ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25 січня 2018 рокуЛьвів№ 876/10313/17
Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Старунського Д.М.,
суддів Курильця А.Р., Кушнерика М.П.,
за участю секретаря судового засідання Лемцьо І.В.,
представника позивача ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Львові апеляційну скаргу Жидачівської міської ради Львівської області на постанову Франківського районного суду міста Львова від 06 вересня 2017 року у справі № 465/2242/17 (постанова ухвалена у м.Львові у складі головуючої - судді Гулієвої М.І.) за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Індустріальний Бізнес-Парк до Жидачівської міської ради Львівської області про скасування рішення,
в с т а н о в и в:
ТзОВ Індустріальний Бізнес-Парк 21.04.2017 звернулося в суд із адміністративним позовом до Жидачівської міської ради Львівської області, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення Жидачівської міської ради №283 від 16.03.2017 Про визначення розміру збитків, заподіяних ТзОВ Індустріальний Бізнес-Парк внаслідок використання землі без правовстановлюючих документів .
Постановою Франківського районного суду міста Львова від 06 вересня 2017 року адміністративний позов задоволено. Скасовано рішення Жидачівської міської ради №283 від 16.03.2017 Про визначення розміру збитків, заподіяних ТзОВ Індустріальний Бізнес-Парк внаслідок використання землі без правовстановлюючих документів .
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції Жидачівська міська рада Львівської області оскаржила його в апеляційному порядку. В апеляційній скарзі просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким у задоволенні адміністративного позову відмовити.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що позивач чотири роки користувався спірною земельною ділянкою без правовстановлюючих документів, здійснював на ній господарську діяльність та жодних коштів за користування землею не вносив. Жидачівською міською радою вживалися заходи щодо оформлення позивачем документів на землю. Про оформлення правовстановлюючих документів на землю зверталися листами від 28.03.2013 №876, від 05.09.2013 №898, від 09.07.2015 №656. Товариству було направлено проект договору на оренду спірної земельної ділянки для узгодження та підписання, однак жодного реагування на листи з боку позивача не було. Позивач ніяких дій до укладення договору не здійснив. Доводів про те,що у нього були об'єктивні перешкоди для укладення підготовленого міською радою договору оренди позивачем не наводилися, тобто він свідомо ухилявся від оформлення правовстановлюючих документів на землю.
У судовому засіданні представник позивача заперечив вимоги апеляційної скарги та просив залишити рішення суду першої інстанції без змін.
Представник відповідача у судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити.
Заслухавши суддю - доповідача, учасників судового розгляду, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково, з огляду на наступне.
Як встановлено судом першої інстанції та матеріалами справи підтверджується, що згідно акту визначення розміру збитків за фактичне використання ТзОВ Індустріальний Бізнес-Парк земельної ділянки без правовстановлюючих документів від 02.03.2017, комісія з самоврядного контролю за використанням та охороною земель, створена відповідно до рішення виконкому міської ради від 18.03.2016 №46 у складі - заступника міського голови з питань діяльності виконкому ОСОБА_3, землевпорядника міської ради ОСОБА_4, провідного спеціаліста ОСОБА_5, голови постійної комісії з питань землекористування та містобудування ОСОБА_6, голови постійної комісії з питань законності, взаємодії з громадськими формуваннями, регламенту і депутатської етики ОСОБА_7, з участю заступника голови комісії з ліквідації відділу Держгеокадастру у Жидачівському pайоні Львівської області ОСОБА_8, встановила, що ТЗОВ Індустріальний Бізнес-Парк вело господарську діяльність на земельній ділянці за адресою м. Жидачів, вул. Д. Галицького, 86, площею 2,1138 га, кадастровий № 4621510100:01:075:0011, на якій розміщені об'єкти нерухомості, що належали товариству на праві власності з 18.04.2013 по 16.02.2017. 0
Встановлено, що Товариство не оформило правовстановлюючих документів на земельну ділянку під об'єктами нерухомого майна. В порядку здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель на підставі ст. 189 Земельного кодексу України, комісія встановила розмір збитків за фактичне використання земельної ділянки за період з 01.04.2014 по 16.02.17 в сумі 269447,56 грн.
З розрахунку збитків, заподіяних внаслідок використання земельної ділянки з порушенням законодавства про плату за землю, видно, що ТзОВ Індустріальний Бізнес-Парк заподіяло збитки в розмірі орендної плати за фактичне використання землі в сумі 269447,56 грн.
Відповідно до рішення Жидачівської міської ради №283від 16.03.2017 Про визначення розміру збитків, заподіяних ТЗОВ Індустріальний Бізнес-Парк внаслідок використання землі без правовстановлюючих документів , визначено збитки за фактичне використання земельної ділянки на території м. Жидачів, вул. Д. Галицького, 86, площею 2,1138 га, кадастровий № 4621510100:01:075:0011, за період з 01.04.2014 по 16.02.2017 в сумі 269447,56 грн.
Не погоджуючись із таким рішенням позивач звернувся до суду із даним позовом.
Задовольняючи адміністративний позов суд першої інстанції виходив з того, що відповідно до п. 2 Порядку визначення та відшкодування міській раді збитків, заподіяних внаслідок використання земельної ділянки з порушенням законодавства про плату за землю, розміри збитків визначаються комісіями,створеними виконкомами міських рад, до складу яких входять крім інших,представники підприємств, установ, організацій та громадяни, які будуть відшкодовувати ці збитки.
Враховуючи те, що акт визначення розміру збитків складено без залучення представника позивача, доказів про його належне повідомлення суду не надано та у розрахунку збитків міститься посилання на нормативну грошову оцінку земельної ділянки за 2014-2017 рр., але не вказано рішення Міськради, якими була затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель м. Жидачів, а тому розрахунок здійснено з порушенням чинного законодавства.
Не заперечуючи вищевказаних висновків суду першої інстанції колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом д ст. 156 Земельного кодексу України передбачено, що власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні внаслідок неодержання доходів за час тимчасового невикористання земельної ділянки.
Відповідно до ч. 1 ст. 157 цього ж Кодексу відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами.
Частиною 3 ст. 157 ЗК передбачено, що порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п. 1 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 року № 284 (далі Порядок), власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.
Розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад (п. 2 Порядку).
До складу комісій включаються представники Київської, Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських (міст обласного значення) рад (голови комісій), власники землі або землекористувачі (орендарі), яким заподіяні збитки, представники підприємств, установ, організацій та громадяни, які будуть їх відшкодовувати, представники територіальних органів Держгеокадастру, Держекоінспекції, фінансових органів, органів у справах містобудування і архітектури та виконавчих комітетів сільських, селищних, міських (міст районного значення) рад, на території яких знаходяться земельні ділянки.
Результати роботи комісій оформляються відповідними актами, що затверджуються органами, які створили ці комісії.
Як видно з акту визначення розміру збитків за фактичне використання ТзОВ Індустріальний Бізнес-Парк земельної ділянки без правовстановлюючих документів від 02.03.2017 розмір збитків за фактичне використання земельної ділянки на території м. Жидачів, вул. Д. Галицького, 86, площею 2,1138 га, кадастровий № 4621510100:01:075:0011, за період з 01.04.2014 по 16.02.2017 складає 269447,56 грн.
Вказаний акт відповідно до п. 2 Порядку підлягав затвердженню, виконавчим комітетом міської ради, тобто органом, який його створив.
Відтак, Жидачівська міська рада, прийнявши рішення №283 від 16.03.2017 Про визначення розміру збитків, заподіяних ТзОВ Індустріальний Бізнес-Парк внаслідок використання землі без правовстановлюючих документів та визначивши збитки за фактичне використання земельної ділянки на території м. Жидачів, вул. Д. Галицького, 86, площею 2,1138 га, кадастровий № 4621510100:01:075:0011, за період з 01.04.2014 по 16.02.2017 в сумі 269447,56 грн. діяла всупереч вищевказаному Порядку.
На погляд колегії суддів, у міської ради відсутні повноваження на визначення збитків, передбаченого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 року № 284 і саме ця підстава є визначальною для скасування оскаржуваного рішення міської ради, відтак в цій частині (мотивації) слід змінити ухвалене рішення суду.
Згідно п. 4 ч. 1 ст. 317 КАС України підставами для зміни постанови або ухвали суду першої інстанції є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Зміна судового рішення може полягати в доповненні або зміні його мотивувальної та (або) резолютивної частини (ч. 4 ст. 317 КАС України).
Відповідно до частини першої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Враховуючи наведене, колегія суддів апеляційного суду приходить до переконання, що суд першої інстанції правильно по суті вирішив даний публічно-правовий спір, але із помилковим застосуванням норм матеріального права, а тому встановлені обставини у справі дають підстави суду апеляційної інстанції змінити постанову суду першої інстанції з вищевикладених мотивів.
Керуючись статтями 243, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
п о с т а н о в и в:
Апеляційну скаргу Жидачівської міської ради Львівської області задовольнити частково.
Постанову Франківського районного суду міста Львова від 06 вересня 2017 року у справі № 465/2242/17 змінити в частині мотивувальної частини.
В решті постанову суду першої інстанції залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя ОСОБА_9 судді ОСОБА_10 ОСОБА_11 Повне судове рішення складено 30.01.2018
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.01.2018 |
Оприлюднено | 02.02.2018 |
Номер документу | 71910775 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні