СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про забезпечення позову
29 січня 2018 р. Справа № 818/183/18
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воловика С.В., розглянувши заяву позивача про вжиття заходів забезпечення позову у справі № 818/183/18
за позовом голови Кириківської селищної ради Великописарівського району Сумської області ОСОБА_1
до Кириківської селищної виборчої комісії Великописарівського району Сумської області,
третя особа Кириківська селищна рада Великописарівського району Сумської області,
про визнання дій протиправними, скасування рішення та подання,-
В С Т А Н О В И В:
Голова Кириківської селищної ради Великописарівського району Сумської області ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1.) звернувся з позовною заявою до Кириківської селищної виборчої комісії Великописарівського району Сумської області (далі - відповідач, Кириківська СВК), третя особа Кириківська селищна рада Великописарівського району Сумської області, в якому просить суд:
- визнати протиправними дії відповідача щодо недотримання вимог ст.ст. 37, 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад стосовно здійснення перевірки достовірності відомостей, які стали підставою для прийняття рішення про відкликання позивача з посади;
- визнати протиправним та скасувати Протокол № 2 від 10.01.2018 про направлення подання щодо відкликання позивача з посади за народною ініціативою;
- визнати протиправним та скасувати Подання від 10.01.2018 про відкликання позивача з посади за народною ініціативою.
Ухвалою суду від 23.01.2018 вказана позовна заява прийнята до розгляду, відкрито провадження у справі № 818/183/18, справа призначена до розгляду у підготовчому засіданні на 22.02.2018 о 10 год. 00 хв.
З метою забезпечення позову, 26 січня 2018 року представником ОСОБА_1 подана заява про вжиття заходів забезпечення позову, в якій позивач просить суд зупинити дію Протоколу № 2 від 10.01.2018, згідно з яким прийнято рішення про направлення подання щодо відкликання ОСОБА_1 з посади селищного голови за народною ініціативою, та зупинити дію самого подання від 10.01.2018.
Зазначену заяву представник позивача обґрунтовує тим, що збір підписів виборців стосовно відкликання селищного голови з посади за народною ініціативою, був проведений з порушенням встановленого законодавством порядку, а самі підписи виборців у підписних листах, були підроблені ініціативною групою, про що направлена відповідна заява до Прокуратури Сумської області. Порушення порядку збору підписів виборців, а також не залучення Кириківською СВК відділу ведення Державного реєстру виборців апарату Великописарівської РДА та працівників правоохоронних органів для перевірки підписів у підписних листах, на думку позивача, свідчать про наявність ознак очевидної протиправності оскаржуваних рішень.
Крім того, ОСОБА_1 зазначив, що 11.01.2018 відповідачем до Кириківської селищної ради Великописарівського району Сумської області було надіслано заяву про призначення сесії з приводу вирішення питання щодо відкликання селищного голови з посади за народною ініціативою і деякі депутати наполягають на скликанні позачергової сесії для прийняття рішення з указаного питання. Позивач вважає, що невжиття заходів забезпечення позову може привести до прийняття третьою особою протиправного рішення, в зв'язку з чим, для відновлення прав та інтересів, на захист яких поданий позов, прийдеться докладати значних зусиль та витрат.
Дослідивши матеріали справи № 818/183/18, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, та об'єктивно оцінивши доводи заяви про вжиття заходів забезпечення позову в їх сукупності, суд встановив наступне.
Кириківською селищною виборчою комісією Великописарівського району Сумської області, за результатами розгляду підписних листів ініціативної групи, 10 січня 2018 року прийнято рішення, оформлене протоколом № 2 (а.с. 19-20), про направлення Кириківській селищній раді Великописарівського району Сумської області подання щодо відкликання ОСОБА_1 з посади селищного голови за народною ініціативою, яке того ж дня було направлене третій особі (а.с. 14).
З метою розгляду подання щодо відкликання позивача з посади селищного голови за народною ініціативою, 11 січня 2018 року Кириківською СВК до Кириківської селищної ради була подана заява про скликання позачергової сесії для прийняття відповідного рішення.
Згідно ст. 79 Закону України Про місцеве самоврядування повноваження сільського, селищного, міського голови вважаються достроково припиненими, зокрема, у разі відкликання з посади за народною ініціативою. У цьому випадку, у відповідності до пункту 5 частини 11 вказаної статті, повноваження сільського, селищного, міського голови припиняються достроково та відповідна особа звільняється з посади, з дня прийняття відповідною радою або вищим керівним органом відповідної політичної партії рішення про дострокове припинення повноважень сільського, селищного, міського голови.
На виконання частин 8, 10 статті 79 Закону України Про місцеве самоврядування рішення про дострокове припинення повноважень за народною ініціативою сільського, селищного, міського голови, який був обраний шляхом самовисування, приймається за поданням територіальної виборчої комісії відповідною сільською, селищною, міською радою більшістю голосів від її складу.
У разі прийняття місцевою радою рішення про відкликання сільського, селищного, міського голови за народною ініціативою, особа, яка на цей час відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, не пізніш як на п'ятнадцятий день з дня прийняття відповідного рішення звертається до Верховної Ради України з клопотанням щодо призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови.
У разі дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови відповідні позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою України не пізніше ніж у дев'яносто денний строк з дня дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови. Порядок проведення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови визначається законом про вибори.
Зі змісту вказаних норм суд робить висновок, що наслідком прийняття Кириківською селищною радою Великописарівського району Сумської області рішення про дострокове припинення повноважень позивача за результатами розгляду подання відповідача, стане звільнення ОСОБА_1 з посади селищного голови та призначення Верховною Радою України позачергових виборів селищного голови Кириківської селищної ради Великописарівського району Сумської області.
Статтею 150 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.
Відповідно до ст. 151 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути забезпечено: зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; забороною відповідачу вчиняти певні дії; встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
З аналізу вказаних норм можна дійти висновку, що прийняття рішення про забезпечення позову доцільне та можливе лише в разі наявності достатньо обґрунтованого припущення, що не вжиття заходів забезпечення може у майбутньому ускладнити виконання рішення суду чи привести до потреби докладати значні зусилля та витрати для відновлення прав та інтересів позивача, або якщо протиправність оскаржуваного рішення, дії чи бездіяльністю є очевидною.
В даному випадку, предметом розгляду справи є дії Кириківської СВК щодо здійснення перевірки достовірності відомостей, які стали підставою для прийняття рішення про відкликання позивача з посади, а також рішення відповідача щодо направлення подання про відкликання ОСОБА_1 з посади селищного голови за народною ініціативою.
При цьому, на виконання статті 79 Закону України Про місцеве самоврядування , за результатами розгляду вказаного подання, третя особа має прийняти рішення про дострокове припинення повноважень позивача та його звільнення з посади селищного голови. Також, у зв'язку із звільненням ОСОБА_1 з посади, Верховна Рада України повинна буде призначити позачергові вибори голови Кириківської селищної ради Великописарівського району Сумської області.
Отже, за наведених обставин, суд вважає, що не вжиття заходів забезпечення позову ОСОБА_1 шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення відповідача, в разі задоволення позовних вимог, призведе до необхідності позивачу докладати значні зусилля для відновлення своїх прав та інтересів, на захист яких поданий позов, оскільки може виникнути необхідність оскаржувати рішення третьої особи про дострокове припинення його повноважень як голови селищної ради. Крім того, не вжиття згаданих заходів забезпечення позову, може призвести до значних втрат державного бюджету, пов'язаних з організацією та проведенням позачергових виборів голови Кириківської селищної ради Великописарівського району Сумської області, підстави для призначення яких будуть відсутні, в разі задоволення позовних вимог у даній справі.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку про наявність підстав для вжиття заходів забезпечення позову у справі № 818/183/18 шляхом зупинення дії оскаржуваного рішення про направлення подання щодо відкликання позивача з посади селищного голови за народною ініціативою, в зв'язку з чим, заява про вжиття заходів забезпечення в цій частині є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
В той же час, суд не може погодитись з доводами представника ОСОБА_1 щодо обґрунтованості заяви про вжиття заходів забезпечення позову в частині зупинення дії подання відповідача від 10.01.2018, оскільки вказане подання не є рішенням суб'єкта владних повноважень, а є формою звернення, направленого на виконання рішення. В зв'язку з цим, з огляду на приписи ст. 151 КАС України, дія згаданого подання не може бути зупинена судом, в якості заходу забезпечення позову, що свідчить про відсутність підстав для задоволення заяви про вжиття заходів забезпечення в цій частині.
Керуючись статтями 150, 151, 154, 243 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
Заяву голови Кириківської селищної ради Великописарівського району Сумської області ОСОБА_1 про забезпечення позову - задовольнити частково.
Зупинити дію рішення Кириківської селищної виборчої комісії Великописарівського району Сумської області (42830, Сумська область, Великописарівський район, смт. Кириківка, вул. Широка, 12, код 33219640) щодо направлення подання про відкликання ОСОБА_1 з посади голови Кириківської селищної ради Великописарівського району Сумської області за народною ініціативою, оформлене Протоколом № 2 від 10.01.2018, до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 818/183/18.
В задоволенні заяви про забезпечення позову в частині зупинення дії подання Кириківської селищної виборчої комісії Великописарівського району Сумської області щодо відкликання ОСОБА_1 з посади голови Кириківської об'єднаної територіальної громади за народною ініціативою від 10.01.2018 - відмовити.
Ухвала підлягає негайному виконанню, оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвалу може бути оскаржено до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали.
Суддя С.В. Воловик
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2018 |
Оприлюднено | 29.01.2018 |
Номер документу | 71851940 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні