Рішення
від 30.01.2018 по справі 823/1493/17
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 січня 2018 року справа № 823/1493/17

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гайдаш В.А.,

за участю:

секретаря судового засідання - Баклаженко Н.В.,

представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю),

представника відповідача - Палипас І.Я. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області про зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_3 (далі - позивач) звернувся до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області (далі - відповідач), в якому просить зобов'язати Головне управління Держгеокадастру в Черкаській області у двотижневий строк затвердити проект землеустрою щодо відведення позивачу у власність земельної ділянки в адміністративних межах Будищенської сільської ради Черкаського району Черкаської області площею 1,0000 га, кадастровий номер НОМЕР_1.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем зазначено, що він звернувся до відповідача із заявами про затвердження проекту землеустрою щодо відведення позивачу у власність земельної ділянки в адміністративних межах Будищенської сільської ради Черкаського району Черкаської області площею 1,0000 га, кадастровий номер НОМЕР_1, однак Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області листом від 29.08.2017 №7534/6-17 відмовило позивачу в затвердженні проекту землеустрою з підстав того, що проект позивача не відповідає вимогам ст. 50 Закону України Про землеустрій . Позивач вважає рішення відповідача про відмову йому в затвердженні вказаного проекту землеустрою протиправним, оскільки наданий проект землеустрою відповідає вимогам ст. 50 Закону України Про землеустрій та містить всі перелічені у вказаній статті документи.

Представник позивача в судовому засіданні адміністративний позов підтримав в повному обсязі з підстав, зазначених вище та додатково зазначив, що у відповідача відсутні повноваження перевіряти законність зазначених у проекті землеустрою відомостей.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив, надав до суду відзив на адміністративний позов та зазначив, що наданий позивачем проект землеустрою щодо відведення позивачу у власність земельної ділянки в адміністративних межах Будищенської сільської ради Черкаського району Черкаської області площею 1,0000 га, кадастровий номер НОМЕР_1 - не відповідає вимогам ст. 50 Закону України Про землеустрій , тому для подальшого розгляду порушеного питання позивачу необхідно привести його у відповідність до вимог чинного законодавства України. Крім того, відповідачем встановлено, що земельна ділянка, на яку претендує позивач прилягає до прибережної захисної смуги водного об'єкту. Враховуючи вищенаведене, представник відповідача вважає, що адміністративний позов є безпідставним та необґрунтованим, а тому в його задоволенні слід відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено, що ОСОБА_3 звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області із заявою про затвердження проекту землеустрою щодо відведення позивачу у власність земельної ділянки в адміністративних межах Будищенської сільської ради Черкаського району Черкаської області площею 1,0000 га, кадастровий номер НОМЕР_1.

Листом від 29.08.2017 №7534/6-17 Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області відмовлено позивачу в затвердженні проекту землеустрою з підстав того, що його проект не відповідає вимогам ст. 50 Закону України Про землеустрій . Крім того, відповідачем зазначено, що вказаний проект містить графічні матеріали на яких зазначено місце розташування земельної ділянки площею 1,0000 га, відповідно до яких виявлено її прилягання до прибережної захисної смуги водного об'єкту.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд враховує, що у відповідності до вимог ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

При цьому, згідно ч. 10 ст. 123 ЗК України рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Згідно ч. 13 даної статті ЗК України підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Частиною 6 статті 186-1 ЗК України передбачено, що підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації.

При цьому, відповідно до абз. 1-2 ч. 8 ст. 186-1 ЗК України, у висновку про відмову погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки органами, зазначеними в частинах першій - третій цієї статті, має бути надано вичерпний перелік недоліків проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та розумний строк для усунення таких недоліків (який за письмовим проханням розробника проекту може бути продовжений). Органами, зазначеними в частинах першій-третій цієї статті, може бути відмовлено у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки лише у разі, якщо не усунено недоліки, на яких було наголошено у попередньому висновку. Не можна відмовити у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з інших причин чи вказати інші недоліки.

Положеннями статті 50 Закону України Про землеустрій , визначено перелік складових проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Так проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають:

- завдання на розроблення проекту землеустрою;

- пояснювальну записку;

- копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності);

- рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом);

- письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду;

- довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями;

- матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки);

- відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);

- копії правовстановлюючих документів на об'єкти нерухомого майна для об'єктів будівництва III - V категорії складності, які розташовані на земельній ділянці;

- розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом);

- розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом);

- акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки);

- акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки);

- перелік обмежень у використанні земельних ділянок;

- викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки);

- кадастровий план земельної ділянки;

- матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки);

- матеріали погодження проекту землеустрою.

Судом встановлено, що поданий позивачем проект землеустрою щодо відведення позивачу у власність земельної ділянки в адміністративних межах Будищенської сільської ради Черкаського району Черкаської області площею 1,0000 га, кадастровий номер НОМЕР_1 не відповідає положенням вищевказаної статті, зокрема: - проект не містить матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування; - у проекті відсутній акт приймання-передачі межових знаків на зберігання за формою, що затверджена наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 №376; - у проекті не зазначено переліку обмежень у використанні земельної ділянки згідно додатку 6 до порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 №1051; - наданий до проекту кадастровий план не містить позначки кадастрового державного реєстратора про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру за формою згідно з додатком 15 до порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 17.10.2012 №1051.

У зв'язку із вищевикладеним, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову.

Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Керуючись статтями 6, 14, 242-245, 255, 295, 370 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити повністю.

Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. У разі застосування судом частини третьої статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.А. Гайдаш

Рішення складено у повному обсязі 06.02.2018.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2018
Оприлюднено06.02.2018
Номер документу72026967
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —823/1493/17

Постанова від 24.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Ухвала від 23.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Рішення від 30.01.2018

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 18.12.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.А. Гайдаш

Ухвала від 08.11.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Оксененко О.М.

Ухвала від 25.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Оксененко О.М.

Ухвала від 25.10.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Оксененко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні