Рішення
від 25.01.2018 по справі 310/2936/16-а
БЕРДЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 310/2936/16-а

2-а/310/3/18

РІШЕННЯ

Іменем України

25 січня 2018 року м.Бердянськ

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області у складі:

головуючого: судді - Черткової Н.І.,

при секретарі судового засідання - Димовій Л.В.,

за участю позивача - ОСОБА_1, представника позивача - ОСОБА_2,

представника відповідачів - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_4 до Фонду соціального страхування України, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Запорізькій області, третя особа: Шахтарська об"єднана державна податкова інспекція, Жданівський міський центр зайнятості, Кіровський міський центр зайнятості про визнання незаконним та скасування наказу, зобов'язання призначити допомогу по тимчасовій непрацездатності та зобов язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Фонду соціального страхування України, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Запорізькій області, третя особа: Шахтарська об"єднана державна податкова інспекція, Жданівський міський центр зайнятості, Кіровський міський центр зайнятості про визнання незаконним та скасування наказу, зобов'язання призначити допомогу по тимчасовій непрацездатності та зобов язання вчинити певні дії. При подальшому розгляді справи позивач уточнив свої позовні вимоги, посилаючись на наступні обставини. Позивач вказав, що він є застрахованою особою та зареєстрований в державному реєстрі загальнобов язкового державного соціального страхування, в реєстрі застрахованих осіб, номер облікової картки НОМЕР_1. Вказав, що три його роботодавці також зареєстровані в Державному реєстрі загальнообов язкового державного соціального страхування в реєстрі страхувальників, відповідно - Кіровська центральна міська лікарня, Комунальна лікувальна профілактична установа Центральна міська лікарня м. Жданівки, Комунальна установа Центр первинної медико- санітарної допомоги м. Кіровське . У 2014 році у позивача виникло чотири страхові випадки тимчасової втрати працездатності за лікарняними листками. Всі чотири лікарняні листки, оформлені стандартно, з вказівкою на першому листі в полі про місце роботи - Кіровська центральна міська лікарня лікар-психіатр. На зворотньому боці всіх чотирьох лікарняних листків є підписи уповноважених осіб роботодавців. Позивач вказав, що з початком бойових дій у 2014 році, нарахування та фінансування всіх страхових випадків не проводилось, як роботодавцем -страхувальником так і відповідачем. Також через бойові дії та переслідування незаконними озброєнними формуваннями, які були явною загрозою, він залишив окуповану територію 21 січня 2015 року у зв язку з надзвичайними обставинами, у позивача не було можливості розірвати трудовий договір з роботодавцями та отримати на руки трудову книжку, яка видається роботодавцем у відповідності до ст. 47 КЗпП України в день звільнення. Після отримання статусу внутрішньо переміщеної особи та видачі йому передбаченої законом довідки, він припинив трудові відносини в односторонньому порядку з роботодавцем- страхувальником з 14 лютого 2015 року, шляхом направлення нотаріально завіреної копії заяви від 14.02.2015 року. Бердянський районний центр зайнятості на підставі акту закінчення трудових відносин з 14.02.2015 року, зафіксував наявність страхового випадку по безробіттю та надав позивач статус безробітнього наказом від 16.02.2015 року. Наказом від 23.02.2015 року № НТ150223 позивачу призначена допомога по безробіттю. При призначенні страхових виплат по безробіттю не було потрібним надавати оригінал трудової книжки та довідок про нарахування заробітної плати, застрахованої особи - ОСОБА_4 всіма трьома роботодавцями, які знаходилися на окупованій території. У лютому 2015 року позивач надав відповідачу в особі директора ОСОБА_5 оригінал лікарняних листків: серії АГК № 877335, серії АГК № 923831, серії АГЛ № 679879, серії АГК № 956836. Позивач прохав використати для розрахунку страхової суми допомоги, відомості з державного реєстру, застрахованої особи - ОСОБА_1 у вигляді форми ОК -5, а також відомості з Єдиної інформаційно- аналітичної системи роботодавці- страхувальників по лікарняному листку серії АГК № 877336, наданому в оригіналі. Відповідач в особі директора ОСОБА_5 відмовив позивачу в розрахунку страхової суми виплати на підставі відомостей з Державного реєстру у вигляді форми ОК -5, на пред явленому паперовому та електронному варіанті, а також електронним варіантом заявок - розрахунків, страхувальників- роботодавців від 01.07.2014 року № 1006, від 15.07.2014 року № 1091, від 26.06.2014 року № 994, що міститься в єдиній інформаційно - аналітичніий системі відповідача. Разом з тим відповідач в особі директора ОСОБА_5І повідомив позивача що розрахунок страхової суми допомоги, як внутрішньо переміщеній особі буде виконуватися при обов язковому наданні позивачем оригіналів чотирьох лікарняних листків, оригіналу трудової книжки та довідок про нарахування заробітної плати, застрахованої особи ОСОБА_4 роботодавцями- страхувальниками та те, що це є обов язковим. На підставі зазначеного позивач прохає визнати незаконним та скасувати наказ № 91-з від 15.06.2015 року Бердянської міської виконавчої дирекції Запорізького обласного фонду соціального страхування з тимчасовою втратою працездатності про відмову у призначенні ОСОБА_4 допомоги по тимчасовій втраті працездатності за листком непрацездатності серії АГК № 956836, виданого 05.11.2014 року, зобов'язати фонд соціального страхування України виконавчої дирекції фонду в Запорізькій області Бердянського відділення призначити ОСОБА_4 допомогу по тимчасовій втраті працездатності за листком непрацездатності серії АГК № 956836, виданого 05.11.2014 року, включаючи оплату перших п яти днів втрати працездатності на підставі нарахованої заробітної плати роботодавцями - Кіровською центральною міською лікарнею, комунальною лікувально-профілактичною установою Центральна міська лікарня м. Жданівки, комунальним підприємством Центр первинної медико -санітарної допомоги м.Кіровське , з котрої сплачені страхові внески та зобов язати фонд соціального страхування України Управління дирекції Фонду в Запорізькій області Бердянського відділення зробити перерахунок та доплату ОСОБА_4 допомоги по втраті тимчасовї працездатності за наданим листком непрацездатності серії АГК № 923831, виданого 10.06.2014 року, листком непрацезданості серії АГК № 877336, виданого 03.06.2014 року, листком непрацездатності серії АГЛ № 679879, виданого 21.07.2014 року. В судовому засіданні позивач та його представник підтримали позовні вимоги у повному обсязі. Представник відповідачів- Сташ О.В. в судовому засіданні позовні вимоги не визнав у повному обсязі. Представник третьої особи - Шахтарської об"єднаної державної податкової інспекції в судове засідання не з явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся у передбаченому законом порядку. Представник третьої особи - Жданівського міського центру зайнятості в судове засідання не з явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся у передбаченому законом порядку. Представник третьої особи - Кіровського міського центру зайнятості в судове засідання не з явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся у передбаченому законом порядку. Суд, заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши письмові матеріали справи, вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Статтею 4 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України (далі закон № 1207) встановлено правовий режим на тимчасово окупованій території, який передбачає особливий порядок забезпечення прав і свобод громадян України, що проживають на тимчасово окупованій території.

Статтею 18 Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України громадянам України гарантується дотримання у повному обсязі їхніх прав і свобод, передбачених Конституцією України, у тому числі соціальних, трудових, виборчих прав та прав на освіту, після залишення ними тимчасово окупованої території.

Відповідно до п. 3 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування , зі змінами та доповненнями, чинними на момент виникнення спору особливості надання соціальних послуг та виплати матеріального забезпечення за соціальним страхуванням внутрішньо переміщеним особам (громадянам України, які переселились з тимчасово окупованої території, території проведення АТО або зони надзвичайної ситуації) визначаються Кабінетом Міністрів України.

На виконання Постанови Кабінету Міністрів України №531 від 01.10.2014 року правлінням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 26 грудня 2014 року було прийнято постанову №37, яка зареєстрована у Міністерстві юстиції України 21.10.2015 року за №68/26513, Про затвердження Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції

Судом встановлено, що на момент звернення ОСОБА_4 іншого порядку реалізації прав на загальнообов'язкове соціальне страхування з тимчасової втрати працездатності громадян України, які проживають на тимчасово окупованій території чи території проведення антитерористичної операції, крім визначеного Законом України № 1207, актами Кабінету Міністрів України та Порядком № 37 не визначено.

Згідно ст. 18 Закону України та п. 2 Порядку № 37 матеріальне забезпечення надається особам, які перебувають (перебували) у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями чи фізичними особами або були добровільно застраховані та переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення антитерористичної операції.

В ході судового розгляду встановлено, що позивач перебував у трудових відносинах з установою - Кіровська центральна міська лікарня з 20.03.1992 року по 08.09.2014 року, про що свідчить запис у трудовій книжці, тобто на момент страхового випадку - 09.09.2014 року ОСОБА_4 вже не перебував у трудових відносинах.

Факт звільнення з роботи підтверджується записом у трудовій книжці, яка є основним документом про трудову діяльність працівника (п.1.1. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України і Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 р.№58).

Згідно з індивідуальними відомостями про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб за період з 01.01.2011 року по 31.12.2014 року (форма ОК-7), що міститься в матеріалах справи, де з періоду 01.07.2014 року сума заробітку, з якої сплачено єдиний внесок, кількість днів стажу в місяці, позначка про сплату єдиного внеску страхователями код 01991300 та код 37808083 значиться як 0,00.

Разом з тим, твердження позивача про звернення в продовж 2014 та 2015 років до відповідача з нотаріально посвідченою письмовою заявою про припинення працівником трудових відносин є безпідставними, оскільки позивач особисто зазначає, що заява написана 16.02.2015 року, що унеможливлює її подачу ним у 2014 році, тому вищевказану обставину суд оцінює критично та не бере до уваги.

Порядком № 37 Про затвердження Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції визначено особливий механізм надання матеріального забезпечення за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, за видами матеріального забезпечення: допомога по тимчасовій непрацездатності.

Згідно п. 5 Порядку № 37 Про затвердження Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності.

Надання матеріального забезпечення за зазначеним порядком проводиться виключно на підставі оригіналу листка непрацездатності, тобто за місцем основної роботи.

Відносно вимог позивача щодо перерахунку допомоги по тимчасовій непрацездатності за всіма поданими листками непрацездатності на підставі даних з Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, згідно п. 12 Порядку № 37 Про затвердження Порядку надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції

у разі відсутності у застрахованої особи: довідки про нараховану заробітну плату за відповідний розрахунковий період (помісячно) із зазначенням видів виплат та кількості відпрацьованих днів (годин) робочий орган Фонду здійснює розрахунок середньої заробітної плати та суми допомоги: по тимчасовій непрацездатності - виходячи із розміру мінімальної заробітної плати, встановленої у місяці настання страхового випадку, в календарних днях; по вагітності та пологах - на підставі відомостей Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, у разі відсутності цих даних у зазначеному реєстрі - виходячи із розміру мінімальної заробітної плати, встановленої у місяці настання страхового випадку.

Таким чином діючим законодавством не передбачено використання індивідуальних відомостей про застраховану особу при обчислені допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Разом з тим, встановлено, що роботодавець зобов'язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення, страхових виплат та соціальних послуг. На підставі рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування підприємства про призначення матеріального забезпечення страхувальник-роботодавець нараховує суми матеріального забезпечення та оформлює заяву-розрахунок. Згідно із Порядком фінансування страхувальників для надання застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого Постановою Правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності № 26 від 22 грудня 2010 року фінансування страхувальників-роботодавців для надання матеріального забезпечення здійснюється робочими органами Фонду.

Страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до Закону України зобов'язані сплачувати єдиний внесок (стаття 1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08 липня 2010 року).

У відповідності до вимог ст. 22 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), у разі, в тому числі тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві.

Допомога по тимчасовій непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві та професійним захворюванням, виплачується Фондом застрахованим особам, починаючи з шостого дня непрацездатності за весь період до відновлення працездатності або до встановлення медико-соціальною експертною комісією (далі - МСЕК) інвалідності (встановлення іншої групи, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності) незалежно від звільнення застрахованої особи в період втрати працездатності, у порядку та розмірах, встановлених законодавством.

Оплата перших п'яти днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов'язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Таким чином, суд, оцінивши усі докази в їх сукупності, вважає позовні вимоги не обгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 3, 5 - 8, 77, 242, 243-246, 250, 255 КАС України , суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_4 до Фонду соціального страхування України, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Запорізькій області, третя особа: Шахтарська об"єднана державна податкова інспекція, Жданівський міський центр зайнятості, Кіровський міський центр зайнятості про визнання незаконним та скасування наказу № 91-з від 15.06.2015 року Бердянської міської виконавчої дирекції Запорізького обласного фонду соціального страхування з тимчасовою втратою працездатності про відмову у призначенні ОСОБА_4 допомоги по тимчасовій втраті працездатності за листком непрацездатності серії АГК № 956836, виданого 05.11.2014 року, зобов'язання фонду соціального страхування України виконавчої дирекції фонду в Запорізькій області Бердянського відділення призначити ОСОБА_4 допомогу по тимчасовій втраті працездатності за листком непрацездатності серії АГК № 956836, виданого 05.11.2014 року, включаючи оплату перших п яти днів втрати працездатності на підставі нарахованої заробітної плати роботодавцями - Кіровською центральною міською лікарнею, комунальною лікувально-профілактичною установою Центральна міська лікарня м. Жданівки, комунальним підприємством Центр первинної медико -санітарної допомоги м.Кіровське , з котрої сплачені страхові внески та зобов язати фонд соціального страхування України Управління дирекції Фонду в Запорізькій області Бердянського відділення зробити перерахунок та доплату ОСОБА_4 допомоги по втраті тимчасовї працездатності за наданим листком непрацездатності серії АГК № 923831, виданого 10.06.2014 року, листком непрацезданості серії АГК № 877336, виданого 03.06.2014 року, листком непрацездатності серії АГЛ № 679879, виданого 21.07.2014 року, - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюєтьсяз дня складання повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення суду виготовлено 02 лютого 2018 року.

Cуддя

СудБердянський міськрайонний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення25.01.2018
Оприлюднено04.02.2018
Номер документу71969900
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —310/2936/16-а

Ухвала від 18.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 13.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 17.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 17.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 21.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 16.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 25.01.2018

Адміністративне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Черткова Н. І.

Рішення від 25.01.2018

Адміністративне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Черткова Н. І.

Ухвала від 28.09.2017

Адміністративне

Бердянський міськрайонний суд Запорізької області

Черткова Н. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні