Постанова
від 07.02.2018 по справі 821/1400/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 лютого 2018 р.м.ОдесаСправа № 821/1400/17

Категорія: 5.1.2 Головуючий в 1 інстанції: Попов В.Ф. Час та місце ухвалення судового рішення --- , м. Херсон

Повний текст судового рішення складений 05.10.2017р.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Градовського Ю.М., Романішина В.Л.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Степленд Україна на постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2017 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Степленд Україна до Головного управління Держпраці у Херсонській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

15.09.2017р. Головне управління Держпраці у Херсонській області звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Степленд Україна (надалі - ТОВ Степленд Україна ) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом заборони виконання робіт підвищеної небезпеки щодо збереження та переробки зерна до отримання дозволу на виконання робіт із збереження та переробки зерна та надання в установленому порядку рішення про відновлення роботи.

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 05.10.2017р. позов задоволений.

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилається на помилкове застосування судом першої інстанції при вирішенні справи вимог законодавства, внаслідок чого просить постанову суду скасувати та закрити провадження у справі.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість постанови суду в межах апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона не підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що в період з 19 по 30 вересня 2016 року управлінням Держпраці проведено планову перевірку дотримання законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки на виробничому об'єкті ТОВ Степленд Україна , що знаходиться за адресою: с.Метрополь, вул. Шкільна, 75, Новотроїцький р-н, про що складений акт від 30.09.2016р. та виданий припис від 30.09.2016р. №26 про усунення до 30 грудня 2016 року порушень, в тому числі п.25 постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011р. №1107 Про затвердження Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки , зміст якого полягає в неотриманні дозволу на виконання робіт із збереження та переробки зерна.

З 30 по 31 серпня 2017 року управлінням Держпраці проведено позапланову перевірку ТОВ Степленд Україна щодо усунення порушень, зазначених у приписі від 30.09.2016 №26, за наслідками якої складений акт від 31.08.2017р. №59-024, яким встановлено невиконання вимоги припису щодо отримання дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки із збереження та переробки зерна. /а.с.12-15/

З підстав невиконання відповідачем вимог припису, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Перевіривши матеріали справи, судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року №96 визначено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Пункт 7 Положення передбачає, що Держпраці України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Наказом Державної служби з питань праці від 22.06.2017 року №75 затверджено положення про Головне управління Держпраці у Херсонській області, у пункті 1 якого зазначено, що головне управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Херсонської області, Автономної Республіки Крим та м. Севастополь. /а.с.4-5/

Згідно з ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відповідно до вимог ст. 38 Закону України Про охорону праці державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до ст.1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з п.п.16 п.4 Положення Держпраці України відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у т. ч. з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництво, зберігання, використання отруйних речовин у технологічних процесах, у т.ч. продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в т.ч. спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Частинами 1 ст. 21 Закону України Про охорону праці передбачено, що виробничі будівлі, споруди, машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, що вводяться в дію після будівництва (виготовлення) або реконструкції, капітального ремонту тощо, та технологічні процеси повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 03.10.2017р. ТОВ Степленд Україна займається такими видами діяльності: 01.11 вирощування зернових культур (крім рису) , бобових культур і насіння олійних культур, 01.13 вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів, 01.41 розведення великої рогатої худоби молочних порід, 01.61 допоміжна діяльність у рослинництві, 10.61 виробництво продуктів борошномельно-круп'яної промисловості, 46.90 неспеціалізована оптова торгівля, 68.31 агентства нерухомості.

Частина 3 ст.21 Закону України Про охорону праці визначає обов'язок роботодавця одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Відповідно до додатку 2 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011р. №1107, роботи із збереження та переробки зерна відносяться до робіт підвищеної небезпеки, для виконання яких суб'єкту господарювання необхідно отримати дозвіл в порядку, передбаченому вищезазначеним Порядком.

Статтею 1 Закону України Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності визначено, що документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який

дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності.

Таким чином, лише належним чином оформлений дозвіл надає право суб'єкту господарювання займатися роботами із збереження та переробки зерна, оскільки вищезазначені роботи законодавством віднесені до робіт підвищеної небезпеки.

Водночас, апелянт зазначає в апеляційній скарзі, що станом на 29.09.2017 року ним не отримано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки, а лише сплачено роботу експерта щодо надання відповідного висновку, а тим самим не виконано вимоги припису від 30.09.2016р. №26. /а.с.46/

Отже, у зв'язку з невиконанням відповідачем вимог законодавства, виникненням загрози життю та/або здоров`ю людей є беззаперечні підстави для зупинення виконання робіт товариством.

Відповідно до п.5 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Таким чином, судова колегія дійшла до висновку, що при вирішенні справи суд першої інстанції дійшов до правильного висновку про задоволення позову щодо зупинення виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме робіт із збереження та переробки зерна на виробничому об'єкті позивача.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, порушень матеріального та процесуального права при вирішенні справи не допустив, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, тому постанова суду першої інстанції в порядку ст. 316 КАС України підлягає залишенню без змін, а апеляційна скарга - залишенню без задоволення.

Керуючись ст.ст. 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Степленд Україна залишити без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2017 року залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня проголошення.

Головуючий: А.В. Крусян

Суддя: Ю.М. Градовський

Суддя: В.Л. Романішин

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2018
Оприлюднено09.02.2018
Номер документу72088674
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1400/17

Ухвала від 14.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 07.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 27.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 27.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Постанова від 05.10.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні