Справа № 210/2427/15-а
2-а/214/19/18
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 січня 2018 року Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області у складі:
головуючого - судді Прасолова В.М.
при секретарі - Усік М.О.
за участю позивачки - ОСОБА_1
за участю представника позивачки - ОСОБА_2
за участю представника відповідача ОСОБА_3 міської ради - ОСОБА_4
за участю представника управління освіти та науки виконкому ОСОБА_3 міської ради - ОСОБА_5
за участю представника третьої особи виконком Покровської районної у місті ради - ОСОБА_6
розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду у м. Кривому Розі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1, ОСОБА_7 до ОСОБА_3 міської ради про визнання протиправними рішення, бездіяльності та скасування рішення, суд,-
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшла заява позивачки ОСОБА_1, в якої вона заявила клопотання, про передачу даної справи до Дніпропетровського окружного адміністративного суду. В обґрунтування клопотання посилається на норми ст.16, 20 КАС України.
У судовому засіданні позивачка підтримала клопотання та пояснила, що на її думку дана справа не підсудна Саксаганському районному суду, враховує при цьому розділу VII Перехідні положення КАС України.
Представник відповідача ОСОБА_4 заперечує проти передачі справи за підсудністю. При цьому пояснив, що клопотання про передачу справи за підсудністю суперечить вимогам ст.171 КАС України та п. 12 ч. 1 розділу VII Перехідні положення КАС України.
Представник управління освіти та науки виконкому ОСОБА_3 міської ради та представник виконкому Покровської районної у місті ради, кожна окремо, пояснили, що при вирішення питання про передачу справи за підсудністю покладаються на думку суду.
Вислухавши учасників судового засідання, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що є підстави задовольнити клопотання позивачки та передати справу Дніпропетровському окружному адміністративному суду. При цьому суд виходить з наступного.
Кодекс адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 3 жовтня 2017 року №2147-VIII набрав чинності 15 грудня 2017 року.
У п. 10 ч. 1 розділу VII Перехідні положення КАС України, установлено, що справи у судах першої інстанції, провадження в яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Згідно з положеннями ст. 20 КАС України (в редакції від 15.12.2017 року) місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності; адміністративні справи, пов'язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій, уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб; адміністративні справи, пов'язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених п. п. 1 - 3 ч. 1 цієї статті.
Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених ч. 1 цієї статті.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо після відкриття провадження у справі суд встановить, що справа належить до підсудності іншого суду.
Відповідно до ст. 3 КАС України, провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Як передбачено ст. 8 Закону України Про судоустрій і статус суддів , яка гарантує право на повноважний суд, ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи в суді, до юрисдикції якого вона віднесена процесуальним законом.
17 лютого 2017 року позивач звернулася з позовом до ОСОБА_3 міської ради, в якому оспорює рішення органу місцевого самоврядування.
З аналогічним позов до суду також звернулася ОСОБА_7
Станом на день звернення ОСОБА_1 з позовом та відкриття провадження по даній справі, на час звернення з позовом ОСОБА_7, відповідно до ст.18 КАС України (в редакції 2005 року), дана справа була підсудна Саксаганському районному суду м. Кривого Рогу, як справа одним з відповідачів по якій, є орган місцевого самоврядування. На даний час дана категорія справ не підсудна місцевим загальним судам як адміністративним судам, повноважним судом для розгляду даної справи є Дніпропетровський окружний суд, до юрисдикції якого вона віднесена ст. 20 КАС України.
Таким чином, на переконання суду, розгляд справи не може бути продовжено Саксаганським районним судом м. Кривого Рогу як адміністративним судом, оскільки дана справа належить до підсудності окружного адміністративного суду. Враховуючи у сукупності вимоги п. 10 ч. 1 розділу VII Перехідні положення КАС України, ст.ст. 3, 29 КАС України, ст. 8 Закону України Про судоустрій і статус суддів , суд вважає, що подальший розгляд даної справи Саксаганським районним судом порушить право сторін на повноважний суд.
При цьому суд також враховує положення п. 12ч. 1 розділу VII Перехідні положення КАС України, відповідно до якого, заяви і скарги, подані до набрання чинності цією редакцією Кодексу, провадження за якими не відкрито на момент набрання ним чинності, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу; такі заяви чи скарги не можуть бути залишені без руху, повернуті або передані за підсудністю, щодо них не може бути прийнято рішення про відмову у прийнятті чи відмову у відкритті провадження за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу, якщо вони подані з додержанням відповідних вимог процесуального закону, які діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Таким чином, зі змісту пункту 12 ч. 1 розділу VII Перехідні положення КАС України беззаперечно вбачається, що він встановлює порядок дій суду піж час вирішення питання про відкриття провадження по заявам, які подані до набрання чинності цією редакцією Кодексу. В той же час пункт 10 ч. 1 розділу VII Перехідні положення встановлює порядок, за яким проводиться розгляд справ у судах першої інстанції, провадження в яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Отже при вирішенні питання про передачу даної справи іншому суду належить керуватися вимогами п. 10 ч. 1 розділу VII Перехідні положення КАС України, ст.ст. 3, 29 КАС України, ст. 8 Закону України Про судоустрій і статус суддів , оскільки провадження по даній справі на час набрання чинності цією редакцією Кодексу вже було відкрито.
Тлумачення пункту 12 ч. 1 розділу VII Перехідні положення КАС України як такого, що забороняє передачу за підсудністю справ після відкриття провадження по заявам, які подані до набрання чинності цією редакцією Кодексу, може привести до того, що унеможливить передачу за підсудністю і таких справ, заяви по яким подані з порушенням підсудності, передбаченої КАС України (в редакції 2005 року), але по яким провадження не було відкрито на час набрання чинності КАС України (в редакції від 3 жовтня 2017 року).
Відповідно до викладеного, суд вважає, що запереченняпредставника відповідача ОСОБА_3 ОСОБА_4 про відсутність підстав для направлення справи до іншого суду є необґрунтованими.
Таким чином, дану справу належить передати на розгляд Дніпропетровському окружному адміністративному суду.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 3, 29, 241, 243, 248 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Адміністративну справу за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_7 до ОСОБА_3 міської ради про визнання протиправними рішення, бездіяльності та скасування рішення - передати на розгляд Дніпропетровського окружного адміністративного суду.
Ухвала може бути оскаржена до апеляційного адміністративного суду через Саксаганський районний суд м. Кривого Рогу Дніпропетровської області протягом 15-ти днів з дня її проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повна ухвала складена 15 січня 2018 року.
Суддя В.М.Прасолов
Суд | Саксаганський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2018 |
Оприлюднено | 18.01.2018 |
Номер документу | 71632121 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Саксаганський районний суд м.Кривого Рогу
Прасолов В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні