Рішення
від 22.12.2017 по справі 821/1756/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 грудня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/1756/17

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Ковбій О.В.,

при секретарі: Кудєровій О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у загальному позовному провадженні у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа 12" до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов"язання вчинити певні дії,

встановив:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області у якому, з урахуванням уточненої позовної заяви, просить:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо невидачі товариству з обмеженою відповідальністю "Альфа 12" (код 39718311) витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (кадастровий номер 6510100000:01:001:0032) відповідно до заяви ТОВ "Альфа 12" від 12 жовтня 2017 року;

- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області видати товариству з обмеженою відповідальністю "Альфа 12" (код 39718311) витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,1450 га (кадастровий номер 6510100000:01:001:0032), розташованої за адресою: м.Херсон, річка Дніпро, Затон №3 під водною станцією, яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року №186.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 31 серпня 2017 року позивач звернувся до відповідача, через його структурний підрозділ - Міжрегіональне управління у м. Херсоні та АР Крим Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області з заявою про видачу витягу про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,1450 га (кадастровий номер 6510100000:01:001:0032), надану позивачу в оренду на підставі рішення Херсонської міської ради VII скликання від 20.07.2017 року №805.

Відповідач, надав відповідь на вказану заяву листом №0-21-0.172-765/178-17 від 07.09.2017 року, яким повідомив, що постановами Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року по справі 821/1299/16 та від 02.03.2017 року по справі 821/2243/15-а визнано протиправними та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року №1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона , а тому відповідач не може надати витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку вищевказаної земельної ділянки.

Дізнавшись про це, позивач 12 жовтня 2017 року повторно звернувся до відповідача з заявою про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель міста Херсона, затвердженої рішенням Херсонської міської ради №186 від 24 квітня 2000 року яке є чинним.

Проте, відповідачем було надано відповідь від 18 жовтня 2017 року № 0-21-0.172-888/178-17, в якій зазначив, що у зв'язку з тим, що нормативна грошова оцінка земель, розташованих на території Херсонської міської ради за межами населеного пункту не проведена, надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки неможливо.

Позивач вважає бездіяльність відповідача щодо не видачі йому витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки протиправною в силу того, що видача вказаних витягів - це обов'язок покладений на нього Законом, який він безпідставно не виконує, а тому просить задовольнити позов.

Відповідачем по справі надано відзив на позовну заяву, в якому він заперечував проти позовних вимог. Свою позицію обґрунтував наступним.

Так, відповідач зазначає, що наразі не має можливості видати позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки в силу того, що в нього відсутня актуальна нормативна грошова оцінка, а надання вказаного витягу на підставі грошової оцінки земель м. Херсона, затвердженої рішенням Херсонської міської ради №186 від 24 квітня 2000 року призведе до недоотримання коштів місцевим бюджетом та порушить законодавство в сфері застосування Закону України Про оцінку земель . Також, зазначає про самовільне виправлення позивачем бланку заяви на отримання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та наполягає на нерівнозначності понять грошова оцінка та нормативно грошова оцінка , тому застосування рішення Херсонської міської ради №186 від 24 квітня 2000 року є недоцільним.

Ухвалою суду від 21 листопада 2017 року провадження у справі відкрито, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 30 листопада 2017 року.

30 листопада 2017 року сторони в судове засідання не з'явились, розгляд справи було відкладено на 14 грудня 2017 року.

14 грудня 2017 року сторони знову не з'явились в судове засідання.

В порядку письмового провадження судом розглянуто заяву позивача про заміну відповідача на належного, подане ним 08 грудня 2017 року. Ухвалою від 14 грудня 2017 року замінено первинного відповідача - Міжрегіональне управління Держгеокадастру у м. Херсоні та Автономіній Республіці Крим належним відповідачем - Головним управлінням Держгеокадастру у Херсонській області, призначено наступне судове засідання на 22 грудня 2017 року.

В судове засідання на вказану дату сторони з'явились.

Представник позивача наполягав на задоволенні позову.

Представник відповідача проти позову заперечував, просив відмовити в його задоволені з підстав, наведених ним у відзиві.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд приходить до таких висновків.

Судом встановлено, що згідно витягу з рішення позачергової сесії міської ради VII скликання від 20.07.2017 №805 позивачу надано в оренду строком на 5 років земельну ділянку площею 1,1450 га у затоні №3, річка Дніпро, кадастровий номер: 6510100000:01:001:0032.

31 серпня 2017 року позивач звернувся до відповідача через його структурний підрозділ - Міжрегіональне управління у м. Херсоні та АР Крим Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області з заявою про видачу витягу про нормативну грошову оцінку на вказану вище земельну ділянку.

Відповідач надав відповідь на вказану заяву листом №0-21-0.172-765/178-17 від 07.09.2017 року, яким повідомив, що постановами Одеського апеляційного адміністративного суду від 10.08.2016 року по справі 821/1299/16 та від 02.03.2017 року по справі 821/2243/15-а визнано протиправними та скасовано рішення Херсонської міської ради від 22.11.2013 року №1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона , а тому відповідач не може надати витяг з технічної документації про нормативно-грошову оцінку вищевказаної земельної ділянки.

12 жовтня 2017 року позивач повторно звернувся до відповідача з заявою про надання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель міста Херсона, затвердженої рішенням Херсонської міської ради №186 від 24 квітня 2000 року, яке є чинним.

Відповідачем було надано відповідь від 18 жовтня 2017 року № 0-21-0.172-888/178-17, в якій зазначено, що у зв'язку з тим, що нормативна грошова оцінка земель, розташованих на території Херсонської міської ради за межами населеного пункту не проведена, надати витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки неможливо.

Також судом встановлено, що рішенням Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року № 186 було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Херсона. Зазначене рішення не містить будь-яких вказівок про дату втрати ним чинності.

Вказані обставини визнані представниками сторін, тому не підлягають доказуванню.

Окрім цього, сторонами визнано, що на даний час будь-яких інших рішень, які б встановлювали нормативну грошову оцінку земель м. Херсона не існує.

Суд критично ставиться до твердження представника відповідача стосовно того, що на даний час відсутня технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона, оскільки рішення №1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона від 22.11.2013 скасовано постановою Одеського апеляційного адміністративного суду по справі №821/299/16 від 10.08.2016 року, а рішення №186 від 27 квітня 2000 року є не актуальним в силу давності його прийняття.

Враховуючи, що рішення №1238 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Херсона від 22.11.2013 визнано нечинним рішенням суду, яке на день розгляду даної справи набрало законної сили, чинною є технічна документація, яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року № 186.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 4 ст.5 Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 року № 1378-ІV визначено, що грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Статтею 13 Закону України "Про оцінку земель" передбачені випадки обов'язкового проведення грошової оцінки земельних ділянок. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності; визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні, визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва; розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель; відчуження земельних ділянок площею понад 50 гектарів, що належать до державної або комунальної власності, для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд.

Статтею 20 Закону України "Про оцінку земель" визначена документація з оцінки земель. Частиною другою цієї ж статті передбачено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель

Частиною 3 ст.23 зазначеного Закону встановлено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно із п.2-1 "Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.1995р. № 213, дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Відповідно до п.2 Положення Про Головне управління Держгеокадастру в області , затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 року № 333 (далі-Положення №333), Головне управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, дорученнями Прем'єр-міністра України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України, дорученнями Міністра аграрної політики та продовольства України, його першого заступника та заступників, наказами Держгеокадастру, дорученнями Голови Держгеокадастру та його заступників, актами місцевої державної адміністрації та органів місцевого самоврядування, а також цим Положенням.

Згідно з п.3 Положення № 333 завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Переліком адміністративних послуг, що надаються Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами на безоплатній основі, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2011 р. № 835 Деякі питання надання Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами адміністративних послуг установлено, що видача витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки проводиться Державною службою з питань геодезії, картографії та кадастру та її територіальними органами на безоплатній основі.

Таким чином, у органів Держгеокадастру є обов'язок щодо видачі зазначених витягів.

Нормами діючого законодавства не встановлено будь-якого обмеження щодо здійснення зазначеного обов'язку.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що у відповідача не було будь-яких підстав для відмови у видачі позивачу вищенаведеного витягу з технічної документації.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач звертався до відповідача із заявою про видачу витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.

Відповідний витяг не було видано у строк, установлений чинним законодавством, яким також не встановлено інших порядку та умов видачі витягу, окрім як письмове звернення заінтересованої особи.

Зважаючи на це, суд приходить до висновку, що при вирішенні питання щодо видачі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за заявами ТОВ Альфа 12 від 31 серпня 2017 року та 12 жовтня 2017 року відповідачем було допущено протиправну бездіяльність відносно позивача і це має наслідком покладення на нього обов'язку вчинити дії з видачі такого витягу.

Тому, відповідача слід зобов'язати видати позивачу витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку вказаної земельної ділянки, яка затверджена рішенням Херсонської міської ради від 27 квітня 2000 року №186 і є чинною на даний час.

Окремо суд звертає увагу, що відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. 2, 133, 139, 241, 243-249 КАС,

вирішив :

Позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Головного Управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо не видачі Това риству з обмеженою відповідальністю Альфа 12 витя гу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділян ки (кадастровий номер 6510100000:01:001:0032) відповідно до заяви ТОВ Альфа 12 від 12 жовтня 2017 року.

Зобов'язати Головне Управління Держгеокадастру у Херсонській області видати Товариству з обмеженою відповідальністю Альфа 12 витяг з технічної документації про нормати вну грошову оцінку земельної ділянки площею 1,1450 га (кадастровий номер 6510100000:01:001:0032), розташованої за адресою: м. Херсон, річка Дніпро, Затон №3 під водною станцією.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 29 грудня 2017 р.

Суддя Ковбій О.В.

кат. 6.2

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2017
Оприлюднено03.01.2018
Номер документу71346961
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1756/17

Ухвала від 08.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 31.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 17.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Постанова від 17.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 27.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Ухвала від 16.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Танасогло Т.М.

Рішення від 22.12.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні