Ухвала
від 11.01.2018 по справі 127/26646/17
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 127/26646/17

Провадження 2/127/6728/17

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 січня 2018 року Вінницький міський суд Вінницької області

в складі:

головуючого судді Романюк Л.Ф.,

при секретарі Курутіній О.В.,

за участю представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Вінниці цивільну справу за позовом Виробничо - комерційного підприємства Інтер-Агро -ТОВ до Вінницької міської ради про визнання поновленим договору оренди землі від 15.01.2002р. та визнання укладеною додаткову угоду від 02.10.2017р.,-

в с т а н о в и в:

Виробничо - комерційне підприємство Інтер-Агро -ТОВ звернулось до суду з позовом до Вінницької міської ради про визнання поновленим договору оренди землі від 15.01.2002р. та визнання укладеною додаткову угоду від 02.10.2017р.

В судовому засіданні, до початку судового розгляду представник відповідача звернувся до суду з клопотанням про закриття провадження по даній справі, оскільки остання не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства, а відноситься до компетенції адміністративних судів.

Суд, вислухавши думку часників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, прийшов до висновку, що дане клопотання є обґрунтованим, а тому підлягає до задоволення.

До даного висновку суд дійшов зі слідуючих підстав.

Відповідно до ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб єктів владних повноважень.

Стаття 5 КАС України закріплює, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду , якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом захисту порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулась до суду, в спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод.

Відповідно до ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень ( нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до ст.. 12 ЗК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад.

Ст.116 ЗК України регламентує, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні закріплює, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Тобто, з огляду на вказані норми, слідує, що передача в оренду земельної ділянки відповідній особі, здійснюється шляхом прийняття відповідного рішення органом місцевого самоврядування, міською радою.

Згідно з висновками Рішення Конституційного Суду України від 1 квітня 2010 р. №10-рп/2010 у справі за конституційним поданням Вищого адміністративного суду України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 143 Конституції України , пунктів а, б, в, г ст. 112 Земельного кодексу України , пункту 1 частини першої ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України положення пункту 1 частини першої ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України стосовно поширення компетенції адміністративних судів на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності слід розуміти так, що до публічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, належать і земельні спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб'єктом владних повноважень, пов'язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності.

Аналогічні висновки містяться і в п.12 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20 травня 2013 року №8 "Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів", - з аналізу норм статті 26 Закону № 280/97-ВР , статті 6 Закону України від 9 квітня 1999 року № 586-ХІУ "Про місцеві державні адміністрації" , частини першої статті 116 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768- 111 випливає, що управління та розпорядження державним і комунальним майном є організаційно-правовою діяльністю суб'єктів владних повноважень - органів державної влади та органів місцевого самоврядування, які здійснюють її шляхом прийняття актів з дотриманням встановленої процедури.

Відповідно до положень статей 13 , 14 Конституції України , статей 177 , 181 , 324 , глави 30 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року №435-IV , статті 148 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV власниками землі є держава.

Конституційний Суд України в Рішенні від 1 квітня 2010 року № 10-рп/2010 у справі за конституційним поданням Вищого адміністративного суду України щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 143 Конституції України , пунктів а , б , в , г статті 12 Земельного кодексу України , пункту 1 частини першої статті 17 КАС України вирішив, що органи місцевого самоврядування у земельних відносинах з громадянами та юридичними особами, в тому числі щодо вирішення питань розпорядження, передачі у власність, у користування земельних ділянок, а також їх вилучення, виступають виключно як суб'єкти владних повноважень. Земельні спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб'єктом владних повноважень, пов'язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності, належать до публічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів.

Повноваження сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих органів у галузі земельних відносин визначені ст.12 Земельного кодексу України . Так, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу ; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Таким чином, саме до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів ( осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Таким чином, встановлений чинним законодавством України порядок набуття права власності або користування/оренди земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності є публічно-правовим, і така передача відбувається в межах компетенції та на виконання відповідних управлінських функцій суб єктом владних повноважень.

Відповідно до ст. 255 ЦПК України справа підлягає закриттю, якщо вона не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

На підставі викладеного, керуючись ст.255 ЦПК України,суд, -

у х в а л и в :

Закрити провадження по цивільній справі №127/26646/17 за позовом Виробничо - комерційного підприємства Інтер-Агро -ТОВ до Вінницької міської ради про визнання поновленим договору оренди землі від 15.01.2002р. та визнання укладеною додаткову угоду від 02.10.2017р.,-

Роз"яснити позивачу, що дана категорія спорів має вирішуватись в порядку адміністративної юрисдикції.

Ухвала може бути оскаржена до апеляційного суду Вінницької області на протязі 15 днів з моменту проголошення даної ухвали.

Суддя:

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення11.01.2018
Оприлюднено11.01.2018
Номер документу71513186
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —127/26646/17

Ухвала від 04.04.2018

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Бессараб Н. М.

Ухвала від 28.03.2018

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Бессараб Н. М.

Ухвала від 28.03.2018

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Бессараб Н. М.

Ухвала від 20.02.2018

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Бессараб Н. М.

Постанова від 13.02.2018

Цивільне

Апеляційний суд Вінницької області

Якименко М. М.

Ухвала від 31.01.2018

Цивільне

Апеляційний суд Вінницької області

Якименко М. М.

Ухвала від 26.01.2018

Цивільне

Апеляційний суд Вінницької області

Якименко М. М.

Ухвала від 11.01.2018

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Романюк Л. Ф.

Ухвала від 12.12.2017

Цивільне

Вінницький міський суд Вінницької області

Романюк Л. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні