Рішення
від 08.02.2018 по справі 810/4287/17
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 лютого 2018 року №810/4287/17

Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Терлецької О.О., при секретарі судового засідання Мкртчян Н.Ц.,

за участю:

представника позивача - Грищенко С.М.,

представника відповідача - Федотова К.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство "Саланг-Агро" до Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство "Саланг-Агро" (далі - позивач, Товариство) з позовом до Головного управління ДФС у Київській області (далі - відповідач, ГУ ДФС у Київській області), в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 22.11.2017 про нарахування штрафних санкцій за порушення законодавства про регулювання обігу готівки в сумі 106 706,25 грн.

В обгрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що Товариством повністю дотримані норми Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні, затвердженого Постановою правління НБУ від 15.12.2004 №637 (далі - Положення №637) при оприбуткуванні грошових коштів в сумі 21341,25 грн. в касі підприємства та відповідно відсутні законні підстави для нарахування штрафних санкцій в сумі 106706,25 грн.

У зв'язку з зазначеним представник позивача вважає висновки фактичної перевірки хибними, такими, що були зроблені без детального дослідження обставин, а податкове повідомлення рішення таким, що підлягає скасуванню.

Заперечуючи проти позову, представник відповідача пояснив, що перевіркою встановлено факт несвоєчасного оприбуткування позивачем готівкових коштів в касовій книзі підприємства на підставі прибуткових касових ордерів на загальну суму 21 341, 25.

На підставі акта перевірки ГУ ДФС у Київській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.11.2017 №0042411406, згідно з яким застосовані до ТОВ сільськогосподарського підприємства Саланг Агро штрафні (фінансові) санкції у сумі 106 706,025 грн.

Представник відповідача вважає, що ГУ ДФС у Київській області прийняло податкове повідомлення-рішення від 22.11.2017 №0042411406, діючи в межах повноважень та з дотриманням вимог чинного законодавства, а тому - відсутні підстави для скасування зазначеного податкового повідомлення-рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

ГУ ДФС у Київській області 06.11.2017 проведена фактична перевірка каси підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство "Саланг-Агро", яке розташоване за адресою: вул. Б. Хмельницького, 33, с. Вінниці, Переяслав-Хмельницький район, Київська область.

В ході проведення перевірки встановлено факт несвоєчасного оприбуткування готівкових коштів в касовій книзі підприємства на підставі прибуткових касових ордерів на загальну суму 21 341 (двадцять одна тисяча триста сорок одна) грн. 25 коп.), а саме згідно наказу про надання відпустки ОСОБА_3 від 02.09.2016 №94-В, обліку робочого часу за вересень 2016 та роздрукованого листа по заробітній платі ОСОБА_3 в період з 07.09.2016 по 30.09.2016 перебувала у щорічній основній відпустці. Приступила до роботи з правом складання та підпису документів бухгалтер-касир ОСОБА_3 з 03.10.2016. Прибуткові касові ордери №07/09/1 та №29/09/1 на загальну суму 21 341, 25 грн. та касова книга підприємства за 07.09.2016 та 21.09.2016 складена та підписана бухгалтером-касиром ОСОБА_3 після виходу з відпустки, а саме 03.10.2016.

Результати фактичної перевірки Товариства з питань дотримання податкового законодавства при проведенні касових операцій за період з 01.01.2016 по 07.11.2017 інспекторами Головного управління ДФС у Київській області оформлені актом перевірки від 07.11.2017, у висновках якого зазначено про порушення п.2.6 Положення №637, в частині несвоєчасного оприбуткування готівкових коштів в касу підприємства в сумі 21341,25 грн.

Зазначені висновки акта перевірки стали підставою для прийняття ГУ ДФС у Київській області податкового повідомлення-рішення від 22.11.2017 №0042411406, згідно з яким застосовані до Товариства штрафні (фінансові) санкції у сумі 106 706,025 грн.

Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між учасниками справи, суд вважає за необхідне звернути увагу на наступні норми законодавства та обставини справи.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права та обов'язки платників податків та зборів, компетенція контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 року №2755-УІ (далі - Податковий кодекс України).

Відповідно до п. 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно п.75.1.3 статті 75 Податкового кодексу України Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Судом встановлено, що ГУ ДФС у Київській області проведено фактичну перевірку Товариства з питань дотримання податкового законодавства при проведенні касових операцій за період з 01.01.2016 по 07.11.2017, яка оформлена актом перевірки від 07.11.2017, у висновках якого зазначено про порушення п.2.6 Положення №637, в частині несвоєчасного оприбуткування готівкових коштів в касу підприємства в сумі 21341,25 грн.

Відповідно до п.1-2 ст. Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 06.07.1995 №265/95-ВР (далі - Закон №265/95-ВР) суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані:

1) проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

2) видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Пунктом 1.2 Положення №637 визначено, що оприбуткуванням готівки є проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, КОРО.

Підприємства (підприємці) здійснюють облік операцій з готівкою у відповідних книгах обліку (пункт 2.6 названого Положення).

Згідно з пунктом 7.15 Положення №637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно та в повній сумі оприбутковуватися. Порядок оприбуткування готівки в касах, у тому числі і під час розрахунків із застосуванням РРО (розрахункової книги (далі - РК)), визначено в пункті 2.6 цього Положення.

Відповідно до пункту 2.6 Положення №637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків реєстраторів розрахункових операцій (даних РК).

Судом встановлено, що функції бухгалтера-касира Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство "Саланг-Агро" у звітний період виконувала ОСОБА_3 на підставі наказу про прийняття на роботу № 13-к від 01.02.2010.

Згідно з посадовою інструкцією бухгалтера-касира Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство "Саланг-Агро" бухгалтер-касир здійснює відповідні операції по прийманню, обліку, видачі грошових коштів підприємства.

Для забезпечення господарської діяльності підприємства, з метою недопущення затримки по виплаті грошових коштів робітникам підприємства (відпускні кошти за вересень 2016 року), бухгалтер-касир Товариства ОСОБА_3 була відізвана з чергової відпустки з 07.09.2016 по 09.09.2016 строком на 3 дні. Відповідна дія оформлена наказом позивача №95 від 07.09.2016.

Згідно грошового чеку № МА 5225053 від 07.09.2016 ОСОБА_3 отримала 07.09.2016 в установі банку грошові кошти в сумі 13200,00 грн. з призначенням - виплата відпускних за вересень 2016 року. Отримання грошових коштів відбувалося особисто з пред'явленям паспорту громадянина України СК № 239781.

Чек № МА 5225053 від 07.09.2017 перевірено співробітником банку, особу, що отримує грошові кошти, встановлено контролером банку , грошові кошти виплачено касиром банку.

Після отримання грошових коштів в установі банку бухгалтер-касир Товариства ОСОБА_3 в цей же день, 07.09.2016, оприбуткувала в касу позивача отримані в банку грошові кошти в сумі 13200,00 грн. (касовий ордер № 07/09/1).

В цей же день ,07.09.2016, здійснила виплати грошових коштів - відпускних 5 (п'яти) працівникам Товариства, що оформлено видатковими касовими ордерами та засвідчено підписами одержувачів. Вищенаведені обставини підтверджуються наказами, касовими документами позивача з підписами отримувачів та пояснювальною запискою бухгалтера-касира ОСОБА_3 Данні документи були надані перевіряючим під час перевірки.

Суд вважає, що висновок відповідача, щодо неоприбуткування вищенаведеної суми 13200,00 грн. 07.09.2016 в касі Товариства та здійснення, на думку інспекторів ДФС, видаткових касових операцій позивача не 07.09.2016, а 03.10.2016, не відповідає дійсності та спростовується доказами, які містятьсь в матеріалах справи та були надані під час перевірки.

Крім того, для забезпечення господарської діяльності підприємства, з метою недопущення затримки по виплаті грошових коштів робітникам підприємства, бухгалтер-касир позивача ОСОБА_3 була відізвана з чергової відпустки з 20.09.2016 по 22.09.2016 строком на 3 дні. Відповідна дія оформлена наказом Товариства № 96/1 від 19.09.2016.

21.09.2016 бухгалтером-касиром Товариства ОСОБА_3 були оприбутковані в касу підприємства грошові кошти в сумі 8141,25 грн. (касовий ордер № 21/09/1), крім цього в цей же день ,21.09.2016, бухгалтер-касир здійснила виплати коштів на господарські потреби 5 (п'яти) працівникам Товариства, що оформлено видатковими касовими ордерами та засвідчено підписами одержувачів. Вищенаведені обставини підтверджуються наказами, касовими документами позивача з підписами отримувачів, пояснювальною запискою бухгалтера-касира ОСОБА_3 та показами в судовому засіданні.

Свідок, ОСОБА_4, в судовому засіданні підтвердила, що 21.09.2016, як працівник Товариства, отримувала кошти від ОСОБА_3 в сумі 1326 грн. за що розписувалась у відповідному журналі.

Свідок, ОСОБА_5, пояснив, що 21.09.2016, перебуваючи на посаді водія Товариства, здійснював перевезення ОСОБА_3 до банку для отримання коштів та до місцезнаходження офісу позивача.

Представник відповідача в судовому засіданні не спростував зазначені обставини належними та допустимими доказами.

Суд вважає, що висновок відповідача, щодо неоприбуткування вищенаведеної суми 8141,25 грн. 21.09.2016р. в касі Товариств та здійснення, на думку інспекторів ДФС, видаткових касових операцій позивача не 21.09.2016, а 03.10.2016 не відповідає дійсності та спростовується доказами, які містятьсь в матеріалах справи та були надані під час перевірки.

Пунктом 85.2 ст.85 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Згідно з ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд зауважує, що згідно з актом перевірки позивач надав всі належно оформлені відповідно до чинного законодавства документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Представник відповідача не довів в суді, що позивач не надав до перевірки запитувані документи.

На підставі вказаних вище правових норм суд вважає, що Товариством повністю дотримані норми Положення № 637 при оприбуткуванні грошових коштів в сумі 21341,25 грн. в касі підприємства, тому податкове повідомлення-рішення від 22.11.2017 про нарахування штрафних санкцій за порушення законодавства про регулювання обігу готівки в сумі 106 706,25 грн. необхідно скасувати.

Відповідно до ч. 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, суд вважає за необхідне стягнути на користь Товариства сплачений ним судовий збір в розмірі 1600,61 грн. за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДФС у Київській області.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Київській області від 22.11.2017 №0042411406 про нарахування штрафних санкцій за порушення законодавства про регулювання обігу готівки в сумі 106 706,25 грн.

3. Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю сільськогосподарське підприємство "Саланг-Агро" (код ЄДРПОУ 30164128) сплачений ним судовий збір в розмірі 1600 (одна тисяча шістсот) грн. 61 коп. за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Головного управління ДФС у Київській області.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Терлецька О.О.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 12 лютого 2018 р.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72273818
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —810/4287/17

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 11.09.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 08.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 21.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Ухвала від 21.03.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні