Ухвала
від 21.08.2018 по справі 812/1794/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

10.2.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

21 серпня 2018 року СєвєродонецькСправа № 812/1794/17

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Секірська А.Г., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення описки у виконавчому листі у справі № 812/1794/17 за позовом управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Уніфарб" про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн, -

ВСТАНОВИВ:

13 серпня 2018 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення описки у виконавчому листі у справі № 812/1794/17 за позовом управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Уніфарб" про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн.

В обґрунтування заяви зазначено наступне.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 14.12.2017 у справі № 812/1794/17 адміністративний позов управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Луганській області задоволено повністю. Рішення набрало законної сили 02.02.2018. 18.04.2018 стягувачем отримано виконавчий лист. Строк пред'явлення виконавчого листа - до 03.05.2018. Проте, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань управління ВДФССУ у Луганській області за організаційно-правовою формою не є органом державної влади, а віднесено до інших організаційно-правових форм. Таким чином, на думку заявника, судом при видачі виконавчого листа помилково віднесено управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Луганській області до державних органів, тож строк пред'явлення виконавчого листа має бути визначено протягом трьох років з дати набрання рішенням законної сили. З посиланням на норми статті 374 КАС України заявник просив суд виправити помилку у виконавчому листі, виданому Луганським окружним адміністративним судом 18.04.2018 у справі № 812/1794/17, визначивши строк пред'явлення виконавчого листа протягом трьох років з дня набрання рішенням законної сили.

Представник заявника у судове засідання не прибув, судом вживалися заходи щодо належного повідомлення представника заявника про дату, час та місце судового розгляду заяви (арк. спр. 56).

Представник відповідача у судове засідання не прибув, судом вживалися заходи щодо належного повідомлення представника заявника про дату, час та місце судового розгляду заяви (арк. спр. 56).

Згідно із частиною дев'ятою статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Суд вважає за можливе розглянути заяву в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали заяви про виправлення описки суд дійшов такого.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 14.12.2017 у справі № 812/1794/17 адміністративний позов управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Уніфарб" про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн задоволено повністю; стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю Уніфарб (92900, Луганська область, Кремінський район, м. Кремінна, вул. Інтернаціональна, буд. 180 а , ідентифікаційний код юридичної особи 33871413) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області (р/р 37174600031205 в ГУДКСУ у Луганській області, МФО 804013, код ЄДРПОУ 41457841) заборгованість зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн (арк. спр. 29-31).

Відповідно до бази даних комп'ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду постанова набрала законної сили 02.02.2018.

18.04.2018 стягувач отримав виконавчий лист у справі (арк. спр.38).

Строк пред'явлення виконавчого листа до виконання визначено до 03.05.2018 (арк. спр. 45).

Згідно із Положенням про управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, затвердженого наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 24.01.2018 № 38-ОД управління діє як регіональна структура Фонду соціального страхування України і є юридичною особою, має власний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням (арк. спр. 52).

Відповідно до положень пп. 1.3, 1.6 статуту Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 11.04.2017 № 28, Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту. Управління Фондом здійснюється на паритетній основі державною, представниками застрахованих осіб і роботодавців (арк. спр. 47-51).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Луганській області за організаційно-правовою формою віднесено до інших організаційно-правових форм (арк. спр. 57-61).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Відповідно до частини першої статті 12 Закону України Про виконавче провадження виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Згідно із частиною першою статті 374 КАС України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.

Як зазначено вище, управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Луганській області за організаційно-правовою формою віднесено до інших організаційно-правових форм.

Разом з тим, суб'єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Статтею 1 Закону України Про запобігання корупції визначено, що державний орган - орган державної влади, в тому числі колегіальний державний орган, інший суб'єкт публічного права, незалежно від наявності статусу юридичної особи, якому згідно із законодавством надані повноваження здійснювати від імені держави владні управлінські функції, юрисдикція якого поширюється на всю територію України або на окрему адміністративно-територіальну одиницю.

Публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій (пункт 2 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Фонд, здійснюючи покладені на нього законодавством функції з акумуляції страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, на час виникнення спірних правовідносин виконував владні управлінські функції.

Ураховуючи функції Фонду та зміст положень зазначених норм процесуального права, спірні правовідносини є публічно-правовими.

Аналогічна позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 04.07.2018 у справі № 905/448/17 (провадження № 12-95гс18).

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є наявність публічно-правового спору, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції та який виник у зв'язку з виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій. При цьому особа, яка здійснює публічно-владні управлінські функції, може ініціювати судове вирішення такого спору лише на виконання своїх повноважень у випадках, установлених законом.

Наведене узгоджується і з положеннями статей 4, 5, 19 чинного КАС України, які визначають поняття публічно-правового спору, суб'єкта владних повноважень, закріплюють право на звернення до суду та межі юрисдикції адміністративних судів.

Аналогічний правовий висновок містить постанова Великої Палати Верховного Суду від 30 травня 2018 року у справі № 822/1472/17.

Вищенаведені висновки Великої Палати Верховного Суду дають підстави стверджувати, що управління Фонду соціального страхування України в Луганській області здійснює публічно-владні управлінські функції та є суб'єктом владних повноважень.

Отже, суд не бере до уваги посилання заявника на те, що управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Луганській області не є органом державної влади, і в розумінні частини першої статті 12 Закону України "Про виконавче провадження" стягувачем у спірних правовідносинах є держава, делеговані повноваження якої щодо стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків якої виконує Фонд, для якого строк пред'явлення виконавчого документа до примусового виконання становить три місяці.

Відтак, підстави для виправлення описки у виконавчому листі від 18.04.2018 № 812/1794/17 із зазначенням строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання протягом трьох років з дати набрання рішенням законної сили відсутні.

Керуючись статтями 248, 256, 374 КАС, суд -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення описки у виконавчому листі у справі № 812/1794/17 за позовом управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області в особі Кремінського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Уніфарб" про стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків у сумі 1349,98 грн відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя А.Г. Секірська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.08.2018
Оприлюднено22.08.2018
Номер документу75999074
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1794/17

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Постанова від 07.11.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Арабей Тетяна Георгіївна

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Ухвала від 14.08.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

Постанова від 14.12.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.Г. Секірська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні