ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 грудня 2017 року Справа № 813/3801/17
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючий суддя Грень Н.М.,
секретар судового засідання Редкевич О.Р.,
представника позивача Ніколаєва Л.В.,
представника відповідача Ворошилова Н.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Датекс ЛТД" до Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування податкової вимоги, -
в с т а н о в и в:
На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю Датекс ЛТД до Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області з вимогою: скасувати податкову вимогу №826-17 від 21.06.2017 року.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що Галицькою об'єднаною ДПІ ГУ ДФС у Львівській області у листопаді 2017 р. здійснено позапланову виїзну документальну перевірку, за результатами якої надіслано на адресу підприємства Акт № 4377/13-04-14-01/19338693 від 16.11.2016 р. та податкові повідомлення-рішення № 0002631401 від 29.12.2016 р. на суму 70449,00 ( в т.ч. штрафні санкції на суму 23483 грн.) № Ш 0002621401 від 29.12.2016 р. та № 0002641401 від 29.12.2016 р. р на суму 510,00 грн. У зв'язку з цим ТзОВ Датекс ЛТД прийняло рішення розпочати процедуру адміністративного (досудового) оскарження податкових повідомлень-рішень.
Згідно п.56.17.3 процедура адміністративного оскарження закінчується днем отримання платником податків рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. День закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків. Згідно абз.2 п.57.3 платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгодлсену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження. У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу ( п.59.1 ), але не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання ( п.59.3 ).
ТзОВ Датекс ЛТД скористалося правом на адміністративне оскарження. Вважає, що дата , від якої сума податкового боргу повинна була вважатися узгодженою - це 30 червня 2017 р., і не раніше 10 липня 2017 р. повинна була надсилатись податкова вимога на суму податкового боргу. З вищенаведеного слідує, що податкова вимога №826-17 від 21 червня 2017 р. формувалася тоді, коли податкове зобов'язання не набуло статусу податкового боргу і було неузгоджене. Відтак, податкова вимога №826-17 від 21 червня 2017 р була винесена під час процедури адміністративного оскарження і направлена до завершення граничного терміну сплати грошового зобов'язання. Тому зі сторони податкового органу відбулося порушення п.п.56.15, 59.1, 59.3 ПКУ
Представник відповідача проти позову заперечив, просив у задоволенні такого відмовити.
Суд заслухав пояснення представника позивача та представника відповідача, з'ясував обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, а також ті, які мають значення для вирішення справи, повно, всебічно та об'єктивно дослідив докази у справі, та встановив наступне.
Галицькою об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС у Львівській області у листопаді 2017 р. проведено позапланову виїзну документальну перевірку, за результатами якої складено та надіслано на адресу підприємства Акт № 4377/13-04-14-01/19338693 від 16.11.2016 р. та податкові повідомлення-рішення № 0002631401 від 29.12.2016 р. на суму 70449,00 ( в т.ч. штрафні санкції на суму 23483 грн.) та № 0002621401 від 29.12.2016 р. та № 0002641401 від 29.12.2016 р. р на суму 510,00 грн.
ТзОВ Датекс ЛТД не погодившись із таким рішеннями контролюючого органу скористалося правом на адміністративне оскарження, передбачене п.56.3 ст. 56 Податкового кодексу України.
За результатами розгляду скарги ГУ ДФС у Львівській області прийнято рішення про результати розгляду скарги №146б/10/13-01-10-01-05 від 21.02.2017 року яким скасовано податкове повідомлення-рішення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області від 29.12.2016 року №0002641401, податкові повідомлення-рішення №0002631401 та №0002621401 від 29.12.2016 року залишено без змін
ТзОВ Датекс ЛТД оскаржило вказані податкові повідомлення-рішення до ДФС України в порядку, передбаченому п.56.6 ст. 56 ст. Податкового кодексу України.
ДФС України 29.05.2017 року за результатами розгляду скарги прийнято рішення №11449/6/99-99-11-01-02-15, яким рішення про результати первинної скарги залишено без задоволення, а податкові повідомлення-рішення № №0002631401 та №0002621401 від 29.12.2016 року без змін.
В подальшому, 21.06.2017 року ГУ ДФС у Львівській області винесено податкову вимогу №826-17.
Позивач, не погоджуючись із таким рішенням контролюючого органу, звернувся із даним позовом до суду.
При прийнятті рішення суд керувався наступним.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно п.п.21.1.1., 21.1.2.. 21.1.4. п.21.1. ст.21 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючих органів зобов'язані, крім іншого: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами: забезпечувати сумління виконання покладених на контролюючі органи функцій; не допускати порушень прав та охоронюваний законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.
Відповідно до п.59.1 ст.59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення- рішення.
Податкова вимога, за приписами п. п. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПК України, - це письмова вимога органу державної податкової служби до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Відповідно до п.1 розділу IІІ Порядку контролюючими органами податкових вимог платникам податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.06.2017 № 610, Податкові вимоги формуються автоматично на підставі даних інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - ІТС) контролюючих органів.
Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує шістдесят неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.
Судом з'ясовано, що у лютому 2017 р. Товариством з обмеженою відповідальністю "Датекс ЛТД" отримано рішення ГУ ДФС у Львівській області про результати розгляду скарги № 1468/10/13-01-10-01-08 від 21.02.2017 р., яким скасовано податкове повідомлення-рішення №0002641401 від 29.12.2016 року.
Протягом 10 календарних днів від дати отримання рішення ГУ ДФС у Львівській області, а саме, 31 березня 2017 р. Товариством з обмеженою відповідальністю "Датекс ЛТД" направлена скарга до Державної фіскальної служби України №01-31/03/17 від 31.03.2017 р. та одночасно повідомлено Галицьку ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області листом від 31.03.2017 р. про продовження процедури адміністративного оскарження.
24 квітня 2017 р. отримано рішення державної фіскальної служби № 8468/6/99-99-11-01-02-25 від2.04.2016 року про продовження строку розгляду повторної скарги.
В подальшому 29 червня 2017 р. ТзОВ Датекс ЛТД було отримано рішення Державної фіскальної служби України № 11449/6/99-99-11-01-02-25 від 29.05.2017 р., яким залишено без змін податкові повідомлення-рішення Галицької ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області № 0002631401 та № 0002621401 від 29 грудня 2017 р., а скаргу - без задоволення.
Оскільки, згідно п.56.15 ПКУ скарга, подана із дотриманням строків, визначених пунктом 56.3 цієї статті ПКУ, зупиняє виконання платником податків грошових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні-рішенні, на строк від дня подання такої скарги до контролюючого органу до дня закінчення процедури адміністративного оскарження та згідно п.59.3 ПКУ податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання, тобто після 10-ти календарних днів за днем узгодження податкового зобов'язання. Тобто, податкова вимога винесена та надіслана Товариству з обмеженою відповідальністю "Датекс ЛТД" з порушенням п.56.15 та 59.3 ПКУ.
Враховуючи норми законодавства та вищенаведені факти, дата , від якої сума податкового боргу повинна була вважатися узгодженою - 30 червня 2017 р., та не раніше 10 липня 2017 р. повинна була надсилатись на суму податкового боргу.
Відповідно до положень, закріплених статтею 11 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Враховуючи вищевикладене, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги щодо скасування податкової вимоги від 21.06.2016 року № 826-17 обґрунтовані матеріалами справи, не спростовані відповідачем належними та допустимими доказами, а відтак підлягають задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 4, 7-11, 14, 69-72, 86, 87, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
п о с т а н о в и в :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області №826-17 від 21.06.2017 року.
3 Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Галицької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Львівській області (м. Львів вул. Стрийська 35,ЄДРПОУ 39508163) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Датекс ЛТД", (м. Львів, вул. Зелена 131 ЄДРПОУ 19338693) 2 150 (дві тисячі сто п'ятдесят) грн. 00 коп. сплаченого судового збору.
Постанова може бути оскаржена, згідно зі ст. 186 КАС України, протягом 10 днів з дня її проголошення чи отримання копії постанови, шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили, згідно зі ст. 254 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Суддя Грень Н.М.
Повний текст постанови складено та підписано 19.12.2017 року.
.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2017 |
Оприлюднено | 22.12.2017 |
Номер документу | 71072578 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні