ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
22 грудня 2017 року № 826/15246/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Амельохіна В.В., при секретарі Грабовському В.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовомДочірнього підприємства Трансгарант-Україна доОфісу великих платників Державної фіскальної служби провизнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, за участі:
представника позивача - Сич Є.Ю.,
представників відповідача - Корнейчук О.Л., Ковальчук Н.М.
На підставі частини шостої статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 22 грудня 2017 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Дочірнє підприємство Трансгарант-Україна (далі по тексту - позивач) звернулось з позовом до Офісу великих платників Державної фіскальної служби (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень від 02.11.2017р. №0019224208, №0019234208 та №0019254208.
Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю прийняття оскаржуваних рішень.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечив, посилаючись на те, що оскаржувані рішення прийняті правомірно.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
На підставі направлень від 14.09.2017р. №№739, 740, 741, 742, 743, відповідно до п.п. 20.1.4 статті 20, п.п. 75.1.2 статті 75, п.п. 78.1.11 статті 78, п. 82.2 статті 82 ПК України, на виконання ухвали Печерського районного суду міста Києва від 03.05.2017р. у справі №757/24368/17-к та відповідно до наказу №2009 від 14.09.2017р. Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки відповідачем проведено перевірку ДП Трансгарант-Україна за результатами якої 11.10.2017р. складено акт №3430/28-10-42-08/32667198 Про результати документальної позапланової виїзної перевірки з період з 01.05.2014р. по 26.04.2017р. на предмет своєчасності, повноти нарахування та сплати усіх передбачених Податковим кодексом України податків і зборів, у тому числі при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ Технорем Сервіс (ЄДРПОУ 39513393), ТОВ Інвест Агро Трейд (ЄДРПОУ 39651630), ТОВ Транссервіс-Груп (ЄДРПОУ 39709270), ТОВ Облприлад90 (ЄДРПОУ 40057927), ТОВ Універсалтранссервіс (ЄДРПОУ 35634139), ТОВ Промтех Состав (ЄДРПОУ 39157344), а також дотримання валютного та іншого законодавства, у тому числі при здійсненні експортно-імпортних операцій (далі по тексту - Акт перевірки).
Актом перевірки встановлено порушення п.п. 134.1.1 статті 134 ПК України, в результаті чого завищено від'ємне значення об'єкта оподаткування податком на прибуток на загальну суму 100 251 503грн., у тому числі за 2015 рік - 91 443 324грн. та за 2016 рік - 8 808 179грн. (за І квартал - 5 230 054грн., за І півріччя - 8 784 221грн., за три квартали - 8 808 179грн.); порушення п. а п. 198.1, абз. 1 та 2 п. 198.3, п. 198.6 статті 198 ПК України, п. 5 розділу ІІІ, п.п. 1 п. 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Мінфіну від 23.09.2014р. №966, внаслідок неправомірного визначення податкового кредиту у податковій звітності, в результаті чого занижено податок на додану вартість в періоді, що перевірявся на загальну суму 20 050 300грн. та порушення п. 85.2 статті 85 ПК України, посадовим (службовими) особами контролюючого органу не надано документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки.
Не погоджуючись з висновками Акту перевірки, 19.10.2017р. позивачем були подані письмові заперечення №1910/17-1.
За результатами розгляду заперечень відповідач листом від 30.10.2017р. №55835/10/28-10-42-08-47 висновки Акту перевірки залишив без змін.
На підставі встановлених порушень, відповідачем 02.11.2017р. прийняті податкові повідомлення - рішення №0019254208, яким за порушення п. 85.2 статті 85 ПК України до позивача застосовані штрафні (фінансові) санкції у сумі 510грн.; №0019224208, яким за порушення п. а п. 198.1, абз. 1 та 2 п. 198.3, п. 198.6 статті 198 ПК України позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з ПДВ у розмірі 20 050 300грн., у тому числі застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 5 012 575грн. та №0019234208, яким за порушення п.п. 134.1.1 статті 134 ПК України позивачу зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 91 443 324грн. за 2015 рік та 8 808 179грн. за 2016 рік.
Не погоджуючись з податковими повідомленнями - рішеннями, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.
Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 статті 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Не може бути предметом планової документальної перевірки питання дотримання платником податків принципу "витягнутої руки".
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.
Відповідно до п.п. 78.1.11 п. 78.1 статті 78 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: отримано судове рішення суду (слідчого судді) про призначення перевірки винесену ними відповідно до закону.
Згідно з п. 78.4 статті 78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Відповідно до п. 85.2 статті 85 ПК України платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.
При проведенні перевірок посадові (службові) особи контролюючого органу мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об'єктів оподаткування, несплату податків, зборів, платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (п. 85.4 статті 85 ПК України).
Пунктом 85.7 ст. 85 ПК України передбачено отримання копій документів, що оформляється описом. Копія опису, складеного посадовими (службовими) особами контролюючого органу, вручається під підпис платнику податків або його законному представнику. Якщо платник податків або його законний представник відмовляється від засвідчення опису або від підпису про отримання копії опису, то посадові (службові) особи контролюючого органу, які отримують копії, роблять відмітку про відмову від підпису.
Згідно з п. 85.8 ст. 85 ПК України посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності).
У разі відмови платника податків або його законних представників надати копії документів посадовій (службовій) особі контролюючого органу така особа складає акт у довільній формі, що засвідчує факт відмови, із зазначенням посади, прізвища, імені, по батькові платника податків (його законного представника) та переліку документів, які йому запропоновано подати. Зазначений акт підписується посадовою (службовою) особою контролюючого органу та платником податків або його законним представником. У разі відмови платника податків або його законного представника від підписання зазначеного акта в ньому вчиняється відповідний запис (п. 85.6 ст. 85 ПК України). Пунктом 85.1 статті 85 ПК України забороняється витребування документів від платника податків будь-якими посадовими (службовими) особами контролюючих органів у випадках, не передбачених цим Кодексом.
Також, у п. 85.5 цієї ж статті забороняється вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів за винятком випадків, передбачених кримінальним процесуальним законодавством.
Згідно з пунктом 85.9 статті 85 ПК України у разі коли до початку або під час проведення перевірки оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також виконання вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, були вилучені правоохоронними та іншими органами, зазначені органи зобов'язані надати для проведення перевірки контролюючому органу копії зазначених документів або забезпечити доступ до перевірки таких документів.
Такі копії, засвідчені печаткою та підписами посадових (службових) осіб правоохоронних та інших органів, якими було здійснено вилучення оригіналів документів, або яким було забезпечено доступ до перевірки вилучених документів, повинні бути надані протягом трьох робочих днів з дня отримання письмового запиту контролюючого органу.
У разі якщо документи, зазначені в абзаці першому цього пункту, було вилучено правоохоронними та іншими органами, терміни проведення такої перевірки, у тому числі розпочатої, переносяться до дати отримання вказаних копій документів або забезпечення доступу до них.
Отже, у разі, якщо до початку або під час проведення перевірки оригінали первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, вилучені правоохоронними та іншими органами, терміни проведення такої перевірки, у тому числі розпочатої, мають бути перенесені до дати отримання вказаних копій документів або забезпечення доступу до них.
Аналогічна позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 23.11.2015 №К/800/45519/14.
Відповідно до п. 1.2.6 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної фіскальної служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених Наказом Державної фіскальної служби України від 31 липня 2014року № 22 (надалі - Наказ № 22), у разі якщо під час проведення документальної перевірки до органу державної фіскальної служби за місцем обліку від платника податків надійшло повідомлення про втрату, пошкодження або дострокове знищення документів або вилучення документів правоохоронними та іншими органами (у зв'язку з чим особами, які здійснюють (очолюють) перевірку, обґрунтовано встановлено неможливість подальшого проведення перевірки) такі особи складають акт довільної форми, який реєструється у Спеціальному журналі реєстрації актів у порядку, передбаченому пунктом 1.4.5 цього розділу Методичних рекомендацій.
При цьому до такого акта додаються копії отриманих від платника податків документів, що підтверджують втрату, пошкодження або дострокове знищення документів, звернення платника із заявою до правоохоронних органів, копії протоколу вилучення документів правоохоронними та/або іншими органами тощо (за наявності). У разі ненадання відповідних документів платником податків особа, яка здійснює (очолює) перевірку, вживає заходів для документування в акті (додатках до акта) переліку документів (за необхідності - згрупованих за типами), відсутність яких унеможливлює подальше проведення перевірки.
В акті зазначаються причини неможливості продовжувати перевірку у терміни, вказані у направленні та наказі, та робиться відповідний запис про проведення зазначеної перевірки після усунення причин, які призвели до неможливості її проведення.
На підставі цього акта органом державної фіскальної служби, яким було призначено перевірку, видається наказ про перенесення термінів проведення такої перевірки на строк, визначений відповідно до пункту 44.5 статті 44 або пункту 85.9 статті 89 розділу II Кодексу, копія якого вручається платнику податків (посадовим особам платника податків або його законним (уповноваженим) представникам). У разі вилучення оригіналів документів правоохоронними або іншими органами підрозділ, який проводить (очолює) перевірку, забезпечує підготовку та направлення у той же день письмового запиту до відповідного органу про надання органу державної фіскальної служби копій зазначених документів або забезпечення доступу до перевірки таких документів.
У запиті зазначаються: перелік вилучених документів, дані протоколу (іншого документа), на підставі якого були вилучені документи, посилання на пункт 85.9 статті 85 розділу II Кодексу щодо обов'язку відповідного органу забезпечити протягом 3 робочих днів з дня отримання запиту надання органу державної фіскальної служби копій документів або доступу його посадовим (службовим) особам до перевірки таких документів.
Після отримання копій всіх вилучених правоохоронними та іншими органами документів або забезпечення доступу до них терміни проведення перевірки поновлюються не пізніше наступного робочого дня, про що видається наказ про поновлення перевірки, копія якого вручається платнику податків (посадовим особам платника податків або його законним (уповноваженим) представникам).
Виходячи із системного аналізу статей 44 та 85 ПК України суд дійшов висновку стосовно обставин неподання позивачем під час перевірки податковому органу документів, на підставі яких формувались показники податкової звітності: приписи п. 44.6 ст. 44 ПК України мають застосовуватись у кореспонденції з положеннями п. 85.9 ст. 85 цього Кодексу, які, як встановлено судом, податковим органом порушено. За змістом вищенаведених норм, перенесення термінів перевірки є обов'язком податкового органу, оскільки без дослідження первинних документів неможливо скласти акт перевірки. Однак, як встановлено під час розгляду справи, 19 жовтня 2017 року, після складання Акту перевірки, ДП Трансгарант-Україна повідомило відповідача про те, що первинні документи, які необхідні для проведення перевірки, вилучені під час обшуку у кримінальному провадженні, що проводився в травні та липні 2017 року працівниками ДПІ у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві та слідчими прокуратури міста Києва на підставі ухвали суду, що підтверджується копією заперечень, які отримані відповідачем 19 жовтня 2017 року.
На підтвердження цього факту ДП Трансгарант-Україна надано відповідачу копії ухвал Шевченківського районного суду м. Києва від 16 листопада 2016 року по справі № 761/36480/17-к, Печерського районного суду м. Києва від 27 квітня 2017 року по справі №757/24084/17-к та від 18 липня 2017 року по справі №757/41135/14-к, якими підтверджується факт вилучення первинної документації.
Всупереч вимог зазначених норм ПК України та Методичних рекомендацій посадовими особами відповідача, після отримання заперечень позивача про відсутність документів, не складений відповідний акт та не виданий наказ про перенесення термінів проведення виїзної документальної позапланової перевірки. У той же час, суд зазначає, що на момент проведення перевірки ДП Трансгарант-Україна відповідачу було відомо про вилучення у позивача первинної документації по взаємовідносинам з зазначеними вище контрагентами, оскільки така виїмка була ініційована слідчим управлінням фінансових розслідувань Офісу великих платників податків ДФС.
Отже, суд приймає до уваги пояснення представника позивача, що відповідач мав діяти в рамках приписів п.п. 85.9 Податкового кодексу України, а саме після отримання заперечень від 19 жовтня 2017 року податковий орган повинен був скласти та зареєструвати відповідний акт, у той же день звернутися із письмовим запитом в межах даної перевірки до відповідного правоохоронного органу про надання копій зазначених документів, або забезпечення доступу до перевірки таких документів та видати наказ про перенесення термінів проведення виїзної документальної позапланової перевірки до отримання всіх вилучених правоохоронними органами документів або забезпечення доступу до них, та прийняти наказ про поновлення виїзної документальної позапланової перевірки лише після отримання копій всіх вилучених правоохоронними органами документів, або забезпечення доступу до них, що останнім дотримано не було.
Щодо не допуску перевіряючих до проведення перевірки, суд зазначає наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, наказом №1064 від 16.05.2017р. Офісу великих платників Державної фіскальної служби призначено документальну позапланову виїзну перевірку ДП Трансгарант-Україна .
Наказом №1228 Офісу великих платників Державної фіскальної служби призначена перевірка була зупинена до закінчення розгляду судом позову з питань пов'язаних з предметом перевірки.
14 вересня 2017 року відповідачем винесено наказ №2009 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ДП Трансгарант-Україна .
Листом від 14.09.2017р. №845 позивач повідомив перевіряючих про не допуск до проведення перевірки.
Вважаючи наказ №2009 від 14.09.2017р. незаконним позивач звернувся до суду з вимогами про його скасування.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19 вересня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/11651/17 та призначено справу до судового розгляду на 25 січня 2018 року.
Як зазначає представник позивача, 21 вересня 2017 року представник відповідача отримав копії ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі №826/11651/17 разом з копією позовної заяви.
Отже, станом на день проведення документальної позапланової виїзної перевірки ДП Трансгарант-Україна існував спір щодо законності ініціювання такої перевірки та щодо наявності законних підстав та правомірності її проведення.
Відповідно, до встановлення адміністративним судом в межах розгляду справи №826/11651/17 законності наказу №2009 від 14.09.2017р. та як наслідок правомірності проведення відповідної перевірки, надання будь-яких первинних документів в рамках такої перевірки було неможливим.
Згідно з п. 82.4 статті 82 ПК України проведення документальної виїзної планової та позапланової перевірки великого платника податків може бути зупинено за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що оформляється наказом, копія якого не пізніше наступного робочого дня вручається платнику податків або його уповноваженому представнику під розписку або надсилається платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, з подальшим поновленням її проведення на невикористаний строк.
Зупинення документальної виїзної планової, позапланової перевірки перериває перебіг строку проведення перевірки в разі вручення платнику податків або його уповноваженому представнику під розписку або надіслання платнику податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення копії наказу про зупинення документальної виїзної планової, позапланової перевірки.
При цьому перевірка може бути зупинена на загальний строк, що не перевищує 30 робочих днів, а в разі необхідності проведення експертизи, отримання інформації від іноземних державних органів щодо діяльності платника податків, завершення розгляду судом позовів з питань, пов'язаних з предметом перевірки, відновлення платником податків втрачених документів перевірка може бути зупинена на строк, необхідний для завершення таких процедур.
Загальний термін проведення перевірок, визначених у пунктах 200.10 та 200.11 статті 200 цього Кодексу, з урахуванням установлених цим пунктом строків зупинення не може перевищувати 60 календарних днів.
Таким чином, суд приходить до висновку про правомірність не допуску перевіряючих до проведення перевірки ДП Трансгарант-Україна на підставі наказу №2009 від 14.09.2017р.
Відповідно до статті 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства. Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Статтею 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Отже, первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Тобто, факт вчинення певних господарських операцій, та правомірність подальшого відображення їх у бухгалтерському та податковому обліку, можливо досліджувати лише на підставі вивчення первинних документів платника податків та дослідження факту товарності операції через проведення фактичної перевірки наявності отриманих товарів/послуг.
Відповідно до акту перевірки посадовими особами ДПІ взагалі не досліджувались первинні документи позивача та його контрагентів, як того вимагають відповідні норми ПК України. Натомість зроблені висновки про відсутність реальних господарських операцій між позивачем та його контрагентами ТОВ Технорем Сервіс , ТОВ Інвест Агро Трейд , ТОВ Транссервіс-Груп , ТОВ Облприлад90 , ТОВ Універсалтранссервіс , ТОВ Промтех Состав .
Тобто, висновки про відсутність господарських операцій між позивачем та його контрагентами всупереч вимог ПК Украйни податковим органом зроблені не на аналізі первинних бухгалтерських документів позивача та його контрагентів, а лише на припущеннях. У той же час, представником позивача під час розгляду справи були надані копії первинної документації по взаємовідносинам ДП Трансгарант-Україна з ТОВ Транссервіс-Груп , а саме: Договір поставки №2-089/07-15 від 07.07.2015р., акти прийому - передачі, видаткові накладні, специфікації, листи обліку комплектації вантажного вагона при всіх видах ремонту та технічному обслуговуванні з відчепленням, податкові накладні; по взаємовідносинам з ТОВ Облприлад90 , а саме: копію Договору №2-152/12-15 від 01.12.2015р., специфікації, видаткові накладні, листи обліку комплектації вантажного вагона при всіх видах ремонту та технічному обслуговуванні з відчепленням, акти прийому - передачі, податкові накладні; по взаємовідносинам з ТОВ Технорем Сервіс , а саме: копію Договору про надання послуг №2-250/12-14 від 03.12.2014р., акти наданих послуг,податкові накладні, копію Договору оренди №26/11-14-4 від 26.11.2014р. нежитлового приміщення, загальною площею №3 - 18,50кв.м., яке знаходиться за адресою: Київська область, смт. Чабани, вул. Машинобудівників, 5а, акти приймання - передачі об'єктів нерухомого майна, копію Договору №01/12/14-1 від 01.12.2014р., Договір №2 оренди нежитлового приміщення від 01.02.2015р., акти прийому - передачі, Договір оренди №2804-15 від 28.04.2015р. та інші документи по взаємовідносинам з ТОВ Технорем Сервіс ; по взаємовідносинам з ТОВ Інвест Агро Трейд , а саме: копії договорів поставки, видаткові накладні, акти надання послуг, податкові накладні.
Також, на вимоги суду від контрагента ТОВ Інвест Агро Трейд надійшли до суду копії наступної первинної документації по взаємовідносинам з ДП Трансгарант-Україна , а саме: копії договорів, які були наданні представником позивача до матеріалів справи, копії видаткових та податкових накладних, акти приймання-передачі робіт.
В судовому засіданні представник позивача повідомив про неможливість надання до суду первинної документації по взаємовідносинам ДП Трансгарант-Україна з ТОВ Універсалтранссервіс , ТОВ Промтех Состав у зв'язку з їх відновленням.
При вирішенні справи суд також враховує позицію колегії суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України, яка викладена в постанові від 27.01.2015, згідно якої дійшла висновків, що невиконання контролюючим органом вимог підпункту 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 та пункту 79.2 статті 79 Податкового кодексу України призводить до визнання перевірки незаконною та відсутності правових наслідків такої.
Крім того, відповідно до правового висновку Верховного Суду України, викладеного в постанові від 27.01.2015 року у справі за позовом ТОВ "Будгарантінвест-55" до Державної податкової інспекції у м. Южному Одеської області про визнання незаконним наказу про проведення документальної невиїзної позапланової перевірки та визнання протиправними дій, право платника оскаржувати рішення контролюючого органу про проведення перевірки стосовно нього не залежить від виду такої перевірки (виїзної або невиїзної).
Таким чином, суд приходить до висновку про порушення відповідачем процедури призначення та проведення перевірки Дочірнього підприємства Трансгарант-Україна на підставі наказу №2009 від 14.09.2017р., а тому з урахуванням позицій Верховного Суду України відсутні правові наслідки такої перевірки.
Отже, з урахуванням вищевикладеного суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог Дочірнього підприємства Трансгарант-Україна .
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З урахуванням ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України суд присуджує на користь позивача здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 646 629,79грн. з бюджетних асигнувань Офісу великих платників Державної фіскальної служби.
У той же час, суд зазначає, що ухвалою суду від 11.12.2017р. відстрочено ДП Трансгарант-Україна оплату судового збору за подання адміністративного позову у розмірі 1 879 723,32грн. до прийняття рішення у справі.
Таким чином, з відповідача підлягає до стягненню сума судового збору у розмірі 1 879 723,32грн., яку слід перерахувати на реквізити Окружного адміністративного суду міста Києва (отримувач коштів: УДКСУ у Печерському р-ні м.Києва, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897; банк отримувача: ГУ ДКСУ у м. Києві; код банку отримувача (МФО): 820019; рахунок отримувача: 31218206784007; код класифікації доходів бюджету: 22030101).
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Дочірнього підприємства Трансгарант-Україна задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Офісу великих платників Державної фіскальної служби від 02.11.2017р. №0019224208, №0019234208 та №0019254208.
Присудити на користь Дочірнього підприємства Трансгарант-Україна здійснені ним документально підтверджені витрати по сплаті судового збору у розмірі 646 629,79грн. (шістсот сорок шість тисяч шістсот двадцять дев'ять гривень, 79 копійок) з бюджетних асигнувань Офісу великих платників Державної фіскальної служби.
Стягнути з бюджетних асигнувань Офісу великих платників Державної фіскальної служби суму судового збору у розмірі 1 879 723,32грн. (однин мільйон вісімсот сімдесят дев'ять тисяч сімсот двадцять три гривні, 32 копійки) на реквізити Окружного адміністративного суду міста Києва (отримувач коштів: УДКСУ у Печерському р-ні м.Києва, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897; банк отримувача: ГУ ДКСУ у м. Києві; код банку отримувача (МФО): 820019; рахунок отримувача: 31218206784007; код класифікації доходів бюджету: 22030101).
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.
Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.12.2017 |
Оприлюднено | 03.01.2018 |
Номер документу | 71347837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні