ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
21 грудня 2017 р.м.ОдесаСправа № 815/6664/17
Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Вербицької Н.В.,
суддів - Джабурії О.В.,
ОСОБА_1,
розглянувши в порядку письмового провадження заяву Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про роз'яснення порядку виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року по справі за адміністративним позовом Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 136 від 12 грудня 2017 року, визнання дії одноразовим грубим порушенням Закону України "Про місцеві вибори" та достроково припинити повноваження цього складу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, -
В С Т А Н О В И Л А :
21.12.2017 Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області звернулась із заявою про роз'яснення порядку і способу виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року, в якій просила визначити порядок виконання судового рішення з урахуванням положень Закону України "Про місцеві вибори", яким регламентуються повноваження та питання організації роботи виборчої комісії.
В зв'язку із неявкою сторін, які належним чином були повідомлені про дату, час і місце судового засідання, відповідно п.2 ч. 1 ст. 311 КАС України, справа розглядається в порядку письмового провадження.
Заслухавши доповідача, дослідивши доводи заяви, матеріали справи, колегія суддів вважає за необхідне встановити наступний порядок виконання судового рішення.
Відповідно до ст.378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.
Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Встановлюючи порядок виконання судового рішення, судова колегія враховує, що 15.12.2017 року Овідіопольська районна організація Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» звернулась до суду з адміністративним позовом до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 136 від 12 грудня 2017 року "Про розгляд заяви-вимоги Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» щодо реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 24 грудня 2017 року" щодо відмови в реєстрації кандидатом на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_2; зобов'язання відповідача повторно розглянути документи, подані Овідіопольською районною організацією Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» для реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_2 з урахуванням висновків, зазначених в постанові Овідіопольського районного суду Одеської області від 05.12.2017 року та ухвалі Одеського апеляційного адміністративного суду від 08.12.2017 року; визнання дій відповідача з прийняття рішення про відмову в реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_2 по одномандатному виборчому округу висунутого Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» такими, що є одноразовим грубим порушенням Закону України «Про місцеві вибори» та достроково припинити повноваження цього складу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 16 грудня 2017 року позов задоволено частково. Визнана протиправною та скасована постанова Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 136 від 12 грудня 2017 року «Про розгляд заяви-вимоги Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» щодо реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських голів, що відбудуться 24 грудня 2017 року» .
Зобов'язано Таїровську селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області повторно розглянути документи, подані Овідіопольською районною організацією Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» для реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_2 з урахуванням обставин, встановлених рішенням суду. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
19 грудня 2017 року Одеський апеляційний адміністративний суд переглядаючи зазначене рішення за апеляційними скаргами сторін, погодився із доводами суду першої інстанції про протиправність та незаконність постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 136 від 12 грудня 2017 року, якою повторно відмовлено у реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_2
Враховуючи, що зобов'язання відповідача втретє розглянути документи, що подані Овідіопольською районною організацією Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» для реєстрації кандидата на посаду Таїровського селищного голови Овідіопольського району ОСОБА_2 з урахуванням обставин, встановлених рішенням суду, не сприятиме належному та ефективному захисту прав позивача, здійснення відповідачем своїх повноважень у спосіб, що не відповідає вимогам закону, апеляційний суд вважав за можливе, відповідно до ч.2 ст.9 КАС України, вийти за межі позовних вимог, про що позивач просив у позові, та зобов'язав Таїровську селищну виборчу комісію здійснити реєстрацію ОСОБА_2 кандидатом на посаду селищного голови.
Посилаючись на обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, Таїровська селищна виборча комісія Овідіопольського району Одеської області зазначала, що реєстрація кандидата на посаду селищного голови на підставі судового рішення не передбачена Законом України "Про місцеві вибори".
Судова колегія зазначає наступне.
Відповідно до п.3 ч.4 ст.25 Закону України "Про місцеві вибори" від 14.07.2015 № 595-VIII сільська, селищна територіальна виборча комісія реєструє кандидатів на посаду відповідно сільського, селищного голови, старости, їх довірених осіб та видає їм відповідні посвідчення.
Частинами 2 і 14 ст.27 Закону № 595-VIII рішення виборчої комісії приймається на засіданні комісії відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії.
Згідно з ч.8 ст.27 Закону № 595-VIII виборча комісія на вимогу трьох членів комісії, а також за рішенням виборчої комісії вищого рівня або суду зобов'язана розглянути на своєму засіданні питання, що належать до її повноважень, не пізніш як у триденний строк від дня заявлення вимоги або прийняття зазначеного рішення, але не пізніше дня голосування (дня повторного голосування), а в день голосування (день повторного голосування), крім дільничної виборчої комісії, - невідкладно. Дільнична виборча комісія зобов'язана розглянути на своєму засіданні питання, що належать до її повноважень, на вимогу зазначених членів комісії у день голосування (день повторного голосування) або за рішенням виборчої комісії вищого рівня чи суду, прийнятим у день голосування (день повторного голосування), невідкладно після закінчення голосування.
Аналогічні положення діяльності селищної територіальної виборчої комісії містить пункт 7.6 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, затвердженого постановою ЦВК від 05.09.2015 № 228.
Пункт 9.7 Порядку № 228 встановлює обов'язкові реквізити рішення виборчої комісії, яке відповідно до п.9.6 його ж Порядку викладається у вигляді постанови. Зокрема, мотивувальна частина постанови повинна містити посилання на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні виборчої комісії, встановлені факти та підстави для ухвалення рішення.
Нормативно-правовим обґрунтуванням постанови є посилання на положення нормативно-правових актів або рішення (положення рішень) Центральної виборчої комісії чи територіальної виборчої комісії або судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови.
Частини 10 ті 11 статті 15 Закону № 595-VIII визначають, що строки, визначені у цьому Законі, обчислюються в календарних днях; в окремих випадках строки обчислюються в годинах або хвилинах.
Першим днем строку, який відповідно до цього Закону має початися у зв'язку з настанням певної події, є день, наступний за днем настання такої події.
Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що селищна територіальна виборча комісія має розглянути питання про реєстрацію кандидата на посаду селищного голови на підставі судового рішення шляхом його розгляду на засіданні виборчої комісії з прийняттям відповідної постанови, не пізніше трьох днів з дня прийняття такого судового рішення.
Враховуючи, що представники Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області отримали копію постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року у день її прийняття, що підтверджується розписками про отримання (а.с. 165,167), судова колегія приходить до висновку, що триденний строк починається з дня, наступного після прийняття судового рішення, тобто з 20 грудня 2017 року і закінчується 22 грудня 2017 року.
Відповідно до пп.6 п.3 ч.2 ст.4 Закону України "Про судовий збір", заява про встановлення порядку та способу виконання судового рішення має бути оплачена судовим збором в розмірі 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 01 січня поточного року, що складає 480 грн., як апідлягає стягнення з заявника.
Керуючись ст.ст.311,321,325 КАС України, судова колегія -
У Х В А Л И Л А :
Заяву Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про роз'яснення порядку виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року по справі за адміністративним позовом Овідіопольської районної організації Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» до Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною та скасування постанови Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 136 від 12 грудня 2017 року, визнання дії одноразовим грубим порушенням Закону України "Про місцеві вибори" та достроково припинити повноваження цього складу Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області задовольнити.
Роз'яснити, що виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року у справі № 815/6664/17 здійснюється Таїровською селищною виборчою комісію Овідіопольського району Одеської області шляхом її розгляду не пізніше 22 грудня 2017 року на засіданні селищної виборчої комісії шляхом прийняття постанови з урахуванням положень частин 2,8,14 ст.27 Закону України "Про місцеві вибори" та п.7.6, п.9.7 Порядку організації роботи та ведення діловодства у виборчих комісіях з місцевих виборів, затвердженого постановою ЦВК від 05.09.2015 № 228.
Стягнути з Таїровської селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (ЄДРПОУ 34010734) на користь Державної судової адміністрації України на рахунок №:31215256700001, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: ГУДКСУ у м. Києві, МФО: 820019, код ЄДРПОУ 22030106 судовий збір в розмірі 480 (чотириста вісімдесят) грн.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з дня її підписання, є остаточною та оскарженню в касаційному порядку не підлягає.
Ухвала складена та підписана колегією суддів 21 грудня 2017 року о 13.10
Головуючий: Н.В.Вербицька
Суддя: О.В.Джабурія
Суддя: І.О.Турецька
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2017 |
Оприлюднено | 22.12.2017 |
Номер документу | 71149117 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Вербицька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні