Постанова
від 14.12.2017 по справі 812/1794/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

14 грудня 2017 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1794/17

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Уніфарб» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн,

ВСТАНОВИВ:

28 листопада 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду звернулося управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області (далі - позивач) до товариства з обмеженою відповідальністю Уніфарб (далі - відповідач або ТОВ Уніфарб ) про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн. В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив наступне.

Згідно звіту форми Ф4-ФСС за 2013 рік страхувальник - ТОВ Уніфарб має заборгованість зі сплати страхових внесків перед Фондом у сумі 1349,98 грн. Зазначена заборгованість виникла у 2010 році, що підтверджується звітом про нараховані внески, перерахування та виплати, пов'язані з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за 2010 рік. У розділі ІІ звіту відображено нараховану суму фонду оплати праці у сумі 65248,80 грн та заробітну плату у сумі 65248,80 грн, з яких має бути сплачено страхові внески за ставками 1,4 % та 1 %, що складає відповідно 913,48 грн та 625,50 грн. У розділі ІІІ звіту заборгованість за страхувальником на початок року становила 28,00 грн, перераховано з початку року - 244,00 грн. Таким чином, заборгованість за страхувальником на кінець 2010 року склала 1349,98 грн та на даний час не погашена, що підтверджується звітом форми Ф4-ФСС з ТВП за 9 місяців 2017 року, автоматично сформованим відповідачем.

З огляду на вищевикладене, позивач просив суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Уніфарб заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн.

Представник позивача у судове засідання не прибув, просив розглянути справу без його участі (арк.спр. 28).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлявся належним чином (арк.спр. 27).

Згідно з частиною четвертою статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 69-72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю Уніфарб (і.к. 33871413) зареєстроване як юридична особа 27.12.2005 за № 13661020000000356, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (арк. спр. 21-23).

Згідно з повідомленням про взяття на облік страхувальника, ТОВ Уніфарб перебувало на обліку в Рубіжанській міській виконавчій дирекції Луганського обласного відділення фонду соціального старування з тимчасової втрати працездатності за № 440230001807 (арк. спр. 5).

З 01.08.2017 Кремінське відділення здійснює облік страхувальників у м. Кремінна та Кремінського району, в тому числі і тих, що раніше перебували на обліку в Рубіжанській міській виконавчій дирекції Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Згідно звіту форми Ф4-ФСС за 2013 рік страхувальник - ТОВ Уніфарб має заборгованість зі сплати страхових внесків перед Фондом у сумі 1349,98 грн. Зазначена заборгованість виникла у 2010 році, що підтверджується звітом про нараховані внески, перерахування та виплати, пов'язані з загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності за 2010 рік. У розділі ІІ звіту відображено нараховану суму фонду оплати праці у сумі 65248,80 грн та заробітну плату у сумі 65248,80 грн, з яких має бути сплачено страхові внески за ставками 1,4 % та 1 %, що складає відповідно 913,48 грн та 625,50 грн. У розділі ІІІ звіту заборгованість за страхувальником на початок року становила 28,00 грн, перераховано з початку року - 244,00 грн (арк. спр. 7,8,9).

Відповідно до положень статті 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленим похованням» від 18.01.2001 №2240 (далі - Закон №2240) Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для матеріального забезпечення та соціальних послуг та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням коштів.

Частиною першою статті 4 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначено, що Фонд соціального страхування є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування витрат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції.

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов'язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» №77, викладено у новій редакції Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» від 23.09.1999 №с1105 та відповідно з 01.01.2015 набрав чинності Закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» яким створено Фонд соціального страхування України.

Відповідно до п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування", суми внесків, нарахованих на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, та суми нарахованого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування до 1 січня 2004 року, строк сплати яких не настав на 1 січня 2011 року, не сплачені станом на 1 січня 2011 року, підлягають сплаті в порядку, що діяв до 1 січня 2011 року.

Згідно із ст. 6, 7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року № 1105-XIV (в редакції, чинній до 01.01.2011 року) (далі - Закон №1105-XIV) страхувальниками є роботодавці. Роботодавцем відповідно до цього Закону вважається власник підприємства або уповноважений ним орган та фізична особа, яка використовує найману працю.

Відповідно до п. 2 ч. 2 ст. 45 Закону №1105-XIV роботодавець як страхувальник зобов'язаний своєчасно та повністю нараховувати і сплачувати в установленому порядку страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків.

Відповідно до пп. 2.1 п. 2 Постанови Правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України № 31 від 30 листопада 2010 року "Про порядок стягнення та обліку заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України" стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, сум штрафних санкцій, нарахованих та/або не сплачених до 1 січня 2011 року, в тому числі страхових внесків, строк сплати яких на 1 січня 2011 року не настав, і контроль за правильністю нарахування, своєчасністю сплати страхових внесків, застосування фінансових санкцій на період до повного стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків до Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонд) та надання страхувальниками за підсумками 2010 року розрахункової відомості про нарахування і перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду і відомості розподілу чисельності працівників, річного фактичного обсягу реалізованої продукції (робіт, послуг) за видами економічної діяльності здійснюються відповідно до Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою правління Фонду від 12 липня 2007 року № 36, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 01 серпня 2007 року за № 867/14134 (Інструкція № 36).

Підпунктами 4.1, 4.10, 4.12 п. 4, пп. 5.8 п. 5 Інструкції № 36 (чинної на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що сума страхового внеску розраховується відповідно до страхового тарифу, установленого законом, залежно від класу професійного ризику виробництва, до якого віднесено страхувальника.

Розміри страхових внесків страхувальників обчислюються - для роботодавців - у відсотках до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що включають витрати на виплату основної та додаткової заробітної плати, інших заохочувальних і компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", які підлягають обкладенню податком з доходів фізичних осіб. Страхові внески нараховуються в межах граничної суми заробітної плати (доходу), що встановлюється чинним законодавством та є розрахунковою величиною при обчисленні страхових виплат.

Страхові внески сплачуються - страхувальниками-роботодавцями - у день одержання коштів на оплату праці в установах банків. Підприємства, які здійснюють виплату заробітної плати на поточні рахунки фізичних осіб в установах банків, сплачують страхові внески до Фонду в день перерахування коштів на особові рахунки. При проведенні оплати праці з готівкової виручки чи в натуральній формі платники страхових внесків не пізніше наступного дня після здійснення виплат подають до установи банку платіжне доручення на перерахування страхових внесків до Фонду.

Згідно із підпунктами 5.1, 5.8 пункту 5 Інструкції № 36 (чинної на момент виникнення спірних правовідносин) не внесені страхувальниками у встановлений строк страхові внески до Фонду вважаються недоїмкою і стягуються у порядку, передбаченому законодавством, з нарахуванням пені.

При стягненні недоїмки за платежами до Фонду строки давності не застосовуються.

Відповідно до ст. 52 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності", страхувальник несе відповідальність за шкоду, заподіяну застрахованому або Фонду соціального страхування від нещасних випадків внаслідок невиконання своїх обов'язків із страхування від нещасного випадку, відповідно до закону.

Згідно з пунктом 1.3. Положення про відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 26.06.2001 № 13 відділення Фонду діє як регіональна структура Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, отже обласні відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності і зокрема Кремінське відділення управління виконавчої дирекції Фонду виступає як суб'єкт владних повноважень у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно пункту 2 частини другої статті 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Фонд зобов'язаний здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів.

Згідно пунктів 5, 6 частини першої статті 10 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» Фонд має право накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону, вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування.

Відповідно пункту 1 частин п'ятої та шостої статті 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» роботодавець (страхувальник) несе відповідальність за порушення порядку використання коштів Фонду.

У разі порушення порядку використання страхових внесків роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

Як вбачається з матеріалів справи відповідач в установлений законом строк у добровільному порядку наявну заборгованість у суму 1349,98 грн не сплатив.

Згідно з частиною першою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Беручи до уваги те, що заявлену до стягнення суму заборгованості в розмірі 1349,98 грн відповідач у встановлені строки не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи (зокрема довідкою від 27.11.2017 № 01/02-788), доказів її погашення станом на день розгляду справи не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, відповідно до положень ст. 94 КАС України судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Уніфарб» про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн задовольнити повністю.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Уніфарб (92900, Луганська область, Кремінський район, м. Кремінна, вул. Інтернаціональна, буд. 180 а , ідентифікаційний код юридичної особи 33871413) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області (р/р 37174600031205 в ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 41457841) заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн (одна тисяча триста сорок дев'ять грн 98 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2017
Оприлюднено15.12.2017
Номер документу70996791
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1794/17

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Постанова від 07.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 14.08.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні