ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.В'ячеслава Чорновола, 29/32, м.Кропивницький, Україна, 25022,
тел/факс: 22-09-70/24-09-91 E-mail: inbox@kr.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
15 грудня 2017 року № 912/1783/16
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Коваленко Н.М. розглянувши справу № 912/1783/16 від 18.05.16
за заявою кредитора - ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області, 28000, м. Олександрія, вул. Пролетарська, 17
про банкрутство
ПРЕДСТАВНИКИ:
від кредитора - участі не брали;
від банкрута - участі не брав.
В засіданні суду 17.11.2017 оголошено перерву до 11:30 15.12.2017.
ВСТАНОВИВ:
Постановою від 09.09.2016 господарський суд визнав ТОВ "Агромет і К" банкрутом. Відкрив ліквідаційну процедуру щодо банкрута ТОВ "Агромет і К". Призначив ліквідатором банкрута ТОВ "Агромет і К" арбітражного керуючого ОСОБА_2 Зобов'язав ліквідатора арбітражного керуючого ОСОБА_2 не пізніше 09.09.2017 подати господарському суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, що відповідають вимогам ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон).
До господарського суду 28.08.2017 від ліквідатора, арбітражного керуючого ОСОБА_2 надійшли: звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, а також звіт про нарахування грошової винагороди з клопотанням № 02-02/14 від 22.08.2017:
1. Затвердити звіт ліквідатора ТОВ "Агромет і К".
2. Затвердити ліквідаційний баланс ТОВ "Агромет і К".
3. Ліквідувати юридичну особу-банкрута: Товариство з обмеженою відповідальністю "Агромет і К", 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, провулок Кропивницького, 21 код ЄДРПОУ 32744668.
4. Затвердити розмір грошової винагороди арбітражного керуючого ОСОБА_2 за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Агромет і К" в сумі 60 262,15 грн.
5. Стягнути з ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області Код ЄДРПОУ 39481571 (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вулиця Святомиколаївська, 17) на користь ОСОБА_2 (свідоцтво від 24.07.2013 № НОМЕР_1 НОМЕР_2, 52591, Дніпропетровська область, Синельниківський район, с. Воронове, вулиця Комсомольська, 42, п/р 26002060708354 в ПАТ КБ ПриватБанк МФО 305299) грошову винагороду в розмірі 60 262, 15 грн. ОСОБА_3 наказ.
Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону про час і місце судового засідання, у якому має розглядатися звіт і ліквідаційний баланс господарський суд повідомляє ліквідатора та членів комітету кредиторів.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту та ліквідаційного балансу.
За ч. 7 ст. 115 Закону звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схваленим або погоджений комітетом кредиторів.
Звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
Крім того, до господарського 28.08.2017 надійшло клопотання № 02-02/13 від 22.08.2017 ліквідатора, арбітражного керуючого ОСОБА_2 про заміну сторони правонаступником з вимогами замінити кредитора у справі № 912/1783/16 з ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області (Код ЄДРПОУ 38680832, 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вулиця Пролетарська, 17) на правонаступника ОСОБА_1 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Кіровоградській області (Код ЄДРПОУ 39481571, 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вулиця Святомиколаївська, будинок 17). Привести у відповідність найменування та реквізити кредитора в справі № 912/1783/16.
17.11.2017 ліквідатором, арбітражним керуючим ОСОБА_2 надано уточнений звіт ліквідатора банкрута про нарахування грошової винагороди з вимогами: Затвердити розмір винагороди арбітражного керуючого ОСОБА_2 за виконання повноважень ліквідатора ТОВ Агромет і К в сумі 78 540грн. Стягнути з ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області Код ЄДРПОУ 39481571 (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вулиця Святомиколаївська, 17) на користь ОСОБА_2 (свідоцтво від 24.07.2013р. №1231 ШН НОМЕР_2, 52591, Дніпропетровська область, Синельниківський район, с. Воронове, вулиця Комсомольська, 42, п/р 26002060708354 в ПАТ КБ ПриватБанк МФО305299) грошову винагороду в розмірі 78 540,00грн. ОСОБА_3.
Із змісту звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу, доданих до них документів вбачається, що під час здійснення ліквідаційних заходів щодо ТОВ "Агромет і К" майна, яке можна було включити у ліквідаційну масу або грошових коштів на рахунках в банківських установах не виявлено.
На виконання вимог Закону та постанови Господарського суду Кіровоградської області від 09.09.2016 у справі № 912/1783/16 за час ліквідаційної процедури арбітражним керуючим ОСОБА_2 вчинені такі заходи:
Перевірено наявність публікації на офіційному сайті ВГС України інформації про визнання ТОВ "Агромет і К" банкрутом, та введення ліквідаційної процедури. З'ясовано, що 12.09.2016 на сайті ВГС України під номером 35327 було здійснено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Отримано витяг з ЄДР. Витяг отримано з метою перевірки внесення до бази даних інформації про наявність Постанови Господарського суду Кіровоградської області від 09.09.2016 у справі № 912/1783/16 про визнання ТОВ "Агромет і К" банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури та внесення інформації про призначення ліквідатором Боржника арбітражного керуючого ОСОБА_2
Ліквідатором ТОВ "Агромет і К" арбітражним керуючим ОСОБА_2 регулярно (щомісяця) надаються звіти про проведену роботу у повній відповідності до вимог Закону.
На сайті ВГС України 12.09.2016 під номером опубліковано оголошення (номер публікації 35327) про визнання банкрутом ТОВ «Агромет і К» .
На адресу ліквідатора ТОВ «Агромет і К» вимог від кредиторів під час ліквідаційної процедури не надходило. Реєстр вимог кредиторів станом на 21.08.2017 додається.
З метою виявлення майна Боржника, ліквідатором проведена така робота:
Встановлений факт відсутності співробітників, документації та майна ТОВ «Агромет і К» за місцем державної реєстрації, про що складений відповідний акт від 29.09.2016. Ліквідатором були направлені запити на адресу:
1) Керівника ТОВ «Агромет і К» .
2) Засновника ТОВ «Агромет і К» .
3) ОСОБА_1 ОДПІ.
4) Головного управління статистики у Кіровоградській області.
5) Головне Управління Держгеокадастру у Кіровоградській області.
6) Регіонального сервісного центру МВС у Кіровоградській області.
7) Управління Держпраці у Кіровоградській області.
8) Державної авіаційної служби України .
9) Отримано витяг з реєстру обтяжень рухомого майна.
10) Отримано інформаційну довідку з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек. Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта.
Направлені запити на адресу реєструючих та контролюючих органів, дали можливість з'ясувати:
1. ТОВ «Агромет і К» та засновники ТОВ «Агромет і К» на запит про надання інформації та копій документів щодо: річних бухгалтерських балансів за останні три роки, пояснювальної записки про результати господарської діяльності за останні три роки, номера відкритих рахунків у банках, і сум коштів що знаходяться на зазначених рахунках, список активів в тому числі і нерухомого майна, повний список кредиторів, кількість та кваліфікація робітників, повний перелік дебіторів та актів звірок з ними, відомості про наявність корпоративних прав в інших юридичних особах відповіді не надали.
2. Відповідно до листа ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової Інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області від 29.06.2016 №2904/8/11-26/1200- 27 свідоцтво платника ПДВ боржника анульоване 29.07.2013, надана інформація про наявність рахунків боржника відкритих в ПАТ «А-Банк» , та ПАТ «Фідобанк» .
3. ОСОБА_4 листа Головного управління статистики у Кіровоградській області від 26.09.2016 №03.1-18/3746 ТОВ «Агромет і К» подавала фінансову звітність за 2013 рік, 2014 рік, 2015 рік.
4. ОСОБА_4 листа Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області від 28.09.2016 №33-11-0.21-13337/2-16 за ТОВ «Агромет і К» обліковується право землекористування (Оренди земельної ділянки площею 0,1633 га на підставі договору оренди від 30.05.2011 укладеного на 5 років.). З наведеного вбачається, що право на землекористування у ТОВ «Агромет і К» припинилось 30.05.2016.
5. Відповідно до листа Регіонального сервісного центру в Кіровоградській області від 12.09.2016 №31/11-279 за ТОВ «Агромет і К» транспортні засоби не зареєстровані.
6. Відповідно до листа Управління держпраці у Кіровоградській області від 19.06.2016 №01-22-09/2576-17 транспортні засоби за боржником не зареєстровані.
7. Відповідно до листа Державної авіаційної служби України за ТОВ «Агромет і К» повітряні судна не зареєстровані.
8. Ліквідатором здійснено пошук за назвою банкрута в інформаційно-довідкових системах:
- база даних «Відомості про видачу свідоцтва України на знаки для товарів і послуг» ;
- база даних «Відомості про видачу патентів України на корисні моделі» ;
- база даних «Відомості про видачу патентів України на промислові зразки» ;
- база даних «Відомості про видачу патентів України на винаходи» ;
ОСОБА_4 з відомостями, розміщеними у вказаних інформаційно-довідкових системах. інформація про реєстрацію за боржником, права власності на об'єкти промислової та інтелектуальної власності відсутня.
9. Відповідно до Інформаційної довідки з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта за боржником право власності на майно не зареєстроване.
10. ОСОБА_4 з державного реєстру обтяжень рухомого майно боржника в заставі під забороною та арештом не перебуває.
11. Відповідно до листа ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області від 22.05.2017 №1035/11-26-10-00 активи боржника в податковій заставі не перебувають.
Відповідно до листа ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області від 29.06.2016 №2904/8/11-26/1200-27 ОНС за боржником обліковуються рахунки в ПАТ КБ «А- Банк» та ПАТ «Фідобанк» .
Ліквідатором визначено рахунок №26006000466915 відкритий в ПАТ «Фідобанк» , як ліквідаційний.
Ліквідатором вчинені заходи щодо закриття рахунків боржника, наслідком чого є:
1. довідка від 04.11.2016 №08.7.0.0.0/161104143330 про закриття рахунків в ПАТ «А- Банк» .
2. довідка від 16.05.2017 №1-11-1-3-3/1040-ЛК-ОГ про закриття рахунку в ПАТ «Фідобанк» .
Відповідно до листа ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області від 22.05.2017 №1035/11-26-10-00 всі рахунки ТОВ «Агромет і К» закриті.
За час здійснення ліквідатором ТОВ «Агромет і К» своїх обов'язків було з'ясовано, що Боржник за адресою вказаній в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, провулок Кропивницького, 21) фактично не перебуває, щонайменше більш ніж два роки не веде господарську діяльність, у компанії відсутні співробітники. Здавання статистичної та податкової звітності було припинено. Через викладені обставини ТОВ «Агромет і К» по своїй суті є відсутнім Боржником. Таким чином, фактична відсутність боржника, не дає можливості достеменно з'ясувати чи існує у підприємства інше майно, ніж те що підлягає обов'язковій реєстрації, а від так і здійснити заходи по його збереженню. Встановлено факт відсутності у власності боржника майна, яке підлягає обов'язковій реєстрації.
У відповідності до вимог Закону ліквідатором забезпечено проведення процедури Інвентаризації активів боржника ТОВ «Агромет і К» .
Ліквідатором ТОВ «Агромет і К» проведена інвентаризація та складений Інвентаризаційний опис №1 (Основні засоби) від 05.07.2017.
За підсумками проведеної інвентаризації, з'ясовано відсутність у ТОВ «Агромет і К» активів у вигляді цінних паперів, дебіторської заборгованості, рухомого та нерухомого майна, тощо.
За викладених обставин підстав для формування ліквідаційної маси у ліквідатора ТОВ «Агромет і К» не має.
Враховуючи відсутність у ТОВ «Агромет і К» будь - якого майна, оцінка ліквідаційної маси не проводилась.
Враховуючи відсутність у ТОВ «Агромет і К» будь - якого майна, визначення організатора аукціону з продажу ліквідаційної маси не проводилась.
Враховуючи відсутність у ТОВ «Агромет і К» будь - якого майна, продаж ліквідаційної маси не проводився.
Враховуючи відсутність органів управління, документів та майна за місцем реєстрації ТОВ «Агромет і К» , та відсутність відповідей на запити адресовані керівнику та засновникам ТОВ «Агромет і К» щодо надання інформації, (в тому числі і документів, які слід передати в архів) документів які слід передати в архів виявлено не було, а від так вони до архівної установи не передавались.
Відповідно до даних єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців підприємств основним видом господарської діяльності ТОВ «Агромет і К» є Код КВЕД 38.32 Відновлення відсортованих відходів (основний). Статутний фонд ТОВ «Агромет і К» становить 20500.00 грн.
Таким чином, єдиним джерелом для проведення аналізу фінансової, господарської, інвестиційної діяльності та становища ТОВ «Агромет і К» на товарних ринках є відповіді з реєструючи органів та інформація з ЄДР.
Як зазначалося вище ТОВ «Агромет і К» не має у власності об'єктів нерухомого майна, не є власником чи користувачем земельних ділянок, не володіє транспортними засобами. ТОВ «Агромет і К» щонайменше з 2015 року не веде бухгалтерський облік, не подає статистичну та податкову звітність, має борг перед ОСОБА_1 ОДПІ в сумі -16 208 213,73 грн., який в понад 790 разів перевищує статутний фонд компанії.
ТОВ «Агромет і К» не має обігових коштів для здійснення капіталомісткого виду діяльності, як відновлення відсортованих відходів, не має у штаті відповідних співробітників, а отже не має можливості для здійснення свого основного виду господарської діяльності.
Аналіз активів ТОВ «Агромет і К» та зобов'язань перед кредиторами свідчить про наявність непокритого дефіциту активів у ТОВ «Агромет і К» для розрахунку з кредиторами. За адресою реєстрації ТОВ «Агромет і К» органи управління не знаходяться.
Вказані дані, свідчать про явну неплатоспроможність та об'єктивну неможливість розрахуватись з кредитором. За викладених обставин, з точки зору ліквідатора ТОВ «Агромет і К» з огляду на відсутність майна та наявність непогашених зобов'язань у Банкрута - ТОВ «Агромет і К» слід ліквідувати та виключити з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Працюючі робітники на підприємстві відсутні.
З матеріалів справи та звіту ліквідатора вбачається, що документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов'язкову зберіганню та печатка та штампи відсутні.
Відсутність бухгалтерської та іншої документації банкрута стала підставою неможливості з'ясування наявності та стягнення дебіторської заборгованості банкрута.
Майнові активи та грошові кошти для подальшого ведення фінансово-господарської діяльності у підприємства-банкрута відсутні.
Визнані судом вимоги кредитора ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області в сумі 16 208 213,73 грн до банкрута не задоволені за недостатністю майна, відповідно до ч. 5 ст. 45 Закону вважаються погашеними.
Інші кредитори у встановленому Законом порядку із заявами про грошові вимоги до банкрута не зверталися.
За протоколом № 2 засідання комітету кредиторів від 21.08.2017 вирішено погодити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута ТОВ "Агромет і К".
Тобто, відповідно до вимог ч. 1 ст. 46 Закону, звіт ліквідатора схвалений комітетом кредиторів боржника (банкрута).
ОСОБА_4 ч. 7 ст. 115 Закону звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
В свою чергу, відповідно до частин 1, 3, 4 ст. 115 Закону арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор) виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород. Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до відкриття господарським судом процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень ліквідатора, а її розмір не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень ліквідатора. Витрати арбітражного керуючого, пов'язані з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Законом.
Тому, господарський суд вважає за необхідне відмовити арбітражному керуючому ОСОБА_2 у задоволенні вимоги щодо затвердження розміру основної грошової винагороди, позаяк мінімальний та максимальний розміри грошової винагороди визначені безпосередньо Законом, яким не передбачено право чи обов'язок комітету кредиторів на їх встановлення, а суду на їх затвердження.
Положеннями ч. 5 ст. 115 Закону визначено джерела сплати грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, а саме: за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
ОСОБА_4 з ч. 6 ст. 115 Закону кредитори можуть створювати фонд для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого. Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду.
Господарський суд має право зменшити розмір оплати послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), у разі якщо середньомісячна заробітна плата керівника боржника є надмірно високою порівняно з мінімальним розміром заробітної плати.
Законом не покладено обов'язку на кредиторів створювати відповідний фонд для оплати витрат ліквідатора, а передбачено право створення такого фонду.
Отже, оплата послуг ліквідатора за період виконання ним своїх повноважень здійснюється за рахунок коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу його майна (майнових прав), або із фонду для авансування грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого, якщо такий створено комітетом кредиторів боржника.
У відповідності до ст. 115 Закону арбітражним керуючим ОСОБА_2 складено звіт про нарахування і виплату основної грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат за результатами ліквідаційної процедури щодо ТОВ "Агромет і К" на суму 78 540, 00 грн грошової винагороди арбітражного керуючого за період з 09.09.2016 по 16.11.2017.
Вказаний звіт містить відповідний розрахунок грошової винагороди арбітражного керуючого ОСОБА_2
Відповідно до протоколу зборів комітету кредиторів № 2 від 21.08.2017 прийнято рішення затвердити звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого ОСОБА_2 станом на 21.08.2017 в сумі 60 262, 15 грн. Визначити джерело виплати винагороди за рахунок ОСОБА_1 ОДПІ. Іншим протоколом № 3 від 15.11.2017 зборів кредиторів прийнято рішення затвердити розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого ОСОБА_2 при виконанні повноважень ліквідатора банкрута в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника банкрута за останні 12 місяців його роботи до відкриття процедури ліквідації банкрута та визначити джерелом виплати основної грошової винагороди арбітражному керуючому ОСОБА_2 - кошти банкрута, одержані у результаті господарської діяльності останнього або кошти, одержані від продажу майна (майнових прав) банкрута.
При цьому, ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області в листі № 1126/8/10-00 від 15.11.2017 просить відмовити у затвердженні звіту про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражному керуючому ОСОБА_2, яких затверджений зборами комітету кредиторів банкрута (протокол зборів № 2 від 21.08.2017), жодним чином не обґрунтовуючи, чому арбітражний керуючий ОСОБА_2 не має права нарахувати грошову винагороду в розмірі двох мінімальних заробітних плат.
Господарський суд доводи кредитора ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області, викладені в протоколі зборів комітету кредиторів від 15.11.2017, відхиляє з тих підстав, що заперечення не стосуються суті заявлених вимог, тобто не спростовують поданих доказів, правомірність вимог та правильність розрахунків.
При проведенні розрахунку суми оплати послуг арбітражного керуючого ОСОБА_2 слід враховувати вимоги Закону та інших норм законодавства України, зокрема, ту обставину, що строк розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута не входить в період ліквідаційної процедури банкрута за якій ліквідатору нараховуються оплата послуг.
З врахуванням викладеного, господарський суд вважає за можливе затвердити звіт про нарахування і виплату основної грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування витрат в період з 09.09.2016 по 21.08.2017 на загальну суму 60 262, 16 грн.
В свою чергу, господарський суд відмовляє у задоволенні клопотання ліквідатора в частині стягнення з ініціюючого та єдиного кредитора у справі про банкрутство ТОВ "Агромет і К" ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області на користь арбітражного керуючого ОСОБА_2 грошової винагороди та видачі відповідного наказу, оскільки відповідно до ч. 4 та ч. 5 ст. 115 Закону сплата грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого у зв'язку з виконанням ним повноважень у справі про банкрутство здійснюються за рахунок наявних у боржника коштів, одержаних у результаті господарської діяльності боржника, або коштів, одержаних від продажу майна (майнових прав) боржника.
Законом не передбачено стягнення в примусовому порядку з ініціюючого кредитора або з кредиторів пропорційно визнаних грошових вимог без згоди кредиторів та без утворення відповідного фонду кредиторами на користь ліквідатора грошової винагороди та видачу відповідного наказу.
Окрім того, примусове стягнення грошової винагороди на користь арбітражного керуючого у спосіб, не передбачений чинним законодавством, з кредитора, який звернувся до суду за захистом порушеного банкрутом права, завдає останньому не передбачених додаткових матеріальних збитків та фактично таке стягнення призведе до порушення публічного порядку у суспільстві, порушення права власності кредитора на належні йому матеріальні засоби, в тому числі кошти.
Аналогічної правової позиції притримуються апеляційні господарські суду в постановах від 24.05.16 № 904/10043/14, 28.08.17 № 915/1241/16, 31.08.17 № 922/1590/16, 19.09.17 № 906/1127/13, 26.09.17 № 924/586/14, 27.09.17 № 925/1459/15, 09.10.17 № 927/1300/13.
ОСОБА_4 постанови Верховного суду України від 25.05.17 у справі № 925/2063/13 (3-202гс17) системний аналіз зазначених норм права дає підстави для висновку, що з моменту порушення стосовно боржника справи про банкрутство він перебуває в особливому правовому режимі, і спеціальні норми Закону N 2343-XII мають пріоритет у застосуванні при розгляді справ про банкрутство щодо інших законодавчих актів України, а тому положення частини третьої статті 8 Закону N 2343-XII слід розуміти як такі, що встановлюють деякі особливості та обмеження в реалізації права на касаційне оскарження судових рішень в процедурі банкрутства, що полягають, зокрема, у завершенні розгляду питання про оплату послуг і відшкодування витрат ліквідатора із завершенням відповідного апеляційного провадження.
Стосовно клопотання № 02-02/13 від 22.08.2017 ліквідатора, арбітражного керуючого ОСОБА_2 про заміну сторони правонаступником з вимогами замінити кредитора у справі № 912/1783/16 з ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області (Код ЄДРПОУ 38680832, 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вулиця Пролетарська, 17) на правонаступника ОСОБА_1 об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Кіровоградській області (Код ЄДРПОУ 39481571, 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вулиця Святомиколаївська, будинок 17). Привести у відповідність найменування та реквізити кредитора в справі № 912/1783/16.
За ч. 1 ст. 2 Закону - провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України (далі - ГПК України), іншими законодавчими актами України.
Відповідно до ст. 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.
Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов'язкові для нього так само, як вони були обов'язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.
В даному випадку, в клопотанні ліквідатора, мова йде не про правонаступництво однієї юридичної особи відносно іншої, а про вірність чи правильність зазначення адреси та ідентифікаційного коду ЄДРПОУ кредитора, відповідно, вимога ліквідатора, арбітражного керуючого ОСОБА_2 про заміну сторони правонаступником задоволенню не підлягає, оскільки така вимога не ґрунтується на нормах діючого законодавства.
Виходячи з вищевикладеного, на підставі ст. 46 Закону звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню господарським судом.
Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Провадження у даній справі підлягає припиненню відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону в зв'язку з затвердженням звіту ліквідатора в порядку, передбаченому цим Законом.
За викладених обставин, на підставі ч. 4 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Керуючись ст. 2, 40, 45, 46, 83, 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 12, 52, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Звіт ліквідатора, арбітражного керуючого ОСОБА_2 та ліквідаційний баланс банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю "Агромет і К" (ідент. код 32744668) затвердити.
2. Ліквідувати юридичну особу - банкрута Товариство з обмеженою відповідальністю "Агромет і К" (ідент. код 32744668).
3. Звіт про нарахування і виплату грошової винагороди арбітражного керуючого ОСОБА_2, здійснення та відшкодування його витрат за підсумками ліквідаційної процедури за період з 09.09.2016 по 21.08.2017 на загальну суму 60 262, 16 грн - затвердити.
В решті вимог (клопотання № 02-02/14 від 22.08.2017, звіту № 02-02/10 від 21.08.2017 про нарахування основної грошової винагороди ТОВ "Агромет і К" з уточненням № 02-02/17 від 16.11.2017, клопотання № 02-02/16 від 09.10.2017) ліквідатора, арбітражного керуючого ОСОБА_2 відмовити.
4. В задоволенні клопотання № 02-02/13 від 22.08.2017 ліквідатора, арбітражного керуючого ОСОБА_2 про заміну сторони правонаступником відмовити.
5. Провадження у справі припинити.
Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Ухвала набирає чинності з дня її винесення.
Ухвала може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного господарського суду в порядку встановленому Господарським процесуальним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Примірники ухвали направити кредитору (п. 1 ухвали суду від 18.08.2016), банкруту, ліквідатору - арбітражному керуючому ОСОБА_2 (вул. Комсомольська, буд. 42, с. Воронове, Синельниківський р-н., Дніпропетровська обл., 52551), ОСОБА_1 районній державній адміністрації Кіровоградської області, Головному управлінню статистики у Кіровоградській області, сектору з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Кіровоградській області.
Суддя Н.М. Коваленко
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2017 |
Оприлюднено | 21.12.2017 |
Номер документу | 71068113 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Кузнецов Вадим Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні