Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Рішення
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"05" лютого 2018 р. № 820/1262/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Спірідонов М.О.
за участю секретаря судового засідання Попова А.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛБАНИ" (61022, м. Харків, майдан Свободи, 5, кім. 503/1) до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (01033, м. Київ, вул. Жилянська, буд. 23), Департаменту реєстрації Харківської міської ради (61003, м. Харків, пл. Конституції, 7), третя особа - Державна фіскальна служба України (м. Київ, Львівська площа, 8) про зобов'язання вчинити певні дії, скасування рішення, визнання протиправними дій ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ОЛБАНИ", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому з урахуванням уточнених позовних вимог, просить суд:
1. Зобов'язати Департамент реєстрації Харківської міської ради скасувати запис про відсутність за місцезнаходженням в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17.08.2015 № 10681430007038637.
2. Скасувати рішення ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість -Товариства з обмеженої відповідальністю ОЛБАНИ від 19.08.2015 №337/26-50-11-01-27.
3. Визнати протиправними дії ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві щодо розірвання договору електронної звітності в односторонньому порядку від 27.03.2015 № 270320151 та зобов'язати ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві відновити такий договір.
4. Зобов'язати ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві відновити показники в системі електронного адміністрування ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю ОЛБАНИ щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірі 20 377 859,19 грн., відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі податкових накладних;
5. Вирішити питання щодо розподілу судових витрат, відповідно до ст.. 94 КАС України.
В обґрунтування позову зазначено, що позивачу - Товариству з обмеженою відповідальністю ОЛБАНИ , з офіційного сайту ДФС, стало відомо про те, що ДПІ в Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві прийнято Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
Позивач вважає, що Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ є незаконним та таким, що прийнято з порушенням норм чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Представники відповідачів та третьої особи в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином про причини неявки суду не повідомили.
Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що ТОВ "ОЛБАНИ" (пн. 39609813) зареєстроване Головним територіальним управлінням юстиції у м. Києві та з 30.01.2015 перебуває на обліку в ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві.
27.07.2015 до державного реєстратора ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві направлено повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за Ф.№18-ОПП від 27.07.2015 №2080/26-50-11-01-19 на підставі отриманого від оперативного управління довідки про встановлення фактичного місцезнаходження (місця проживання) платника податків.
17.08.2015 з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб -підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) отримано відомості в електронному вигляді щодо внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою (номер запису 10681430008038637; дата запису 17.08,2015).
ТОВ Олбани (податковий номер 39609813) виключено з Реєстру платників ПДВ (далі - Реєстр) 19.08.2015 за самостійним рішенням ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві на підставі рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ зазначеного товариства від 19.08.2015 №337/26-50-11-01-27 з урахуванням вимог підпункту ж пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу у зв'язку з наявністю в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням (номер запису 10681430007038637, дата запису 17.08.2015):
28.08.2015 з Єдиного державного реєстру отримано відомості в електронному вигляді щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження, що пов'язане із зміною адміністративно-територіальної одиниці. Нове місцезнаходження: 61019, Харківська обл., м. Харків, Жовтневий р-н, вул. Шепетівська, буд. 2.
28.01.2016 у зв'язку зі зміною місцезнаходження, пов'язаного зі зміною адміністративного району ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві на виконання вимог п.п. 10.15 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерством фінансів України від 09.12.2011 N 1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.201 Гр. за N 1562/20300 (далі - Порядок №1588) надіслано облікову справу платника податків супровідним листом 672/7/26-50-08-01-11 від 28.01.2016 до ДПІ у Дзержинському районі м. Харкова ҐУ ДФС у Харківській області (Центральної ОДШ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області) - контролюючому органу за основним місцем обліку вказаного платника.
Згідно Єдиного банку даних платників податків - юридичних осіб ТОВ "ОЛБАНИ" (пн. 39609813) 22.12.2016 змінено місцезнаходження юридичної особи, що пов'язане із зміною адміністративно-територіальної одиниці. Нове місцезнаходження: 03189, АДРЕСА_1.
01.01.2017 відповідно до розділу X Порядку №1588 ТОВ "ОЛБАНИ" (пн. 39609813) переведено з Центральної ОДПІ м. Харкова ТУ ДФС у Харківській області на обслуговування до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві.
16.01.2017 від Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області отримано облікову справу ТОВ "ОЛБАНИ" (пн. 39609813) у зв'язку із зміною місцезнаходження.
13.03.2017 ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС ум. Києві отримано відомості з Єдиного державного реєстру щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження, що пов'язане із зміною адміністративно-територіальної одиниці. Нове місцезнаходження: 61022, Харківська обл., м. Харків, Дзержинський район, майдан Свободи, буд.5/1, кв.(оф.) 503/1.
Згідно даних Єдиного банку даних про платників податків юридичних осіб, починаючи з 13.04.2017 ТОВ "ОЛБАНИ" (пн. 39609813) перебуває на податковому обліку в ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві (неосновне місце обліку) з ознакою того, що товариство є платником податків до закінчення року (2017), та одночасно перебуває на податковому обліку в Центральній ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області (основне місце обліку) з ознакою того, що товариство є платником податків з наступного року (2018).
Між ТОВ "ОЛБАНИ" та ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві 30.03.2015 укладено договір про визнання електронних документів, який зареєстрований за № НОМЕР_1 (далі-Договір).
ДПІ повідомлено ТОВ "ОЛБАНИ" про припинення зазначеного Договору з посиланням на п. 6.4 розділу 6 Договору згідно якого Відповідач має право розірвати Договір в односторонньому порядку у випадку ненадання платником податків нового посиленого сертифікату (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих або в разі зміни платником місця реєстрації.
При цьому, ст. 1 Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців визначає, що місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Відповідно до ст. 93 ЦК України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Відповідно до функціональних обов'язків покладені на контролюючі органи, ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві, згідно Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (із змінами та доповненнями), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (далі - Порядок) здійснювались заходи щодо встановлення місцезнаходження Позивача.
Підпунктом 12.3 Розділу XII Порядку передбачено, що у разі неможливості вручення платнику податків довідки, свідоцтва, листа чи будь-якого іншого документа, надісланого контролюючим органом, у зв'язку з відсутністю платника податків за; місцезнаходженням (місцем проживання) замість акта перевірки місцезнаходження (місця проживання) платника податків оформляється довідка про неможливість вручення документа платнику податків із зазначенням причин та додаванням відповідних документів (за наявності).
Наказом ДПА України від 17.05.2010 № 336 Про затвердження Положення про організацію взаємодії підрозділів податкової поліції з іншими структурними підрозділами органів державної податкової служби для встановлення місцезнаходження платника податків (далі - Наказ № 336) встановлено, що після отримання від підрозділу податкової поліції матеріалів про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків керівником органу ДФС приймається в тому числі рішення щодо зміни стану платника.
За результатами встановлення місцезнаходження ТОВ "ОЛБАНИ", 09.07.15 на адресу ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві оперативним управлінням ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві направлено довідку №2300/2 про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків, якою місцезнаходження ТОВ "ОЛБАНИ" не встановлено та/або встановлено, що суб'єкт господарювання зареєстрований на осіб, які до діяльності юридичної особи або фізичної особи - підприємця жодного відношення не мають, вжито всіх заходів, передбачених пунктом 4.13 розділу IV Наказу №336.
На підтвердження виконання зазначених вище вимог Наказу № 336 Відповідачем прийнято рішення про доцільність направлення державному реєстратору повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням та повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за ф. № 18-ОПП. від 09.07.2015 № 1720/26-50-11-01-19.
Отже, з врахуванням викладених обставин дію Договору від 10.07.15, припинено.
З 31.07.2015 по 29.06.2016 ТОВ "ОЛБАНИ" на адреси ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві (2650) та Центральної ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області (2030), засобами електронного зв'язку, направлялись нові примірники договору про визнання електронних документів (роздруківка з ІС Податковий блок додається).
В свою чергу ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві та Центральною ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області зазначені електронні документи відхилялись, оскільки дані щодо місцезнаходження юридичної особи не відповідали відомостям Єдиного державного реєстру ст.17, 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб і підприємців від 15 травня 2003 року N 755-ІУ ч.2 ст.17. В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи: ... місцезнаходження юридичної особи " (роздруківка з ІС Податковий блок додається).
Станом на 30.08.2017 на розгляді в ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві відсутній Договір поданий як в електронному, так і в паперовому вигляді.
Останній Договір ТОВ ОЛБАНЙ було надіслано засобами телекомунікаційного зв'язку 29.06.2016, за результатами розгляду якого Центральною ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківській області направлено повідомлення, із зазначення причини відмови, а саме місцезнаходження юридичної особи не відповідає відомостям Єдиного державного реєстру.
Щодо позовних вимог про зобов'язання Департаменту реєстрації Харківської міської ради скасувати запис про відсутність за місцезнаходженням в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17.08.2015 № 10681430007038637 то в цій частині позов не підлягає задоволенню, оскільки запис від 17.08.2015 року № 10681430007038637 про відсутність за місцезнаходженням ТОВ ОЛБАНИ було внесено до Єдиного державного реєстру державним реєстратором відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Голосіївського району реєстраційної служби Головного територіального управління юстиції у м. Києві - ОСОБА_1
Частиною 2 статті 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначено, що державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, що проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України.
Отже, державна реєстрація проводиться в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці: область.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру 27.12.2017 року було змінено місцезнаходження ТОВ ОЛБАНИ на адресу: 65114, Одеська обл., місто Одеса, ВУЛИЦЯ ЛЕВІТАНА, будинок 69.
Таким чином, на теперішній час у Департаменту реєстрації Харківської міської ради не має повноважень на проведення реєстраційних дій стосовно ТОВ ОЛБАНИ .
Щодо позовних про скасування рішення ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість -Товариства з обмеженої відповідальністю ОЛБАНИ від 19.08.2015 №337/26-50-11-01-27 то в цій частині позов підлягає задоволенню, оскільки як було встановлено судом причиною анулювання стало: "до Єдиного державного реєстру внесено запис про відсутність за місцезнаходженням", підставою анулювання: "Анульовано за самостійним рішенням контролюючого органу".
Згідно пп. "ж" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації особи як платника ПДВ відбувається у разі якщо в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про: відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання); відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.
Натомість, вказана підстава (пп. ж п. 184.1 ст. 184 ПК України, що діяв на час виникнення спірних правовідносин) не є безумовною і при вирішенні питання щодо " прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, податковий орган зобов'язаний з'ясувати усі обставини, які мають значення для прийняття відповідного рішення.
Порядок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу визначено статтею 91 Закону України від 15.05.2003 року Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції від 13.08.2015 року, що діяла на час виникнення спірних правовідносин)
Згідно з нормами цієї статті зазначені записи вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за ініціативою державного реєстратора або за ініціативою органу державної податкової служби.
Згідно з частинами 11, 12, 13 та 14 статті 19 Закону України № 755-ІУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , для внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі передбачена відповідна процедура:
- юридична особа зобов'язана подавати (надсилати) щороку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрації, починаючи з наступного року, державному реєстратору для підтвердження відомостей про юридичну особу реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу;
- у разі не надходження в установлений частиною одинадцятою цієї статті строк реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів
з дати, встановленої для подання реєстраційної картки, юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору зазначеної реєстраційної картки.;
- у разі надходження (поштовим відправленням або в електронному вигляді в порядку взаємообміну) державному реєстратору від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати поштовим відправленням протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки;
- державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті;
Якщо державному реєстратору повернуто поштового відправлення, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Частиною 14 статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції від 13.08.2015 року) у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу.
Таким чином, зазначеним законом у редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, встановлювалися 2 випадки надсилання держреєстратором відповідного повідомлення про необхідність підтвердження відомостей, після невиконання вимог якого юридичною особою, у держреєстратора виникав обов'язок внесення запису щодо відсутності юридичної особи за місцезнаходженням до ЄДР, а у податкового органу згідно пп. "ж" п. 184.1 статті 184 ПК України виникало право анулювання реєстрації платника ПДВ.
Другою підставою для виникнення обов'язку у Позивача підтвердження відомостей було надсилання держреєстратором повідомлення згідно ч. 12 ст. 18 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (в редакції від 13.08.2015 року) у разі отримання останнім від органу доходів і зборів повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
Суд зазначає, що ДПІ У Голосіївському районі м.Київа при надісланні повідомлення за формою 18-ОПП не взято до уваги положення Порядку обліку платників податків і зборів затвердженого Наказом Міністерства Фінансів України від 09.12.2011 року № 1588 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 року за № 1562/20300 (далі -Порядок).
Так, процедура встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податку до направлення державному реєстратору органом ДФС повідомлення встановленого зразка передбачена розділом XII цього Порядку із змінами та доповненнями.
Відповідно до пункту 12,2 розділу XII Порядку підрозділи контролюючого органу:
- стосовно платників податків, якими не подано у встановлені законом терміни податкових декларацій (звітів, розрахунків), у порядку, передбаченому законодавством, самостійно визначають суму грошового зобов'язання, проводять роботу з узгодження грошового зобов'язань та інші заходи;
- стосовно платників податків, які мають податковий борг, у порядку передбаченому законодавством, здійснюють заходи з погашення податкового боргу.
У рамках проведення цих заходів, а також при призначенні чи проведенні будь-якого виду перевірки платника податків чи при виконанні інших службових обов'язків працівниками контролюючих органів здійснюється або може здійснюватись перевірка місцезнаходження (місця проживання) платника податків. За наслідками перевірки складається акт перевірки місцезнаходження платника податків. Якщо встановлено відсутність платника податків за його місцезнаходженням (місцем проживання), то проводиться робота із з'ясування фактичного місця розташування (місцезнаходження, місця проживання) платника податків, відповідальних та пов'язаних осіб.
В силу приписів пункту 12.5 (в редакції на час формування запитів ДПІ до державного реєстратора) розділу XII Порядку, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу протягом трьох робочих днів приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених частиною дванадцятою статті 19 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців . Повідомлення за формою № 18-ОПП надсилається державному реєстратору поштовим відправленням або в електронному вигляді у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, та Центрального контролюючого органу.
Копія повідомлення підшивається до реєстраційної частини облікової справи платника податків. Про направлення такого повідомлення вноситься запис до журналу обліку повідомлень про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за № 18-ОПП.
Аналізуючи вище зазначені положення суд приходить до висновку, що податковий орган не вчинив жодних дій, спрямованих на встановлення місцезнаходження платника податку, передбачених Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 року № 1588.
Враховуючи вищенаведене, на підставі аналізу зазначених норм права слід дійти висновку, що підрозділ органу ДФС надсилає повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням (форма № 18-ОПП) державному реєстратору для вжиття заходів, передбачених абзацом другим частини чотирнадцятої статті 19 ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ред. 13.08.2015 року) лише після здійснення передбачених Порядком заходів для встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи, чого не було дотримано Відповідачем 1.
Наведене відповідає правовій позиції визначеній у постанові Верховного Суду України від 15.04.2014 року (номер рішення в ЄДРСР 38655040).
Зі змісту вказаних положень також вбачається, що для здійснення державним ? реєстратором запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням на підставі абзацу другого частини чотирнадцятої статті 19 Закону (в редакції від 13.08.2015 року) необхідним є наявність одночасно таких обставин:
1) факт встановлення співробітниками органів ДФС відсутності юридичної особи за адресою місцезнаходження;
2) надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням;
3) надсилання рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі запиту щодо подання державному реєстратору реєстраційної картки;
4) повернення рекомендованого листа з відміткою відділення зв'язку про відсутність юридичної особи за адресою місцезнаходження або неподання юридичною особою підтвердження відомостей протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення.
Лише встановлення наявності усіх перелічених обставин в сукупності дає підстави для висновку про правомірність внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про відсутність Позивача за адресою місцезнаходження у відповідності до визначеного Законом порядку внесення змін до відомостей про юридичну особу.
Таким чином, в даному випадку ДПІ в Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві не вжила практичних, належних та достатніх заходів щодо встановлення (перевірки) фактичного місцезнаходження Позивача.
Відтак, обставини стосовно відсутності платника податків за місцезнаходженням не були встановлені податковим органом належним чином, а зазначені у повідомленні ф. № 18-ОПП обставини щодо його відсутності за місцезнаходженням, вчинені з порушеннями приписів Порядку, що вказує на передчасність та безпідставність направлення державному реєстратору повідомлень (форма № 18-ОПП) про відсутність Позивача за місцезнаходженням, що у свою чергу призвело в подальшому до вчинення державним реєстратором реєстраційної дії щодо внесення запису до ЄДР про відсутність за місцезнаходженням Позивача та прийняття податковим органом рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.
З огляду на вище зазначене суд приходить до висновку про необґрунтованість безпідставність направлення повідомлень № 18-ОПП, а отже безпідставним є внесення до ЄДР запису про відсутність за місцезнаходженням та прийняття рішення ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість -Товариства з обмеженої відповідальністю ОЛБАНИ від 19.08.2015 №337/26-50-11-01-27.
Щодо позовних вимог про визнання протиправними дії ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві щодо розірвання договору електронної звітності в односторонньому порядку від 27.03.2015 № 270320151 та зобов'язання ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві відновити такий договір то в цій частині позов підлягає задоволенню, оскільки як було встановлено судом ТОВ ОЛБАНИ 01.03.2015 зареєстровано платником ПДВ у ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві. Між ТОВ ОЛБАНИ та ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві укладено договір про визнання електронної звітності від 27.03.2015 № 270320151 (надалі-Договір).
Предметом даного Договору було визнання податкових документів поданих Платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДРС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу, відповідно до п.1 р. 1 зазначеного договору. 3азначений договір прийнято ДФС України, що підтверджуються квитанцією № 2. Договір набирає чинності з моменту його підписання сторонами, тобто з 27.03.2015.
13.07.2015 ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у місті Києві була не прийнята податкова накладна № 1 від 29.06.2015 з посиланням на порушення вимоги Інструкції з підготовки та подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДФС України від 10.04.2008 року № 233, а саме: для платника ЄДРПОУ: 39609813, код ДПІ: 2650, не укладено Договір "Про визнання електронної звітності".
З аналогічної підстави не була прийнята податкова накладна № 1 від 30.06.2015.
Крім того, згідно положень Договору, з моменту його укладення Позивач здійснював подачу до органу ДПС Голосіївського району м. Києва податкових декларацій з податку на додану вартість за період з березня по серпень 2015 року, включно.
Однак, податкові декларації за період червень-серпень 2015 року, які були доставлені до центрального рівня Державної податкової служби України - не прийнято. Причинок відмови у прийнятті зазначено порушення вимоги Інструкції з підготовки та подання податкових документі в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку затвердженої наказом ДФС України від 10.04.2008 року № 233, а саме: для платника ЄДРПОУ: 39609813, код ДПІ: 2650, не укладено Договір "Про визнання електронної звітності" та порушення вимог п. 48.4 ст. 48 ПК України.
Позивачем був направлений Договір "Про визнання електронних документів" від 27.07.2015 № 270720151 до Державної фіскальної служби України, відповідно до квитанції № 2 документ отримано ДФС України та не прийнятий з посиланням на і виявлені помилки, а саме, що місцезнаходження юридичної особи не відповідає відомостям Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Як було встановлено судом вище позивач не змінював свого місцезнаходження до 20.08.2015. Місцезнаходженням Позивача було місто Київ, пр-т Голосіївський, 62, що підтверджується договором суборенди приміщення від 30.01.2015 № 300115.5016/20. ТОВ "ОЛБАНИ" змінило своє місцезнаходження на адресу: 61019, Харківська область, місто Харків, вулиця Шепетівська, 2, вже після внесення запису державним реєстратором від 17.08.2015 №. 10681430007038637. Зміна місцезнаходження ТОВ "ОЛБАНИ" станом на 20.08.2015 підтверджується Статутом ТОВ "ОЛБАНИ" від 21.08.2015, договором оренди № 20/08/15-7 та актом приймання-передачі до даного договору від 20.08.2015.
Враховуючи вище викладене суд приходить до висновку, що ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС України у місті Києві незаконно в односторонньому порядку розірвала Договір та необґрунтовано відмовила в укладенні нового договору "Про визнання електронних документів" від 27.07.2015 № 270720151, оскільки Позивач не змінював свого місцезнаходження, про що свідчить виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 10.03.2015.
Щодо позовних вимог про зобов'язання ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві відновити показники в системі електронного адміністрування ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю ОЛБАНИ щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірі 20 377 859,19 грн., відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі податкових накладних; судом встановлено, що ТОВ "ОЛБАНИ" подавало податкові декларації з ПДВ за основним місцем обліку до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві з березня по серпень 2015 року включно. За зазначений період, обсяг постачання (без податку на додану вартість) склав 101 889 295,97 гривень та сума податку на додану вартість склала 20 377 859,19 гривень, сума разом з ПДВ склала 122 267 155,16 гривень, що підтверджується податковими деклараціями.
Однак, з витягу з системи електронного адміністрування ПДВ, щодо суми податку на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з системи електронного адміністрування ПДВ від 26.11.2015 № 26303643, сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних перетворилась на"-18,72" з 01.07.2015.
Суд зазначає, що відповідачем 1 вище зазначені обставини в своїх запереченнях не заперечувались.
Крім цього відповідачем 1 на ухвалу суду не було надано доказів, щодо наявності або відсутності у позивача суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірі 20 377 859,19 грн., відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
Отже враховуючи положення ст. 77 КАС України , а також ту обставину, що судом встановлено, що ТОВ "ОЛБАНИ" подавало податкові декларації з ПДВ за основним місцем обліку до ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві з березня по серпень 2015 року включно. За зазначений період, обсяг постачання (без податку на додану вартість) склав 101 889 295,97 гривень та сума податку на додану вартість склала 20 377 859,19 гривень, сума разом з ПДВ склала 122 267 155,16 гривень то вимога позивача про зобов'язання ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві відновити показники в системі електронного адміністрування ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю ОЛБАНИ щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірі 20 377 859,19 грн., відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі податкових накладних є обґрунтованою.
Судові витрати підлягають стягненню згідно положень ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст.246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛБАНИ" (61022, м. Харків, майдан Свободи, 5, кім. 503/1) до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (01033, м. Київ, вул. Жилянська, буд. 23), Департаменту реєстрації Харківської міської ради (61003, м. Харків, пл. Конституції, 7), третя особа - Державна фіскальна служба України (м. Київ, Львівська площа, 8) про зобов'язання вчинити певні дії, скасування рішення, визнання протиправними дій - задовольнити частково.
Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - Товариства з обмеженої відповідальністю ОЛБАНИ від 19.08.2015 року №337/26-50-11-01-27.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві щодо розірвання договору електронної звітності в односторонньому порядку від 27.03.2015 року № 270320151 та зобов'язати Державну податкову інспекцію у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві відновити договір.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві відновити показники в системі електронного адміністрування ПДВ Товариства з обмеженою відповідальністю ОЛБАНИ щодо суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірі 20 377 859,19 грн., відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі податкових накладних
В іншій частині задоволення позовних вимог відмовити.
Стягнути з Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛБАНИ" код ЄДРПОУ 39609813 сплачений судовий збір в частині задоволення позовних вимог у розмірі 4800 (чотири тисячі вісімсот) грн. 00 коп .
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 12 лютого 2018 року.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.02.2018 |
Оприлюднено | 20.02.2018 |
Номер документу | 72277682 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні