Постанова
від 23.01.2018 по справі 826/7508/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/7508/17 Суддя (судді) першої інстанції: Келеберда В.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2018 року м. Київ

Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача: Федотова І.В.,

суддів: Ганечко О.М. та Мельничука В.П.,

за участю секретаря Часник А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРПОЙНТ ДЕВЕЛОПМЕНТ" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 листопада 2017 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРПОЙНТ ДЕВЕЛОПМЕНТ" до Національної комісії з цінних паперів та фонового ринку про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтерпойн Девелопмент"(далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - відповідач) про визнання протиправним, нечинним та скасування рішення від 08.11.2016 №1081 "Щодо зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених компаніями з управління активами пайових інвестиційних фондів, крім операцій пов'язаних з викупом та спадкуванням даних цінних паперів" в частині.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 листопада 2017 року у задоволенні позову було відмовлено.

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, позивачподав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову. Доводи апеляційної скарги ґрунтуються на тому, що суд першої інстанції неправильно застосував норми матеріального права.

У відповідності до ст. 308 КАС України справа переглядається колегією суддів в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, які з'явились в судове засідання, дослідивши доводи апеляційної скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Як встановлено судом першої інстанції та свідчать матеріали справи, на підставі Договору №БВ1-БО53/4 купівлі-продажу цінних паперів від 30.07.2015 р. на виконання замовлення №4 до Договору на брокерське обслуговування №БО53 від 24.07.2015 р. позивач є власником цінних паперів емітента Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Холдинг груп"(ТОВ "КУА "Холдинг груп").

16.03.2016 уповноважена особа Комісії - член Комісії ОСОБА_3 виніс розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №83-ЦА-УП-КУА, яким зобов'язав TOB "КУА "Холдинг Груп" у термін до 15.04.2016 усунути порушення законодавства та до 15.04.2016 письмово проінформувати про виконання.

19.07.2016 уповноважена особа Комісії - начальник управління правозастосування Комісії ОСОБА_4 скала акт про правопорушення на ринку цінних паперів №520-ЦА-УП-КУА про невиконання TOB "КУА "Холдинг Груп" розпорядження №83-ЦА-УП-КУА від 16.03.2016.

15.08.2016 уповноважені особи Комісії - член Комісії ОСОБА_5, член Комісії ОСОБА_6 та член Комісії ОСОБА_7 винесли постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів №455-ЦА-УП- КУА, якою застосовано у відношенні TOB "КУА "Холдинг Груп" санкцію у вигляді анулювання ліцензії (серії АД №075778 від 15.08.2012) на провадження професійної діяльності на фондовому ринку - діяльності з управління активами інституційних інвесторів.

У зв'язку з анулюванням компаніям з управління активами ліцензій на здійснення професійної діяльності на фондовому ринку - діяльність з управління активами інституційних інвесторів (діяльність з управління активами), 08.11.2016 Комісією прийнято Рішення "Щодо зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених компаніями з управління активами пайових інвестиційних фондів, крім операцій пов'язаних з викупом та спадкуванням даних цінних паперів" №1081, яким з 09.11.2016 зупинено внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених компаніями з управління активами пайових інвестиційних фондів, крім операцій пов'язаних з викупом та спадкуванням даних цінних паперів, на термін до виконання зобов'язань, визначених у пункті 5 цього рішення.

Пунктом 5 Рішення №1081 зобов'язано компанії з управління активами прийняти рішення про ліквідацію пайових інвестиційних фондів протягом 70 днів з дня прийняття цього рішення та повідомити про це Комісію.

Листом від 10.11.2016 №11/03/23750 Комісія повідомила TOB "КУА "Холдинг Груп" про зупинення внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, випущених TOB "КУА "Холдинг Груп" та надіслала копію Рішення №1081.

Вважаючи протиправним зазначене рішення відповідача в частині включення до переліку доданого до рішення - переліку пайових інвестиційних фондів та компаній з управління активами, яким з 08.09.2016 зупинено внесення змін до системи депозитарного обліку цінних паперів, крім операцій, пов язаних з викупом та спадкуванням даних цінних паперів - компанії під № 2 ТОВ КУА "Холдинг Груп", позивач звернувся з даним позовом до суду.

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд першої інстанції виходив з наступних мотивів, з чим погоджується і колегія суддів.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку регулює Закон України "Про цінні папери та фондовий ринок" № 3480-ІУ від 23.02.2006р. (далі - Закон №3480).

Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 16 Закону №3480, професійна діяльність на фондовому ринку здійснюється виключно на підставі ліцензії, що видається Комісією (крім професійної діяльності Центрального депозитарію цінних паперів та депозитарної діяльності НБУ). Перелік документів, необхідних для отримання ліцензії, порядок її видачі та анулювання встановлюються Комісією.

Згідно з ч. 1 ст. 27-1 Закону №3480, юридична особа набуває статусу професійного учасника фондового ринку і права на провадження певного виду професійної діяльності на фондовому ринку виключно після отримання ліцензії на провадження відповідного виду професійної діяльності на фондовому ринку. Провадження професійної діяльності на фондовому ринку без отримання зазначеної ліцензії забороняється.

Відповідно до ч. 1 ст. 27 Закону №3480, ліцензійні умови провадження професійної діяльності на фондовому ринку за її окремими видами, у тому числі вимоги до розміру статутного і власного капіталу, порядку його визначення, ліквідності, кваліфікаційні вимоги до фахівців професійного учасника фондового ринку, необхідні умови договорів, які укладаються під час провадження професійної діяльності на фондовому ринку, вимоги до приміщення, технічного та програмного забезпечення, вимоги щодо джерел походження коштів, за рахунок яких формується статутний капітал професійного учасника фондового ринку, інші вимоги та показники, що обмежують ризики професійної діяльності на фондовому ринку, встановлюються цим Законом, іншими законами України, що регулюють провадження окремих видів професійної діяльності на фондовому ринку, та нормативно-правовими актами Комісії.

Згідно з ч. 2 ст. 18 Закону №3480, діяльність з управління активами інституційних інвесторів регулюється спеціальним законодавством.

Закон України "Про інститути спільного інвестування" від 05.07.2012 №5080-УІ визначає правові та організаційні основи створення, діяльності, припинення суб'єктів спільного інвестування, особливості управління активами зазначених суб'єктів, встановлює вимоги до складу, структури та зберігання таких активів, особливості емісії, обігу, обліку та викупу цінних паперів інститутів спільного інвестування, а також порядок розкриття інформації про їх діяльність (далі - Закон №5080).

Відповідно до ч. 1 ст. 63 Закону №5080, компанія з управління активами - господарське товариство, створене відповідно до законодавства у формі акціонерного товариства або товариства з обмеженою відповідальністю, яке провадить професійну діяльність з управління активами інституційних інвесторів на підставі ліцензії, що видається Комісією. Компанія з управління активами здійснює управління активами інституту спільного інвестування.

Згідно з ч. 1 ст. 66 Закону №5080, діяльність з управління активами інституту спільного інвестування провадиться компанією з управління активами на підставі ліцензії, що видається Комісією в порядку, встановленому законодавством, за поданням відповідної саморегулівної організації професійних учасників фондового ринку - об'єднання учасників фондового ринку, що провадять професійну діяльність на фондовому ринку з управління активами інституційних інвесторів.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30.10.1996 р. державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством (далі - Закон № 448)

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 4 Закону №448, Комісія у встановленому нею порядку видає ліцензії на такий вид професійної діяльності на ринку цінних паперів, як діяльність з управління активами - професійна діяльність учасника фондового ринку - компанії з управління активами (далі - КУА), що провадиться нею за винагороду від власного імені або на підставі відповідного договору про управління активами, які належать інституційним інвесторам на праві власності.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону №448, одним з основних завдань Комісії є захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.

Згідно з п. 30 ч. 1 ст. 8 Закону №448, Комісія має право для захисту інтересів держави та інвесторів у цінні папери зупиняти на підставі рішення Комісії внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів або до системи депозитарного обліку щодо цінних паперів певного емітента або певного власника на строк до усунення порушень, що стали підставою для прийняття такого рішення.

Так, колегією суддів встановлено, що при винесенні спірного рішення Комісія діяла на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законодавством України.

В своїй апеляційній скарзі позивач посилається виключно на норми чинного законодавства, які жодним чином не вказують на протиправність рішення від 08.11.2016 №1081.

Отже, доводи апеляційної скарги товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРПОЙНТ ДЕВЕЛОПМЕНТ" не спростовують висновки суду першої інстанції, викладені в постанові від 02 листопада 2017 та не можуть бути підставами для її скасування.

З огляду на викладене колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, надав належну оцінку дослідженим доказам та прийняв законне і обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 242, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, колегія суддів,

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРПОЙНТ ДЕВЕЛОПМЕНТ" - залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 02 листопада 2017 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду у порядку та строки, визначені ст.ст. 329, 331 КАС України.

Головуючий суддя:

Судді:

Повний текст постанови виготовлено 29.01.2018 року.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2018
Оприлюднено02.02.2018
Номер документу71910383
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7508/17

Постанова від 13.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 23.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Постанова від 23.01.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 22.12.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 02.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Постанова від 02.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

Ухвала від 16.06.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Келеберда В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні