Рішення
від 01.02.2018 по справі 805/4385/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 лютого 2018 р.                                                             Справа№805/4385/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

          

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кірієнка В.О.

за участю сторін:

представника позивача не з'явився;

представника відповідача не з'явився;

розглянувши в скороченому провадженні адміністративну справу за позовом Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Маріуполя Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Медпром» про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

05.12.2017 року Центральне об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Маріуполя Донецької області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Медпром» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій по Списку № 1 за період з 01.06.2017 року по 30.11.2017 року на суму 13 757, 60 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно зіст. 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення”та ч. 2Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату та доставку пенсій працівникам, які були зайняті повний робочий день на роботах із шкідливими й важкими умовами праці, - за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, який затверджено Кабінетом Міністрів України.

Управлінням Пенсійного фонду призначена пенсія особам, які працюють/працювали на підприємстві відповідача та були зайняті на роботах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах, відповідно до п. “а”ст. 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення”.

Відповідач своєчасно не відшкодував позивачу витрати на виплату та доставку пільгових пенсій, сплачених зазначеним працівникам та, відповідно, має заборгованість перед управлінням з цих витрат з 01.06.2017 року по 30.11.2017 року на суму 13 757, 60 грн.

На підставі зазначених обставин позивач просив задовольнити позовні вимоги повному обсязі.

Представник відповідача до судового засідання не з'явився, письмових заперечень через канцелярію суду не надавав.

Ухвалою суду від 09.01.2018 року прийнято до розгляду позовну заяву Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Маріуполя Донецької області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Медпром» про стягнення заборгованості і відкрити провадження у справі, прийнято рішення справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження тощо.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, встановивши яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Медпром» зареєстроване як юридична особа, перебуває на обліку в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України (ЄДРПОУ 05808474), зареєстроване за юридичною адресою: 85103, Донецька область, м. Маріуполь, пр.. Металургів, б. 57.

Органами Пенсійного фонду України правомірно призначено та виплачено пенсію на пільгових умовах особам, які працювали у ТОВ «Медпром» та які були зайняті на роботах зі шкідливими і важкими умовами праці за списком № 1.

Позивачем направлялись на адресу відповідача розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, в частині пенсій, призначених відповідно до п. “а”ст. 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення”з 01.06.2017 року по 30.11.2017 року на суму 13 757, 60 грн., що підтверджується доказами наявними в матеріалах справи.

У суду відсутні відомості щодо оскарження зазначених розрахунків відповідачем.

Згідно картки особового рахунку відповідача станом на час розгляду справи заборгованість по сплаті фактичних витрат на виплату і доставку пенсій на користь позивача за спірний період у сумі 13 757, 60грн. не відшкодована.

Статтею 58 Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” № 1058-IV від 9 липня 2003 року (далі – Закон № 1058-IV) на Пенсійний фонд покладене керівництво та управління солідарною системою, збір, акумуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, здійснення контролю за цільовим використанням коштів ПФУ, вирішення питань, пов'язаних з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснення адміністративного управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені Законом і статутом Пенсійного фонду.

Відповідно до п. 7 ч. 1ст. 1 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” № 2464-VI від 8 липня 2010 рокуПенсійний фонд України - орган, уповноважений вести облік платників єдиного внеску, забезпечувати збір та ведення обліку страхових коштів, контролювати повноту та своєчасність їх сплати, вести Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування та виконувати інші функції, передбачені законом.

Згідно Положення про Пенсійний фонд України, затвердженогоУказом Президента України від 6 квітня 2011 року № 384/2011(далі - Положення № 384/2011), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через віце-прем'єр-міністра України - Міністра соціальної політики України. Пунктом 7 вказаного Положення передбачено, що Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. Таким чином, позивач у справі – орган владних повноважень, який виконує у даних правовідносинах владні управлінські функції, надані йому чинним законодавством.

Пунктом 2 розділу XV Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” передбачено, що Пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону. Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей13і14 Закону України "Про пенсійне забезпечення"до набрання чинностіЗаконом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій"та призначених відповідно до частин другої і третьоїстатті 114 цього Законудо досягнення пенсійного віку, визначеногостаттею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку: підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту291.4статті291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України тощо. З аналізу зазначених норм чинного законодавства вбачається, що витрати на виплату та доставку пенсій особам, які були зайняті на роботах за списком № 1 покриваються підприємствами та організаціями.

Таким чином, аналіз положень пункту 2 Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” у контексті положеньст. 14 Закону України “Про пенсійне забезпечення”дає підстави для висновку про те, що порядок за якого витрати на доставку пільгових пенсій покриваються до 1 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня 2005 року - за рахунок коштів Державного бюджету України, стосується лише витрат на виплату та доставку пенсій, призначених особам за умов, передбаченихст. 14 Закону України “Про пенсійне забезпечення”.

Оскільки судом встановлено, що спір стосується стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пункту “а” ч. 1ст. 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення”, суд вважає, що на відповідача у справі покладений обов'язок щодо покриття витрат на виплату та доставку пенсій таким особам.

Відповідно доЗакону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”таЗакону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування”розроблена Інструкція про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до ПФУ, яка затвердженаПостановою правління Пенсійного фонду України від 19 грудня 2003 року № 21-1, зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 року за № 64/8663.

Згідно п. 6.4 вказаної Інструкції, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 "Прикінцевих положень" Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій. Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, що визначено пунктом 6.7 Інструкції.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, відповідні розрахунки відповідачем не оскаржені, у встановлений Законом термін у добровільному порядку не сплачені.

Враховуючи встановлені судом обставини, беручи до уваги доведеність позивачем обґрунтованості заявлених позовних вимог, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню в повному обсязі.

КеруючисьКонституцією України, ст. ст.2-15,31-32,72-80,160-161,168,171,173-183,192-198,210,223-225,227-229,241-246,250-251,255,293,295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Маріуполя Донецької області (87548, Донецька обл., м. Маріуполь, в. Зелинського, б. 27-а) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Медпром» (87500, Донецька обл., м. Маріуполь, пр. Металургів, 57) про стягнення заборгованості, - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Медпром» на користь Центрального об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Маріуполя Донецької області заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій по Списку № 1 за період з 01.06.2017 року по 30.11.2017 року на суму 13 757, 60 грн.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 01.02.2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя                                                                                 Кірієнко В.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2018
Оприлюднено06.02.2018
Номер документу71976301
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/4385/17-а

Постанова від 26.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 30.08.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 11.07.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 19.06.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 08.06.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 16.12.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Ухвала від 12.07.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кониченко О.М.

Рішення від 01.02.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кірієнко В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні