Рішення
від 18.01.2018 по справі 814/2541/17
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 січня 2018 р. № 814/2541/17 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Устинова І.А., cуддів Гордієнко Т.О., Мельника О.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом:Товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма НХТ-ПОЛЮС , вул. Робоча, 2-А,оф. 805,815,Миколаїв,54015

до відповідача:Державна фіскальна служба України, Львівська площа, 8,Київ,04655

про:скасування рішення від 18.09.2017р. № 166041/33682877,від 24.102017р. №244258/33682877, зобов'язання вчинити певні дії, ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційна фірма НХТ-Полюс (далі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач), в якому просить суд:

- скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 18.09.2017р. №166041/33682877 та від 24.10.2017 р. № 244258/33682877 про відмову в реєстрації податкових накладних №38 від 12.08.2017р. та №39 від 23.08.2017р. відповідно в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №38 від 12.08.2017р. та №39 від 23.08.2017р., подані Товариством з обмеженою відповідальністю Виробничо- комерційна фірма НХТ-ПОЛЮС за датою їх подання.

Позивач у судове засідання не з'явився, надав суду клопотання про розгляд справи за його відсутності, в порядку письмового провадження. Позивач адміністративний позов підтримує в повному обсязі.

Відповідач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, заперечень проти позову до суду не надав.

З врахуванням положень частин 1, 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справа вирішується на підставі наявних у ній доказів у письмовому провадженні.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що, в порушення норм Податкового кодексу України, відповідач безпідставно відмовив у реєстрації податкової накладної, хоча ТОВ Виробничо-комерційна фірма НХТ-Полюс подала всі необхідні документи для прийняття рішення про її реєстрацію.

Відповідач своїм правом не скористався, заперечень проти позову до суду не надав.

Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.

ТОВ Виробничо-комерційна фірма НХТ-ПОЛЮС є юридичною особою, одним з відів господарської діяльності якої є виробництво холодильного та вентиляційного устаткування (код КВЕД ДК 28.25), електромонтажні роботи (код КВЕД ДЕ 43.21), установлення та монтаж машин і устаткування, тобто монтажні та пусконалагоджувальні роботи (код КВЕД ДК 33.20) та діяльність у сфері надання послуг технічного консультування в цих сферах.

Специфіка вказаного виду діяльності полягає в тому, що для надання послуг ТОВ ВКФ НХТ-ПОЛЮС закуповує відповідне холодильне та електротехнічне обладнання, а саме: повітроохолоджувачі, двигуни, компресори, вентилятори, теплообмінники, датчики, модулі, контролери, ворота секційні, електропускова апаратура, освітлення, кабельно-проводнікова продукція, фреонова автоматика та інше: допоміжні матеріали, а саме : заклепки, планки, кріплення, гайки, саморізи, свердла, та інше та відповідні послуги, а саме: транспортні послуги, послуги вантажного транспорту, порізки та інше.

Враховуючи значні об'єми витрат, які постійно мають забезпечувальний характер, а також з метою мінімізації ризику неплатежів, позивач вимушений застосовувати змішану систему оплати вартості послуг: етапи попередніх оплат - аванси (30- 20% загальної суми) та оплата по факту наданих послуг.

Вказана система взаємовідносин була оформлена відповідним договором поставки та монтажу обладнання № 17/017 від 04.08.2017року з контрагентом - Товариством з обмеженою відповідальністю ТРОПІК .

Відповідно до Договору, Виконавець зобов'язаний здійснити закупівлю та поставку обладнання та матеріалів. Отже, на виконання умов Договору Замовником 17.08.2017 року було перераховано на адресу Виконавця попередня оплата згідно рахунку № 31 від 09.08.2017 року:

- у розмірі 641 134,55 грн. в тому числі ПДВ 20% - 106855,76 грн., що підтверджується платіжним дорученням № НОМЕР_1 від 17.08.2017 року;

- у розмірі 600 000,00 грн., в тому числі ПДВ 20% - 100 000,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням № НОМЕР_2 від 23.08.2017року.

За правилом першої події ТОВ ВКФ НХТ-ПОЛЮС було виписано та направлено на реєстрацію податкові накладні № 38 від 17.08.2017 року та № 39 від 23.08.2017року .

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, то при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

На виконання зазначених вимог Закону позивачем 11.09.2017 року виписано та подано на реєстрацію податкову накладну № 38 від 17.08. 2017 року та 15.09.2017 року виписано й подано на реєсрацію податкову накладну № 39 від 23.08.2017року до Єдиного реєстру податкових накладних.

Згідно отриманих квитанцій № 1 від 11.09.2017р. та №1 від 15.09.2017р. податкові накладні відповідачем було прийнято, але реєстрацію зупинено у зв'язку з виявленням помилок.

Комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (надалі - Комісія), з посиланням на пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України та постанову Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» (надалі - Постанова № 190), прийняла 18.09.2017 року рішення № 166041/33682877 та від 24.10.2017року № 244258/33682877 (далі - Рішення), якими позивачу було відмовлено у реєстрації податкових накладних № 38 від 12.08.2017 року та № 39 від 23.08.2017року.

Підставою для відмови Комісія вказала: «надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування» .

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін. Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Як вказано у пунктах 5, 10, 11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246), після складення (з дотриманням вимог, установлених пунктами 200 1 .3, 200 1 .9 статті 200 1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а також з урахуванням Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку) податкової накладної і накладення на неї електронного цифрового підпису, платник податку здійснює шифрування податкової накладної та надсилає її ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.

Згідно з пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.

Після надходження податкової накладної до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється її розшифрування та проводиться перевірка зокрема відповідності податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризику, достатнім для зупинення її реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. За результатами перевірки формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної (пункти 12, 13 Порядку № 1246).

Як вказано у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 6 «Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.02.2017 № 567, далі - Наказ № 567), моніторинг податкової накладної здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію, у 1,5 більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в ЄРПН, і переваження в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в ЄРПН, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VІ Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в ЄРПН.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

У відповідності до п.п. а п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг, у відповідності до п. 187.1 ст. 187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту (п. 201.10 ст. 201 ПК України).

Відповідач не вказав, які саме з первинних документів щодо поставки товару оформлені неналежним чином та не відповідають законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/разрахунку коригування.

Відповідно до Постанови № 190, Комісія приймає рішення на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, та/або копій документів, які платник має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній. Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної.

Таким чином, Постановою № 190 встановлено три підстави для прийняття ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, при цьому у третій з підстав передбачено два варіанти - надання документів, складених з порушенням законодавства, і недостатність наданих документів для прийняття позитивного рішення.

У Рішенні Комісія ДФС зазначила в якості підстави для відмови в реєстрації «надання платником податку документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної» . Інформація про те, які саме з наданих позивачем документів складені з порушенням законодавства, в чому полягають ці порушення, які критерії достатності документів для прийняття позитивного рішення були використані, і чим встановлені такі критерії, у Рішенні відсутня, що свідчить про його безпідставність.

Як вказано у підпунктах 21.1.1, 21.1.2, 21.1.3, 21.1.4 пункту 21.1 статті 21 Податкового кодексу України, посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.

За таких обставин суд, оцінивши в сукупності надані докази, що містяться в матеріалах справи, суд приходить до висновку, що Рішення відповідача від 11.09.2017 року та від 15.09.2017 року вказаним вимогам не відповідають.

На підставі викладеного суд дійшов висновку про протиправність Рішення та поновлення порушених відповідачем прав позивача шляхом зобов'язання відповідача зареєструвати податкову накладну.

За приписами частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Позивач надав два платіжних доручення про сплату судового збору в загальній сумі 6400,00 грн., що й підлягає присудженню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма НХТ-ПОЛЮС (вул. Робоча, 2-А,оф. 805, 815, м. Миколаїв, 54015, код ЄДРПОУ 33682877) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655, код ЄДРПОУ 39292197) задовольнити повністю.

2.Скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 18.09.2017року № 166041/33682877 про відмову ТОВ Виробничо-комерційній фірмі НХТ-Полюс у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної № 38 від 12.08.2017 року та рішення про відмову ТОВ Виробничо-комерційній фірмі НХТ-Полюс у реєстрації в Єдиному реєстрі податкової накладної № 39 від 23.08.2017 року.

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ Виробничо-комерційної фірми НХТ-Полюс від 12.08.2017року № 38 та податкову накладну від 23.08.2017 року № 39 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04655 код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційна фірма НХТ-ПОЛЮС (вул. Робоча, 2-А, оф. 805, 815, м. Миколаїв, 54015, код ЄДРПОУ 33582877) судові витрати в розмірі 3200 грн. сплачені платіжним дорученям від 27.11.2017 року № 658 та судові витрати в розмірі 3200 грн. сплачені платіжним дорученям від 27.11.2017 року № 659.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до Одеського апеляційного адміністративного суду через Миколаївський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Головуючий суддя І. А. Устинов

Суддя Т. О. Гордієнко

Суддя О. М. Мельник

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2018
Оприлюднено05.02.2018
Номер документу71999183
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —814/2541/17

Ухвала від 05.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 08.05.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 28.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 18.01.2018

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

Ухвала від 29.11.2017

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Устинов І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні