Постанова
від 07.11.2018 по справі 812/1794/17
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 листопада 2018 року справа №812/1794/17

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі суддів: Арабей Т.Г., Геращенка І.В., Ястребової Л.В., розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Луганській області на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2018 року з розгляду заяви Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення помилки у виконавчому листі у справі № 812/1794/17 (головуючий суддя І інстанції - Секірська А.Г.), складену в повному обсязі 21 серпня 2018 року в м. Сєвєродонецьк Луганської області за позовом Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Уніфарб про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1 349,98 грн.,-

В С Т А Н О В И В :

13 серпня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення помилки у виконавчому листі у справі № 812/1794/17 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніфарб" про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн. (а.с. 42-43).

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2018 року у задоволенні заяви Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення описки у виконавчому листі у справі № 812/1794/17 відмовлено (а.с. 63-64).

Не погодившись із вищевказаною ухвалою, Управління подало апеляційну скаргу, в якій просило суд скасувати ухвалу суду першої інстанції та задовольнити заяву Управління про виправлення помилки в виконавчому листі.

В обґрунтуванні апеляційної скарги, зазначило, що рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року у справі № 812/1794/17 адміністративний позов Управління задоволено повністю. Рішення набрало законної сили 02 лютого 2018 року. 18 квітня 2018 року стягувачем отримано виконавчий лист. Строк пред'явлення виконавчого листа зазначено до 03 травня 2018 року. Проте, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань управління ВДФССУ у Луганській області за організаційно-правовою формою не є державним органом, а віднесено до інших організаційно-правових форм. Таким чином, на думку заявника, судом при видачі виконавчого листа помилково віднесено управління до державних органів, тож строк пред'явлення виконавчого листа має бути визначено протягом трьох років з дати набрання рішенням законної сили (а.с. 67-69).

Сторони в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Суд апеляційної інстанції, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідне вимоги, викладені в апеляційній скарзі задовольнити, ухвалу суду першої інстанції - скасувати, з наступних підстав.

Як встановлено судом першої та апеляційної інстанції, постановою Луганського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2017 року у справі № 812/1794/17 адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Уніфарб" про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн. задоволено повністю. Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю Уніфарб на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн. (а.с. 29-31).

18 квітня 2018 року стягувач (Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області) отримав виконавчий лист у справі (а.с.38), строк пред'явлення виконавчого листа до виконання визначено до 03 травня 2018 року (а.с. 45).

Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Луганській області вважає, що строк виконання виконавчого листа має бути три роки у відповідності з положеннями ч. 1 ст. 12 Закону України Про виконавче провадження , у зв'язку з чим і звернувся до суду із заявою про виправлення помилки в виконавчому листі.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2018 року у задоволенні заяви Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення описки у виконавчому листі у справі № 812/1794/17 відмовлено (а.с. 63-64), зазначивши, що стягувач здійснює публічно-владні управлінські функції та є суб'єктом владних повноважень, відтак підстав для зазначення у виконавчому трирічного строку на виконання відсутні.

Вищевказана ухвала є спірною у даній справі.

Суд апеляційної інстанції не погоджується з висновком суду першої інстанції, з наступних підстав.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (п. 7 ч. 1 ст. 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Преамбулою Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 1105-XIV (далі - Закон № 1105-XIV) передбачено, що цей Закон відповідно до Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я.

Згідно зі ч. 1, 2 ст. 4 Закону № 1105-XIV Фонд є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом. Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням.

Одними із принципів соціального страхування, відповідно до приписів п. 3 ч. 1 ст. 3 вказаного Закону, зокрема, є законодавчо визначені умови і порядок здійснення соціального страхування та державні гарантії реалізації застрахованими особами своїх прав.

Пунктами 6, 7 ст. 6 Закону № 1105-XIV рішення правління Фонду, прийняте в межах його компетенції, є обов'язковим для виконання, у тому числі всіма страхувальниками та застрахованими особами, яких воно стосується. Рішення правління Фонду оформляється постановою, відповідно до Закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності .

Відповідно до ст. 8 Закону № 1105-XIVвиконавча дирекція Фонду є постійно діючим виконавчим органом правління Фонду, є підзвітною правлінню Фонду та провадить діяльність від імені Фонду в межах та в порядку, визначених статутом Фонду та положенням про виконавчу дирекцію Фонду, що затверджується його правлінням, організовує та забезпечує виконання рішень правління Фонду. Робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, відділення в районах і містах обласного значення. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду провадять свою діяльність від імені виконавчої дирекції Фонду в межах та в порядку, визначених цим Законом, статутом Фонду, типовим положенням про робочі органи виконавчої дирекції Фонду, що затверджується його правлінням, та положенням, затвердженим директором виконавчої дирекції Фонду.

Згідно ст. 9 Закону № 1105-XIV основними завданнями Фонду та його робочих органів, зокрема, є реалізація державної політики у сферах соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, медичного страхування; надання матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг відповідно до цього Закону.

Згідно із Положенням про Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, затвердженого наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 24 січня 2018 року № 38-ОД управління діє як регіональна структура Фонду соціального страхування України і є юридичною особою, має власний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням (а.с. 52).

Відповідно до положень пп. 1.3, 1.6 статуту Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 11 квітня 2017 року № 28, Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту. Управління Фондом здійснюється на паритетній основі державною, представниками застрахованих осіб і роботодавців (а.с. 47-51).

Виходячи з аналізу вищевказаних норм права та документів, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що Фонд є суб'єктом владних повноважень, наділений владними управлінськими функціями.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України Про виконавче провадження виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Луганській області за організаційно-правовою формою віднесено до інших організаційно-правових форм (а.с. 57-61).

Враховуючи вищевикладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Луганській області не є державним органом в розумінні ч. 1 ст. 12 Закону України Про виконавче провадження , а відтак строк виконання виконавчого листа по даній справі має бути три роки.

Відповідно до ч. 1 ст. 374 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.

Згідно з ст. 320 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування ухвали суду, яка перешкоджає подальшому провадженню у справі, і направлення справи для продовження розгляду до суду першої інстанції є:

1) неповне з'ясування судом обставин, що мають значення для справи;

2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;

3) невідповідність висновків суду обставинам справи;

4) неправильне застосування норм матеріального права чи порушення норм процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання.

Враховуючи вищевикладене, з огляду на положення ч. 1 ст. 374 Кодексу адміністративного судочинства України в частині того, що виправити описку у виконавчому листі може лише суд, який його видав (у даному випадку - Луганський окружний адміністративний суд) суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що суд першої інстанції, відмовляючи у задоволені заяви управління про виправлення помилки у виконавчому листі діяв передчасно, помилково прийшов до висновку, що позивач , як інший суб'єкт при здійсненні ним владних управлінських функцій,- хоча і є суб'єктом владних повноважень, однак не є державним органом, а віднесено до інших організаційно-правових форм, відтак, ухвала суду першої інстанції є такою, що підлягає скасуванню та направленню до суду першої інстанції для продовження розгляду з огляду на положення ст. 320 Кодексу адміністративного судочинства України та прийняття рішення щодо виправлення помилки з врахуванням висновку апеляційного суду.

Керуючись ст. ст. 320, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Луганській області на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2018 року у справі № 812/1794/17 - задовольнити частково.

Ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2018 року у справі № 812/1794/17 - скасувати, а справу направити до Луганського окружного адміністративного суду для продовження розгляду з урахуванням висновків суду про необхідність виправлення помилки у виконавчому листі.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена у касаційному порядку, встановленому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 07 листопада 2018 року.

Судді Т.Г.Арабей

І.В. Геращенко

Л.В. Ястребова

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2018
Оприлюднено08.11.2018
Номер документу77659684
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1794/17

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Постанова від 07.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 14.08.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні