Рішення
від 01.02.2018 по справі 812/1500/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

01 лютого 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1500/17

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Ірметова О.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправною та скасування вимоги від 07.08.2017 № Ю-165-25,-

ВСТАНОВИВ:

17 жовтня 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправною та скасування вимоги від 07.08.2017 № Ю-165-25.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 07.08.2017 Головним управлінням ДФС у Луганській області прийнята вимога про сплату боргу (недоїмки) № Ю-165-25 відносно управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації на суму 104155,87 грн. Вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 07.08.2017 № Ю-165-25 позивач оскаржив до Державної фіскальної служби України, яка рішенням від 26.09.2017 № 21466/6/99-99-11-02-02-25 залишила скаргу позивача без задоволення.

Вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 14.07.2017 № Ю-165-25 позивач вважає протиправною, оскільки 11.08.2017 управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації отримало сертифікат Луганської регіональної торгово-промислової палати № 7729 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та надіслало за місцем свого обліку до державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Луганській області заяву про звільнення від виконання обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464). Зазначена заява відповідно до пункту 9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 є підставою для звільнення від виконання обов'язків платника єдиного внеску, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» , на період з 14.04.2014 до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану. Місто Сєвєродонецьк (Сєвєродонецька міська рада) Луганської області, в якому з 27.11.2014 знаходиться позивач, увійшло до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1275-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України» . На момент винесення оскаржуваної вимоги позивач знаходився на території проведення антитерористичної операції, у зв'язку з чим при вирішенні питання відносно управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації щодо застосування чи незастосування заходів зі стягнення боргу (недоїмки) відповідач повинен був керуватись положеннями Закону № 2464 та нормами Закону України від 02.09.2014 № 1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі - Закон № 1669).

Ухвалою суду від 01 листопада 2017 року провадження у справі за даним адміністративним позовом було відкрите після усунення позивачем недоліків позовної заяви та призначено до розгляду у судовому засіданні.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року клопотання представника відповідача про зупинення провадження у справі задоволено - зупинено провадження у справі до 28 листопада 2017 року.

28 листопада 2017 року ухвалою Луганського окружного адміністративного суду поновлено провадження у справі.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 28 листопада 2017 року провадження у розгляді адміністративної справи № 812/1500/17 за позовом Управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправною та скасування вимоги від 07.08.2017 № Ю-165-25 до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 812/1313/17 за позовом управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 14.07.2017 № Ю-165-25 на суму 117013,96 грн.

26 січня 2018 року у зв'язку із тим, що відпали обставини, визначені ухвалою суду від 28 листопада 2017 року ухвалою Луганського окружного адміністративного суду поновлено провадження у справі.

Представник позивача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином, надав заяву, у якій розгляд справи просив проводити без його участі.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином, надав заяву, у якій розгляд справи просив проводити без його участі.

31.01.2018 представник відповідача через канцелярію суду надав відзив на адміністративний позов в обґрунтування якого зазначив, що позивач є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на підставі пункту 1 частини другої статті 6 Закону № 2464 повинен своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Відповідно до частини восьмої статті 9 Закону № 2464 позивач зобов'язаний сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця. Частиною дванадцятою статті 9 Закону № 2464 чітко визначено, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. Відповідно до частини другої статті 25 Закону № 2464 у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені Законом № 2464, є недоїмкою та стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів (частина третя статті 25 Закону № 2464).

Закон № 1669 не скасовував обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону № 2464, а надавав можливість платникам єдиного внеску на період проведення антитерористичної операції не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та в повному обсязі, і, як наслідок, законодавець звільняв платника від застосування штрафних санкцій і пені з боку фіскальних органів. Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції. Саме по собі включення того чи іншого населеного пункту до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція, не є безумовною підставою для невиконання чи виконання не в повному обсязі платниками єдиного внеску своїх обов'язків, передбачених частиною другою статті 6 Закону № 2464.

Також представник Головного управління ДФС у Луганській області звернув увагу суду на те, що відповідно до статті 10 Закону № 1669 протягом дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України. Відповідний сертифікат Торгово-промислової палати України надавався лише за період з 02.07.2014 по 26.11.2014, наявність форс-мажорних обставин за інші періоди не підтверджена. Заява від 11.08.2017 № 64/702-с про звільнення від виконання обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону № 2464, разом з сертифікатом Луганської регіональної торгово-промислової палати № 7729 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) фактично отримана контролюючим органом 14.08.2017. В свою чергу, згідно з пунктом 28 розділу І Закону України від 24.12.2015 № 911-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» , зміни, внесені підпунктом 8 пункту 4 статті 11 Закону № 1669 до розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 втратили чинність.

Згідно даних з інтегрованих карток АІС «Податковий блок» недоїмка, що є складовою оскарженої вимоги, утворилась за період з березня 2017 року по червень 2017 згідно поданих звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів. Недоїмка у управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації виникла ще 21.01.2015.

З огляду на викладене, відповідач вважає, що при винесенні вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 14.07.2017 № Ю-165-25 Головне управління ДФС у Луганській області діяло на підставі Закону та в межах наданих повноважень.

На підставі викладеного відповідач просив суд у задоволенні позову Управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації про скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) з єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 07.08.2017 № Ю-165-25 відмовити.

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.

Дослідивши матеріали справи, надавши оцінку доказам, суд дійшов висновку задоволення адміністративного позову з наступних підстав.

Управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02498228) зареєстроване юридичною особою, знаходиться у місті Сєвєродонецьку Луганської області та перебуває у державній податковій інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області на обліку як платник податків та платник єдиного внеску (а.с. 22-24).

Управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації у відповідності із вимогами Закону № 2464 є платником єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Базовим звітним періодом для позивача є календарний місяць.

У межах спірних правовідносин позивач відповідно до поданих звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів, повинен сплатити єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування:

- за лютий 2017 року в загальній сумі 30663,08 грн (а.с. 112);

- за березень 2017 року в загальній сумі 31850,55 грн (а.с. 112 зворотній бік);

- за квітень 2017 року в загальній сумі 37676,16 грн (а.с. 146-149);

- за травень 2017 року в загальній сумі 37300,81 грн (а.с. 150-153);

- за червень 2017 року в загальній сумі 25444,19 грн (а.с. 155-159).

Сплата позивачем єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за базові звітні періоди лютий-червень 2017 року підтверджується інтегрованою карткою платника за 2017 рік (а.с. 111-114).

Оскільки починаючи з 21.01.2015 у позивача почала формуватися заборгованість зі сплати єдиного внеску, яка станом на 31.07.2017 склала 104155,87 грн, що підтверджується інтегрованою картою платника податків за 2015-2017 роки (а.с. 68-114), суми коштів, сплачених позивачем в рахунок погашення зобов'язань, задекларованих у звітах про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів, за лютий-червень 2017 року, зараховані на погашення суми недоїмки, штрафних санкцій та пені у порядку календарної черговості їх виникнення, що узгоджується з приписами частини шостої статті 25 Закону № 2464.

На підставі даних інтегрованої картки платника Головним управлінням ДФС у Луганській області згідно з абзацом першим частини четвертої статті 25 Закону № 2464 сформовано та надіслано управлінню містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 01.08.2017 № Ю-165-25 на суму 104155,87 грн (а.с. 15).

За наслідками досудового оскарження, передбаченого Порядком розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2015 № 1124 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03.02.2016 за № 178/28308, рішенням Державної фіскальної служби України від 26.09.2017 № 21466/6/99-99-11-02-02-25 про результати розгляду скарги вимога Головного управління ДФС у Луганській області про сплату боргу (недоїмки) від 01.08.2017 № Ю-165-25 залишена без змін, а скарга управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації без задоволення (а.с. 10-11).

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2017 року адміністративний позов управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 14 липня 2017 року № Ю-165-25 на суму 117013,96 грн задоволено повністю. Визнано протиправною та скасовано вимогу Головного управління ДФС у Луганській області про сплату боргу (недоїмки) від 14 липня 2017 року № Ю-165-25 на суму 117013,96 грн, надіслану управлінню містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02498228).

Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 17.11.2017 у справі № 812/1313/17 - залишено без задоволення, постанову Луганського окружного адміністративного суду від 17.11.2017 у справі №812/1313/17 залишено без змін.

Згідно зі статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Тобто, постанова Луганського окружного адміністративного суду від 17.11.2017 по справі № 812/1313/17 набрала законної сили 17.01.2018.

Відповідно до частини четвертої статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Оскільки, частина заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування включена до вимоги Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області від 14.07.2017 № Ю-165-25, а саме за період з 21.01.2015 по травень 2017 року, увійшла до складу заборгованості по сплаті єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до вимоги Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області від 07.08.2017 № Ю-165-25, а саме за період з лютий - червень 2017 року, та вимога Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області від 14.07.2017 № Ю-165-25 скасована у судовому порядку, дані обставини не підлягають доказуванню.

Щодо решти заборгованості позивача, а саме за червень 2017 року суд зазначає наступне.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон № 2464.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 Закону № 2646 єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування;

Страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок (пункт 10 частини першої статті 1 Закону № 2464).

Відповідно до абзацу другого пункту 1 частини першої статті 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно із пунктом 1 частини другої статті 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Платник єдиного внеску зобов'язаний подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування. У разі надсилання звітності поштою вона вважається поданою в день отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення із звітністю (пункт 4 частини другої статті 6 Закону № 2464).

Згідно із абзацом першим частини восьмої статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань (абзац другий частини восьмої статті 9 Закону № 2464).

Абзацом першим частини четвертої статті 25 Закону № 2464 передбачено, що орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Згідно з пунктом 6 частини першої статті 1 Закону № 2464 недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

Указом Президента України від 14.04.2014 № 405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» та розпочато проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей.

02.09.2014 Верховною Радою України прийнято Закон № 1669 (набрав чинності 15.10.2014), який визначає тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення.

Статтею 1 Закону № 1669 встановлено, що територією проведення антитерористичної операції є територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Підпунктом 8 пункту 4 статті 11 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1669 внесено зміни до Закону № 2464, а саме підпункт б) розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» доповнено пунктом 9-3 (який згідно з Законом України від 02.03.2015 № 219-VІІІ «Про внесення змін до розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці» перейменований в пункт 9-4) такого змісту:

« 9-4. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу» .

Пунктом 28 розділу І Закону України від 24.12.2015 № 911-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» , який набрав чинності з 01.01.2016, виключено підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону № 1669, але положення підпункту 8 пункту 4 статті 11 Закону № 1669 були реалізовані шляхом внесення відповідних змін до Закону № 2464. Тобто, положення підпункту 8 пункту 4 статті 11 Закону № 1669 після набрання ними чинності стали невід'ємною складовою Закону № 2464, а сам підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону № 1669 вичерпав свою функцію. Аналогічний підхід застосовано Конституційним Судом України в ухвалі від 05.02.2008 у справі № 2-1/2008.

Пункт 9-4 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 є діючим на теперішній час, зміни безпосередньо до Закону № 2464 щодо виключення (або викладення в новій редакції) цієї норми не вносились.

З аналізу зазначених норм чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства слідує, що приписи пункту 9-4 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 не ставлять факт звільнення платника від обов'язку зі сплати єдиного внеску у залежність від часу подання відповідної заяви (після прийняття спірної вимоги або до її прийняття), а прямо встановлює, що така заява подається у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції. Станом на час розгляду справи антитерористична операція на території Луганської області триває. До державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області з заявою від 11.08.2017 за № 64/702-с про звільнення від виконання обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» позивач звернувся 11.08.2017 (а.с. 53). Контролюючим органом вказана заява отримана 14.08.2017, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. 53 зворотній бік).

Для звільнення платників єдиного внеску від виконання обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону № 2464, в період з 14.04.2014 до закінчення антитерористичної операції згідно з положеннями пункту 9-4 Розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 достатньо лише факту перебування відповідного платника єдиного внеску на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону № 1669, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» від 14.04.2014 № 405/2014.

При цьому, суд зауважує, що платники єдиного внеску звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону № 2464, на період з 14.04.2014 до закінчення антитерористичної операції без встановлення додаткових умов, зокрема отримання сертифікату (висновку) Торгово-промислової палати України. Отримання сертифікату (висновку) Торгово-промислової палати України є додатковою умовою звільнення від відповідальності для інших зобов'язань.

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2015 № 1275-р «Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України» місто Сєвєродонецьк (Сєвєродонецька міська рада) Луганської області увійшло до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

У період невиконання обов'язків платника єдиного внеску (лютий-червень 2017 року) позивач знаходився на обліку в органі доходів і зборів (державній податковій інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області), розташованому на території населеного пункту (м. Сєвєродонецьк), визначеного переліком, зазначеним у статті 2 Закону № 1669, де проводилася антитерористична операція.

Отже, в силу положень абзаців першого, другого пункту 9-4 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 відсутність (відстрочення в силу закону) обов'язку сплати єдиного внеску у період з 14.04.2014 до закінчення антитерористичної операції унеможливлює складання відповідачем та направлення позивачу спірної вимоги про сплату боргу (недоїмки) від 07.08.2017 № Ю-165-25, яка за приписами абзацу другого частини четвертої статті 25 Закону № 2464 є виконавчим документом, у зв'язку з чим спірна вимога про сплату боргу (недоїмки) є протиправною та підлягає скасуванню.

З огляду на вищезазначене, суд доходить до висновку, що позовні вимоги управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації належить задовольнити повністю.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на те, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню, на користь позивача, який у спірних правовідносинах не є суб'єктом владних повноважень, необхідно стягнути понесені ним і документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору в сумі 1600,00 грн.

Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації до Головного управління ДФС у Луганській області про визнання протиправною та скасування вимоги від 07.08.2017 № Ю-165-25 задовольнити повністю.

Визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДФС у Луганській області про сплату боргу (недоїмки) від 07 серпня 2017 року № Ю-165-25 на суму 104155,87 грн, надіслану управлінню містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02498228).

Стягнути на користь управління містобудування та архітектури Луганської обласної державної адміністрації (ідентифікаційний код 02498228, місцезнаходження: 93405, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, проспект Центральний, будинок 59) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області (ідентифікаційний код 39591445, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72) судовий збір в розмірі 1600,00 грн (одна тисяча шістсот гривень 00 коп.).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається безпосередньо до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя ОСОБА_1

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2018
Оприлюднено01.02.2018
Номер документу71933619
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1500/17

Постанова від 23.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 27.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 24.04.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 05.04.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Рішення від 01.02.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.В. Ірметова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні