Справа №: 467/362/17 Провадження №2-а/486/64/2017 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 грудня 2017 року Южноукраїнський міський суд Миколаївської області
у складі: головуючого судді Далматової Г.А.,
при секретарі Зацепіній І.О.
за участю позивача ОСОБА_1, представника позивача ОСОБА_2,
представника відповідача Багдасаряна А.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Костянтинівської селищної ради Арбузинського району Миколаївської області про визнання незаконним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень,
ВСТАНОВИВ:
11 квітня 2017 року ОСОБА_1 звернулась з позовом до Костянтинівської селищної ради Арбузинського району Миколаївської області про оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, а саме, визнання протиправним пункту рішення Костянтинівської селищної ради №9 від 07 жовтня 2016 року, який стосується клопотання позивача від 24 червня 2016 року та скасування його. Також просить стягнути судовий збір.
Свої вимоги позивач мотивує тим, що на одній присадибній земельній ділянці по АДРЕСА_1 побудовано два житлових будинки. Вона є власником житлового будинку АДРЕСА_1, а ОСОБА_3 - власником житлового будинку АДРЕСА_2.
Рішенням Костянтинівської селищної ради Арбузинського району Миколаївської області від 17 січня 2007 року №6 Про передачу у власність земельних ділянок їй було передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,10 га, розташовану по АДРЕСА_1
Вказане рішення було змінено за протестом прокурора Арбузинського району Миколаївської області на рішення №7 від 17 вересня 2010 року Про приведення у відповідність до вимог чинного законодавства рішення Костянтинівської селищної ради , яким їй було надано дозвіл на виготовлення технічної документації зі складання державного акту на право власності на земельну ділянку площею 0,10 га.
Рішенням Костянтинівської селищної ради Арбузинського району Миколаївської області від 26 листопада 2007 року №5 Про передачу у власність земельних ділянок ОСОБА_3 було передано у приватну власність земельну ділянку площею 0,15 га, яка розташована в АДРЕСА_2.
Вказане рішення було змінено за протестом прокурора Арбузинського району Миколаївської області на рішення №8 від 17 вересня 2010 року Про приведення у відповідність до вимог чинного законодавства рішення Костянтинівської селищної ради , яким ОСОБА_3 було надано дозвіл на виготовлення технічної документації зі складання державного акту на право власності на земельну ділянку площею 0,15 га.
Зазначені рішення на сьогоднішній день не реалізовані, проекти землеустрою не виготовлені. Проекти відведення земельних ділянок не складались та органами місцевого самоврядування не затверджувалися.
Вказані рішення не дають їй можливості обслуговувати житловий будинок з господарськими будівлями та спорудами за призначенням. Відсутній заїзд на присадибну ділянку до житлового будинку АДРЕСА_1, немає подвір'я. Крім того, присадибна ділянка ніким не розмежовувалася, межа не встановлювалася, паркан не будувався.
18 грудня 2008 року Костянтинівською селищною радою було прийнято рішення №187 про надання їй дозволу на будівництво нового заїзду та знесення господарських будівель: літньої кухні та сараю.
Згідно земельного плану - погодження меж загальна площа земельної ділянки по домоволодінню по АДРЕСА_2 та АДРЕСА_1 складає 0,2630 га, тоді як їй надано дозвіл на виготовлення технічної документації на земельну ділянку площею 0,10 га, а ОСОБА_3 - на земельну ділянку 0,15 га.
24 червня 2016 року вона звернулася з клопотанням до Костянтинівської селищної ради, в якому просила виготовити додаткове рішення про надання їй дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення додаткової земельної ділянки по АДРЕСА_1 у власність - 0,013 га та не буде перевищувати передбачений Земельним Кодексом України розмір 0,15 га і складе 0,1176 га, а ОСОБА_3 залишити розроблення документації на земельну ділянку площею 0,15 га.
07 жовтня 2016 року Костянтинівською селищною радою було прийнято рішення №9, яким в задоволенні її клопотання відмовлено.
Вважає дане рішення протиправним, оскільки на її думку, ним порушено її право на приватизацію земельної ділянки.
05 липня 2017 року ОСОБА_1 збільшила свої позовні вимоги та просила суд зобов'язати відповідача забезпечити позивача заїздом до житлового будинку АДРЕСА_1 та подвір'ям для обслуговування житлового будинку, господарських приміщень та споруд за призначенням.
20 листопада 2017 року ОСОБА_1 уточнила свої позовні вимоги. Просить суд визнати незаконним та скасувати рішення №9 ХІІ сесії сьомого скликання Костянтинівської селищної ради від 07.10.2016 року з покладанням обов'язку на Костянтинівську селищну раду про прийняття рішення про надання земельної ділянки для будівництва заїзду до житлового будинку та його господарських споруд, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, а також стягнути на її користь судовий збір.
Позивач та її представник в судовому засіданні підтримали уточнені позовні вимоги та просили суд їх задовольнити.
26 грудня 2017 року ОСОБА_1 звернулась із заявою про збільшення позовних вимог, в чому їй було відмовлено, оскільки вже було розпочато розгляд справи по суті.
Позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні пояснила, що земельна ділянка, на якій розташовано будинок АДРЕСА_2 і будинок АДРЕСА_1 Арбузинського району Миколаївської області, була єдиною земельною ділянкою. Межа не була встановлена, під'їзд до будинків спільний, оскільки будинки належали родичам. Технічної документації на спірні ділянки не було, в земельно-шнуровій книзі дані по землі відсутні. У 2007 році вперше звернулась до Костянтинівської селищної ради щодо приватизації земельної ділянки і їй в усній формі було повідомлено, що за належним їй будинком АДРЕСА_1 закріплено 0,10 га. З 2010 року ОСОБА_3 самовільно поставив паркан, у зв'язку з чим неможливо заїхати на її ділянку. Рішення Костянтинівської селищної ради від 18 грудня 2008 року №187 про знос будівель виконати не змогли, оскільки не було меж земельних ділянок. Технічну документацію до цього часу до Костянтинівської селищної ради не надсилали, оскільки 0,10 га не дає змоги мати прохід між парканом і відчиненими дверима веранди домоволодіння АДРЕСА_1. Вважає, що після виготовлення технічної документації їй нададуть право приватизації в межах, зазначених в технічній документації.
Селищна рада самостійно розділила земельні ділянки без врахування споруд. На засідання ради її не допускають, про обстеженні земельних ділянок в квітні 2010 року їй не було відомо, з актом її ознайомили через місяць. З актом не згодна, сервітут укласти з ОСОБА_3 неможливо, оскільки тільки під час розгляду справи у листопаді чи грудні 2017 року ОСОБА_3 приватизував земельну ділянку площею більше ніж 0,15 га для обслуговування будинку АДРЕСА_2. З метою нормального користування земельною ділянкою та обслуговування жилого будинку і господарських споруд, у 2016 році звернулась в селищну раду для виділення їй замість 0,10 га - 0,1176 га.
Представник позивача пояснив, що фактично раніше позивач та ОСОБА_3 користувались спірною соткою, доки ОСОБА_3 без встановлення меж не встановив паркан. ОСОБА_3 надають ще одну сотку до виділених 0,15 га. Але відповідно до Генплану по АДРЕСА_2 менша площа, ніж по АДРЕСА_1. Крім того, ОСОБА_3 має два заїзди до подвір'я, з боку АДРЕСА_1 та з боку провулку (подвір'я є крайнім у кварталі і прилягає до перехрестя).
Представник відповідача позов не визнав, пояснив, що першим етапом приватизації земельної ділянки є надання дозволу на приватизацію. Другий етап - виготовлення технічної документації, після якого буде видно, чи не відбувається накладка на інші земельні ділянки. ОСОБА_1 в 2007 році було надано дозвіл на розробку технічної документації, а не на приватизацію. 07 жовтня 2016 року позивачу було відмовлено в наданні дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), оскільки ОСОБА_1 використала право на приватизацію земельної ділянки у 2007 році, отримавши дозвіл на розробку технічної документації. Оскільки немає технічної документації, селищна рада не має підтвердження того, що не буде забезпечений в'їзд до подвір'я будинку АДРЕСА_1. Йому не відомо чи було приватизовано земельну ділянку по АДРЕСА_2.
Заслухавши учасників справи, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню за наступних підстав.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є власником будинку АДРЕСА_1 /а.с. 11, 12/.
Між власниками жилих будинків АДРЕСА_2 та АДРЕСА_1 існує давній спір, що підтверджується рішеннями судів /а.с. 22-24, 25-27, 28-30/.
Про спори відомо відповідачу, оскільки Костянтинівська селищна рада Арбузинського району Миколаївської області в деяких спорах була відповідачем.
Про неможливість заїзду на земельну ділянку будинку 11, ОСОБА_1 ставила до відому Костянтинівську селищну раду Арбузинського району Миколаївської області /а.с. 31-34/.
Пояснення позивача та викладене також підтверджуються актом обстеження земельних ділянок від 08 квітня 2010 року /а.с. 146-148/.
У листі Костянтинівської селищної ради Арбузинського району Миколаївської області зазначено, що за ОСОБА_5 було закріплено в 1946 році 0,26 га, при цьому ОСОБА_4 надано 0,15 га, а ОСОБА_5 - 0,10 га. При цьому, рішень про передачу землі не проводилось /а.с. 54-55/.
Відповідно до ст. 39 ЗК України використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.
Стаття 40 ЗК України передбачає, що громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і гаражного будівництва в межах норм, визначених цим Кодексом. Понад норму безоплатної передачі громадяни можуть набувати у власність земельні ділянки для зазначених потреб за цивільно-правовими угодами.
Рішенням №6 VІІІ сесії селищної ради 5 скликання від 17 січня 2007 року ОСОБА_1 було передано у власність земельну ділянку площею 0,10 га для обслуговування жилого будинку АДРЕСА_1 /а.с. 13/.
Рішенням Костянтинівської селищної ради №7 від 17 вересня 2010 року змінено рішення №6 від 17 січня 2007 року, яким надано дозвіл на виготовлення технічних документацій зі складання державних актів на право власності на земельні ділянки /а.с. 14/.
07 жовтня 2016 року рішенням №9 ХІІ сесії сьомого скликання Костянтинівської селищної ради ОСОБА_1 відмовлено в наданні дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку площею 0,1176 га для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в АДРЕСА_1 /а.с. 51/.
Згідно з ч. 4 ст. 116 ЗК України передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.
Відповідно до ч. 6 ст. 118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри.
В силу ч. 7 ст. 118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Статтею 121 ЗК України встановлено, що для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) громадян України має право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в селищах - не більше 0,15 гектара.
ОСОБА_1 не набула право власності на спірну земельну ділянку. До набуття права власності нинішніми власниками будинків АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2, не було встановлено меж земельних ділянок в натурі, спільна площа ділянки складає 0,26 га, в минулому це була одна земельна ділянка і належала одній особі.
В заяві від 24 червня 2016 року про надання дозволу на розробку технічної документації ОСОБА_1 не вийшла за встановлені Законом граничні розміри 0,15 га, земельна ділянка по АДРЕСА_2 приватизована не була, тому не можна вважати, що надання дозволу на розробку технічної документації із землеустрою на земельну ділянку за тією ж самою адресою є наданням повторного права на приватизацію земельної ділянки того ж цільового призначення.
За таких обставин суд вважає, що позов в частині визнання незаконним та скасування рішення №9 ХІІ сесії сьомого скликання Костянтинівської селищної ради від 07 жовтня 2016 року, підлягає задоволенню.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
До компетенції суду не входить зобов'язання відповідача приймати на сесії будь-яке конкретне рішення.
Тому, вимоги позивача в частині покладення обов'язку на Костянтинівську селищну раду Арбузинського району Миколаївської області про прийняття рішення про надання земельної ділянки для будівництва заїзду до житлового будинку та його господарських споруд, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, задоволенню не підлягають.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, з Костянтинівської селищної ради Арбузинського району Миколаївської області підлягає стягненню судовий збір в сумі 640 гривень.
Керуючись ст. ст. 9, 77, 90, 241, 242, 244, 246 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 до Костянтинівської селищної ради Арбузинського району Миколаївської області про визнання незаконним та скасування рішення суб'єкта владних повноважень, задовольнити частково.
Визнати незаконним та скасувати рішення №9 ХІІ сесії сьомого скликання Костянтинівської селищної ради від 07.10.2016 року про відмову ОСОБА_1 в наданні дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) на земельну ділянку площею 0,1176 га для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в АДРЕСА_1.
Відмовити в задоволенні позову в частині покладення обов'язку на Костянтинівську селищну раду Арбузинського району Миколаївської області прийняти рішення про надання земельної ділянки для будівництва заїзду до жилого будинку та його господарських споруд, розташованого за адресою: АДРЕСА_1.
Стягнути з Костянтинівської селищної ради Арбузинського району Миколаївської області пл.Соборна, 20, смт. Костянтинівка Арбузинського району Миколаївської області, 55340, ЄДРПОУ 04376630 на користь ОСОБА_1, мешкає, АДРЕСА_3, ІНПП НОМЕР_1, 640 (шістсот сорок) грн. судових витрат.
Повний текст рішення виготовлено 04 січня 2018 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Южноукраїнського міського суду Г. А. Далматова
Суд | Южноукраїнський міський суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2017 |
Оприлюднено | 11.01.2018 |
Номер документу | 71471023 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Южноукраїнський міський суд Миколаївської області
Далматова Г. А.
Адміністративне
Южноукраїнський міський суд Миколаївської області
Далматова Г. А.
Адміністративне
Южноукраїнський міський суд Миколаївської області
Далматова Г. А.
Адміністративне
Южноукраїнський міський суд Миколаївської області
Далматова Г. А.
Адміністративне
Южноукраїнський міський суд Миколаївської області
Далматова Г. А.
Адміністративне
Южноукраїнський міський суд Миколаївської області
Далматова Г. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні