Рішення
від 26.12.2017 по справі 808/3333/17
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2017 року о/об 12 год. 34 хв.Справа № 808/3333/17 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Гудименко Я.А., розглянувши у місті Запоріжжі адміністративну справу

за позовом Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі (49033, м.Дніпро, пр.Б.Хмельницького, буд.116-А; код ЄДРПОУ 40380972)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Константа-Сільвер" (69118, м.Запоріжжя, вул.Рекордна, буд.18-В, прим.77; код ЄДРПОУ 36911432)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ОСОБА_1 казенне підприємство пробірного контролю (49069, м.Дніпро, вул.Січових Стрільців, буд.94-К; код ЄДРПОУ 32987864)

про стягнення заборгованості зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування,

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі (надалі - позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Константа-Сільвер" (надалі - відповідач або ТОВ "Константа-Сільвер") про стягнення з відповідача 2747 грн. 28 коп. заборгованості зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

У позові зазначено, що ОСОБА_1 казенне підприємство пробірного контролю відповідно до п.19 "Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій", затвердженого 03.11.1998 постановою Кабінету Міністрів України №1740, щомісячно протягом 2016-2017 року повідомляло позивача щодо нарахованого та сплаченого збору на обов'язкове державне пенсійне страхування під час клеймування ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів та надавало звіти про нарахування (утримання) та сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування під час здійснення клеймування ювелірних та побутових виробів державним пробірним клеймом. У кожному повідомленні ОСОБА_1 казенне підприємство пробірного контролю повідомляє про суб'єктів господарювання, які на день подання звіту не надали платіжні документи про сплату збору. З наданих повідомлень вбачається, що суб'єкт господарювання - ТОВ "Константа-Сільвер" не надає платіжні документи про сплату збору. Нормами законодавства саме на ТОВ "Константа-Сільвер" покладено обов'язок сплачувати до державного бюджету збір на обов'язкове державне пенсійне страхування під час клеймування виробів з дорогоцінних металів. Станом на 01.09.2017 у відповідача існує заборгованість зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування під час клеймування виробів з дорогоцінних металів у розмірі 2747 грн. 28 коп.

Представник позивача підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити.

У судове засідання представник відповідача не прибув, про причини не прибуття у судове засідання не повідомив. Про день, час та місце судового засідання відповідач повідомлений належним чином.

Третьою особою подані до суду письмові пояснення, в яких зазначено, що враховуючи важливість повноти сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування ОСОБА_1 казенне підприємство пробірного контролю проводить певні заходи у межах своєї компетенції та прав, а саме: 1) щомісячно, у супровідних листах до звіту, третя особа інформує Центральне об'єднане управління Пенсійного фонду України в м.Дніпрі (Бабушкінського району) щодо суб'єктів господарювання, які мають заборгованість по сплаті збору. Для полегшення роботи, разом із звітом надаються відомості розрахунків по кожному суб'єкту господарювання; 2) письмово інформує ДПІ у Бабішкінському районі м.Дніпро ГУ ДФС у Дніпропетровській області та Запорізьку ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області про заборгованість зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; 3) третя особа систематично проводить роз'яснювальну роботу з суб'єктами господарювання щодо неприпустимості порушення вимог законодавства про сплату збору. Суб'єктам господарювання, які не надали платіжні документи до казенного підприємства пробірного контролю надсилаються листи з повідомленням про суму заборгованості та необхідністю сплати збору. Станом на 31.10.2017 ТОВ "Константа-Сільвер" не надало платіжні документи на суму 2747 грн. 28коп.

Представник третьої особи проти можливості задоволення позову не заперечував.

Розглянувши матеріали справи суд з'ясував наступне.

У листі Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 17.11.2017 за №34156/10/04-36-13-01-15 на адресу Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області зазначено наступне: "… Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області (далі - ГУ ДФС) розглянуто Ваш лист від 19.10.2017 №29594/05/30 щодо вжиття заходів погашення заборгованості зі сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування під час здійснення клеймування ювелірних та побутових виробів державним пробірним клеймом (далі - збір) та повідомляє наступне … Відповідно до підпункту 2.6.2 пункт 2.6 Розділу ІІ Методичних рекомендацій щодо організації роботи підрозділів органів Пенсійного фонду України зі сплати платежів до пенсійної системи та захисту прав застрахованих осіб, затверджених Постановою правління Пенсійного фонду України 22.04.2016 №9-2, у разі виявлення несплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, заявлених платниками у звітності, інших розбіжностей або неподання звітності департамент платежів до пенсійної системи та захисту прав застрахованих осіб Пенсійного фонду України інформує Національний банк України та/або Міністерство фінансів України та контролює заходи по стягненню сум боргу управліннями Фонду …".

Судом досліджено: Звіти про нарахування (утримання) та сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування під час здійснення клеймування ювелірних та побутових виробів державним пробірним клеймом за серпень-листопад 2016 року та квітень-серпень 2017 року; листи Дніпропетровського казенного підприємства пробірного контролю від 19.09.2016 за вих.№203, від 19.10.2017 за вих.№228, від 18.11.2016 за вих.№251, від 19.12.2016 за вих.№270, від 18.05.2017 за вих.№135, від 19.06.2017 за вих.№159, від 19.07.2017 за вих.№179, від 17.08.2017 за вих.№200, від 18.09.2017 за вих.№214, на адресу позивача; інші документи.

У ч.3 ст.6 КАС України (у редакції до 15.12.2017) зазначено, що суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.4 ст.5 КАС України (у редакції з 15.12.2017) суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Порядок справляння та використання збору на обов'язкове державне пенсійне страхування визначає Закон України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".

У п.1.3 ст.1 Податкового кодексу України зазначено, що Цей Кодекс не регулює питання погашення податкових зобов'язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", з банків, на які поширюються норми Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", та погашення зобов'язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.

Відповідно до п.1.4 ст.1 Податкового кодексу України встановлення і скасування зборів на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, їх розмірів та механізмів справляння здійснюються відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування".

Згідно з п.6 ч.1 ст.1 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є: фізичні особи та суб'єкти господарювання, які подають ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів на клеймування державним пробірним клеймом до казенних підприємств пробірного контролю. Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, забезпечує організацію сплати (утримання) збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при здійсненні казенними підприємствами пробірного контролю клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, поданих фізичними особами та суб'єктами господарювання, у безготівковій та/або готівковій формі. Центральний орган виконавчої влади, який реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, здійснює контроль за сплатою (утриманням) збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при здійсненні казенними підприємствами пробірного контролю клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, поданих фізичними особами та суб'єктами господарювання, у безготівковій та/або готівковій формі. Казенні підприємства пробірного контролю подають до 20 числа місяця, що настає за звітним, до органів Пенсійного фонду України звіт про нарахування (утримання) та сплату збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при здійсненні клеймування виробів державним пробірним клеймом у порядку та за формою, визначеними Кабінетом Міністрів України.

Адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об'єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом (пп.14.1.1-1 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України).

Контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи (п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України).

Як зазначено у пп.19-1.1.22 п.19-1.1 ст.19-1 Податкового кодексу України, контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

У п.1 "Положення про Державну фіскальну службу України", затвердженого 21.05.2014 постановою Кабінету Міністрів України №236, зазначено, що Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

У п.8 "Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій", затвердженого 03.11.1998 постановою Кабінету Міністрів України №1740, зазначено, що збір на обов'язкове державне пенсійне страхування під час клеймування ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів сплачується: фізичними особами - при здійсненні казенними підприємствами пробірного контролю клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, поданих фізичними особами. Казенні підприємства пробірного контролю здійснюють видачу таким особам проклеймованих ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів за наявності платіжного документа про сплату збору; суб'єктами господарювання - протягом десяти календарних днів, які настають за останнім днем місяця, в якому цей збір був нарахований. Такі суб'єкти протягом п'яти календарних днів після граничного строку сплати збору подають казенному підприємству пробірного контролю платіжні документи про його сплату. Суми зазначеного збору перераховуються на бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного бюджету, відкриті в головних управліннях Казначейства за місцезнаходженням казенного підприємства пробірного контролю, яке здійснює клеймування.

Таким чином, законами України не передбачене право органу Пенсійного фонду України звернутись до адміністративного суду з позовом про стягнення заборгованості зі збору на обов'язкове державне пенсійне страхування при здійсненні казенними підприємствами пробірного контролю клеймування державним пробірним клеймом ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів. Протилежного позивач не довів.

Аналогічне застосування норм права щодо визначення можливості звернутись суб'єкту владних повноважень до адміністративного суду здійснено ОСОБА_1 апеляційним адміністративним судом у справі 808/8059/14.

З приводу адміністративної справи №808/8059/14 в ухвалі слідчого судді Орджонікідзевського районного суду м.Запоріжжя від 23.10.2017 у справі №335/11817/17 (1-кс/335/7885/2017) зазначено наступне: "… Слідчим відділом прокуратури Запорізької області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42017080000000451 від 01.08.2017 за ч.1 ст.375 КК України щодо винесення завідомо неправомірного рішення суддею Запорізького окружного адміністративного суду Сіпакою А.В. … 19.11.2014 начальником Дніпропетровського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку ОСОБА_2 подано адміністративний позов до Запорізького окружного адміністративного суду з вимогою припинити юридичну особу ПАТ "ЗАлК" у зв'язку з тим, що вартість чистих активів підприємства менше від мінімального розміру статутного капіталу товариства, встановленого законодавством України. Цього ж дня суддею Запорізького окружного адміністративного суду Сіпакою А.В. винесено ухвалу про відкриття скороченого провадження за вказаним адміністративним позовом. Надалі, 08.12.2014 вказаним суддею винесено постанову про задоволення зазначеного адміністративного позову та припинення юридичної особи ПАТ "ЗАлК". В подальшому, 15.01.2015 Фондом державного майна до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду подано апеляційну скаргу на вказану постанову Запорізького окружного адміністративного суду у зв'язку з порушенням норм матеріального та процесуального права. Надалі 26.02.2015 колегією суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду винесено постанову про задоволення зазначеної апеляційної скарги в тому числі у зв'язку з тим, що ОСОБА_1 територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернулося до суду з позовом за відсутності відповідної адміністративно-правової дієздатності, оскільки, відповідно до ст.16 Закону України "Про акціонерні товариства", ст. 6 Закону України "Про державне регулювання ринку", а також Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку право на звернення до суду з позовом про ліквідацію акціонерного товариства Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку надається лише в разі прийняття рішення про відмову в реєстрації звіту про результати закритого (приватного) розміщення акцій ...".

У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням з'ясованих обставин, досліджених матеріалів справи суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.

Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).

Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 143, 243-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.

Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.

Рішення у повному обсязі виготовлено 26.12.2017.

Суддя О.О. Прасов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2017
Оприлюднено03.01.2018
Номер документу71346475
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/3333/17

Постанова від 30.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 30.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Рішення від 26.12.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 04.12.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Прасов Олександр Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні