Постанова
від 08.11.2017 по справі 297/1445/17
БЕРЕГІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 297/1445/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 листопада 2017 року м. Берегово

Берегівський районний суд Закарпатської області в особі:

головуючого Ільтьо І. І.

при секретарі - Куні О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Берегово адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 та ОСОБА_2, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на стороні відповідача ОСОБА_3 та ОСОБА_4 до виконавчого комітету Берегівської міської ради про зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Позивачі звернулися в суд з адміністративним позовом до виконавчого комітету Берегівської міської ради про зобов'язання вчинити певні дії, а саме зобов'язати виконавчий комітет Берегівської міської ради Закарпатської області видати будівельний паспорт на реконструкцію літньої кухні під літерою М , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, в окрему житлову квартиру.

Свої вимоги мотивує тим, що 24 листопада 2010 року комісія по приватизації житла виконавчого комітету Берегівської міської ради Закарпатської області своїм розпорядженням № 1635-ГЖ передала у спільну часткову власність ОСОБА_1 та ОСОБА_2 квартиру № 1 в багатоквартирному будинку № 32, що знаходиться по вулиці Шевченка в місті Берегові Закарпатської області. На підставі вищевказаного розпорядження виконавчим комітетом Берегівської міської ради Закарпатської області видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно серії САС № 233882 від 16 грудня 2010 року, згідно якого квартира належить ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у рівних частках - по 1/2 кожному.

Згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна від 23 травня 2017 року № 87730914, земельна ділянка за кадастровим номером: 2110200000:01:006:0065, на якому розташована вищевказана квартира, належить на праві спільної часткової власності позивачу ОСОБА_2 та ОСОБА_3.

Рішенням виконавчого комітету Берегівської міської ради Закарпатської області від 26 серпня 2011 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 надано дозвіл на виконання будівельних робіт з реконструкції належних до квартири гаража, літньої кухні та веранди. На підставі вищевказаного рішення відділ містобудування та архітектури Берегівської міської ради Закарпатської області видав ОСОБА_1 та ОСОБА_2 будівельний паспорт на реконструкцію літньої кухні.

На початку 2017 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 вирішили перевести належну до їхньої квартири літню кухню, позначену в технічному паспорті на квартиру від 19 квітня 2016 року літерою М , у житлову квартиру, в зв'язку з чим звернулися до Комунального підприємства Берегівське бюро технічної інвентаризації Берегівської районної ради .

27 лютого 2017 року КП Берегівське БТІ БРР проведено технічний огляд літньої кухні, за результатами якого складено довідку від 07 березня 2017 року № 60, згідно якого переведення літньої кухні в житлову квартиру можливе.

27 лютого 2017 року експертом з технічного обстеження будівель і споруд ОСОБА_5 складено акт технічного обстеження літньої кухні, згідно якого таку можливо перевести в житлову квартиру без втручання в існуючі несучі конструктивні елементи будинку. Після цього ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до Берегівської міської ради Закарпатської області з заявою про видачу їм будівельного паспорта на реконструкцію літньої кухні в житлову квартиру.

Листом від 24 травня 2017 року № Т-401 Берегівська міська рада Закарпатської області, відмовила у видачі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 будівельного паспорта на реконструкцію літньої кухні в житлову квартиру, в зв'язку з ненаданням останніми засвідченої в установленому порядку згоди співвласників земельної ділянки на виконання відповідних будівельних робіт.

Вважають таку відмову неправомірною, оскільки така не ґрунтується на вимогах закону, тому просять зобов'язати виконавчий комітет Берегівської міської ради Закарпатської області видати будівельний паспорт на реконструкцію літньої кухні під літерою М , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, в окрему житлову квартиру.

У судове засідання позивачі ОСОБА_1 та ОСОБА_2 та їх представник не з'явилися, однак позивачі подали заяву в якій просять адміністративний позов розглянути за їх відсутності, позовні вимоги підтримують в повному обсязі та просять задовольнити.

Представник відповідача виконавчого комітету Берегівської міської ради в судове засідання не з'явився, причини неявки суд не повідомив, хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи.

Треті особи ОСОБА_3, ОСОБА_4 та їх представник в судове засідання не з'явився, однак останнім подана заява, згідно якої він просить розглянути справу у його відсутності, просить відмовити в задоволенні позову повністю з підстав викладених у запереченні.

Дослідивши письмові матеріали справи, оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд приходить до висновку, що даний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до вимог ст. 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше, як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог, а розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно розпорядження № 1635-ГЖ від 24 листопада 2010 року, згідно якого комісія по приватизації житла виконавчого комітету Берегівської міської ради Закарпатської області передала у спільну часткову власність ОСОБА_1 та ОСОБА_2 квартиру № 1 в багатоквартирному будинку № 32, що знаходиться по вулиці Шевченка в місті Берегові Закарпатської області.

На підставі вищевказаного розпорядження виконавчим комітетом Берегівської міської ради Закарпатської області видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно серії САС № 233882 від 16 грудня 2010 року, згідно якого вищевказана квартира належить ОСОБА_1 та ОСОБА_2 у рівних частках - по 1/2 кожному (а.с. 6)

Також судом встановлено, що згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна № 87730914 від 23 травня 2017 року, земельна ділянка за кадастровим номером: 2110200000:01:006:0065, на якому розташована квартира № 1 в багатоквартирному будинку № 32, що знаходиться по вулиці Шевченка в місті Берегові Закарпатської області, належить на праві спільної часткової власності позивачу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 (а.с.18).

Рішенням виконавчого комітету Берегівської міської ради Закарпатської області від 26 серпня 2011 року позивачам надано дозвіл на виконання будівельних робіт з реконструкції належних до квартири гаража, літньої кухні та веранди. В подальшому на підставі вищевказаного рішення відділ містобудування та архітектури Берегівської міської ради Закарпатської області видав позивачам будівельний паспорт на реконструкцію літньої кухні (а.с. 20-24).

Також, встановлено, що позивачі звернулися до Комунального підприємства Берегівське бюро технічної інвентаризації Берегівської районної ради , оскільки вирішили перевести належну до їхньої квартири літню кухню, позначену в технічному паспорті на квартиру від 19 квітня 2016 року літерою М , у житлову квартиру.

27 лютого 2017 року КП Берегівське БТІ БРР проведено технічний огляд літньої кухні, за результатами якого складено довідку від 07 березня 2017 року № 60, згідно якого переведення літньої кухні в житлову квартиру можливе (а.с. 25-31).

Крім того, 27 лютого 2017 року експертом з технічного обстеження будівель і споруд ОСОБА_5 складено акт технічного обстеження літньої кухні, згідно якого таку можливо перевести в житлову квартиру без втручання в існуючі несучі конструктивні елементи будинку. Після цього ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до Берегівської міської ради Закарпатської області з заявою про видачу їм будівельного паспорта на реконструкцію літньої кухні в житлову квартиру (а.с. 9).

Проте, при зверненні позивачів до відповідача із заявою про видачу будівельного паспорта на реконструкцію літньої кухні в житлову квартиру, листом № Т-401 від 24 травня 2017 року їм було відмовлено.

Ст. 19 Конституції України вказано, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі та в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності регулюються Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Згідно ст. 27 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що забудова присадибних, дачних і садових земельних ділянок може здійснюватися на підставі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, який визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва індивідуального (садибного) житлового будинку, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного поверху) з площею до 300 квадратних метрів, господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки і складається з текстових та графічних матеріалів.

Розроблення будівельного паспорта здійснюється на підставі плану зонування території. Надання будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження відповідної заяви та пакета документів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Видача будівельного паспорта здійснюється уповноваженим органом містобудування безпосередньо, через центри надання адміністративних послуг та/або через Єдиний державний портал адміністративних послуг. Будівельний паспорт надається уповноваженим органом містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня надходження пакета документів, до якого входять: заява на видачу будівельного паспорта зі згодою замовника на обробку персональних даних за формою, наведеною у додатку 1 до цього Порядку; засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіції; ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об'єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об'єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо); проект будівництва (за наявності); засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову відповідно до з п. 2.1. Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово- комунального господарства України від 05.07.2011 року № 103, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22.07.2011 року за № 902/19640.

Відповідно до ст. 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності передбачено, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Відповідно до частини першої статті 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва.

Отже, надання для отримання будівельного паспорта засвідченої в установленому порядку згоди співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову - тобто на будівництво нових об'єктів будівництва. Згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на реконструкцію, реставрацію або капітальний ремонт існуючих об'єктів будівництва не потребується для отримання будівельного паспорта на виконання зазначених видів будівельних робіт.

Берегівська міська рада, приймаючи рішення про передачу ділянки у власність позивачам, діяла в межах делегованих їй повноважень.

Таким чином, позивач у законний спосіб отримав земельну ділянку, а відмова відповідача у видачі позивачам будівельного паспорта на реконструкцію літньої кухні в житлову квартиру є неправомірною.

Частина 2 ст. 2 КАС України встановлює, що до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлений інший порядок судового провадження.

Статтею 6 КАС України визначено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом звернутись до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушенні її права, свободи чи інтереси.

Згідно ст. 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Ч. 2 ст. 71 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Пунктом 2 ч. 4 ст. 105 КАС України, передбачено, що адміністративний позов може містити вимоги про зобов'язання відповідача суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправним рішення суб'єкта владних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіяльності і про скасування або визнання не чинним рішення чи окремих його положень, про поворот виконання цього рішення чи окремих його положень із зазначенням способу його здійснення.

Згідно до п. 2 ч. 2 ст. 162 КАС України у разі задоволення адміністративного позову суд має право прийняти постанову про зобов'язання відповідача вчинити певні дії.

Крім того, ч. 2 ст. 162 КАС України визначено, що суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Враховуючи вищевикладені обставини, беручи до уваги неподання представником відповідача доказів щодо правомірності дій відповідача, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 та ОСОБА_2 є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 6-14,17,69-71,158-163,171 КАС України, ст. 19 Конституції України, Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , суд -

постановив:

Адміністративний позов задовольнити.

Зобов'язати виконавчий комітет Берегівської міської ради Закарпатської області видати будівельний паспорт на реконструкцію літньої кухні під літерою М , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, в окрему житлову квартиру.

Апеляційну скаргу на постанову суду може бути подано до Львівського апеляційного адміністративного суду через Берегівський районний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя ОСОБА_6

СудБерегівський районний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення08.11.2017
Оприлюднено26.01.2018
Номер документу71796265
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —297/1445/17

Постанова від 19.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 10.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 08.11.2017

Адміністративне

Берегівський районний суд Закарпатської області

Ільтьо І. І.

Постанова від 23.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 13.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Берегівський районний суд Закарпатської області

Ільтьо І. І.

Ухвала від 12.07.2017

Адміністративне

Берегівський районний суд Закарпатської області

Ільтьо І. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні