Рішення
від 17.01.2018 по справі 484/3745/17
ПЕРВОМАЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 484/3745/17

Провадження № 2-а/484/11/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.01.2018 року Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області у складі:

головуючого - судді Шикері І.А.,

при секретарі - Туркаловій І.В.,

за участю:

позивача - ОСОБА_1,

представника позивача - ОСОБА_2,

представників відповідача - Мельник В.В., ОСОБА_4,

третьої особи - ОСОБА_5,

представника третьої особи - ОСОБА_6,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Первомайську справу за адміністративним позовом ОСОБА_7 в інтересах ОСОБА_1 до Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області, третя особа ОСОБА_5 про визнання протиправними та скасування рішень -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_7 звернувся до суду в інтересах ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області, третя особа ОСОБА_5 про визнання протиправним та скасування рішення Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області від 14.07.2017 року № 8 про надання дозволу ОСОБА_5 на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0.25 га у власність, для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення, по АДРЕСА_1 що в межах Тарасівської сільської ради.

В подальшому інший представник ОСОБА_1 - ОСОБА_2, збільшивши позовні вимоги, остаточно просив про визнання протиправними та скасування рішень Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області: від 14.07.2017 р. по питанню № 7 порядку денного сесії про відмову ОСОБА_1 в наданні земельної ділянки в розмірі 0.25 га для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_2 та від 14.07.2017 р. № 8 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах села Лозоватка громадянину ОСОБА_5

В обґрунтування своїх вимог послався на те, що 14.06.2017 р. ОСОБА_1 звернувся до відповідача з заявою про безоплатну передачу йому земельної ділянки із земель в порядку ст. 121 Земельного кодексу України. Проте, в порушення ч. 2 ст. 121 Земельного кодексу України, його заява щодо надання дозволу на виготовлення проекту відведення була розглянута лише 14.07.2017 р. За результатом голосування, заява була залишена без задоволення, з підстав, що земельна ділянка по АДРЕСА_7 уже надана в користування ОСОБА_5 на підставі рішення №5 від 22.05.2007 р. IX сесії 5 скликання Тарасівської сільської ради. Підставою відмови в задоволенні його заяви стало протиправне, без проведення державної реєстрації, користування землею, яке виникло на підставі рішення №5 від 22.05.2007 р. IX сесії 5 скликання Тарасівської сільської ради. Чинне законодавство встановлює вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Натомість, відповідач, до компетенції якого належить розгляд питання та прийняття рішення щодо надання дозволу чи відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, необґрунтовано відмовив позивачеві у наданні такого дозволу у зв'язку з невідповідністю місця розташування земельних ділянок проекту землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затвердженого у встановленому законом порядку, оскільки законодавцем передбачено лише єдину підставу для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка полягає у невідповідності місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко- економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Посилання відповідача у рішеннях як на підставу для відмови, користування цією ж земельною ділянкою ОСОБА_5 на підставі рішення №5 від 22.05.2007 р. IX сесії 5 скликання Тарасівської сільської ради, вважає безпідставним, оскільки відповідно до чинного законодавства України, яке діяло в період видачі вказаного рішення, а саме 22.05.2007 р., передача земельних ділянок в постійне користування відбувалася в порядку ст. 122 та ст. 123 Земельного кодексу України, відповідно до яких право постійного користування мали лише юридичні особи. Крім того, відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України, в редакції, чинній на 2007 рік, право власності та право користування виникає лише після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує таке право та його державної реєстрації. Документом, що посвідчує таке право є державний акт або договір оренди землі (ст. 126 Земельного кодексу України). Вважає, що з тексту витягу з протоколу від 14.07.2017 р. чергової сесії сьомого скликання випливає, що жодної вмотивованої підстави відмовити позивачеві в задоволенні заяви на час прийняття оскаржуваного рішення не було. Вказане стало перешкодою для реалізації прав позивача на отримання земельної ділянки у власність. Крім того, допускаючись значних порушень Земельного законодавства, відмовляючи позивачеві в задоволенні заяви, наступним питання розглянуто заяву ОСОБА_5 з питання надання йому дозволу на виготовлення проекту відведення тієї ж земельної ділянки, а саме за адресою АДРЕСА_3. За результатом голосування, заяву ОСОБА_5 було задоволено та прийнято протиправне рішення в частині надання дозволу на виготовлення Проекту відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах села Лозоватка гр. ОСОБА_5 Вважає, що приймаючи рішення про відмову надати позивачеві дозвіл на виготовлення проекту відведення земельної ділянки, Тарасівською сільською радою порушено ст.19 Конституції України.

В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_2 позов підтримав, підтвердив викладені в позовній заяві обставини, просив про задоволення позову.

Позивач в судовому засіданні підтримав позицію свого представника, підтвердив викладені в позові обставини, просив про задоволення позову.

Представники відповідача - Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області - Мельник В.В., ОСОБА_4 в судовому засіданні категорично заперечували проти задоволення позову, пояснили, що 14.06.2017 року до Тарасівської сільської ради надійшла заява від громадянки ОСОБА_8 щодо вирішення спірного питання заїзду до свого сінника через ділянку, яка надана в користування ОСОБА_5, на місце конфлікту 19.06.2017 року виїздила комісія сільської ради, де їм було запропоновано мирно вирішити даний конфлікт. ОСОБА_1 було надано рекомендації створити умови проїзду через свій город. Він порушив умови використання прибережної зони, розоравши її до струмка, хоча відповідно до статті 60 Земельного Кодексу 25 метрів від струмка заборонено розорювати. Також до сільської ради надійшла заява від 14.06.2017 р. від ОСОБА_1 про надання цієї земельної ділянки йому у власність для ведення сільського господарства. Їм було повідомлено, що це питання буде винесено на сесію сільської ради 14.07.2017 року. За місяць розбирання даного конфлікту сторони згоди не дійшли. 07.07.2017 року ОСОБА_5 надав сільській раді витяг з архівного відділу Первомайської райдержадміністрації з рішення №5 від 22.05.2007р. IX сесії 5 скликання Тарасівської сільської ради Про припинення права користування земельними ділянками для особистого селянського господарства та надання права на користування земельними ділянками для ведення для особистого селянського господарства , де під №7 додатка №1 до рішення було надано право користування цією земельною ділянкою в розмірі 0,25 га. Йому було надано право користуватися даною земельною ділянкою, без виготовлення технічної документації на приватизацію. ОСОБА_5 справно платив земельний податок за всі надані йому в користування земельні ділянки кожного року. 12.07.2017 року від ОСОБА_5 надійшла заява про надання дозволу на розробку землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства площею 0,25 га. 14.07.2017 року відбулася ХVІІ сесія сільської ради сьомого скликання, де питанням 7 було винесено розгляд заяви гр. ОСОБА_1 та №8 розгляд заяви ОСОБА_5 Депутати сільської ради одноголосно 9 голосами при трьох відсутніх вирішили не надавати дану земельну ділянку ОСОБА_1, а надати цю земельну ділянку ОСОБА_5 Вважають, що Тарасівська сільська рада діяла в межах закону, а тому підстави для задоволення позову відсутні. Просили відмовити в задоволенні позову.

Представник третьої особи ОСОБА_6 в судовому засіданні заперечував проти задоволення позову, вважав його надуманим та необґрунтованим. При цьому в судовому засіданні пояснив, що право користування спірною земельною ділянкою орієнтованою площею 0,25 га., цільовим призначенням якої є ведення особистого селянського господарства в межах підпорядкованих Тарасівській сільській раді Первомайського району Миколаївської області, закріплене та належить третій особі по вказаній цивільній справі ОСОБА_9 на підставі рішення №5 від 22 травня 2007 року IX сесії 5 скликання Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області Про припинення права користування земельними ділянками для особистого селянського господарства та надання права на користування земельними ділянками для ведення особистого селянського господарства . Оскільки ОСОБА_9 звернувся до Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області із відповідною заявою про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, якою з 2007 року відкрито та цілком законно користується, то в даному випадку дії суб'єкта владних повноважень щодо розгляду на сесії та прийняття рішення про передачу у власність громадянину ОСОБА_9 спірної земельної ділянки є цілком правомірними та законно обґрунтованими.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників процесу, суд приходить до наступного.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 14.06.2017 року звернувся до Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області з заявою щодо надання йому у власність земельної ділянки в розмірі 0.25 га для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_4. 12.07.2017 року ОСОБА_5 звернувся до тієї ж сільської ради із заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки в розмірі 0.25 га для ведення особистого селянського господарства в межах села Лозоватка Первомайського району Миколаївської області.

Дані питання було винесено на засідання XVII сесії сьомого скликання Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області, яка 14.07.2017 р. питанням № 7 порядку денного сесії поставила питання за заявою ОСОБА_1 та прийняла рішення про відмову ОСОБА_1 в наданні земельної ділянки в розмірі 0.25 га для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_2, питанням № 8 розглядалася заява ОСОБА_9 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах села Лозоватка громадянину ОСОБА_5, яка була задоволена.

Згідно з витягу з протоколу засідання XVII сесії сьомого скликання Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області від 14.07.2017 року, в порядку денному значиться розгляд вищевказаних заяв позивача та відповідача. По результатах голосування депутати проголосували 9 голосами - за при трьох відсутніх депутатах за надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах села Лозоватка громадянину ОСОБА_5 Натомість, за заяву ОСОБА_1 проголосували 9 голосами проти при трьох відсутніх депутатах.

Тому, рішеннями відповідача від 14.07.2017 р. було надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах села Лозоватка ОСОБА_5, а ОСОБА_1 - відмовлено.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Частиною 1 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин віднесено до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад. Згідно зі статтею 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до ч.ч.6,7 ст.118 ЗК України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Таким чином, обставини встановлені під час розгляду справи вказують на те, що заява позивача розглянута на сесії Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області від 14.07.2017 року, яка не задоволена. Тарасівською сільською радою повідомлено позивача про причини такої відмови. Рішення про надання дозволу третій особі ОСОБА_5 на розроблення проекту із землеустрою, щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 0,25 га в с. Лозоватка розглянуто відповідачем у відповідності до ст.ст. 116,118 ЗК України.

Таким чином, суд приходить до висновку, що вимоги перелічених нормативно-правових актів відповідачем при винесенні оскаржуваних рішень були дотримані, відповідач взяв до уваги всі обставини, з'ясування яких вимагає закон, для прийняття рішень відповідачеві було надано всю необхідну інформацію, яка вимагається законом, тобто оскаржувані рішення прийняті законно та в межах повноважень відповідача.

А тому підстав для скасування вказаних рішень суд не вбачає.

Керуючись ст.ст. 241-246 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову ОСОБА_7 в інтересах ОСОБА_1, який проживає АДРЕСА_5 до Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області, код 04376989, третя особа ОСОБА_5, який проживає АДРЕСА_6, про визнання протиправними та скасування рішень Тарасівської сільської ради Первомайського району Миколаївської області: від 14.07.2017 р. по питанню № 7 порядку денного сесії про відмову ОСОБА_1 в наданні земельної ділянки в розмірі 0.25 га для ведення особистого селянського господарства за адресою: АДРЕСА_2 та від 14.07.2017 р. № 8 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства в межах села Лозоватка громадянину ОСОБА_5 - відмовити.

Судові витрати у справі віднести за рахунок позивача.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подачі апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано.

Апеляційну скаргу може бути подано до Одеського апеляційного адміністративного суду через Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подачі апеляційної скарги рішення суду набирає законної сили в день прийняття рішення в справі судом апеляційної інстанції, якщо рішення не буде скасовано.

Повне судове рішення складено 26.01.2018 року.

Суддя:

СудПервомайський міськрайонний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення17.01.2018
Оприлюднено28.01.2018
Номер документу71837322
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —484/3745/17

Постанова від 26.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 12.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Рішення від 17.01.2018

Адміністративне

Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області

Шикеря І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні