Рішення
від 10.03.2010 по справі 6/202/09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"10" березня 2010 р. Справа № 6/202/09

Миколаїв

За первинним позовомФермерського господарства Швець , Миколаївська область, Миколаївський район, с. Ковалівка, вул. Надії, 1. ВідповідачУправління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації, м. Миколаїв, вул. Адміральська, 22. про стягнення заборгованості в сумі 56 190,00 грн.

За зустрічним позовомУправління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації, м. Миколаїв, вул. Адміральська, 22. ВідповідачФермерське господарство Швець , Миколаївська область, Миколаївський район, с. Ковалівка, вул. Надії, 1.. про стягнення збитків в сумі 56 190,00 грн.

Суддя Ткаченко О.В.

Представники:

Від ФГ Швець : ОСОБА_1, довіреність від 08.07.2009 року. Від Управління : .ОСОБА_2, довіреність від 23.11.2009 року. ОСОБА_3, довіреність від 26.01.2010 року. Предмет спору: ФГ Швець звернулось до суду з позовом(з урахуванням зменшення позовних вимог на 10грн.) про стягнення з відповідача заборгованості в сумі 56190,00 грн. -залишку від вартості придбання майна -об'єкта незавершеного будівництва Обласна психіатрична лікарня (с. Сливине, Миколаївський район, Миколаївська область) у відповідності до договору купівлі-продажу від 27.06.2002 року № 2.

Відповідач позов не визнав і звернувся з зустрічним позовом про стягнення з господарства збитків в цій же сумі, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 18.01.2001 № 32 Про затвердження Порядку повернення у державну власність об'єктів приватизації у разі розірвання або визнання недійсними договорів купівлі-продажу таких об'єктів .

Господарство не визнало зустрічний позов, посилаючись на те, що Управлянням при визначенні суми збитків не додержано вимог Постанови КМ № 32.

Господарський суд, розглянувши матеріали справи, приходить до такого.

Відповідно до договору купівлі-продажу об'єкта незавершеного будівництва від 27 червня 2002 року № 2 Фермерське господарство Швець придбало на аукціоні за ціною 102200 грн майно - об'єкт незавершеного будівництва Обласна психіатрична лікарня , що знаходиться за адресою: с.Сливине, Миколаївський район, Миколаївська область.

Рішенням господарського суду Миколаївській області від 13.05.08 у справі № 13/2/08, яке залишено в сили постановою Вищого господарського суду України від 27.11.08, договор купівлі-продажу від 27.06.02 № 2 розірвано.

На виконання зазначеного рішення господарського суду Миколаївської області Фермерське господарство Швець повернуло, а управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації прийняло за актом приймання - передачі від 16.04.09 ( додаток №1) об'єкт незавершеного будівництва Обласна психіатрична лікарня (с.Сливине, Миколаївський район, Миколаївська область).

Згідно з пунктом 133 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки, затвердженої Законом України "Про Державну програму приватизації на 2000 - 2002 роки". Наказом фонду державного майна України від 15.08.00 № 1701, зареєстрованого в Мін'юсті 31.08.00 за № 567/4788. затверджено Порядок повернення коштів, сплачених за об'єкти приватизації, у разі розірвання або визнання недійсним договорів купівлі-продажу та п.7.4. Договору купівлі-продажу від 27.06.02 № 2, у випадку розірвання договору купівлі-продажу Покупець повертає предмет договору, а Продавець - внесені цим Покупцем грошові кошти, після повторного продажу об'єкта.

У квітні 2009 року відбувся повторний продаж об'єкта на аукціоні і у червні Відповідач перерахував на рахунок Позивача 46010 грн.

Таким чином, на користь позивача підлягає стягненню різниця між сплаченою і поверненою сумою в розмірі 56190грн.(102200грн. - 46010грн.)

Зустрічний позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Пунктом 6 Постанови КМУ № 32 та п.4 Наказу ФДМУ № 2107 передбачено, що інвентаризація об'єкта приватизації, який повертається у державну власність, проводиться інвентаризаційною комісією згідно з Інструкцією по інвентаризації основних засобів, нематеріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків, затвердженою наказом Мінфіну від 11 серпня 1994 р. №69, станом на день прийняття судом, господарським судом відповідного рішення. Склад інвентаризаційної комісії та порядок її роботи визначаються державним органом приватизації. Результати інвентаризації затверджуються державним органом приватизації.

Причому, проведення інвентаризації здійснюється у порядку встановленому Положенням про інвентаризацію майна, затвердженого Постановою КМУ від 02.03.1993 р. № 158 (п.п а п.З та п.. 10 наказу Мінфіну від 11 серпня 1994 р. №69). такий порядок передбачений Розділом IV "Інвентаризація незавершеного виробництва, незавершеного капітального будівництва і незавершених ремонтів" зазначеної Постанови КМУ № 158.

Згідно п.п.1 п.11 Постанови КМУ № 1891 від 10.12.2003 p., до складу комісії з інвентаризації повинен був включений керівник підприємства та особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку.

Строк проведення інвентаризації визначений п.п. З та 4 п.11 Постанови КМУ № 1891 від 10.12.2003 р. За результатами інвентаризації складається Зведений акт інвентаризації майна (п.12 Постанови КМУ №1891), який повинен був затверджений у строк, що не перевищує 25 днів від дати оцінки (дата оцінки є день набрання чинності відповідним рішенням суду -п.п.2 п.11 Постанови КМУ № 1891). Враховуючи, що рішення суду про повернення об'єкта приватизації у державну власність набуло чинності 27.11.2008 p., результати інвентаризації мали бути затвердженими не пізніше 22.12.2008 року.

Судом при розгляді справи встановлено, що Комісії з інвентаризації не створювалася, інвентаризація об'єкта приватизації, який повертається у державну власність не проводилась, і відповідно не затверджувалися результати інвентаризації.

Пунктом 7 Постанови КМУ № 32 та п.5 Наказу ФДМУ № 2107 передбачено, що оцінка об'єкта приватизації, що повертається у державну власність, станом на день набрання чинності відповідним рішенням суду проводиться згідно з Методикою оцінки майна, затвердженою постановою КМУ від 10.12.2003 р. №1891.

Вимоги щодо змісту та оформлення результатів незалежної оцінки визначені п. 56 Постанови КМУ "Про затвердження Національного стандарту N 1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав" від 10.09.2003 р. № 1440.

Проте надані позивачем за зустрічним позовом Висновки суб'єкта оцінювальної діяльності про вартість об'єкта, які додані позивачем за зустрічним позовом в якості доказу визначення як оцінки об'єкта, так і розміру завданих йому збитків, як за своїм змістом так і формою не відповідають вимогам чинного законодавства.

Так, Суб'єкт оціночної діяльності проведенні оцінці об'єкта приватизації для повторного продажу, всупереч п. 7 Постанови КМУ № 32, п.5 Наказу ФДМУ № 2107, Методики оцінки об'єктів (Постанова КМУ № 1891) зробив висновки щодо наявності та визначення розміру збитків при проведені оцінки майна для повторної приватизації.

Вказаними нормативними актами не передбачене поєднання в одному Висновку з незалежної оцінки об'єкта як його оцінки за ринковою вартістю (п.98 Постанови КМУ М 1891), так і визначення розміру збитків.

Розмір збитків визначається в Порядку визначення розміру збитків від розкрадення, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей" затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22 січня 1996р. М 116.

Тому Висновок суб'єкта оцінювальної діяльності про вартість об'єкта незавершеного будівництва ''Обласна психіатрична лікарня", на який посилається Відповідач в якості доказу розміру заподіяних об'єкту приватизації збитків не є належним та допустимим доказом в розумінні ст.34 ГПК України, адже обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до п.8 Постанови КМУ № 32 з метою виявлення збитків, що могли бути завдані об'єкту приватизації під час володіння ним покупцем, результати інвентаризації та оцінки об'єкта приватизації, отримані згідно з пунктами 6 і 7 цього Порядку, звіряються з відповідними результатами, отриманими на день відчуження цього об'єкта державним органом приватизації.

Порядок проведення звіряння та визначення наявності збитків визначається Фондом державного майна, а саме зазначеним наказом ФДМУ № 2107 від 14.11.2001 року.

П.7 зазначеного Порядку передбачено, що звіряння здійснюється Комісією з повернення об'єкта в державну власність, а результати звіряння оформлюються відповідним протоколом засідання комісії (п. 8 Наказу ФДМУ №2107).

Під звірянням результатів інвентаризацій та оцінок об'єкта (далі - звіряння) слід розуміти порівняння даних інвентаризаційних описів майна, коштів, фінансових зобов'язань, даних балансів, актів оцінки (або звітів про оцінку майна) одного й того самого об'єкта, складених відповідно під час підготовки його до продажу та на день набрання чинності відповідним рішенням суду (п.3 Наказу ФДМУ № 2107).

Всупереч вказаним правовим нормам, Управління передало свої обов'язки зі звіряння суб'єкту незалежної оціночної діяльності (Протокол засідання комісії з повернення № З від 17.02.2009 р. - Додаток № 7 до зустрічного позову). Причому обов'язок звіряння результатів інвентаризації та оцінки об'єкта з відповідними результатами, отриманими на день відчуження цього об'єкта та визначення розміру збитків покладено на оцінювача ще до проведення оцінки майна, тобто в порушення встановленого Постановою КМУ № 32 порядку інвентаризації та оцінки об'єкта.

Як встановлено в судовому засіданні, звіряння результатів інвентаризацій та оцінок об'єкта взагалі не було проведено.

Крім того, відповідно до п.11 Постанови КМУ № 32 - приймання об'єкта приватизації, що повертається у державну власність, здійснюється у двомісячний термін після затвердження результатів інвентаризації та встановлення розміру збитків державним органом приватизації із складанням відповідного акта, в якому, зокрема, відображаються розмір збитків.

Форма акта та порядок його затвердження визначається Фондом державного майна.

Так, Наказом ФДМУ від 25.07.02 № 1329 затверджено форму акта приймання-передачі об'єкта приватизації, що за рішенням суду повертається у державну власність. Вказана форма акта приймання-передачі об'єкта приватизації, що за рішенням суду повертається у державну власність, передбачає відображення розміру збитків сума цифрами та прописом), завданих об'єкту за час володіння колишнім власником.

Проте в акті приймання-передачі об'єкта приватизації(а.с.4) не зазначено про наявність і розмір таких збитків.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про неможливість задоволення зустрічного позову згідно з Постановою КМУ № 32, оскільки Управлінням не додержано порядку визначення розміру збитків, передбачених зазначеною Постановою.

Керуючись ст. ст. 49, 82-84 ГПК України ,- СУД

ВИРІШИВ:

1. Первісний позов задовольнити.

Стягнути на користь з Управління з питань майна комунальної власності Миколаївської обласної державної адміністрації на користь Фермерського господарства Швець , Миколаївська область, Миколаївський район, с. Ковалівка, вул. Надії,1 56190грн., а також 561,9грн. держмита та 314,94грн. витрат на ІТЗ.

2. В задоволенні зустрічного позову відмовити.

Суддя О.В.Ткаченко

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення10.03.2010
Оприлюднено29.12.2017
Номер документу71332204
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/202/09

Ухвала від 23.02.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 26.01.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 02.04.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Рішення від 10.03.2010

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 18.09.2012

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 10.09.2012

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 27.08.2012

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Гриньова-Новицька Т.В.

Ухвала від 02.07.2012

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 14.06.2012

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 22.05.2012

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні