Постанова
від 23.01.2018 по справі 2-233/11
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 22-ц/774/135/18 Справа № 2-233/11 Головуючий у 1 й інстанції - ОСОБА_1 Доповідач - Максюта Ж.І.

Категорія

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2018 року Апеляційний суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого судді - Максюти Ж.І.,

суддів: Демченко Е.Л., Куценко Т.Р.

за участю секретаря - Попазової Н.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро

апеляційну скаргу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ЖБК-414

на рішення Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська від 21 вересня 2011 року

у справі за заявою Комунального підприємства Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю Дніпропетровської міської ради, заінтересовані особи: Дніпропетровська міська рада, комунальне підприємство Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації про передачу об'єкта в комунальну власність, -

ВСТАНОВИВ:

У серпні 2011 року КП Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю звернулося до суду із заявою, в якій, з урахуванням уточнень, просило передати до комунальної власності територіальної громади м. Дніпропетровська в особі Дніпропетровської міської ради безхазяйне нерухоме майно - житловий будинок (літ.А-10) в цілому, у тому числі квартири №1-80, розташований за адресою: Дніпропетровська область, м.Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, 127.

Рішенням Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська від 21 вересня 2011 року заяву задоволено у повному обсязі.

З таким рішенням не погодилось Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ЖБК-414 (надалі ОСББ ЖБК-414 ), подало апеляційну скаргу, в якій. посилаючись на неповне з'ясування судом обставин справи, порушення норм матеріального та процесуального права, просило його скасувати та ухвалити нове рішення про відмову у задоволення заяви КП Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю щодо передачі всього об'єкта нерухомості у комунальну власність.

Судом першої інстанції встановлено, що по вулиці Мандриківський у м. Дніпропетровську (нині м.Дніпро) розташовані два під'їзди десятиповерхового житлового будинку № 127.

За даними КП Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації Дніпропетровської обласної ради скасовані реєстраційні записи та анульовано право власності на квартири АДРЕСА_1 на підставі заяв власників, після чого право власності на ці квартири не реєструвалося.

Тобто, вищезазначені квартири, які у сукупності становлять під'їзди 1, 2 будинку № 127 по вул.Мандриківській у м.Дніпропетровську, відповідно до ч.1 ст.335 ЦК України, набули правового статусу безхазяйних нерухомих речей.

Згідно інформації, наданої Дніпропетровською міською радою (лист № 1879/0/2-09 від 16.11.2009 року), багатоквартирний будинок № 127 по вул. Мандриківській у м. Дніпропетровську не належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Дніпропетровської області.

Листами №05-11-08460 від 12.10.2009 року та № 05-11-09388 від 09.11.2009 року Регіональне відділення Фонду державного майна України по Дніпропетровській області повідомило, що дані про об'єкт нерухомості, який розташований за адресою: м. Дніпропетровськ вул. Мандриківська, 127 відсутні у Єдиному реєстрі об'єктів державної власності.

Згідно інформаційної довідки КП Дніпропетровське міжміське бюро технічної інвентаризації Дніпропетровської обласної ради №26788698 від 22.07.2010 року нерухоме майно: житловий будинок, квартири №1-80, що знаходиться за адресою: м.Дніпропетровськ, вул. Мандриківська, 127, за заявою від 23.06.2010 року Жовтневої районної у місті Дніпропетровську ради, 22.07.2010 року було взято на облік, як безхазяйне.

Про взяття безхазяйного нерухомого майна на облік було зроблено оголошення у газеті Наше місто №105 (3196) від 30.07.2010 року.

Порядок проведення обліку безхазяйного нерухомого майна та відумерлої спадщини у місті затверджено рішенням Дніпропетровської міської ради №43/34 від 08.07.2008 року із подальшими змінами та доповненнями згідно з рішеннями №19/41 від 24.12.2008 року, №11/48 від 15.07.2009 року та №41/61 від 06.10.2010 року. Відповідно до п. 5.1. такого порядку після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, Дніпропетровською міською радою, в особі уповноваженого нею органу або КП Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю , готується та подається позовна заява про визнання права комунальної власності за територіальною громадою міста Дніпропетровська на безхазяйне нерухоме майно. Пунктом 1.3 порядку також передбачено, що КП Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю Дніпропетровської міської ради, зокрема, здійснює представлення інтересів у судовому провадженні.

Рішенням Дніпропетровської міської ради від 02.02.2011 року №36/8 затверджено статут у новій редакції КП Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю Дніпропетровської міської ради.

Відповідно до п.2.2 вказаного статуту, предметом господарської діяльності підприємства є управління нерухомим майном та корпоративними правами територіальної громади міста у всіх господарських товариствах, в яких є частка Дніпропетровської міської ради.

Пунктом 2.4 статуту КП Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю Дніпропетровської міської ради встановлено, що для виконання завдань та досягнення цілей, передбачених статутом, підприємство має право на організацію претензійної і ведення позовної роботи: представлення в установленому законодавством порядку інтересів територіальної громади та інтересів підприємства в судах, інших органах під час розгляду правових питань і спорів, пов'язаних з управлінням корпоративними правами територіальної громади, безхазяйним нерухомим майном, відумерлої спадщини та витребуванням комунального нерухомого майна з незаконного володіння та усунення перешкод у користуванні цим майном.

КП Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю Дніпропетровської міської ради відповідно до ст. 17 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні зобов'язано виконувати вищезазначені рішення Дніпропетровської міської ради, оскільки є підзвітним, підконтрольним та підпорядкованим їй.

Отже, заявник, відповідно до статуту, довіреності №4/1 1-323 від 14.08.2009 року та Порядку проведення обліку безхазяйного нерухомого майна та відумерлої спадщини у місті, затвердженого рішенням Дніпропетровської міської ради №43/34 від 08.07.2008року із подальшими змінами та доповненнями згідно з рішеннями №19/41 від 24.12.2008 року, №11/48 від 15.07.2009 року та №41/61 від 06.10.2010 року, є уповноваженим Дніпропетровською міською радою управляти нерухомим майном відповідної територіальної громади міста, зокрема, звертатися до суду із заявами про передання безхазяйного нерухомого майна у комунальну власність та представлення інтересів у такому судовому провадженні.

Встановивши вказані обставини в силу ст. 335 ЦК України, ст.ст. 1, 2, 10, 16,17 Закону України Про місцеве самоврядування , дійшов висновку про передачу до комунальної власності територіальної громади м.Дніпропетровська в особі Дніпропетровської міської ради безхазяйне нерухоме майно, а саме житловий будинок (літ.А-10) в цілому, у тому числі квартири №1-80, що розташований за адресою: Дніпропетровська область, м.Дніпропетровськ, вул.Мандриківська, 127.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, колегія суддів приходить до висновку, що скаргу необхідно відхилити, а рішення суду залишити без змін з наступних підстав.

Вирішуючи спір, який виник між сторонами, суд першої інстанції в достатньо повному обсязі з'ясував права та обв'язки сторін, обставини справи, перевірив доводи сторін та дав їм належну правову оцінку, постановив рішення, яке відповідає вимогам закону. Висновки суду обґрунтовані і підтверджені наявними в матеріалах справи письмовими доказами.

В апеляційній скарзі ОСББ ЖБК-414 зазначає, що погоджується з рішенням Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська від 21.09.2011 року в частині передачі квартир № 1-80 у комунальну власність, оскільки частина членів ОСББ відмовились від цих житлових приміщень, тобто їх власники.

Однак, заявник апеляційної скарги вказує, що задоволення вимог КП Бюро обліку майнових прав та діяльності з нерухомістю Дніпропетровської міської ради про передачу до комунальної власності усього житлового будинку порушує права ОСББ ЖБК-414 , зокрема, щодо права власності на всі конструктивні елементи житлового будинку, інженерні обладнання, а також порушує його право користування земельною ділянкою (кадастровий номер 1210100000:03:195:0044).

Між тим, колегія суддів вважає вказані доводи необґрунтованими з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.

Згідно ст. 12 ЦПК України цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов'язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 1.1 статуту ОСББ ЖБК-414 встановлено, що Об'єднання створюється на підставі Положення про порядок організації та діяльності об'єднання та створюється власниками для управління, утримання і використання майна житлових будинків, яке перебуває у загальному користуванні.

За пунктом 1.4 Статуту, ОСББ ЖБК-14 створюється виключно для обслуговування, ремонту і реконструкції жилого будинку та утримання прибудинкової території за кошти членів об'єднання, а за змістом п.1.5 Статуту - об'єднання є неприбутковою юридичною особою.

Під час апеляційного розгляду справи апелянтом, ОСББ ЖБК-14 , не було доведено порушення його прав у зв'язку із передачею спірного житлового будинку до комунальної власності територіальної громади м. Дніпропетровська в особі Дніпропетровської міської ради. Зокрема, як вбачається з пункту 3.1. Статуту, за формою власності квартири, частини квартир та нежилі приміщення будинку можуть перебувати у державній власності /а.с.82/.

Враховуючи наведене, колегія суддів вважає безпідставними доводи заявника стосовно того, що всупереч вимогам ст. 272 ЦПК України, він не був залучений до участі у справі, як заінтересована особа, оскільки ухвалене рішення жодним чином не впливає на його права та обов'язки.

Згідно ст.335 ЦК України безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік надається оголошення у друкованих засобах масової інформації. Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.

Відповідно до ст. 273 ЦПК України (в редакції, чинній на день ухвалення оскаржуваного рішення), суд встановивши, що нерухома річ є безхазяйною та взята на облік органом, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, а також що сплив один рік з дня взяття на облік нерухомої речі, ухвалює рішення про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність відповідної територіальної громади.

Загальновідомим є той факт, що внаслідок вибуху в жовтні 2007 року побутового газу у будинку № 127 по вул. Мандриківській у м. Дніпропетровську (нині м. Дніпро) було зруйновано частину цього багатоповерхового будинку та власники цих квартир отримали від Держави грошову компенсацію за пошкоджене майно та житло у власність.

Як було зазначено вище, 22.07.2010 року спірне нерухоме майно було взято на облік, як безхазяйне та про цю обставину зроблено відповідне оголошення у засобах масової інформації.

Наведене спростовує доводи апелянта про те, що про взяття на облік спірного нерухомого майна, як безхазяйного, вони дізнались із оскаржуваного рішення лише у квітні 2017 року.

Протягом встановленого законом строку ОСББ ЖБК-14 не було заявлено своїх прав на спірний житловий будинок по вул. Мандриківській, 127 у м. Дніпропетровську (нині м. Дніпро), а тому, в силу ст. 273 ЦПК України (в редакції, чинній на день ухвалення оскаржуваного рішення), суд обґрунтовано передав його у власність територіальної громади.

Враховуючи наведене, колегія суддів приходить до висновку, що оскаржуване судове рішення відповідає вимогам закону, оскільки ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, ухвалене без порушень норм матеріального та процесуального права. А тому апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 367, 375, 381 ЦПК України, апеляційний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ЖБК-414 - залишити без задоволення.

Рішення Жовтневого районного суду м.Дніпропетровська від 21 вересня 2011 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дня її проголошення та може бути оскаржена до Верховного суду протягом тридцяти днів.

Головуючий: Ж.І. Максюта

Судді: Е.Л. Демченко

ОСОБА_2

СудАпеляційний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення23.01.2018
Оприлюднено02.02.2018
Номер документу71947650
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-233/11

Ухвала від 23.09.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Колесник О. М.

Ухвала від 27.06.2024

Цивільне

Подільський районний суд міста Києва

Ларіонова Н. М.

Ухвала від 16.04.2024

Цивільне

Подільський районний суд міста Києва

Ларіонова Н. М.

Ухвала від 26.03.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Колесник О. М.

Ухвала від 19.03.2024

Цивільне

Дарницький районний суд міста Києва

Колесник О. М.

Постанова від 05.09.2022

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Талько О. Б.

Постанова від 05.09.2022

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Талько О. Б.

Ухвала від 29.08.2022

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Талько О. Б.

Ухвала від 20.06.2022

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Талько О. Б.

Ухвала від 20.06.2022

Цивільне

Житомирський апеляційний суд

Миніч Т. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні