Рішення
від 13.02.2018 по справі 816/2481/17
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/2481/17

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Алєксєєвої Н.Ю.,

за участю:

секретаря судового засідання - Лайко О.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області до Дочірнього підприємства "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради про зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

29 грудня 2017 року позивач ОСОБА_3 управління Держпродспоживслужби в Полтавській області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Дочірнього підприємства "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради про:

- зобов'язання усунути порушення вимог ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010, а саме: провести розрахунки економічно обгрунтованих витрат на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення;

- зобов'язання повернути споживачам суму необгрунтованої виручки, одержаної внаслідок застосування з 01.05.2017 економічно необгрунтованих тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилався на те, що за результатами позапланової перевірки ДП «Комунтех» встановлено, що тарифи на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послугу з вивезення рідких побутових відходів для населення та інших споживачів розраховано з порушенням механізму формування відповідних тарифів, передбаченого Порядком формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010. Зазначав, що на підставі частин 7, 8 статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , пункту 7 частини 1 статті 18 Закону України «Про ціни і ціноутворення» , пп. 3 п. 10 Положення про ОСОБА_3 управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, відповідачем видано припис від 24 травня 2017 року №2. Однак, до цього часу відповідач не виконав припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 24.05.2017 №2.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 03.01.2018 відкрито провадження у справі № 816/2481/17 та постановлено розглядати справу за правилами спрощеного провадження з викликом учасників справи.

07 лютого 2018 року відповідач подав відзив на адміністративний позов, в якому просив відмовити в його задоволенні, посилаючись на те, що контролюючий орган вимагає від підприємства провести розрахунки економічно обґрунтованих витрат на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послуг з вивезення рідких нечистот, але не зазначає станом на яку саме дату потрібно проводити такі розрахунки. Пояснював, що вирішення даного питання безпосередньо впливає на розмір витрат по наданню житлово-комунальних послуг та які вихідні дані (вартісні показники) потрібно брати до уваги підчас розрахунку витрат, а тому звернувся до позивача для роз'яснення та до цього часу відповіді не отримав. Крім того, вказував, що рішення селищної ради про встановлення тарифів на вивіз сміття є чинним, не скасоване, у комунального підприємства відсутні правові підстави його не виконувати та повертати споживачам кошти за спожиті послуги.

13 лютого 2018 року позивач надав до суду відповідь на відзив на адміністративний позов, в якому вказав про безпідставність твердження відповідача щодо неможливості проведення розрахунку економічно обґрунтованих витрат на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послуг з вивезення рідких нечистот. Відповідач визначений виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких нечистот, а тому має знати як здійснювати відповідні розрахунки. Зазначав, що тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів та послуг з вивезення рідких нечистот, що діяли до 30.04.2017 є економічно обґрунтованими, проте відповідач застосував економічно небгрунтовані вищі тарифи. Тому різниця між необґрунтованими тарифами і тарифами, що діяли до 30.04.2017 має бути повернута відповідачем споживачам, від яких він отримав таку необґрунтовану виручку з 01.05.2017 по теперішній час.

Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав, просив суд задовольнити його в повному обсязі.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував, просив суд відмовити у його задоволенні.

Заслухавши пояснення представників учасників справи, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступні обставини та відповідні правовідносини.

Дочірнє підприємство "Комунтех" Комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради (ідентифікаційний код 40917503) зареєстроване як юридична особа 26 жовтня 2016 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 1 574 102 0000 00083.

У період з 17 по 18 травня 2017 року головним спеціалістом сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області ОСОБА_4 проведено позапланову перевірку дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін ДП "Комунтех". Перевірку проведено на підставі наказу ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області від 15.05.2017 № 155, погодження Державної регуляторної служби України від 12.05.2017 № 3141, направлення № 6 від 15.05. 2017.

За результатами перевірки складено акт перевірки №3 дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін ДП "Комунтех" (надалі - акт перевірки).

Примірник акту отримано директором ДП «Комунтех» ОСОБА_5 18 травня 2017 року, при цьому від підписання акта перевірки посадова особа ДП «Комунтех» відмовилася, про що свідчать відповідні відмітки на примірнику акту перевірки.

На підставі вказаного акту відповідачем винесено припис від 24 травня 2017 року №2 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, в якому викладені вимоги :

1. Тариф на послугу з вивезення твердих побутових відходів для населення та інших споживачів в розмірі 97,72 грн за lм 3 , 12 грн з одного чоловіка на місяць - для населення, 91,40 грн за 1м 3 - для інших споживачів. затверджений рішенням дев'ятнадцятої сесії сьомого скликання Новосанжарської селищної ради від 23 березня 2017 року № 2, є економічно необґрунтованим та сформованим з порушенням до запровадженого способу регулювання і не може бути застосований при розрахунках зі споживачами з 1 травня 2017 року.

2. Тариф на послугу з вивезення рідких нечистот для населення та інших споживачів в

розмірі 62 грн за l м 3 - для населення, 70,70 грн за l м 3 - для інших споживачів, затверджений рішенням дев'ятнадцятої сесії сьомого скликання Новосанжарської селищної ради від 23 березня 2017 року № 2, є економічно необґрунтованим та сформованим з порушенням до запровадженого способу регулювання і не може бути застосований при розрахунках зі споживачами з 1 травня 2017 року.

3. В місячний термін усунути порушення вимог Порядку формування тарифів на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послугу з вивезення рідких нечистот, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 року № 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів» із змінами та доповненнями, ст.31 Закон України "Про житлово-комунальні послуги", а саме провести розрахунки економічно обґрунтованих витрат на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послугу з вивезення рідких нечистот.

Вказаний припис отримано ДП «Комунтех» 26 травня 2017 року, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідач, не погодившись із вищевказаним приписом, оскаржив його в судовому порядку.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 18.09.2017 у справі № 816/939/17, залишеної без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 05.12.2017, в задоволенні адміністративного позову Дочірнього підприємства "Комунтех" Комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання протиправним та скасування припису відмовлено.

Оскільки у встановлений строк відповідачем припис не виконано, ОСОБА_3 управління Держпродспоживслужби в Полтавській області звернулось до суду з позовом про зобов'язання усунути порушення вимог ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010, а саме: провести розрахунки економічно обґрунтованих витрат на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення; зобов'язання повернути споживачам суму необґрунтованої виручки, одержаної внаслідок застосування з 01.05.2017 економічно необґрунтованих тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення.

Надаючи правову оцінку обґрунтованості позовних вимог Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 3 припису Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 24.05.2017 №2 відповідача зобов'язано в місячний термін усунути порушення вимог Порядку формування тарифів на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послугу з вивезення рідких нечистот, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 року № 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів» із змінами та доповненнями, ст.31 Закон України "Про житлово-комунальні послуги", а саме провести розрахунки економічно обґрунтованих витрат на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послугу з вивезення рідких нечистот.

Відповідно до положень частин 2, 3 статті 12 Закону України «Про ціни і ціноутворення» державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими (забезпечувати відповідність ціни на товар витратам на його виробництво, продаж (реалізацію) та прибуток від його продажу (реалізації).

Зміна рівня державних регульованих цін здійснюється в порядку і строки, що визначаються органами, які відповідно до цього Закону здійснюють державне регулювання цін.

У відповідності до пункту 4 частини 1 статті 2 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 № 1875-IV державна політика у сфері житлово-комунальних послуг базується на таких принципах, зокрема: регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, перелік яких визначено цим Законом, з урахуванням досягнутого рівня соціально-економічного розвитку, природних особливостей відповідного регіону та технічних можливостей.

Згідно із пунктом 1 частини 1 статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо) є одним із видів житлово-комунальних послуг за функціональним призначенням.

Відповідно до положень статті 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» залежно від порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вони поділяються на три групи:

1) перша група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують уповноважені центральні органи виконавчої влади, а у випадках, передбачених законом, - національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;

2) друга група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують органи місцевого самоврядування для надання на відповідній території;

3) третя група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін).

Ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.

За приписами пункту 3 частини 1 статті 30 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» державне регулювання цін/тарифів базується на такому основному принципі, як відповідність рівня цін/тарифів розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Згідно із частиною 1 статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» порядок формування тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг другої групи (пункт 2 частини першої статті 14 цього Закону) визначає Кабінет Міністрів України.

Порядок формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги визначений статтею 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" згідно з частиною 2 якої, виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.

За приписами частини 3 статті 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Згідно з ч. 7 статті 31 Закону, центральні органи виконавчої влади несуть відповідальність за наслідки встановлення або регулювання цін/тарифів, що змінюються ними відповідно до їхніх повноважень.

Спори щодо формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, а також відшкодування втрат підприємств, що пов'язані із затвердженням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, вирішуються в судовому порядку (частина 9 статті 31 Закону України "Про житлово -комунальні послуги").

У разі зміни протягом строку дії цін/тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, які не залежать від виконавця/виробника, зокрема, збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, виконавці/виробники проводять коригування встановлених цін/тарифів на житлово-комунальні послуги і подають на затвердження до органу, уповноваженого здійснювати встановлення таких цін/тарифів. При цьому перерахунок цін/тарифів може проводитися шляхом коригування лише тих складових структури цін/тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення. При коригуванні додатково враховується компенсація втрат (або вилучення необґрунтовано отриманих прибутків) від застосування не скоригованої на зміну вартості окремих витрат ціни/тарифу в період до встановлення скоригованих цін/тарифів ( частина 10 статті 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги").

Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг визначені статтею 7 Закону України "Про житлово -комунальні послуги".

Відповідно до пунктів 1-3 частини першої статті 7 Закону України "Про житлово -комунальні послуги", до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить:

1) затвердження та реалізація місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і регіональних програм;

2) встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону;

3) затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням.

Отже, із змісту наведених норм вбачається, що питання щодо формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, в тому числі на послуги із вивезення твердих і рідких побутових відходів, вирішуються уповноваженими на те органами, зокрема органами місцевого самоврядування, і у разі виникнення спору щодо правильності їх розміру такі спори вирішуються в судовому порядку.

Постановою Кабінету Міністрів України №1010 від 26 липня 2006 року відповідно до статті 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" затверджено Порядок формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів (надалі - Порядок №1010).

За змістом пункту 1 Порядку № 1010 цей Порядок визначає механізм формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів (далі - послуги). До послуг належать операції поводження з побутовими відходами (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення), що здійснюються у населеному пункті згідно з правилами благоустрою, затвердженими органом місцевого самоврядування.

Пунктом 2 Порядку № 1010 визначено, що економічно обґрунтовані плановані витрати - витрати, планування яких здійснюється з дотриманням вимог стандартів, нормативів, норм технологічних регламентів, а також вимог щодо надання послуг визначеної кількості та якості з урахуванням економічних і природно-кліматичних особливостей регіону.

Згідно із пунктом 3 Порядку № 1010 формування тарифів на послуги підприємством здійснюється відповідно до річних планів надання послуг і економічно обґрунтованих планованих витрат, визначених на підставі державних і галузевих нормативів (норм) витрат ресурсів, техніко-економічних розрахунків та кошторисів, ставок податків і зборів (обов'язкових платежів) та цін у планованому періоді, встановлених на підставі прогнозних індексів цін підприємства.

В силу приписів пункту 4 Порядку № 1010 річний план надання послуг розробляється окремо за кожною операцією поводження з побутовими відходами на підставі фактичного та прогнозованого обсягів надання послуг з урахуванням техніко економічних факторів, зокрема таких, як: зміна обсягів надання послуг в результаті економічного розвитку населеного пункту, підвищення вимог щодо якості послуг; підвищення рівня технологічного процесу поводження з побутовими відходами, заміна амортизованого обладнання, здійснення заходів щодо автоматизації та механізації виробництва, застосування прогресивних енергозберігаючих технологій; підвищення рівня організації виробництва та умов організації праці шляхом удосконалення операційно-виробничого планування, систем управління, матеріально-технічного забезпечення господарської діяльності.

Судом встановлено, що рішенням виконавчого комітету Новосанжарської селищної ради від 08 листопада 2016 року № 147 "Про визначення виконавців житлово-комунальних послуг із централізованого водопостачання та вивезення твердих і рідких побутових відходів" Дочірнє підприємство "Комунтех" Комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради визначено виконавцем житлово-комунальних послуг із вивезення твердих і рідких побутових відходів терміном на 1 рік із 01.01.2017.

Згідно із рішенням шістнадцятої сесії сьомого скликання Новосанжарської селищної ради від 23 грудня 2016 року № 2 "Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих і рідких побутових відходів для населення, бюджетних установ та інших споживачів по Дочірньому підприємству "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради" встановлено зазначеному підприємству тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та інших споживачів у розмірі для населення - 65,15 грн за 1 м 3 , 8,00 грн з одного чоловіка на місяць та для інших споживачів - 72,64 грн за м 3 , а також тарифи на послуги з вивезення рідких побутових відходів для населення та інших споживачів у розмірі для населення - 52,79 грн за м 3 , для бюджетних установ - 54,20 грн за м 3 та для інших споживачів - 70,70 грн за м 3 .

Рішенням дев'ятнадцятої сесії сьомого скликання Новосанжарської селищної ради від 23 березня 2017 року № 2 "Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих і рідких побутових відходів для населення, бюджетних установ та інших споживачів по Дочірньому підприємству "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради" встановлено останньому тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та інших споживачів у розмірі для населення - 97,72 грн за 1 м 3 , 12,00 грн з одного чоловіка на місяць та для інших споживачів - 91,40 грн за м 3 , а також тарифи на послуги з вивезення рідких побутових відходів для населення та інших споживачів у розмірі для населення - 62,00 грн за м 3 , для бюджетних установ - 70,70 грн за м 3 та для інших споживачів - 70,70 грн за м 3 . У пункті 4 рішення зазначено, що тарифи вводяться в дію з 01 травня 2017 року.

Відповідно до ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Матеріалами справи підтверджено, що відповідач звернувся до Новосанжарської селищної ради з листом від 07.06.2017 №8 про зупинення рішення Новосанжарської селищної ради від 23 березня 2017 року № 2.

Рішенням Новосанжарської селищної ради від 07.06.2017 №6 залишено рішення селищної ради №2 від 23.03.2017 "Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих і рідких побутових відходів для населення, бюджетних установ та інших споживачів по Дочірньому підприємству "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради" в силі до введення в дію нових тарифів на послуги з вивезення твердих та рідких побутових відходів.

Пунктом 2 вказаного рішення Дочірньому підприємству "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради" встановлено розробити економічно обґрунтовані тарифи на послугу з вивезення твердих та рідких побутових відходів для населення, бюджетних установ та інших споживачів та подати на розгляд виконавчого комітету та сесії Новосанжарської селищної ради в установленому законом порядку.

Таким чином, відповідачем вживаються заходи з метою виконання припису Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 24 травня 2017 року №2.

Одночасно, рішення Новосанжарської селищної ради від 23 березня 2017 року № 2, яким встановлено тарифи на послуги з вивезення твердих і рідких побутових відходів для населення, бюджетних установ та інших споживачів по Дочірньому підприємству "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради є чинним, не скасоване, а отже підлягає виконанню.

Відповідач не є суб'єктом, що вирішує питання щодо формування та встановлення цін/тарифів на послуги з вивезення твердих і рідких побутових відходів для населення, бюджетних установ та інших споживачів, а невідповідність рішення суб'єкта владних повноважень вимогам закону є підставою для вчинення дій щодо його скасування або оскарження в судовому порядку.

Як зазначено вище, частиною 9 статті 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги") передбачено, що спори щодо формування та встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вирішуються в судовому порядку.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку про безпідставність вимог про зобов'язання проведення розрахунків економічно обґрунтованих витрат на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення, оскільки на підставі раніше наданих відповідачем таких розрахунків рішенням Новосанжарської селищної ради від 23.03.2017 року встановлено тарифи і вказане рішення є чинним та таким, що підлягає виконанню.

Щодо позовних вимог Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області в частині зобов'язання повернути споживачам суму необґрунтованої виручки, одержаної внаслідок застосування з 01.05.2017 економічно необґрунтованих тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення, суд дійшов висновку, що вони не підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Як зазначалося судом вище, відповідно до частини 2 статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.

За приписами частини 3 статті 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

В матеріалах справи відсутні будь-які інші розрахунки економічно обґрунтованих витрат на послугу з вивезення твердих побутових відходів для населення та послугу з вивезення рідких побутових відходів для населення з 01.05.2017, на підставі яких селищною радою було б встановлено тарифи на житлово-комунальні послуги, а тому повернення споживачам сум необґрунтованої виручки, одержаної внаслідок застосування з 01.05.2017 економічно необґрунтованих тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення у даному випадку є передчасним.

Посилання позивача на економічну обґрунтованість тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуги з вивезення рідких побутових відходів для населення, що діяли до 30.04.2017 та необхідність повернення різниці між необґрунтованими тарифами застосованими з 01.05.2017 і тарифами, що діяли до 30.04.2017, суд вважає необґрунтованими, оскільки з 01.05.2017 діють тарифи встановлені рішенням Новосанжарської селищної ради від 23 березня 2017 року № 2, яке є чинним, а тому застосування тарифів, що діяли до 30.04.2017, є неможливим.

Окрім того, слід зазначити, що підставою для звернення з даним позовом стало невиконання відповідачем припису від 24.05.2017 №2, тоді як під час перевірки не перевірялися підстави для повернення різниці між необгрунтованими тарифами застосованими з 01.05.2017 і тарифами, що діяли до 30.04.2017, та вказаний припис не містить такої вимоги до відповідача.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників учасників справи стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

У Х В А Л И В:

В задоволенні адміністративного позову Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області (вул. Воскресенський узвіз, 7, м. Полтава, Полтавська область, 36020, код ЄДРПОУ 40358617) до Дочірнього підприємства "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради (пров. Пролетарський, б.1/2, ОСОБА_6, Новосанжарський район, Полтавська область, 39300, код ЄДРПОУ 40917503) про зобов"язання вчинити певні дії відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Харківського апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 19 лютого 2018 року.

Суддя ОСОБА_7

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72276463
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2481/17

Постанова від 19.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 15.05.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 15.05.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 04.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 04.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 04.04.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Рішення від 13.02.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Алєксєєва

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні