Міністерстві юстиції України, що в межах повноважень, визначених Законами України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1128, забезпечує розгляд скарг у сфері державної реєстрації.

Рішення комісії оформляються висновком, який підписується Головою комісії, секретарем та членами комісії, що брали участь у засіданні комісії.

Пунктом 5 Порядку №1128 визначено, що перед розглядом скарги по суті комісія вивчає скаргу для встановлення: 1) чи віднесено розгляд скарги відповідно до Законів до повноважень суб'єкта розгляду скарги (належний суб'єкт розгляду скарги); 2) чи дотримано вимоги Законів щодо строків подання скарги, вимог щодо її оформлення та/або щодо документів, що долучаються до скарги; 3) чи наявні (відсутні) інші скарги у суб'єкта розгляду скарги.

Відповідно до п.п.9-11 Порядку №1128 під час розгляду скарги по суті обов'язково запрошується скаржник та/або його представник (за умови якщо ним зазначено про це у скарзі), суб'єкт оскарження та інші заінтересовані особи, зазначені у скарзі або встановлені відповідно до відомостей реєстрів. Неприбуття таких осіб, яким було належним чином повідомлено про розгляд скарги, а також неотримання такими особами повідомлень про час та місце розгляду скарги з причин, що не залежать від суб'єкта розгляду скарги, не перешкоджає її розгляду.

Суб'єкт розгляду скарги своєчасно повідомляє особам, запрошеним до розгляду скарги по суті, про час і місце розгляду скарги в один з таких способів: 1) телефонограмою (якщо номер телефону зазначено у скарзі); 2) шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті Мін'юсту; 3) засобами електронної пошти (якщо адресу електронної пошти зазначено у скарзі та/або інших документах, що додаються до скарги.

Копії скарги та доданих до неї документів надаються особам, запрошеним до розгляду скарги по суті (крім скаржника), не пізніше дня, що передує дню розгляду скарги по суті. Суб'єкт оскарження має право подавати письмові пояснення по суті скарги, які обов'язково приймаються комісією до розгляду.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем 21.07.2017 року було направлено повідомлення з копією скарги ОСОБА_6 позивачам, ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області, Селищанській сільській раді та ТОВ"Селищанське". В повідомленнях було роз'яснено, що про засідання Комісії та розгляд скарги інформація розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України. Вказане свідчить про те, що відповідачем було дотримано вимоги п. п. 9, 10, 11 Порядку №1128.

Відповідно до п. 8, 12 вказаного Порядку, під час розгляду скарги по суті комісія встановлює наявність чи відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення скаржника, зазначених у скарзі, та інші обставини, які мають значення для об'єктивного розгляду скарги, у тому числі шляхом перевірки відомостей, що містяться в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно чи Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - реєстри), та у разі необхідності витребування документів, пояснень тощо у суб'єкта оскарження, і вирішує: 1) чи мало місце прийняття оскаржуваного рішення суб'єктом оскарження, чи мала місце оскаржувана дія або бездіяльність суб'єкта оскарження; 2) чи було оскаржуване рішення прийнято суб'єктом оскарження на законних підставах, чи здійснювалася дія або вчинялася бездіяльність суб'єктом оскарження на законних підставах; 3) чи належить задовольнити кожну з вимог скаржника або відмовити в їх задоволенні; 4) чи можливо поновити порушені права або законні інтереси скаржника іншим способом, ніж визначено ним у своїй скарзі (зокрема внесення шляхом виправлення технічних помилок у записах реєстрів взамін скасування рішення державного реєстратора); 5) які рішення підлягають скасуванню або які дії, що випливають з факту скасування рішення або з факту визнання оскаржуваних дій або бездіяльності протиправними, підлягають вчиненню.

За результатами розгляду скарги суб'єкт розгляду скарги на підставі висновків комісії приймає мотивоване рішення про задоволення скарги або про відмову в її задоволенні з підстав, передбачених Законами, у формі наказу.

З матеріалів справи видно, що за результатами розгляду скарги ОСОБА_6 Комісією складено Висновок від 01.08.2017 року, згідно з яким скаргу задоволено частково.

З висновку слідує, що державний реєстратор ОСОБА_3 при прийнятті групи рішень та розгляді відповідних заяв не встановив належним чином відповідність законодавству, доданих до них договорів оренди землі з ФГ "Зерно А" та ОСОБА_1; не зупинив розгляд поданих заяв, в зв'язку з тим, що до них не додано рішення Селищенської сільської ради про передачу спірних земельних ділянок в оренду, як таких, що входять до складу спадщини, у разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття після спливу шести місяців з дня відкриття спадщини. Саме з цього рішення можливо було встановити статус спірних земельних ділянок, оскільки у доданих до Заяв Витягів з ДЗК вказано, що спірні земельні ділянки за формою власності є державними, та перебувають у власності Тиврівської РДА.

Особливості державної реєстрації права оренди земельної ділянки, що входить до складу спадщини та перебуває в управлінні органу місцевого самоврядування врегульовано статтею 30-1 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Зокрема, ч. 1 вказаної норми рішення органу місцевого самоврядування про передачу в оренду земельної ділянки, що входить до складу спадщини та перебуває в управлінні органу місцевого самоврядування, може прийматися і у разі відсутності державної реєстрації права власності територіальної громади на таку земельну ділянку в Державному реєстрі прав. А в силу ч. 2 та 3 цієї статті, державна реєстрація права оренди земельної ділянки, що входить до складу спадщини та передана в управління, проводиться у спеціальному розділі Державного реєстру прав без державної реєстрації права власності за особою, яка управляє спадщиною, крім випадків, коли право власності на таку земельну ділянку вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

Під час державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку за спадкоємцем або територіальною громадою записи про обтяження переносяться до відповідної частини відкритого розділу Державного реєстру прав.

Судом першої інстанції із витягів ДЗК встановлено, що спірні земельні ділянки перебувають в державній власності (власник-Тиврівська райдержадміністрація) та відносяться до земель сільськогосподарського призначення. Між тим, ФГ "Зерно-А" та ОСОБА_1 не надано державному реєстратору рішення Селищенської сільської ради про передачу спірних земельних ділянок в оренду як таких, що входять до складу спадщини у разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття після спливу шести місяців з дня відкриття спадщини.

Так, предметом договорів оренди, укладеними з ФГ "Зерно А" та ОСОБА_1, доданих є земельні ділянки (земельні частки-паї), що входять до складу спадщини, у відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усунення їх від права на успадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття після спливу шести місяців з дня відкриття спадщини для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, які розташовані на території Селищенської сільської ради Тиврівського району Вінницької області за межами населених пунктів с. Селищанське та с. Урожайне.

ВІдповідно до ч.1 ст. 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити ЦК України, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Статтею 59 Закону України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

В силу положень ч.4 ст. 4 Закону України "Про оренду землі" (в редакції Закону №1533-VIII від 20.09.2016), орендодавцем земельної ділянки, що входить до складу спадщини, у разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття після спливу шести місяців з дня відкриття спадщини, є особа, яка управляє спадщиною.

Згідно зі ст. 18 Закону № 1952-IV державна реєстрація прав проводиться в такому порядку: 1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав); 6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником; 8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Частиною четвертою статті 4 Закону №1952 визначено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.

Положеннями ст. 23 Закону №1952 передбачено, що розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором, зокрема у разі подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.

Як було зазначено вище, за результатами розгляду скарги Міністерство юстиції України та його територіальні органи можуть прийняти мотивоване рішення про задоволення (повне чи часткове) скарги, шляхом прийняття рішення про скасування рішення про державну реєстрацію прав та тимчасове блокування доступу державного реєстратора до Державного реєстру прав. А у випадку задоволення скарги, Міністерством юстиції за результатами її розгляду шляхом прийняття рішення про скасування рішення про державну реєстрацію прав, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав .

Отже, зважаючи на вищенаведене, колегія суддів погоджується з судом першої інстанції про те, що приймаючи Висновок від 01.08.2017 та наказ від 02.08.2017 №2469/5 "Про скасування рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень", відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, визначеним Конституцією та законами України.

Щодо доводів позивача ОСОБА_3 про неправомірне тимчасове блокування його доступу до Державного реєстру прав, то апеляційний суд погоджується з позицією суду першої інстанці про те, що відповідач діяв згідно та в межах п.2 ч.2 ст.37-1 Закону №1952.

Стосовно позовної вимоги в частині зобов'язання Міністерства юстиції України поновити реєстраційні дії, які скасовані Наказом Міністерства юстиції України від 02.08.2017 №2469/5, то колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правильно зазначено, що вона є похідною від первинної.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи вищевказане, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що відповідачем, як суб'єктом владних повноважень доведено правомірність винесеного ним рішення, а доводи на які посилаються позивачі, не дають підстав для задоволення позовних вимог.

Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.

Відповідно до статті 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі вищевикладеного колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2017 року слід залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

апеляційну скаргу фермерського господарства "Зерно-А" залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2017 року - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.

Ухвала суду складена в повному обсязі 13 грудня 2017 року.

Головуючий Сторчак В. Ю. Судді Ватаманюк Р.В. Мельник-Томенко Ж. М.

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.12.2017
Оприлюднено14.12.2017
Номер документу70956671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/1421/17-а

Ухвала від 04.10.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 15.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Постанова від 03.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 05.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Гімон М.М.

Ухвала від 06.12.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Постанова від 23.10.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

Ухвала від 11.09.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дончик Віталій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні