Ухвала
від 08.02.2018 по справі 809/1293/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2018 рокуЛьвів№876/11281/17

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючого судді: Матковської З.М.,

суддів: Бруновської Н.В., Затолочного В.С.,

при секретарі судового засідання: Дутка І.С.

з участю представників: позивача ОСОБА_1, відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2017 року у справі №809/1293/17, (винесену колегією суддів у складі: головуючий суддя Матуляк Я.П., судді Лучко О.О., Могили А.Б., проголошену о 15.39 год. у м. Івано-Франківську, повний текст складений 30.10.2017р.) за адміністративним позовом Фермерського господарства Доля до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними, скасування рішень та зобов'язання до вчинення дій,-

В С Т А Н О В И В:

Фермерське господарство Доля звернулося в Івано-Франківський окружний адміністративний суд із позовом до Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень від 17.08.2017 року №94242/38713583, №94554/38713583 та зобов'язання до вчинення дій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що Державною фіскальною службою України прийнято рішення №94242/38713583, №94554/38713583 від 17.08.2017, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних від 26.07.2017 №3 та від 27.07.2017 №5. Позивач вважає, що спірні рішення є протиправними, підлягають скасуванню, оскільки в порушення вимог підпункту 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України контролюючим органом в квитанціях, складених за результатами прийняття податкових накладних не вказано конкретного критерію (критеріїв) оцінки ступеня ризиків, що позбавило позивача можливості надати додаткові пояснення та документи.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2017 року позов задоволено. Визнано протиправними та скасовано рішення за №94242/38713583 та №94554/38713583 від 17.08.2017 року про відмову у реєстрації податкових накладних №3 від 26.07.2017 року та №5 від 27.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №3 від 26.07.2017 року та №5 від 27.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних. Стягнуто з Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Фермерського господарства Доля 4800,00 гривень сплаченого судового збору.

Не погоджуючись із постановою суду першої інстанції відповідачем подана апеляційна скарга, в якій зазначає, що постанова суду першої інстанції є незаконною та необґрунтованою, прийнятою з порушенням норм матеріального права та невірним встановленням обставин у справі. Зокрема суть доводів апелянта зводиться до того, що підставою для прийняття спірних рішень було невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1205. Оскільки позивачем не було подано копії документів щодо підтвердження відповідності продукції, наявність яких передбачена договором чи законодавством, тому відповідач відповідно до вимог чинного законодавства правомірно та законно прийняв оскаржені рішення. Просить постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову.

В судовому засіданні апеляційного розгляду справ представник відповідача апеляційну скаргу підтримав з підстав зазначених у скарзі. Одночасно заявив клопотання про закриття провадження у справі на підставі п.8 ч.1 ст.238 КАС України, оскільки накладні зареєстровані ДФС у зв'язку із змінами у законодавстві. Просив визнати постанову суду першої інстанції нечинною та закрити провадження у справі.

Представник позивача проти апеляційної скарги заперечив, просив апеляційну скаргу залишити без задоволення. Що стосується закриття провадження у справі, то підтвердив реєстрацію накладних, про що долучив квитанції та не заперечив проти закриття провадження у справі.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню з огляду на наступне.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджується наступне. Фермерське господарство Доля є юридичною особою, зареєстроване 16.10.2013 року як суб`єкт підприємницької діяльності, що підтверджується копією виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осі-підприємців серії АГ №734009. Основним видом діяльності позивача є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.

Між ПП Окко-бізнес (Продавець) та Фермерським господарством Доля (Покупець) 07.07.2015 укладено договір №56ОБКДГ-0275 на продаж нафтопродукції. Продавцем здійснено поставку товару покупцю, що підтверджується накладними від 04.08.2017 №56ОБКДГ-0275-9060407745, №56ОБКДГ-0275-9059674955, від 12.07.2017р.

Між товариством з обмеженою відповідальністю Агрозахист Донбас (Постачальник) та Фермерським господарством Доля (Покупець) 03.08.2015 укладено договір поставки №ДЛ20-0275, предметом якого є купівля продукції виробничо-технічного призначення (засоби захисту рослин, насіння, міндобрива, мікродобрива).

Між товариством з обмеженою відповідальністю Агрозахист Донбас (Постачальник) та Фермерським господарством Доля (Покупець) 04.04.2017 переукладено договір поставки №ДЛ09/17, предметом якого є купівля продукції виробничо-технічного призначення (засоби захисту рослин, насіння, міндобрива, мікродобрива).

Постачальником здійснено поставку товару покупцю, що підтверджується видатковими накладними від 10.08.2015 №12646, №13936 від 23.09.2015, №13937 від 23.09.2015, №1502 від 25.03.2016, №1845 від 31.03.2016, №29266 від 13.04.2016, №5409 від 23.05.2016, №5449 від 23.05.2016, №7097 від 23.06.2016, №8366 від 05.08.2016, №8895 від 25.08.2016, №2273 від 04.04.2017, №5324 від 23.05.2017, №7580 від 28.07.2017 р.

Між ПрАТ Галнафтохім (Продавець) та Фермерським господарством Доля (Покупець) 12.09.2014 укладено договори поставки РГТ-000017 та №РГТ-9121/23 від 01.02.2016, згідно якого продавець зобов`язується поставити, а покупець прийняти та своєчасно оплатити міндобрива, добрива для обробітку ґрунту та с/г культур.

Постачальником здійснено поставку товару покупцю, що підтверджується видатковими накладними від 25.09.2015 №РГТ-004673, від 30.09.2015 №РГТ-004751, від 28.10.2015 №РГТ-005091, від 30.03.2016 №РГТ-001091, від 24.05.2016 №РГТ-002172, від 29.06.2016 №РГТ-002891, від 23.08.2016 №РГТ-003589, від 23.08.2016 №РГТ-003593, від 25.08.2016 №РГТ-003593, від 06.09.2016 №РГТ-003748, від 13.09.2016 №РГТ-003828 (а.с.139-148).

Між ТзОВ А-Тера (Продавець) та Фермерським господарством Доля (Покупець) 06.03.2015 укладено договір купівлі-продажу №06/03/15-01, згідно якого продавець зобов`язується поставити, а покупець прийняти та своєчасно оплатити розкидач міндобрив MDS 19.1, що підтверджується видатковою накладною №РН-0000091 від 07.04.2015 року.

Між ТзОВ Сільхозмаш (Продавець) та Фермерським господарством Доля (Покупець) 04.07.2016 укладено договір на поставку продукції №07/4, згідно якого продавець зобов`язується поставити, а покупець прийняти та своєчасно оплатити транспортер шнековий, що підтверджується видатковою накладною №07/7 від 25.07.2016 року.

Також Фермерським господарством Доля в господарській діяльності використовується плуг оборотний навісний для обробітку ґрунту, придбаний на підставі контракту №18/08 від 18.08.2015, укладеного з компанією Jur Soetendaal (Нідерланди), митна декларація UA/НОМЕР_1 від 26.08.2015 р.

02.01.2017 між ОСОБА_3 (орендодавець) та Фермерським господарством Доля (орендар) укладено договір оренди-найму сільськогосподарського обладнання №02/01-17, згідно якого орендодавець передає орендарю в користування сівалку зернову анкарну марки Accord System.

24.07.2017 між Фермерським господарством Доля (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Оліяр-Захід (Покупець) укладено договір №НТ-1/240717 на постачання ріпаку врожаю 2017 року.

Позивачем здійснено поставку товару покупцю, що підтверджується видатковими накладними від 26.07.2017 №000003, №000004, від 26.07.2017 №000005 від 27.07.2017 р..

В матеріалах справи, наявні копії виписки по банківських рахунках позивача за 09.08.2017 та 24.07.2017, що підтверджує оплату поставленого товару контрагентом позивача товариством з обмеженою відповідальністю Оліяр-Захід .

На підставі операції поставки товару позивачем сформовано та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 26.07.2017 №3 та від 27.07.2017 №5.

Державною фіскальною службою України 08.08.2017 сформовано квитанцію, згідно якої відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК №37 від 03.07.2017 зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами оцінювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 1205. Аналогічного змісту сформовано квитанцію 09.08.2017 щодо податкової накладної від 27.07.2017 №3.

Суд першої інстанції позов задовольнив з тих підстав, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Оліяр-Захід , та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, у відповідача були відсутні правові підстави для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних №3 від 26.07.2017 та №5 від 27.07.2017.

Апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає їх вірними з огляду на наступне.

Пунктом 201.10 статті 201 Кодексу передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних № 1246 від 29.12.2010, податкова накладна-електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

У відповідності до пункту 13 Порядку, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Аналогічні приписи містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Матеріалами справи підтверджено, що після отримання позивачем квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних із пропозицією надання додаткових документів, фермерським господарством надіслано пояснення від 11.08.2017 №11/08-1 та відповідні документи, зокрема, договір купівлі-продажу товарів №56ОБКГД 0275 від 07.07.2015 різних мінеральних добрив для обробки ґрунту та сільськогосподарських культур купував насіння сільськогосподарських культур з ПрАТ Галнафтохім договір №РГТ 63 від 01.09.2015 та ТзОВ Агрозахист Донбас договір №ДЛ №20 від 03.08.2015 та ДЛ09/17 від 04.04.2017. Згідно договору поставки №НТ-1/240717 від 24.07.2017 з ТзОВ Оліяр - Захід постачав ріпак. Транспортував такими перевізниками: ФОП ОСОБА_4 та ТзОВ АТП Давидів на умовах DAP до місця призначення, яке зазначено в договорі.

В додаток до пояснень, фермерським господарством направлено ряд документів, щодо операції закупівлі сировини та поставки готової продукції, договір про надання транспортних послуг №25/07-17 від 25.07.2017, пояснення, товаро - транспортні накладні №26/07-1 від 26.07.2017, №26/07-2 від 26.07.2017, №27/07 від 27.07.2017, відомості про вантаж, специфікацію №1 від 24.07.2017, договір купівлі продажу товарів №26 ОБКГД - 0275 від 07.07.2015, договір поставки №ДЛ 20 від 03.08.2015, договір поставки №ДЛ09/17 від 04.04.2017, договір про поставку (зі складу) №РГТ 000017 від 12.09.2014, договір поставки №РГТ-9121/23 від 01.02.2016, договір купівлі-продажу №06/03/15-01 від06.03.2015, договір на поставку продукції №07/4 від 04.07.2016, контракт №18/08 від 18.08.2015, договір №02/01-2017 від 02.01.2017, договір №1 оренди найму транспортного засобу від 01.01.2017, договір №1 оренди найму транспортного засобу від 17.07.2017, договір поставки №НТ-1/240717, довідку про рух урожаю сільськогосподарських культур, який було зібрано станом на 10.08.2017 та банківські виписки від 09.08.2017 р.

Також, в судовому засіданні встановлено, що основним видом діяльності позивача є вирощування зернових культур, бобових культур і насіння олійних культур. Весь залишок урожаю знаходиться на складах фермерського господарства Доля", що знаходиться за адресою: с. Дички, Рогатинського району, Івано-Франківської області. Крім того, у матеріалах справи містяться накази Про прийняття на роботу , зокрема наказ №04/04/2017 від 04.04.2017 в якому зазначено, що ОСОБА_5 прийнято на роботу у фермерське господарство Доля на посаду тракториста з 05.04.2017, наказ №08/08/16-1 від 08.08.2016 в якому зазначено, що ОСОБА_6 прийнято на роботу у фермерське господарство Доля на посаду комірника з 10.08.2016, наказ №15/08/2017 від 15.08.2017 в якому зазначено, що ОСОБА_7 прийнято на роботу у фермерське господарство Доля на посаду водія з 16.08.2017. Фермерське господарство Доля орендує землю в с. Дички Рогатинського району згідно договору оренди землі №1 від 05.01.2016 та додаткової угоди від 17.02.2017 до договору оренди землі №1 від 05.01.2016. А також рішенням двадцять четвертої сесії Дичківської сільської ради Рогатинського району Івано-Франківської області від 28.01.2015 №171 надано дозвіл на розробку детального плану території ФГ Доля для будівництва господарських будівель на площі 1 гектар в урочищі За гаражем . На підставі зазначеного рішення позивачем подано декларацію про початок виконання будівельних робіт, яка зареєстрована Управлінням Держархбудінспекції в Івано-Франківській області 17.07.2015 за №ІФ083151990035.

Однак Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №94242/387113583, №94554/387113583 від 17.08.2017, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних від 26.07.2017 №3 та від 27.07.2017 №5 відповідно. Підставою для такої відмови контролюючим органом визначено надання платником податку копії документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації № 190 від 29.03.2017 встановлено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови № 190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Таким чином, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування , або надання платником податку копій документів, які не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування .

Проте, в спірних рішеннях відповідача не зазначено які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Таким чином, оскаржувані рішення не містять чіткого визначення підстав прийняття Комісією відповідача рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, а оскільки до позивача було встановлено критерій оцінки ступеня ризиків - невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах УКТ ЗЕД: 1205 Комісією безпідставно не враховано пояснення та документи позивача, що він не закуповує даний товар, а займається вирощуванням зернових культур, бобових культур і насіння олійних культур, що унеможливлює наявність у позивача відповідності обсягів постачання обсягам придбання по товару за відповідним УКТ ЗЕД визначеним у податкових накладних.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує факту здійснення платником податків господарських операцій та факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю Оліяр-Захід , та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд дійшов висновку, що у останнього були відсутні правові підстави для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних №3 від 26.07.2017 та №5 від 27.07.2017.

З урахуванням наведеного вище, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про те, що оскаржувані рішення Комісії є необґрунтованим та такими, що підлягають скасуванню.

Як наслідок підлягає задоволенню вимога про зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №3 від 26.07.2017 та №5 від 27.07.2017.

Відповідно до п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, (зі змінами), якими передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС.

У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами Податкового кодексу України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та зазначення дати її реєстрації.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції та вважає, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводами апеляційної скарги висновки, викладені в судовому рішенні, не спростовуються і підстав для його скасування не вбачається.

Приведені в апеляційні скарзі доводи, висновку суду не спростовують, а зводяться до переоцінки доказів та незгоди з ними.

В судовому засіданні представником відповідача заявлено клопотання про закриття провадження у справі на підставі п.8 ч. 1 ст. 238 КАС України.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 238 КАС України, суд закриває провадження у справі щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо оскаржувані порушення були виправлені суб'єктом владних повноважень і при цьому відсутні підстави вважати, що повне відновлення законних прав та інтересів позивача неможливе без визнання рішень, дій або бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправними після такого виправлення.

Оскільки апеляційним судом встановлено та підтверджується поданими позивачем копіями квитанцій, реєстрація податкових накладних №3 від 26.07.2017 року та №5 від 27.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, що фактично свідчить виправлення оскаржуваних порушень, то наявна підстава для закриття провадження для справи.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право визнати нечинним судове рішення суду першої інстанції повністю або частково у визначених цим Кодексом випадках і закрити провадження у справі у відповідній частині.

За таких підстав апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, постанову суду першої інстанції визнанню нечинною та провадження у справі закриттю.

Керуючись статтями 243, 250, 308, 310, 315, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - задовольнити частково.

Постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2017 року у справі №809/1293/17 визнати нечинною та закрити провадження у справі.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в порядку і строки встановленні статтями 328, 329 КАС України шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя ОСОБА_8 судді ОСОБА_9 ОСОБА_10

Повний текст постанови складено 12.02.2018р.

Дата ухвалення рішення08.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72284929
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1293/17

Ухвала від 27.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 27.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 08.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 12.01.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 28.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 12.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 16.11.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Постанова від 24.10.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні