Постанова
від 21.04.2011 по справі 2а-0870/366/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 квітня 2011 року м. Запоріжжя                               Справа № 2а-0870/366/11

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Янюк О.С. розглянув у порядку скороченого провадження адміністративну справу

за позовною заявою Прокурора Обухівського району Київської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області

до Публічного акціонерного товариства «Укренергозахист», м. Запоріжжя

про стягнення податкового боргу

ВСТАНОВИВ:

У січні 2011 року прокурор Обухівського району Київської області звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду (далі - суд) в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області (далі – ДПІ в Обухівському районі Київської області, позивач) із позовом до Публічного акціонерного товариства «Укренергозахист» (далі – ПАТ «Укренергозахист», відповідач), в якому просить стягнути з відповідача податковий борг в сумі 12287,87 грн. Позовні вимоги обґрунтовує Законом України «Про податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» від 11.12.1991 №1963-ХІІ (у редакції чинній на час виникнення спірних відносин, далі – Закон №1963-ХІІ), зокрема, зазначає, що відповідач має заборгованість перед бюджетом зі сплати податку з власників наземних транспортних засобів в розмірі 12287,87 грн. Заперечень на адміністративний позов від відповідача до суду не надходило.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши обставини адміністративної справи, дослідивши інші наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

ПАТ «Укренергозахист» (ідентифікаційний код 04630583) зареєстровано як юридична особа, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від станом на 21.02.2011.

Відповідно до листа Обухівського реєстраційно-екзамініційного відділення ДАІ від 12.12.2009 №785 згідно автоматизованої бази даних за відповідачем станом на 15.12.2009 зареєстровано 24одиниці транспортних засобів.

Згідно поданим розрахунком ПАТ «Укренергозахист» суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на 2009 рік відповідачем самостійно обчислено податкове зобов'язання на загальну суму 6164,00 грн.

Посадовими особами ДПІ в Обухівському районі Київської області проведено невиїзну документальну (камеральну) перевірку відповідача своєчасності сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, за результатами якої складено акт від 19.10.2009 № 2361 (далі – Акт). Під час перевірки встановлено, зокрема, порушення ст.5 Закону №1963-ХІІ, а саме: несвоєчасно сплачено податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за І та ІІ квартали 2009 року в сумі 6253,00 грн.

За результатами проведеної перевірки, з урахуванням виявленого порушення, позивачем щодо відповідача прийняті податкові повідомлення-рішення від 19.10.2009 №0021901702/0/4342, яким відповідачу визначено суму штрафних санкцій з податку з власників транспортних засобів у розмірі 1846,18 грн., та №0021911702/0/4343, яким відповідачу визначено суму штрафних санкцій з податку з власників транспортних засобів у розмірі 512,13 грн. Вказані податкові повідомлення-рішення отримані уповноваженою особою 19.10.2009, про що свідчить підпис у відповідних графах на корінцях рішень.

Посадовими особами ДПІ в Обухівському районі Київської області проведено невиїзну документальну (камеральну) перевірку відповідача своєчасності сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, за результатами якої складено акт від 14.12.2009 № 2806 (далі – Акт). Під час перевірки встановлено, зокрема, порушення ст.5 Закону №1963-ХІІ, а саме: несвоєчасно сплачено податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за ІІ квартал 2009 року в сумі 1642,36 грн.

За результатами проведеної перевірки, з урахуванням виявленого порушення, ДПІ в Обухівському районі Київської області щодо відповідача прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.12.2009 №0028161702/0/4891, яким визначено суму штрафних санкцій з податку з власників транспортних засобів у розмірі 821,18 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення отримано уповноваженою особою відповідача, про що свідчить підпис у відповідній графі на корінці рішення.

Посадовими особами ДПІ в Обухівському районі Київської області проведено невиїзну документальну (камеральну) перевірку відповідача своєчасності сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, за результатами якої складено акт від 27.01.2010 № 93 (далі – Акт). Під час перевірки встановлено, зокрема, порушення ст.5 Закону №1963-ХІІ, а саме: несвоєчасно сплачено податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів за ІІІ квартал 2009 року в сумі 2662,00 грн.

За результатами проведеної перевірки, з урахуванням виявленого порушення, ДПІ в Обухівському районі Київської області щодо відповідача прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.01.2010 №0001251702/0/349, яким визначено суму штрафних санкцій з податку з власників транспортних засобів у розмірі 1331,00 грн. Вказане податкове повідомлення-рішення отримано уповноваженою особою 27.01.2010, про що свідчить підпис у відповідній графі на корінці рішення.

Згідно поданим розрахунком ПАТ «Укренергозахист» суми податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів на І, ІІ та ІІ квартали 2010року відповідачем самостійно обчислено податкове зобов'язання на загальну суму 2580,00грн.

Крім того, за несплату у встановлені строки податкового зобов'язання, позивачем на суму податкового боргу була нарахована пеня в розмірі 554,80 грн., яку частково у розмірі 82,53 грн. відповідачем сплачено.

Із матеріалів справи вбачається, що позивачем вживалися заходи щодо стягнення податкової заборгованості у встановленому законодавством порядку, а саме згідно ст.6Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 № 2181-III (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №2181-ІІІ), відповідачу були направлені перша податкова вимога № 1/372 від 21.04.2009 та друга податкова вимога № 2/621 від 16.07.2009. Указані податкові вимоги направлені відповідачу поштою, але повернулося на адресу позивача із відміткою пошти про незнаходження за зазначеною адресою, про що були складені акти від 11.06.2009 №59, від 28.07.2009 №74.

Згідно п. 4.9 Порядку направлення органами державної податкової служби України податкових повідомлень платникам податків та рішень про застосування штрафних (фінансових) санкцій, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 21.06.2001 №253, у разі, якщо податковий орган або пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення, то податковий орган оформляє відповідний акт, із зазначенням причини неможливості вручення такого повідомлення. У такому випадку податковий орган розміщує податкове повідомлення на дошці податкових повідомлень (оголошень). При цьому день розміщення такого повідомлення та дошці оголошень, вважається днем вручення його платнику податків.

На виконання зазначених приписів, податкові вимоги розміщено на дошці податкових оголошень ДПІ в Обухівському районі Київської області.

Крім того, 28.08.2009 позивачем прийняте рішення №80 про стягнення коштів та продаж активів платника податків в рахунок погашення його податкового боргу.

Із матеріалів справи вбачається, відповідачем частково у розмірі 1438,89 грн. сплачено податковий борг.

Відповідно до довідки від 27.10.2010 №1462/10/24 про наявність заборгованості з податків і зборів (обов'язкових платежів), що контролюються органами ДПІ в Обухівському районі Київської області ПАТ «Укренергозахист» станом на 26.10.2010 має податковий борг зі сплати податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів у розмірі 12287,87 грн.

Відповідачем податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги не оскаржувались, доказів протилежного відповідачем суду надано не було.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми законодавства, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.

Відповідно до ст. 1 Закону №1963-ХІІ платником податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів є громадяни України, іноземні громадяни та особи без громадянства мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні транспортні засоби. Згідно зі статтею 2 зазначеного закону об'єктом оподаткування є вантажні автомобілі.

Згідно ст. 5 Закону №1963-ХІІ податок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів сплачується юридичними особами - щоквартально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Із матеріалів справи вбачається, що відповідач самостійно визначив суму податкового зобов'язання з податку з власників транспортних засобів, яке у добровільному порядку не сплатив.

Відповідно до приписів ст. 17 Закону №2181-ІІІ штрафні санкції за порушення податкового законодавства накладаються на платника податків у розмірах, визначених цією статтею, крім штрафних санкцій за порушення валютного законодавства, що встановлюються окремим законодавством. Штрафні санкції накладаються контролюючими органами.

Згідно пп.17.1.3 п.17.1 ст.17 Закону №2181-ІІІ У разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах, зокрема, при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Згідно п.п.5.2.1. п.5.2. ст.5 Закону №2181-ІІІ податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.

У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв інше рішення, що суперечить законодавству з питань оподаткування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу із скаргою про перегляд цього рішення, яка подається у письмовій формі та може супроводжуватися документами, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати. Скарга повинна бути подана контролюючому органу протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Відповідачем податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги не оскаржувались, а отже є узгодженними.

Згідно із приписами пп. 16.1.2 та пп. 16.4.1 ст. 16 Закону № 2181-ІІІ нарахування пені при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами починається від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону. Пеня нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

У відповідності до ст. 7 Закону України від 23.12.2010 р. № 2857-VI «Про державний бюджет України на 2011 рік», встановлено, що податки і збори, які справлялися до 1 січня 2011 року, суми податкового боргу з урахуванням штрафних санкцій та пені, що обліковувалися станом на 31 грудня 2010 року, і суми, донараховані за актами перевірок, за цими податками і зборами /обов'язковими платежами/, сплачуються платниками податку у порядку, встановленому Податковим Кодексом України.

Відповідно до п.1 Прикінцевих положень Податкового кодексу України (далі - ПК України) від 02.12.2010 № 2755-VI він набрав чинності з 1 січня 2011року.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 ПК України передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно пп. 14.1.175. п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Матеріалами справи встановлено,що на час розгляду справи у суді відповідач має податковий борг перед бюджетом у розмір 12287,87 грн.

Органи державної податкової служби відповідно до пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до пп. 95.1 – 95.2. ст. 95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

На момент розгляду справи в суді, вказана сума податкового зобов'язання відповідачем не сплачена, заборгованість перед бюджетом не погашена. Відповідачем податкові повідомлення-рішення та податкові вимоги не оскаржувались, доказів протилежного відповідачем суду не надав, проти позову не заперечив.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що заявлені вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити.

2.Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Укренергозахист» (ідентифікаційний код 04630583) заборгованість з податку з власників транспортних засобів в розмірі 12287,87 грн. (дванадцять тисяч двісті вісімдесят сім грн. 87 коп.) на користь місцевого бюджету (р/р 34129999700449, МФО 821018, код 24074109, банк ГУДКУ в Київській області та по м. Києву).

3.Звернути постанову суду до негайного виконання, відповідно до ч.1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня отримання такої постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя                    (підпис)                    О.С. Янюк

Постанова не набрала законної сили.

Суддя                                                  О.С. Янюк

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2011
Оприлюднено24.01.2018
Номер документу71693495
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/366/11

Постанова від 21.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 20.03.2013

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Сацький Роман Вікторович

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

Ухвала від 21.01.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Янюк Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні