8.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
31 січня 2018 року СєвєродонецькСправа № 812/1650/15
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Кисельової Є.О.,
при секретарі судового засідання: Ждановій Г.Є.,
без участі представників сторін,
розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/1650/15 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" до державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області, третя особа - Сєвєродонецьке міське управління юстиції Головного територіального управління юстиції у Луганській області про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість,-
ВСТАНОВИВ:
30 листопада 2017 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/1650/15 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" до державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області, третя особа - Сєвєродонецьке міське управління юстиції Головного територіального управління юстиції у Луганській області про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
В обґрунтування заяви зазначено, що на адресу відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області надійшла відповідь від боржника, з якої встановлено, що у зв'язку зі змінами в законодавстві про оподаткування, внесеними Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні , який набрав чинності 01.01.2017, податкові органи районного рівня зазнали суттєвих структурних та функціональних змін. Втративши контролюючу функцію, їх перетворено в центри сервісного обслуговування платників податків.
Наказом ДФС України від 19.10.2016 № 875 Про функціональні повноваження структурних підрозділів територіальних органів ДФС затверджено зміст функцій та процедур, які здійснюють структурні підрозділи органів ДФС.
Згідно з функцією № 2.63.11 Додатку 2 до вказаного наказу організація та контроль за правомірністю бюджетного відшкодування ПДВ покладається на органи ДФС обласного рівня.
Отже, втративши відповідні повноваження щодо відшкодування ПДВ, ДПІ у м. Сєвєродонецьку не може бути належною стороною виконавчого провадження, що перешкоджає виконанню судового рішення, у зв'язку з чим просить замінити сторону виконавчого провадження, а саме: державну податкову інспекцію у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області на Головне управління ДФС у Луганській області. Також спросив справу розглянути за його відсутності.
Представник заявника в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлений належним чином.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату час та місце розгляду заяви повідомлявся.
Представник ГУ ДФС у Луганській області в судове засідання не прибув, про дату час та місце розгляду заяви повідомлявся. До відділу діловодства та обліку звернення громадян суду (канцелярію) подав письмові заперечення, в яких зазначив, що 13.10.2016 відновлено реєстрацію платника ПДВ ТОВ Арм-Сервіс з дати реєстрації, а саме з 16.07.1997, що підтверджується витягом щодо реєстраційної та облікової інформації про платника податків (арк. спр. 115-117).
Відповідно до частини 1 статті 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Згідно частини 2 статті 379 КАС України, суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу за наявними матеріалами у справі.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження, дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 09 березня 2015 у справі № 812/1650/15 адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" до державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області, третя особа - Сєвєродонецьке міське управління юстиції Головного територіального управління юстиції у Луганській області про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість задоволено. Визнано протиправним та скасувано рішення державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" № 37 від 23.11.2015. Визнано протиправними дії державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області щодо направлення повідомлення про відсутність товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Сєвєродонецького міського управління юстиції Головного територіального управління юстиції у Луганській області. Зобов'язано державну податкову інспекцію в м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області відновити в Реєстрі платників податку на додану вартість реєстрацію платника податку на додану вартість - товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" (код ЄДРПОУ 23473764) з 23 листопада 2015 року.
Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 27.07.2016 апеляційну скаргу державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області залишено без задоволення, а постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 березня 2016 року у адміністративній справі № 812/1650/15 залишено без змін.
Ухвалою Вищого адміністративного суду від 18.04.2017 касаційну скаргу державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області відхилена, а ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 27 липня 2016 року та постанову Луганського окружного адміністративного суду від 09 березня 2016 року по справі №812/1650/15 залишено без змін.
18 липня 2016 Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист по адміністративній справі № 812/1650/15 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" до державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області, третя особа - Сєвєродонецьке міське управління юстиції Головного територіального управління юстиції у Луганській області про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.
Вказаний виконавчий лист разом із заявою від 19 липня 2016 року про примусове виконання виконавчого листа по адміністративній справі № 812/1650/15 товариством з обмеженою відповідальністю Арм-Сервіс подано до відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області (арк. спр. 104-105).
21 липня 2016 року головним державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області відкрито виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа, виданого Луганським окружним адміністративним судом по адміністративній справі № 812/1650/15, яким зобов'язано державну податкову інспекцію в м. Сєвєродонецьку Головного управління Державної фіскальної служби у Луганській області відновити в Реєстрі платників податку на додану вартість реєстрацію платника податку на додану вартість - товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" (код ЄДРПОУ 23473764) з 23 листопада 2015 року.
08 серпня 2016 за вих. № 2982/021-29/4 та 14 вересня 2016 за вих. № 3726/021-29/4 на адресу ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області державним виконавцем відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області направлено вимоги щодо необхідності надання інформації щодо повного та фактичного виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду від 09 березня 2015 у справі № 812/1650/15 (арк. спр. 97-98,100-101).
12 серпня 2016 року за вих. № 10417/12-14-10 ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ДФС у Луганській області на адресу відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області направлено повідомлення про направлення пакету документів для виконання рішення суду до ГУ ДФС у Луганській області 15.07.2016. Отже, стороною у виконавчому провадженні має бути саме ГУ ДФС у Луганській області (арк. спр. 99).
19 вересня 2016 за вих. № 12012/12-14-10 ГУ ДФС у Луганській області на адресу відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області направлено повідомлення, в якому вказано, що порядок реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість визначається Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 17.11.2014 № 1456/26233. Відповідно до пункту 2.3 Положення формування та ведення реєстру здійснює Державна фіскальна служба України. Ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 27.07.2016, постанов про відкриття виконавчого провадження від 21.07.2016 за № 51720402 та вимови про виконання постанови Луганського окружного адміністративного суду від 09 березня 2015 у справі № 812/1650/15 направлені до ДФС України для виконання вище вказаної постанови суду (арк. спр. 92-93).
29 вересня 2016 за вих. № 12877/12-14-10 ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ФДС у Луганській області на адресу відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області направлено повідомлення в якому вказано, що порядок реєстрації платників податку на додану вартість; анулювання реєстрації платників податку на додану вартість; ведення реєстру платників податку на додану вартість визначається Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 17.11.2014 № 1456/26233. Відповідно до пункту 2.3 Положення формування та ведення реєстру здійснює Державна фіскальна служба України. Ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 27.07.2016, постанов про відкриття виконавчого провадження від 21.07.2016 за № 51720402 та вимови про виконання постанови Луганського окружного адміністративного суду від 09 березня 2015 у справі № 812/1650/15 направлені до ДФС України для виконання вище вказаної постанови суду (арк. спр. 87-88).
17 листопада 2017 року за вих. № 8395/12-12-10 ДПІ у м. Сєвєродонецьку ГУ ФДС у Луганській області на адресу відділу примусового виконання рішень Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області направлено заяву про заміну сторони у виконавчому провадженні, в якій вказано, що у зв'язку зі змінами в законодавстві про оподаткування, внесеними Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні , який набрав чинності 01.01.2017, податкові органи районного рівня зазнали суттєвих структурних та функціональних змін. Втративши контролюючу функцію, їх перетворено в центри сервісного обслуговування платників податків.
Наказом ДФС України від 19.10.2016 № 875 Про функціональні повноваження структурних підрозділів територіальних органів ДФС затверджено зміст функцій та процедур, які здійснюють структурні підрозділи органів ДФС.
Згідно з функцією № 2.63.11 Додатку 2 до вказаного наказу організація та контроль за правомірністю бюджетного відшкодування ПДВ покладається на органи ДФС обласного рівня.
Пунктом 2.5 Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 17.11.2014 № 1456/26233 встановлено, що Головні управління державної фіскальної служби в областях та місті Києві, міжрегіональні головні управління державної фіскальної служби забезпечують організацію роботи з реєстрації та обліку платників ПДВ, що перебувають на їх території.
Отже, втративши відповідні повноваження щодо відшкодування ПДВ, ДПІ у м. Сєвєродонецьку ДФС у Луганській області не може бути належною стороною виконавчого провадження, що перешкоджає виконанню судового рішення, у зв'язку з чим просили ініціювати заміну сторони виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа, виданого Луганським окружним адміністративним судом від 18.07.2017 у справі № 812/1650/15. Просили державну податкову інспекцію у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області замінити на Головне управління ДФС у Луганській області (арк. спр. 82-83).
Таким чином, судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що ДПІ у м. Сєвєродонецьку ДФС у Луганській області станом на 17.11.2017 року постанову Луганського окружного адміністративного суду від 18.07.2017 у справі № 812/1650/15 не виконало, що підтверджується самостійно поданою заявою податкового органу, з якою звернулися до державного виконавця із проханням ініціювати заміну сторони у виконавчому провадженні з метою належного виконання рішення.
Також судом встановлено, що 13.10.2016 відновлено реєстрацію платника ПДВ ТОВ Арм-Сервіс з дати реєстрації, а саме з 16.07.1997, що підтверджується витягом щодо реєстраційної та облікової інформації про платника податків (арк. спр. 115-117).
Оглядом вказаного витягу встановлено, що 01.12.2015 скасовано реєстрацію платника ПДВ ТОВ Арм-Сервіс , а 13.10.2016 відновлено реєстрацію платника ПДВ цього ж товариства.
Проте, зі змісту вказаного витягу зовсім не можливо встановити на якій саме підставі відновлено реєстрацію платника ПДВ ТОВ Арм-Сервіс .
Крім того, суду не надано жодного доказу, який би підтверджував відновлення реєстрації платника ПДВ ТОВ Арм-Сервіс саме з 23 листопада 2015 року та на підставі рішення Луганського окружного адміністративного суду у справі № 812/1650/15, яке набрало законної сили 16.05.2016, та є обов'язковим до виконання відповідачем.
Тобто, у постанові Луганського окружного адміністративного суду від 09.03.2015 чітко зазначено дату поновлення реєстрації платника ПДВ ТОВ Арм-Сервіс , а саме з 23 листопада 2015 року, проте у вказаний реєстр податковим органом винесено відомості про відновлення в Реєстрі платників податку на додану вартість реєстрацію платника податку на додану вартість - товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" 13.10.2016, без зазначення підстав поновлення і дати, визначеної рішенням суду (23.11.2015).
Таким чином, вказаний витяг щодо реєстраційної та облікової інформації про платника податків, до якого внесені відомості про відновлення реєстрації платника ПДВ ТОВ Арм-Сервіс з дати реєстрації, а саме з 16.07.1997, судом визнається неналежним доказом, оскільки зі змісту витягу зовсім не можливо встановити, що відповідачем виконано саме рішення суду, яким зобов'язано відновити в Реєстрі платників податку на додану вартість реєстрацію платника податку на додану вартість - товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" (код ЄДРПОУ 23473764) з 23 листопада 2015 року.
Відповідно до частини 1 статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Частиною 5 статті 15 Закону № 1404-VIII встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов'язковими тією мірою, якою вони були б обов'язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Законом України від 21.12.2016 № 1797 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" доповнено Податковий кодекс ст. 19-3, яка передбачає, що державні податкові інспекції мають право: здійснювати функції сервісного обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.
Наказом ДФС України від 19.10.2016 № 875 Про функціональні повноваження структурних підрозділів територіальних органів ДФС затверджено зміст функцій та процедур, які здійснюють структурні підрозділи органів ДФС.
Згідно з функцією № 2.63.11 Додатку 2 до вказаного наказу організація та контроль за правомірністю бюджетного відшкодування ПДВ покладається на органи ДФС обласного рівня.
Оскільки відповідачем не доведено та не надано суду належних доказів в підтвердження факту внесення до реєстру платників ПДВ запису щодо відновлення реєстрації платника ПДВ ТОВ Арм-Сервіс з 23 листопада 2015 року саме на підставі рішення Луганського окружного адміністративного суду у справі № 812/1650/15, у зв'язку із втратою ДПІ у м. Сєвєродонецьку ДФС у Луганській області повноважень щодо внесення відомостей до реєстру платників ПДВ, а станом на час розгляду заяви про заміну сторони у виконавчому провадженні ці функції належать органам ДФС обласного рівня, належною стороною виконавчого провадження має бути Головне управління ДФС у Луганській області, а відтак заява про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/1650/15 підлягає задоволенню.
Крім того, суд зазначає, що компетенція щодо внесення відомостей до реєстру платників ПДВ, відносяться виключно до повноважень ГУ ДФС у Луганській області, яке відповідно до законодавства забезпечує організацію роботи з реєстрації та обліку платників ПДВ, що перебувають на його території, тому після здійснення судом заміни сторони у виконавчому провадженні, ГУ ДФС у Луганській області має внести до реєстру відповідні дані, які будуть підтверджувати саме виконання рішення суду від 09 березня 2015 у справі № 812/1650/15, яким зобов'язано відновити в Реєстрі платників податку на додану вартість реєстрацію платника податку на додану вартість - товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" (код ЄДРПОУ 23473764) з 23 листопада 2015 року.
Керуючись статтями 241, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Заяву управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 812/1650/15 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Арм-Сервіс" до державної податкової інспекції в м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області, третя особа - Сєвєродонецьке міське управління юстиції Головного територіального управління юстиції у Луганській області про скасування рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість задовольнити.
Замінити у виконавчому провадженні ВП № 51720402 з примусового виконання виконавчого листа у справі № 812/1650/15, виданого Луганським окружним адміністративним судом, з державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області на Головне управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39890583, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків,72).
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст ухвали складено 02 лютого 2018 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2018 |
Оприлюднено | 05.02.2018 |
Номер документу | 71981693 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні