Ухвала
від 29.01.2018 по справі 12/74-б-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


У Х В А Л А

29 січня 2018 року м. Херсон Справа № 12/74-Б-09

Господарський суд Херсонської області у складі судді Пінтеліної Т.Г., за участю секретаря судового засідання Крутькової В.О., розглянувши справу

за заявою Кредитора : Приватного підприємства "Фаворит-ІІІ", с. Роздольне Каховського району Херсонської області

до Боржника: Державного підприємства "Виробничий південний біотехнологічний центр", м. Херсон, провулок Янтарний,1, код ЄДРПОУ 00415468

про визнання банкрутом

за участю:

Серебряков А.Ю. - Головне територіальне управління юстиції у Херсонській області - дов.

№ 54 від 05.01.2018,

Пуляєв І.В.- прокурор прокуратури Херсонської області,

від кредиторів :

- Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області - Сіденко К.В. дов. від 02.01.2018 № 3,

- Херсонський міський центр зайнятості - Харченко М.В. дов. № 06-20/18 від 03.01.2018,

- Херсонське об'єднане управління Пенсійного фонду України Херсонської області - Ландарь О.М. дов. № 17904/11 від 18.12.2017,

- Херсонська ОДПІ ГУ ДФС у Херсонської області - Матвєєнко І.А. дов. № 3280/9/21-03-10-26 від 18.12.2017,

- ПП "Фаворит-ІІІ" - не з'явився

від боржника: Ромигайло А.В. дов. від 03.01.2018,

розпорядник майна арбітражний керуючий Косенко С.Г.

Запис розгляду судової справи здійснюється за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу "Оберіг".

в с т а н о в и в:

Суть справи викладена у попередніх ухвалах по справі.

Провадження у даній справі порушено ухвалою від 30.07.2009р. (т.1, а.с.1).

Ухвалою від 18.08.2009 введено процедуру розпорядження майном (т.1, а.с. 59 - 60). Оголошення про порушення справи надруковано в газеті "Голос України" за 03.09.2009 № 164 (4664).

Ухвалою від 28 жовтня 2010 р. суд затвердив реєстр вимог кредиторів.

Ухвалою від 16.01.2014 розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Косенка С.Г.

Провадження у справі триває на стадії розпорядження майном, враховуючи, що підприємство-боржник перебуває у переліку об'єктів державної власності, які не підлягають приватизації, у зв'язку з чим перехід до процедур санації чи ліквідації є неможливим. Пропозицій щодо укладення мирової угоди відсутні.

Попередніми ухвалами суд за вмотивованими клопотаннями комітету кредиторів та розпорядника майна боржника продовжував строк процедури розпорядження майном боржника.

Так, ухвалою від 16.08.2017 продовжено строк процедури розпорядження майном ДП "Виробничий південний біотехнологічний центр" та повноваження розпорядника майна арбітражного керуючого Косенко С.Г. на 6 місяців.

04.08.2017 розпорядником майна арбітражним керуючим Косенко С.Г. подано заяву від 04.08.2017 № 01-02/08-2 (а.с. 161, т. 21) про припинення повноважень керівника Боржника, що передбачено ч. 16 ст. 13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (редакція 2000р. із змінами та доповненнями).

Заява мотивована тим, що на адресу керівника ним неодноразово надсилались вимоги щодо своєчасного надання розпоряднику майна необхідної для виконання певних функцій, документально підтвердженої інформації.

Однак, розпоряднику майна інформацію надано не в повному обсязі, в т.ч. не надано документального підтвердження щодо фактів укладання договорів без узгодження з розпорядником майна, фактів збільшення заборгованості із заробітної плати та збільшення штату підприємства без наявних на те підстав, не прийнято заходів щодо збереження майнових активів та проведення їх інвентаризації.

Розпорядник майна повідомив суду, що за його інформацією кошти від оренди не надходять на розрахунковий рахунок підприємства і доказів знаходження коштів в касі підприємства з боку в.о. керівника не надано. Такі дії призводять до завдання збитків кредиторам в частині непогашення кредиторської заборгованості, до збільшення заборгованості із заробітної плати перед працівниками, до розкрадання майна (в т.ч. і до незаконного відчуження) та як наслідок до погіршення стану підприємства.

Ухвалою суду від 07.08.2017 призначено судове засідання для розгляду заяви розпорядника майна. Цією ж ухвалою суд зобов'язав розпорядника майна надати звіт про здійснення повноважень з 09.02.2017 з підтверджуючими документами, належні та допустимі докази (передбачені Законом підстави) для відсторонення керівника боржника (оригінали), - рішення комітету кредиторів (наявні) за період з 09.02.2017р.

Розпорядник майна Косенко С.Г. надавав до суду 15.08.2017 звіт розпорядника майна від 15.08.2017 № 01-02/08-4.

Крім того, 16.08.2017 розпорядником майна Косенко С.Г. надано до суду докази ігнорування його вимог виконуючим обов'язки керівника боржника, а саме - повернута кореспонденція за червень, липень, лист Головного управління статистики щодо неподання звітності на протязі 2017 року та докази надіслання звітів розпорядника майна кредиторам.

Ухвалою від 16.08.2017 розгляд заяви про припинення повноважень керівника боржника відкладено на 07.09.2017. Цією ж ухвалою замінено Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні на його правонаступника - Херсонське об'єднане управління Пенсійного фонду України Херсонської області.

Ухвалою від 07.09.2017 розгляд заяви про припинення повноважень керівника боржника відкладено на 19.10.2017. Цією ж ухвалою замінено кредитора у справі Виконавчу дирекцію Херсонського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності код ЄДРПОУ 26032641, на його правонаступника - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Херсонській області, код ЄДРПОУ 41313410.

В засіданнях суду 19.10.2017 та 25.10.2017 судом оголошувалась перерва відповідно до ст. 77 ГПК України.

Ухвалою від 02.11.2017 розгляд справи відкладено на 23.11.2017. В засіданні суду 23.11.2017 судом оголошено перерву до 30.11.2017.

Ухвалами від 30.11.2017, 14.12.2017, 17.01.2018 розгляд справи відкладався.

Копії всіх ухвал про відкладення надсилались всім учасникам провадження.

В засіданні суду 29.01.2018 присутні представники усіх кредиторів, окрім ініціюючого - ПП "Фаворит-ІІІ".

В засіданні суду 29.01.2018 судом отримано від ОСОБА_9, як представника кредитора ОСОБА_10 за довіреністю, заяву про підтримання рішення комітету кредиторів та заяви розпорядника майна про припинення повноважень в.о. керівника боржника. До заяви додано незасвідчену належним чином копію заочного рішення Херсонського міського суду Херсонської області від 28.11.2017 у справі №766/9509/17 за позовом ОСОБА_9 до в.о. директора ДП "Виробничий південний біотехнологічний центр" ОСОБА_11. Крім того, надано порівняльну відомість основних засобів Боржника №1 від 23.0.12018, яка ніким не підписана, не зазначено ким і на підставі чого вона виконана, тому не може бути належним та допустимим доказом в розумінні ст. 76-78 ГПК України.

ОСОБА_9 вже неодноразово подавав заяви як представник кредитора ОСОБА_10 та як представник працівників (трудового колективу) боржника. Судом йому було роз'яснено (ухвали від 30.11.2017, 14.12.2017, 17.01.2018), що ОСОБА_10 не є учасником провадження в даній справі. До того ж, ОСОБА_9 не може бути представником працівників (трудового колективу) боржника, оскільки трудового колективу немає.

В засіданні суду ОСОБА_9 посилається на те, що він є заступником керівника боржника, оскільки його не було звільнено з цієї посади, однак документального підтвердження зазначеного факту ним не надано.

Розпорядником майна Косенко С.Г. в обґрунтування заяви про відсторонення в.о. керівника боржника 19.10.2017 надано складений ним акт від 04.08.2017 про відсутність майна та заочне рішення Херсонського міського суду від 21.09.2017 у справі №766/10436/17 на підтвердження зростання заборгованості із заробітної плати.

Крім того, 01.11.2017 розпорядником майна Косенко С.Г. заявлено клопотання про витребування у ПАТ ЕК "Херсонобленерго" щомісячних даних щодо споживання підприємством електроенергії та від Херсонського водоканалу щомісячних даних щодо водоспоживання. Клопотання підтримано в засіданні суду кредиторами, судом розглянуто та задоволено.

30. 11.2017 розпорядником майна Косенко С.Г. подано доповнення до заяви, в яких він зазначає, що вивчивши надані матеріали, він дійшов висновку, що

1. Для проведення інвентаризації залучено сторонніх осіб, договірні відносини з якими не відображено та не пояснено яка сама оплата їх послуг виникає за виконані роботи;

2. Інвентаризацію основних засобів за 2017 рік проведено із ознаками фальсифікації, оскільки частина будівель тепличного комплексу в с. В.Кардашинка відсутні внаслідок крадіжки;

3. До інвентаризаційних відомостей основних засобів включено майно, яке не є основними засобами (стільці, столи та ін.);

4. Як наслідок не прийнято заходів що до формування фінансової звітності підприємства, яка б відображала фактичні обставини із основними засобами, кредиторською та дебіторською заборгованістю;

5. Акти звірки взаємних розрахунків із орендарями не проведено; .

6. Нарощено дебіторську заборгованість за орендну плату.

7. Нарощено кредиторську заборгованість із заробітної плати шляхом залучення найманих представників, доцільність діяльності яких не доведено так як і не доведено чи виконували вони договірні зобов'язання;

8. Не доведено факт погашення орендарями витрат згідно договорів.

Розглядаючи заяву про припинення повноважень керівника, суд виходить з наступного.

Провадження у даній справі порушено ухвалою від 30.07.2009, тому Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" застосовується в редакції, яка діяла до 19.01.2013.

На запит Господарського суду Херсонської області Міністерство аграрної політики та продовольства України листом від 18.10.2017 № 31-4/1386 (а.с. 62, т. 12) надало суду копію наказу Міністерства від 14.01.2016 про призначення ОСОБА_11 виконуючим обов'язки директора державного підприємства "Виробничий південний біотехнологічний центр" до призначення керівника в установленому законодавством порядку.

Згідно з ч. 16, 17 ст. 13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції, яка діяла до 19.01.2013) повноваження керівника боржника або органів управління боржника, покладені на них відповідно до законодавства чи установчих документів, можуть бути припинені у разі, якщо ними не вживаються заходи щодо забезпечення збереження майна боржника, створюються перешкоди діям розпорядника майна чи допускаються інші порушення законодавства. В такому разі за клопотанням комітету кредиторів виконання обов'язків керівника боржника ухвалою господарського суду тимчасово покладається на розпорядника майна до призначення в порядку, визначеному законодавством та установчими документами, нового керівника боржника. Про припинення повноважень керівника або органів управління боржника господарський суд виносить ухвалу, яка може бути оскаржена у встановленому порядку.

З дня винесення господарським судом ухвали про припинення повноважень керівника боржника або органів управління боржника розпоряднику майна протягом трьох днів передаються бухгалтерська та інша документація боржника, печатки і штампи, матеріальні та інші цінності.

За час розгляду заяви про припинення повноважень керівника боржника, суд неодноразово ухвалами витребовував у в.о. директора ДП "Виробничий південний біотехнологічний центр" ОСОБА_11 докази на підтвердження належного виконання ним своїх повноважень. Однак, докази надавались несвоєчасно та не в повному обсязі. З огляду на викладене, судом направлено окрему ухвалу від 14.12.2017 на адресу в.о. директора ДП "Виробничий південний біотехнологічний центр" ОСОБА_11

Крім того, суд задовольняв клопотання боржника про витребування доказів та ухвалами витребував докази від ПАТ ЕК "Херсонобленерго", МКП ВУВКГ (Херсонського водоканалу), Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області, Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області.

На виконання вимог суду в.о. директора боржника ОСОБА_11 18.10.2017 надав пояснення на заяву розпорядника майна про припинення повноважень керівника, а в засіданні суду 25.10.2017 особисто надав пояснення, в яких він зазначає наступне.

На вимогу розпорядника майна у лютому 2017 року йому було надано всю витребувану ним інформацію. В.о. директора зазначає, що жодних листів з вимогами від розпорядника майна він не отримував. Жодного договору, який необхідно узгоджувати з розпорядником майна відповідно до ст. 22 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не було укладено.

Договір про відповідальне зберігання 01/04-15 від 01.04.2015 року, який був укладений попереднім керівником з ФОП Бількевич Л.В., було припинено з 14.05.2016 шляхом укладення додаткової угоди до договору.

Що стосується проведення інвентаризації, то за поясненнями в.о. керівника боржника, розпорядник майна особисто був ознайомлений з наказом про ведення інвентаризації матеріальних цінностей ДП "Виробничий південний біотехнологічний центр", що ним було ігноровано.

ОСОБА_11 зазначає, що при прибутті на підприємство для виконання покладених на нього посадових обов'язків, наказом № 6 від 15 березня 2016 року було створено інвентаризаційну комісію для проведення інвентаризації основних засобів підприємства та складання акту приймання-передачі справ, документів та майна при звільненні попереднього керівника - ОСОБА_9 Під час проведення інвентаризації було встановлено відсутність майна на підприємстві, про що попередньо були направленні заяви до Дніпровського відділення поліції ГУ НП у Херсонській області та Голопристанського відділення поліції ГУ НП у Херсонській області.

До участі у проведенні інвентаризації основних засобів було залучено головного бухгалтера ДП Виробничий південний біотехнологічний центр - Христенко Ірину Вікторівну, яку наказом № 8 від 16.03.2016р. зобов'язано надати інвентаризаційній комісії документи фінансово-господарської діяльності ДП Виробничий південний біотехнологічний центр . Проте, вищевказана посадова особа відмовилася від ознайомлення з наказом та не надала документів фінансово-господарської діяльності ДП Виробничий південний біотехнологічний центр , про що було оголошено догану, згідно наказу № 9/16-к від 16 березня 16 року. Наказом №04/16-к від 25 березня 2016 року головного бухгалтера ДП Виробничий південний біотехнологічний центр було звільнено за систематичне невиконання покладених неї посадових обов'язків.

В зв'язку з відсутністю первинних документів на підприємстві 09 серпня 2016 року було подано заяву до Дніпровського відділення поліції ГУ НП у Херсонській області вих. № 13/09/08-16.

Згідно наказу № 2-д від 06.02.2017р. за зверненням розпорядника майна було створено інвентаризаційну комісію, але він проігнорував проведення інвентаризації.

Щодо збільшення кількості штатних одиниць, то ці доводи розпорядника майна спростовуються звітами про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб.

Кошти від оренди надходять на розрахунковий рахунок № 26007300009371 в ПАТ ДІАМАНТБАНК, але на кошти накладено арешт і вони спрямовуються на погашення заборгованості з заробітної плати в рамках зведеного виконавчого провадження та на погашення спожитих комунальних послуг. Однак, у Херсонському міському суді розглядається справа № 766/8557/17 за скаргою боржника на постанову державного виконавця про накладення арешту на кошти боржника.

25.10.2017, 01.11.2017 та 02.11.2017 боржником надано додаткове обґрунтування своїх пояснень, а саме: інформаційну довідку про контрагентів та заборгованість по заробітній платі станом на 01.10.2017, копію інвентаризаційного опису проведеного з 08.02.2017 по 20.02.2017, витяги з кримінального провадження № 12016230030001403, № 12016230030001839, повідомлення слідчого СВ Голопристанського відділення поліції про початок досудового розслідування від 21.12.2016, акт про відсутність майна від 15.12.2016.

22.11.2017 боржником було подано пояснення по суті клопотання розпорядника майна, до яких додано копії договорів оренди, укладених між Регіональним відділенням Фонду державного майна України по Херсонській області та орендарями: Управління Державної міграційної служби України в Херсонській області, ТОВ "Південьспецприлад", ФОП Наревський С.Г., ВКПП "АСГО", ФОП Кірпіч В.О. Крім того, надані копії рахунків від ПрАТ "ЕК "Херсонобленерго" та від МКП "Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон". Також надані копії актів звірки боржника з ФОП Наревський С.Г., ВКПП "АСГО", ФОП Кірпіч В.О., які не підписані орендарями та немає доказів їх направлення (вручення).

На виконання вимог суду від ПрАТ "ЕК "Херсонобленерго" та від МКП "Виробниче управління водопровідно-каналізаційного господарства міста Херсон" надійшли відомості про споживання боржником електричної енергії та водопостачання, а від Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області електронні витяги Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою 1-ДФ та інформацію про працівників ДП Виробничий південний біотехнологічний центр .

Крім того, 12.12.2017 на виконання вимог ухвали від 30.11.2017 від відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Херсонській області надано відомості про те, що на виконанні перебуває зведене виконавче провадження ВП № 35525207, всього протягом 2016-2017 року стягнуто 64112,39 грн.

14.12.2017 боржник в засідання не прибув, подавши 13.12.2017 заяву про відкладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю вчасно надати всі витребувані судом документи та неможливістю бути присутнім в засіданні суду. До заяви боржником надано копію договорів про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю з ТОВ "Південьспецприлад", ФОП Наревський С.Г., ВКПП "АСГО", ФОП Кірпіч В.О.; копію наказу від 05.12.2017 про проведення інвентаризації матеріальних активів боржника з 06.12.2017 по 12.12.2017; копію договору на надання послуг з утримання обладнання з ЗАТ "Київстар Дж.Ес.Ем" та копію акту звірки з ним станом на 31.10.2017.

На виконання вимог суду, 16.01.2018 в.о. директора ДП "Виробничий південний біотехнологічний центр" ОСОБА_11 подав до суду довідку вих. № 09-01/19 від 15.01.2018 щодо розрахунків з контрагентами, та супровідним листом від 16.01.2018 подано значну кількість документів для залучення до матеріалів справи (копії рахунків-фактур, виписок по рахунку, претензій , інвентаризаційного опису і т.ін.).

З огляду на викладене, суд ухвалою від 17.01.2018 відклав розгляд справи та зобов'язав боржника направити докази всім учасникам провадження, виходячи із приписів ст. 161-168, ч. 9 ст. 80 ГПК України.

Крім того, суд цією ухвалою запропонував Міністерству аграрної політики та продовольства України як учаснику провадження надати до суду завірену копію контракту, укладеного з ОСОБА_11 та повідомити

- про своє ставлення до заяви розпорядника майна про дострокове припинення (усунення від виконання повноважень) керівника боржника;

- про вжиття заходів щодо призначення керівника боржника у встановленому законодавством порядку, укладення контракту із зазначенням прав та обов'язків керівника державного підприємства відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 53 від 14.01.2015р. " Про проведення конкурсного відбору керівників суб'єктів господарювання державного сектору економіки" та Постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1993 р. № 203 " Про застосування контрактної форми трудового договору з керівником підприємства, що є у державній власності ".

Однак, від Міністерства аграрної політики та продовольства України ніяких доказів до суду не надійшло.

Боржником 29.01.2018 надано докази вручення (25 та 26 січня 2018 року) кредиторам документів, які були надані ним суду в засідання 17.01.2018.

Присутній в засіданні суду представник боржника просить відкласти розгляд справи, оскільки ним пояснено, що наказом в.о. директора ОСОБА_11 (а.с. 236, т. 12) було призначено комісію для проведення інвентаризації майна боржника у складі розпорядника майна та в.о. директора ОСОБА_11, які провели інвентаризацію, але надані до матеріалів справи інвентаризаційні описи (а.с. 68- 75, т. 13) не підписані розпорядником майна Косенко С.Г.

Розпорядник майна Косенко С.Г. стверджує, що інвентаризація проводилась, але йому не надавались на підпис інвентаризаційні описи.

Доказів направлення зазначених інвентаризаційних описів розпоряднику майна Косенку С.Г. або звернень до нього з цього приводу, боржник суду не надав.

З наданої боржником довідки (а.с. 19, т. 13) та з листа виконавчої служби (а.с. 222, т. 12) вбачається, що кошти від орендарів з орендної плати та комунальних послуг надходили на рахунок боржника не в повному обсязі, у зв'язку з чим тривалий час існує заборгованість контрагентів перед ДП "Виробничий південний біотехнологічний центр".

На підтвердження вжиття заходів по зменшенню цієї заборгованості боржником надано претензії до контрагентів датовані 10.01. 2018, тобто лише після того як суд зобов'язав ухвалою від 30.11.2017 надати такі докази. З наданих до матеріалів справи боржником копій рахунків (а.с. 21-57, т. 13) неможливо встановити коли вони виставлялись та чи направлялись вони контрагентам взагалі.

Присутні в засіданні суду представники кредиторів покладаються на розсуд суду. Прокурор підтримує заяву розпорядника майна про припинення повноважень керівника.

Суд зазначає, що відповідно до ст.8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні " (Організація бухгалтерського обліку на підприємстві ) бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації. Питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів. Відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

Для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно з дотриманням вимог цього Закону обирає форми його організації: введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером; користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку,

зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи; ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку

централізованою бухгалтерією або підприємством, самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Однак ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах. Керівник підприємства зобов'язаний створити необхідні умови для правильного ведення бухгалтерського обліку, забезпечити неухильне виконання всіма підрозділами, службами та працівниками, причетними до бухгалтерського обліку, правомірних вимог бухгалтера щодо дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів.

З наданих в.о.керівника пояснень (т.12, а.с.4) вбачається, що наказом № 04/16-к від 25.03.2016р. головний бухгалтер звільнений, а у зв'язку з відсутністю на підприємстві документів фінансово-господарської діяльності неможливо здійснити повний інвентаризаційний опис активів, визначити походження матеріальних цінностей та фактичну відсутність майна, яке обліковується на підприємстві.

Доказів відновлення бухгалтерського обліку на підприємстві в.о.керівника боржника суду не надано.

Представником боржника надано до суду копії повідомлень до органів досудового слідства про недостачу майна та документів (заява від 31.03.2016р., від 27.04.2016р.,09.08.2016р.-т.12, а.с.6-19), проте не надано докази надсилання заяв, отримання їх органами досудового слідства та відомостей про дієві результати розгляду даних заяв.

Відповідно до ст. 10 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні " для забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства зобов'язані проводити інвентаризацію активів і зобов'язань, під час якої перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан і оцінка. Об'єкти і періодичність проведення інвентаризації визначаються власником (керівником) підприємства, крім випадків, коли її проведення є обов'язковим згідно з законодавством.

Обов'язковість, періодичність та порядок проведення інвентаризації активів та зобов'язань підприєства здійснюється відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 жовтня 2014 р. за № 1365/26142.

Інвентаризація проводиться з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства. Під час інвентаризації активів і зобов'язань перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан, відповідність критеріям визнання і оцінка. При цьому забезпечуються: виявлення фактичної наявності активів та перевірка повноти відображення зобов'язань, коштів цільового фінансування, витрат майбутніх періодів; установлення лишку або нестачі активів шляхом зіставлення фактичної їх наявності з даними бухгалтерського обліку; виявлення активів, які частково втратили свою первісну якість та споживчу властивість, застарілих, а також матеріальних та нематеріальних активів, що не використовуються, невикористаних сум забезпечення; виявлення активів і зобов'язань, які не відповідають критеріям визнання.

Згідно п.7 Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, проведення інвентаризації є обов'язковим: перед складанням річної фінансової звітності в обсязі, визначеному пунктом 6 цього розділу, з урахуванням особливостей проведення інвентаризації і в строки, визначені пунктом 10 цього розділу; у разі передачі майна державного підприємства або бюджетної установи в оренду, у разі зміни матеріально відповідальних осіб, а також у разі зміни керівника колективу (бригадира), вибуття з колективу (бригади) більше половини його членів або на вимогу хоча б одного члена колективу (бригади) при колективній (бригадній) матеріальній відповідальності (на день приймання-передачі справ) в обсязі активів, які знаходяться на відповідальному зберіганні; у разі встановлення фактів крадіжок або зловживань, псування цінностей (на день встановлення таких фактів) в обсязі, визначеному керівником підприємства.

Згідно п.10 Положення, Інвентаризація активів та зобов'язань перед складанням річної фінансової звітності проводиться до дати балансу в період: трьох місяців для необоротних активів (крім незавершених капітальних інвестицій, об'єктів основних засобів, які на момент інвентаризації будуть знаходитися поза підприємством, зокрема автомобілів, морських і річкових суден, які відбудуть у тривалі рейси, тощо), запасів (крім незавершеного виробництва та напівфабрикатів, інших матеріальних цінностей, які на момент інвентаризації будуть знаходитися поза підприємством), поточних біологічних активів, дебіторської та кредиторської заборгованостей, витрат і доходів майбутніх періодів, зобов'язань (крім невикористаних забезпечень, розрахунків з бюджетом та з відрахувань на загальнообов'язкове державне соціальне страхування);

При цьому інвентаризація земельних ділянок, будівель, споруд та інших нерухомих об'єктів може проводитись один раз на три роки (крім нерухомого майна державних підприємств, їх об'єднань, установ та організацій, у тому числі того, що передано в оренду, концесію, та державного майна, яке не увійшло до статутного капіталу господарських організацій, утворених у процесі приватизації та корпоратизації, інвентаризація яких проводиться відповідно до вимог законодавства щодо інвентаризації об'єктів державної власності).

Для проведення інвентаризації на підприємстві розпорядчим документом керівника підприємства створюється інвентаризаційна комісія з представників апарату управління підприємства, бухгалтерської служби (представників аудиторської фірми, централізованої бухгалтерії, суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, яка здійснює ведення бухгалтерського обліку на підприємстві на договірних засадах) та досвідчених працівників підприємства, які знають об'єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери). Інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства.

Інвентаризаційні описи, акти інвентаризації, звіряльні відомості оформлюються відповідно до вимог, установлених Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05 червня 1995 року за № 168/704 (із змінами), для первинних документів з урахуванням обов'язкових реквізитів та вимог, передбачених цим Положенням.

Інвентаризаційні описи застосовуються для фіксування наявності, стану та оцінки активів підприємства та тих активів, які належать іншим підприємствам і обліковуються поза балансом. В акті інвентаризації фіксуються наявність готівки, грошових документів, бланки документів суворої звітності, фінансових інвестицій, а також повнота відображення грошових коштів на рахунках у банку (реєстраційних рахунках), дебіторської та кредиторської заборгованостей, зобов'язань, коштів цільового фінансування, витрат і доходів майбутніх періодів, забезпечень (резервів), які створюються відповідно до вимог національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку у державному секторі, міжнародних стандартів та інших актів законодавства.

Інвентаризаційні описи (акти інвентаризації) підписуються всіма членами інвентаризаційної комісії (робочої інвентаризаційної комісії) та матеріально відповідальними особами. При цьому матеріально відповідальні особи дають розписку, в якій підтверджується, що перевірка активів відбулася в їх присутності, у зв'язку з чим претензій до членів комісії вони не мають, та що вони приймають на відповідальне зберігання перелічені в описі активи.При проведенні інвентаризації у разі зміни матеріально відповідальної особи та особа, яка приймає активи, дає розписку про отримання активів, а та, яка передає, - про передачу активів .

На підставі інвентаризаційних описів складаються звіряльні відомості активів і зобов'язань, у яких відображаються розбіжності між даними бухгалтерського обліку і даними інвентаризаційних описів (актів інвентаризації).

Висновки щодо виявлених розбіжностей між фактичною наявністю активів і зобов'язань і даними бухгалтерського обліку, які наводяться в звіряльних відомостях, та пропозиції щодо їх врегулювання відображаються інвентаризаційною комісією у протоколі, що складається після закінчення інвентаризації і передається на розгляд та затвердження керівнику підприємства. У протоколі наводяться: причини нестач, втрат, лишків, а також пропозиції щодо заліку внаслідок пересортиці, списання нестач в межах норм природного убутку, а також понаднормових нестач і втрат від псування цінностей із зазначенням причин та вжитих заходів щодо запобігання таким втратам і нестачам.

Протокол інвентаризаційної комісії затверджується керівником підприємства протягом 5 робочих днів після завершення інвентаризації. Результати інвентаризації на підставі затвердженого протоколу інвентаризаційної комісії відображаються у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності того звітного періоду, у якому закінчена інвентаризація.

Дослідивши у судових засіданнях докази, надані в.о.керівника боржника та представником боржника, суд зазначає, що ОСОБА_11 призначений виконуючим обов'язки керівника Державного підприємства "Виробничий південний біотехнологічний центр" відповідно до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 14.01.2016р. № 5-п. (т.12, а.с. 36-38, 62-64). Проте з дня свого призначення - 14.01.2016р. - ОСОБА_11 не організував та не провів інвентаризації активів та зобов'язань підприємства у встановленому порядку. Підписані усіма членами комісії інвентаризаційні описи, звіряльні відомості та докази відображення результатів інвентаризації у бухгалтерському обліку та фінансовій звітності також не надано.

Як вбачається з наданого розпорядником майна акту перевірки наявності майна боржника (т.12, а.с.40), ним засвідчено факти розкрадання майна боржника та його пошкодження.

Представник боржника та ОСОБА_11 надали в судових засіданнях пояснення, з яких вбачається, що охорона майна боржника не організована та відсутня . Спеціаліст з бухгалтерськогообліку на підприємстві також відсутній.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про те, що в.о. директора Боржника - Державного підприємства "Виробничий південний біотехнологічний центр" ОСОБА_11 не вживає заходи щодо забезпечення збереження майна боржника, створює перешкоди діям розпорядника майна, не вживає заходів по зменшенню заборгованості орендарів перед підприємством, внаслідок чого не надходять кошти на рахунок підприємства, а відповідно не виконуються судові рішення про стягнення з підприємства заборгованості із заробітної плати. Відтак, оцінивши надані розпорядником майна та в.о.керівника боржника (а також представника боржника) суд дійшов висновку про невжиття в.о.керівника боржника ОСОБА_11 заходів щодо забезпечення збереження майна боржника та наявність інших порушень ним законодавства.

До матеріалів справи розпорядником майна було надано протокол засідання комітету кредиторів від 15.08.2017 (а.с. 169-170, т. 21), на якому прийнято рішення підтримати клопотання розпорядника майна про припинення повноважень керівника та покладення їх на розпорядника майна.

З огляду на викладене, суд задовольняє заяву розпорядника майна Косенко С.Г., припиняє повноваження виконуючого обов'язки директора ОСОБА_11. Виконання обов'язків директора Боржника - Державного підприємства "Виробничий південний біотехнологічний центр" тимчасово покладається на розпорядника майна боржника, арбітражного керуючого Косенка Сергія Георгійовича до призначення в порядку, визначеному законодавством та установчими документами, нового керівника боржника.

Суд зазначає, що виконуючий обов'язки директора державного підприємства "Виробничий південний біотехнологічний центр" (м. Херсон, провулок Янтарний,1, код ЄДРПОУ 00415468) ОСОБА_11, як і попередні керівники боржника, призначені Міністерством аграрної політики та продовольства України без дотримання порядку, встановленого Конституцією України, Законом України "Про управління об'єктами державної власності" від ,21 вересня 2006 року № 185-V.

(зокрема, ст. 5-2.).

Відповідно до ст.42 Господарського процесуального кодексу України, Міністерство аграрної політики та продовольства України як учасник провадження у справі, мав брати участь у судових засіданнях, брати участь у дослідженні доказів, надавати пояснення суду, наводити свої доводи та міркування щодо питань, які виникали у судових засіданнях тощо. Проте протягом всього періоду розгляду заяви розпорядника майна боржника про припинення повноважень в.о. керівника боржника Міністерство аграрної політики та продовольства України не надіслало до суду будь-яких пояснень, міркувань або заперечень проти неналежного виконання повноважень ОСОБА_11 Таке усунення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері управління об'єктами державної власності від участі у провадженні суд вважає неприпустимим.

В засіданні суду 29.01.2018 судом оголошувалась вступна та резолютивна частини ухвали.

Керуючись ч. 16, 17 ст. 13 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 120, 233 - 237 Господарського процесуального кодексу України, суд -

у х в а л и в:

1. Задовольнити заяву розпорядника майна, арбітражного керуючого Косенко С.Г. про припинення повноважень керівника Боржника - Державного підприємства "Виробничий південний біотехнологічний центр" (м. Херсон, провулок Янтарний,1, код ЄДРПОУ 00415468).

2. Припинити повноваження виконуючого обов'язки директора державного підприємства "Виробничий південний біотехнологічний центр" (м. Херсон, провулок Янтарний,1, код ЄДРПОУ 00415468) ОСОБА_11 .

3. Виконання обов'язків директора Боржника - Державного підприємства "Виробничий південний біотехнологічний центр" (м. Херсон, провулок Янтарний,1, код ЄДРПОУ 00415468) тимчасово покласти на розпорядника майна боржника, арбітражного керуючого Косенка Сергія Георгійовича (свідоцтво № 645 від 26.03.2013) до призначення в порядку, визначеному законодавством та установчими документами, нового керівника боржника.

4. Міністерству аграрної політики та продовольства України призначити керівника Державного підприємства "Виробничий південний біотехнологічний центр" (м. Херсон, провулок Янтарний,1, код ЄДРПОУ 00415468) у встановленому порядку , з укладенням контракту. Наказ про призначення керівника та відомості про укладення з ним контракту надати до суду.

5. Копію ухвали надіслати всім учасникам провадження.

Повний текст ухвали складено 31.01.2018.

За приписами ст. 8 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ухвала набрала законної сили 29.01.2018 та може бути оскаржена.

Згідно з ч. 1 ст. 256 ГПК України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області (п. 8, 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Суддя Т.Г. Пінтеліна

Дата ухвалення рішення29.01.2018
Оприлюднено01.02.2018
Номер документу71917797
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання банкрутом

Судовий реєстр по справі —12/74-б-09

Ухвала від 09.02.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 09.02.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 15.02.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 05.02.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 11.01.2021

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 19.05.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 19.05.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 28.04.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 31.03.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

Ухвала від 13.03.2020

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пінтеліна Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні