ПОСТАНОВА
Іменем України
19 грудня 2018 року
м. Київ
справа №816/2481/17
адміністративне провадження №К/9901/53569/18
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Кравчука В.М., суддів: Коваленко Н.В., Стародуба О.П.,
розглянув в порядку письмового провадження справу №816/2481/17
за касаційною скаргою Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області
на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.02.2018 (суддя Алєксєєва Н.Ю.) та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2018 (колегія у складі суддів: Рєзнікової С.С.Бегунца А.О.,Старостіна В.В.) у справі №816/2481/17
за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області
до Дочірнього підприємства "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради
про зобов'язання вчинити певні дії
І.РУХ СПРАВИ
1. 29 грудня 2017 року позивач Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Дочірнього підприємства "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради про:
- зобов'язання усунути порушення вимог ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010, а саме: провести розрахунки економічно обґрунтованих витрат на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення;
- зобов'язання повернути споживачам суму необґрунтованої виручки, одержаної внаслідок застосування з 01.05.2017 економічно необґрунтованих тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення.
2. Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 13.02.2018, залишеним без змін постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2018, в задоволенні адміністративного позову відмовлено.
3. 18.06.2018 до Верховного Суду надійшла касаційна скарга Позивача на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.02.2018 та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2018.
4. У касаційній скарзі скаржник із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права просив скасувати рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.02.2018 та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2018 та ухвалити нове рішення про задоволення позову.
5. Ухвалою Верховного Суду від 27.06.2018 було відкрито провадження у справі. Станом на 19.12.2018 відзив від Відповідача не надходив.
6. Позивачем було заявлено клопотання про розгляд справи за його участі в режимі відеоконференції, однак ухвалою Суду від 18.12.2018 в його задоволенні було відмовлено.
II. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
7. Судами попередніх інстанцій встановлено, що Дочірнє підприємство "Комунтех" Комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради (ідентифікаційний код 40917503) зареєстроване як юридична особа 26 жовтня 2016 року, номер запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 1 574 102 0000 00083.
8. У період з 17 по 18 травня 2017 року головним спеціалістом сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області Тегзою О.В. проведено позапланову перевірку дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін ДП "Комунтех". Перевірку проведено на підставі наказу ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області від 15.05.2017 № 155, погодження Державної регуляторної служби України від 12.05.2017 № 3141, направлення № 6 від 15.05. 2017. За результатами перевірки складено акт перевірки №3 дотримання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін ДП "Комунтех" (надалі - акт перевірки). Примірник акту отримано директором ДП "Комунтех" Давиденко Н.В. 18 травня 2017 року, при цьому від підписання акта перевірки посадова особа ДП "Комунтех" відмовилася, про що свідчать відповідні відмітки на примірнику акту перевірки.
9. На підставі вказаного акту відповідачем винесено припис від 24 травня 2017 року №2 про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін, в якому викладені вимоги:
1. Тариф на послугу з вивезення твердих побутових відходів для населення та інших споживачів в розмірі 97,72 грн за 1м 3 , 12 грн з одного чоловіка на місяць - для населення, 91,40 грн за 1м 3 - для інших споживачів. затверджений рішенням дев'ятнадцятої сесії сьомого скликання Новосанжарської селищної ради від 23 березня 2017 року № 2, є економічно необґрунтованим та сформованим з порушенням до запровадженого способу регулювання і не може бути застосований при розрахунках зі споживачами з 1 травня 2017 року.
2. Тариф на послугу з вивезення рідких нечистот для населення та інших споживачів в розмірі 62 грн за l м 3 - для населення, 70,70 грн за l м 3 - для інших споживачів, затверджений рішенням дев'ятнадцятої сесії сьомого скликання Новосанжарської селищної ради від 23 березня 2017 року № 2, є економічно необґрунтованим та сформованим з порушенням до запровадженого способу регулювання і не може бути застосований при розрахунках зі споживачами з 1 травня 2017 року.
3. В місячний термін усунути порушення вимог Порядку формування тарифів на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послугу з вивезення рідких нечистот, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 липня 2006 року № 1010 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів" із змінами та доповненнями, ст.31 Закон України "Про житлово-комунальні послуги", а саме провести розрахунки економічно обґрунтованих витрат на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послугу з вивезення рідких нечистот.
10. Вказаний припис отримано ДП "Комунтех" 26 травня 2017 року, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення. Відповідач, не погодившись із вищевказаним приписом, оскаржив його в судовому порядку. Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 18.09.2017 у справі № 816/939/17, залишеної без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 05.12.2017, в задоволенні адміністративного позову Дочірнього підприємства "Комунтех" Комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області про визнання протиправним та скасування припису відмовлено.
11. Оскільки у встановлений строк відповідачем припис не виконано, Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області звернулось до суду з позовом про зобов'язання усунути порушення вимог ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010, а саме: провести розрахунки економічно обґрунтованих витрат на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення; зобов'язання повернути споживачам суму необґрунтованої виручки, одержаної внаслідок застосування з 01.05.2017 економічно необґрунтованих тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення.
ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН
12. В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначив, що відповідач не виконав припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 24.05.2017 №2.
13. Відповідач просив відмовити в задоволенні позову, посилаючись на те, що контролюючий орган вимагає від підприємства провести розрахунки економічно обґрунтованих витрат на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послуг з вивезення рідких нечистот, але не зазначає станом на яку саме дату потрібно проводити такі розрахунки.
Пояснював, що вирішення даного питання безпосередньо впливає на розмір витрат по наданню житлово-комунальних послуг та які вихідні дані (вартісні показники) потрібно брати до уваги підчас розрахунку витрат, а тому звернувся до позивача для роз'яснення та до цього часу відповіді не отримав.
Крім того, зазначав, що рішення селищної ради про встановлення тарифів на вивіз сміття є чинним, не скасоване, у комунального підприємства відсутні правові підстави його не виконувати та повертати споживачам кошти за спожиті послуги.
ІV. ОЦІНКА СУДІВ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
14. Відмовляючи в задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що позовні вимоги про зобов'язання проведення розрахунків економічно обґрунтованих витрат на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення є безпідставними, оскільки на підставі раніше наданих відповідачем таких розрахунків рішенням Новосанжарської селищної ради від 23.03.2017 встановлено тарифи і вказане рішення є чинним та таким, що підлягає виконанню.
V. ДОВОДИ КАСАЦІЙНОЇ СКАРГИ
15. У касаційній скарзі Позивач не погоджується з висновками судів попередніх інстанцій з таких підстав:
А) до цього часу відповідач не виконав припис про виконання законних вимог щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування державних регульованих цін від 24.05.2017 №2;
Б) суди попередніх інстанцій дійшли неправильного та нічим непідтвердженого висновку про те, що Відповідач вчиняє певні дії для виконання припису;
В) тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів та послуг з вивезення рідких нечистот, що діяли до 30.04.2017 є економічно обґрунтованими, проте відповідач застосував економічно необґрунтовані вищі тарифи. Тому різниця між необґрунтованими тарифами і тарифами, що діяли до 30.04.2017, має бути повернута відповідачем споживачам, від яких він отримав таку необґрунтовану виручку з 01.05.2017 по теперішній час.
VI. ВИСНОВКИ ВЕРХОВНОГО СУДУ
16. Перевіривши вмотивованість та обґрунтованість оскаржуваних судових рішень Суд зазначає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з таких підстав.
17. Згідно з чч. 2, 3 ст. 12 Закону України "Про ціни і ціноутворення" державні регульовані ціни повинні бути економічно обґрунтованими (забезпечувати відповідність ціни на товар витратам на його виробництво, продаж (реалізацію) та прибуток від його продажу (реалізації). Зміна рівня державних регульованих цін здійснюється в порядку і строки, що визначаються органами, які відповідно до цього Закону здійснюють державне регулювання цін.
18. Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 2 Закону України від 24.06.2004 № 1875-IV "Про житлово-комунальні послуги" державна політика у сфері житлово-комунальних послуг базується на таких принципах, зокрема: регулювання цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, перелік яких визначено цим Законом, з урахуванням досягнутого рівня соціально-економічного розвитку, природних особливостей відповідного регіону та технічних можливостей.
19. Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо) є одним із видів житлово-комунальних послуг за функціональним призначенням.
20. Відповідно до ст. 14 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" залежно від порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вони поділяються на три групи: 1) перша група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують уповноважені центральні органи виконавчої влади, а у випадках, передбачених законом, - національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг; 2) друга група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують органи місцевого самоврядування для надання на відповідній території; 3) третя група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін). Ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.
21. Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 30 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" державне регулювання цін/тарифів базується на такому основному принципі, як відповідність рівня цін/тарифів розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
22. Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", порядок формування тарифів на кожний вид житлово-комунальних послуг другої групи (пункт 2 частини першої статті 14 цього Закону) визначає Кабінет Міністрів України.
23. Порядок формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги визначений ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", згідно з частиною 2 якої, виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
24. Згідно з ч. 3 ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
25. Відповідно до ч. 7 статті 31 Закону, центральні органи виконавчої влади несуть відповідальність за наслідки встановлення або регулювання цін/тарифів, що змінюються ними відповідно до їхніх повноважень.
26. Відповідно до ч. 10 ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", у разі зміни протягом строку дії цін/тарифів обсягу окремих складових економічно обґрунтованих витрат з причин, які не залежать від виконавця/виробника, зокрема, збільшення або зменшення податків і зборів, мінімальної заробітної плати, орендної плати та амортизаційних відрахувань, підвищення або зниження цін на паливно-енергетичні та інші матеріальні ресурси, виконавці/виробники проводять коригування встановлених цін/тарифів на житлово-комунальні послуги і подають на затвердження до органу, уповноваженого здійснювати встановлення таких цін/тарифів. При цьому перерахунок цін/тарифів може проводитися шляхом коригування лише тих складових структури цін/тарифів, за якими відбулися цінові зміни в бік збільшення або зменшення. При коригуванні додатково враховується компенсація втрат (або вилучення необґрунтовано отриманих прибутків) від застосування не скоригованої на зміну вартості окремих витрат ціни/тарифу в період до встановлення скоригованих цін/тарифів.
27. Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг визначені статтею 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".
28. Відповідно до п. 1-3 ч. 1 ст. 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить: 1) затвердження та реалізація місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, участь у розробленні та реалізації відповідних державних і регіональних програм; 2) встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону; 3) затвердження норм споживання та якості житлово-комунальних послуг, контроль за їх дотриманням.
29. Враховуючи зазначене, Суд не погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про те, що із змісту вищенаведених норм вбачається, що питання щодо формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, в тому числі на послуги із вивезення твердих і рідких побутових відходів, вирішуються уповноваженими на те органами, зокрема органами місцевого самоврядування, і у разі виникнення спору щодо правильності їх розміру такі спори вирішуються в судовому порядку.
30. Суд вважає, що судами неправильно було застосовано норми матеріального права до даних правовідносин. Відповідно до вищезазначених норм законодавства процес встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги можна умовно розподілити на такі етапи:
1) Здійснення уповноваженими виконавцями розрахунків економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг;
2) Подання уповноваженими виконавцями відповідних розроблених розрахунків економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг;
3) Доведення до споживачів інформації;
4) Встановлення органами місцевого самоврядування тарифів на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання).
31. Отже, уповноважені органи (органи місцевого самоврядування) тільки встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі, не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, поданих їм виконавцями.
32. Відповідно до п. 3 припису Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 24.05.2017 №2 відповідача зобов'язано в місячний термін усунути порушення вимог Порядку формування тарифів на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послугу з вивезення рідких нечистот, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010 "Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів" із змінами та доповненнями, ст.31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", а саме провести розрахунки економічно обґрунтованих витрат на послугу з вивезення твердих побутових відходів та послугу з вивезення рідких нечистот.
33. Судами попередніх інстанцій було встановлено, що Рішенням дев'ятнадцятої сесії сьомого скликання Новосанжарської селищної ради від 23.03.2017 № 2 "Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих і рідких побутових відходів для населення, бюджетних установ та інших споживачів по Дочірньому підприємству "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради" встановлено останньому тарифи на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та інших споживачів у розмірі для населення - 97,72 грн за 1 м 3 , 12,00 грн. з одного чоловіка на місяць та для інших споживачів - 91,40 грн за м 3 , а також тарифи на послуги з вивезення рідких побутових відходів для населення та інших споживачів у розмірі для населення - 62,00 грн за м 3 , для бюджетних установ - 70,70 грн за м 3 та для інших споживачів - 70,70 грн. за м 3 . У пункті 4 рішення зазначено, що тарифи вводяться в дію з 01.05.2017.
34. Після винесення оскаржуваного припису Відповідач звернувся до Новосанжарської селищної ради з листом від 07.06.2017 №8 про зупинення рішення Новосанжарської селищної ради від 23.03.2017 № 2. Однак рішенням Новосанжарської селищної ради від 07.06.2017 №6 залишено рішення селищної ради №2 від 23.03.2017 "Про встановлення тарифів на послуги з вивезення твердих і рідких побутових відходів для населення, бюджетних установ та інших споживачів по Дочірньому підприємству "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради" в силі до введення в дію нових тарифів на послуги з вивезення твердих та рідких побутових відходів.
35. Крім того, п. 2 вказаного рішення Дочірньому підприємству "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради" встановлено розробити економічно обґрунтовані тарифи на послугу з вивезення твердих та рідких побутових відходів для населення, бюджетних установ та інших споживачів та подати на розгляд виконавчого комітету та сесії Новосанжарської селищної ради в установленому законом порядку. Рішення Новосанжарської селищної ради від 23.03.2017 № 2, яким встановлено тарифи на послуги з вивезення твердих і рідких побутових відходів для населення, бюджетних установ та інших споживачів по Дочірньому підприємству "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради є чинним, не скасоване, а отже підлягає виконанню.
36. Однак Суд зауважує, що вищезазначене рішення Новосанжарської селищної ради жодним чином не перешкоджає виконанню припису Відповідачем, оскільки розроблення тарифів є першопочатковим етапом процедури встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги та не залежить від діючого рішення ради.
37. Суд вважає помилковим та не доведеним твердження судів попередніх інстанцій про те, що Відповідачем вчинялись заходи з метою виконання припису Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 24.05.2017 №2. Матеріалами справи жодним чином не підтверджено даний висновок, оскільки лист Відповідача від 07.06.2017№8 про зупинення рішення Новосанжарської селищної ради від 23.03.2017 № 2 не є належним способом виконання припису в частині проведення розрахунків економічно обґрунтованих витрат на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення.
38. Відповідно до ч. 8 ст. з Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.
39. Частиною 11 цієї ж статті передбачено, що уразі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису, розпорядження, рішення, іншого розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю), фінансові та адміністративні санкції, заходи реагування до суб'єкта господарювання, його посадових осіб не застосовуються.
40. Суд зазначає, що припис Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області від 24.05.2017 №2 не виконано.
41. Згідно з ч. 9 ст. 31 Закону України "Про житлово -комунальні послуги", спори щодо формування та затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, а також відшкодування втрат підприємств, що пов'язані із затвердженням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, вирішуються в судовому порядку.
42. Враховуючи зазначене, Суд вважає помилковим покликання Відповідача та висновки судів попередніх інстанцій про безпідставність позовних вимог в частині зобов'язання проведення розрахунків економічно обґрунтованих витрат на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення.
43. Щодо позовних вимог Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області в частині зобов'язання повернути споживачам суму необґрунтованої виручки, одержаної внаслідок застосування з 01.05.2017 економічно необґрунтованих тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення, Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про те, що вони не підлягають задоволенню.
44. За приписами ч. 3 статті 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", органи місцевого самоврядування встановлюють тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі не нижче економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.
45. Наразі, Рішення Новосанжарської селищної ради від 23.03.2017 № 2, яким встановлено тарифи на послуги з вивезення твердих і рідких побутових відходів для населення, бюджетних установ та інших споживачів по Дочірньому підприємству "Комунтех" комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради є чинним, а тому у відповідача відсутні правові підстави для повернення споживачам суми необґрунтованої виручки, у зв'язку неподанням Відповідачем обґрунтованих розрахунків та незатвердження їх Новосанжарською селищною радою
46. Крім того, підставою для звернення з даним позовом стало невиконання відповідачем припису від 24.05.2017 №2, тоді як під час перевірки не перевірялися підстави для повернення різниці між необґрунтованими тарифами застосованими з 01.05.2017 і тарифами, що діяли до 30.04.2017, та вказаний припис не містить такої вимоги до відповідача.
47. Відповідно до ст. 24 КАС України Верховний Суд переглядає судові рішення місцевих та апеляційних адміністративних судів у касаційному порядку як суд касаційної інстанції.
48. Згідно з ч. 4 ст. 328 КАС України, підставами касаційного оскарження є неправильне застосування судом норм матеріального чи порушення норм процесуального права.
49. Відповідно до ч. 1 ст. 36 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" Верховний Суд є найвищим судом у системі судоустрою України, який забезпечує сталість та єдність судової практики у порядку та спосіб, визначені процесуальним законом. До повноважень Верховного Суду не входить дослідження доказів, встановлення фактичних обставин справи або їх переоцінка, тобто об'єктом перегляду касаційним судом є виключно питання застосування права.
50. Враховуючи наведене, Суд встановив неправильне застосування норм матеріального права при ухваленні судових рішень і погоджується з висновками судів першої та апеляційної інстанції у справі.
51. Відповідно до ст. 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
52. Відповідно до ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
53. Враховуючи зазначене, Суд дійшов висновку про відсутність підстав для розподілу судових витрат.
Керуючись ст. 343, 349, 350, 355, 356 КАС України, Суд -
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області задовольнити частково.
Рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 13.02.2018 та постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 15.05.2018 у справі №816/2481/17 скасувати в частині.
Ухвалити нове рішення. Зобов'язати Дочірнє підприємство "Комунтех" Комунального підприємства "Джерело" Новосанжарської селищної ради усунути порушення вимог статті 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", Порядку формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 №1010, а саме: провести розрахунки економічно обґрунтованих витрат на послуги з вивезення твердих побутових відходів для населення та послуг з вивезення рідких побутових відходів для населення.
В задоволенні інших позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач В.М. Кравчук
Суддя Н.В. Коваленко
Суддя О.П. Стародуб
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2018 |
Оприлюднено | 21.12.2018 |
Номер документу | 78716159 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Кравчук В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні