Постанова
від 13.02.2018 по справі 809/1264/17
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2018 рокуЛьвів№ 876/12196/17

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі :

головуючої судді Хобор Р.Б.

суддів: Обрізко І.М.,Попка Я.С.,

з участю секретаря судового засідання Мацьків М.С.,

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби в ОСОБА_3 - Франківській області на постанову ОСОБА_3 - Франківського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2017 року у справі № 809/1264/17 за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Захід - Агро МХП" до Головного управління Державної фіскальної служби в ОСОБА_3 - Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 05.09.2017 року,-

суддя в 1-й інстанції- Лучко О.О.,

час ухвалення рішення - 10:40 год., 22.11.2017 року,

місце ухвалення рішення - м. Івано-Франківськ,

дата складання повного тексту рішення -27.11.2017 року,

ВСТАНОВИВ:

ТзОВ "Захід - Агро МХП" звернулося в суд із позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 05.09.2017 року.

На підтвердження позовних вимог покликається на те, що 05.09.2017 року відповідачем проводилась камеральна перевірка податкової звітності з податку на додану вартість за звітній податковий період з 14.01.2016 року по 05.09.2017 року. За результатами перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 05.09.2017 року, яким позивача зобов'язано сплатити штраф у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу, що становить 29145, 68 грн. за порушення строку сплати податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів. Підприємством було вчасно сплачено на спеціальний рахунок у визначені законодавством строки податок на додану вартість на рахунок в системі електронного адміністрування податку, відкритий для перерахування коштів на спеціальний рахунок та направлено у податковий орган копії відповідних платіжних доручень про сплату ПДВ за жовтень 2015 року.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2017 року позов задоволено повністю.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Івано-Франківській області № НОМЕР_1 від 05.09.2017 року, яким ТзОВ "Захід - Агро МХП" зобов'язано сплатити штраф у розмірі 29145,68 грн.

Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області постанову суду першої інстанції оскаржило, подало апеляційну скаргу, зазначивши, що оскаржувана постанова винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права. Просить постанову суду скасувати та прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити повністю.

В обґрунтування апеляційної скарги вказує те, що перевіркою виявлено порушення ТзОВ "Захід - Агро МХП" п.57.1 ст.57 ПК України, в результаті чого встановлено порушення платником термінів сплати самостійно визначених грошових зобов'язань з податку на додану вартість, протягом визначених законодавством строків, а тому ГУ ДФС в Івано-Франківській області 05.09.2017 року правомірно прийняло податкове повідомлення рішення № НОМЕР_1, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції за несвоєчасну сплату узгоджених грошових зобов'язань з податку на додану вартість у розмірі 29145,68 грн.

Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши матеріали справи та апеляційну скаргу в межах наведених у ній доводів, колегія суддів дійшла до висновку про те, що в задоволенні апеляційної скарги слід відмовити з наступних підстав.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ТзОВ "Захід - Агро МХП" є правонаступником Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Дружба , яке перебувало на податковому обліку в Дрогобицькій ОДПІ ГУ ДФС в Львівській області.

14.01.2016 року ТзОВ Захід-Агро МХП у зв'язку з набуттям всіх прав та обов'язків сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Дружба перейшло на податковий облік до ГУ ДФС в Івано-Франківській області.

Як вбачається із матеріалів адміністративної справи, відповідачем на підставі пп. 19-1.1.1., 19-1.1.2 п. 19-1 ст. 19, п.п. 210.1.4. п. 20.1. ст. 20 та п. 75.1 ст. 75 ПК України проведено камеральну перевірку позивача за звітний податковий період з 14.01.2016 року по 05.09.2017 року з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт № 7817/09-19-12-05/37042858 від 05.09.2017 року.

Даною перевіркою встановлено недотримання підприємством термінів сплати самостійно визначених грошових зобов'язань з податку на додану вартість розмірі 291456,8 грн. на 1445 днів, в результаті чого порушено п. 57.1 ст. 57 ПК України.

На підставі акту перевірки ГУ ДФС в Івано-Франківській області прийняло податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 05.09.2017 року, яким ТзОВ Захід-Агро МХП визначило суму грошового зобов'язання у вигляді штрафу у розмірі 29 145, 68 грн. за порушення строків сплати податкового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів.

Підставою для винесення податкового повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 05.09.2017 року слугували висновки податкового органу про те, що ТзОВ Захід-Агро МХП на 1445 днів затримано сплату грошового зобов'язання у розмірі 291 456,8 грн., в результаті чого застосовано штрафну санкцію у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу, що становить 29 145,68 грн.

Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції виходив з того, що у довідці, виданій Дрогобицькою ОДПІ ГУ ДФС У Львівській області № 1613172200112 від 15.01.2016 року у зв'язку з ліквідацією СТОВ Дружба , зазначено про проведення підприємством остаточних розрахунків щодо платежів, контроль за справлянням яких здійснюють контролюючі органи, та відсутність у підприємства, станом на дату реєстрації даної довідки, грошових зобов'язань та податкового боргу. Вказана довідка видана на наступний день після передання ІКП до ГУ ДФС в Івано-Франківській області, чим і обґрунтована інформація про відсутність заборгованості. З огляду на вказане, податковим органом протиправно застосовано до позивача штраф у розмірі 27946,58 грн. (за декларацією з ПДВ за жовтень 2015 року). А щодо рішення відповідача в частині застосування штрафу у розмірі 1199,10 грн. (за декларацією за грудень 2011 року) суд виходив з того, що податковим органом пропущено строк давності для визначення суми грошового зобов'язання позивача, а тому воно є неправомірним.

Оцінюючи правовідносини, що виникли між сторонами апеляційний суд виходить з наступних міркувань.

Пунктом 57.1 ст. 57 ПК України визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п. 203.1 ст. 203 ПК України податкова декларація з ПДВ подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Згідно п. 203.2 ст. 203 ПК України платник податку зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.

Відповідальність за порушення вищезазначених вимог податкового законодавства встановлена ст.126 ПК України, відповідно до якої у разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Статтею 109 ПК України визначено, що податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Таким чином, суб'єктом податкового правопорушення може бути як платник податків, так і посадові особи контролюючого органу. Об'єктивною стороною податкового правопорушення є протиправні діяння (дія чи бездіяльність).

Відповідно до ст. 11 ПК України видом юридичної відповідальності за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є фінансова відповідальність, яка встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.

Статтею 113 ПК України визначено, що строки застосування, сплата, стягнення та оскарження сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) здійснюються у порядку, визначеному цим Кодексом для сплати, стягнення та оскарження сум грошових зобов'язань. Штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до ст. 116 ПК України у разі застосування контролюючими органами до платника податків штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, такому платнику податків надсилаються (вручаються) податкові повідомлення - рішення.

Таким чином, рішення про застосування штрафних санкцій до платника податків приймається у формі податкового повідомлення - рішення.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що відповідачем таке рішення прийнято 05.09.2017 року.

Статтею 114 ПК України встановлено, що граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування податкових зобов'язань, визначеним ст. 102 цього Кодексу

Згідно з п. 102.1 ст. 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених п.102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.

Пунктом 14.1.39 ст. 14 ПК України визначено, що грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п. 14.1.265 ст. 14 ПК України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Таким чином, штрафна санкція, яка є складовою грошового зобов'язання платника податків, пов'язана з порушенням платником податків вимог податкового законодавства.

Виходячи зі змісту поняття штрафної санкції (фінансової санкції, штрафу), наданому у п. 14.1.265 ст. 14 ПК України, апеляційний суд приходить до висновку про те, що граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків, які відповідно до ст. 114 ПК України відповідають строкам давності для нарахування податкових зобов'язань, визначеним ст. 102 цього Кодексу, застосовуються у строк 1095 днів до дня прийняття рішення про застосування штрафних санкцій за податкове правопорушення, якщо воно було скоєно у цей строк (1095 днів).

Апеляційним судом встановлено, що податковим органом за порушення ТзОВ Захід-Агро МХП строку сплати грошового зобов'язання з податку на додану вартість із вироблених товарів в Україні, визначених вимог пункту 57.1 статті 57 ПК України Податкового кодексу України та на підставі ст. 126 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України за затримку 1445 календарних днів та нараховано штрафні санкції в сумі 1199,1 грн. за податковою декларацією з податку на додану вартість № НОМЕР_2 від 19.01.2012 року.

Скасовуючи податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській № НОМЕР_1 від 05.09.2017 року в частині нарахування штрафних санкцій у сумі 1199,1 грн., апеляційний суд виходить з того, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) можуть бути застосовані до платника податків за податкові правопорушення, що були вчинені ним в межах 1095 денного періоду до дня прийняття контролюючим органом рішення про їх застосування. Строк 1445 днів, знаходиться за межами 1095 денного періоду, а тому застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) за податковою декларацією з податку на додану вартість № НОМЕР_2 від 19.01.2012 року до позивача є безпідставним.

Щодо податкової декларації з податку на додану вартість за 2015 рік № НОМЕР_3 від 19.11.2015 року.

Відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України встановлено, що камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків.

Згідно з пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Пунктами 36.1, 36.5 ст. 36 Податкового кодексу України встановлено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Згідно з п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Апеляційним судом встановлено те, що податковою декларацією №9236607922 від 19.11.2015 за жовтень 2015 року СТОВ Дружба самостійно визначило суму податку на додану вартість у розмірі 791 493, 00 грн. Граничний термін сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання - 30.11.2015.

Для виконання своїх податкових зобов'язань за даною декларацією СТОВ Дружба сплатило на рахунок в системі електронного адміністрування податку, відкритий для перерахування коштів на спеціальних рахунок, кошти в розмірі 791943, 00 грн., а саме: 163 144, 79 грн. згідно з платіжним дорученням № 212423008 від 09.08.2015; 334872, 44 грн. згідно з платіжним дорученням № 226357006 від 15.10.2015; 14000,00 грн. згідно з платіжним дорученням №229371006 від 02.11.2015; 184000,00 грн. згідно з платіжним дорученням №233072025 від 10.11.2015; 95476,00 грн. згідно з платіжним дорученням № 237203008 від 23.11.2015.

Про факт сплати самостійно визначеного в податковій декларації з ПДВ за жовтень 2015 року податкового зобов'язання СТОВ Дружба повідомило Дрогобицьку ОДПІ ГУ ДФС у Львівській області листом №2 від 24.11.2015, який отриманий відповідачем.

Із зворотного боку облікової картки з податку на додану вартість СТОВ Дружба та із досліджених у судовому засіданні платіжних документів, апеляційним судом встановлено те, що підприємство, з дотриманням встановлених законом строків (до 30.11.2015 року), сплатило задекларовані податкові зобов'язання з ПДВ за жовтень 2015 року, а тому застосування до позивача штрафу за несвоєчасну сплату самостійно визначеного грошового зобов'язання з податку на додану вартість за декларацією за жовтень 2015 року є протиправним.

Таким чином, апеляційний суд вважає, що відповідачем безпідставно прийнято податкове повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 05.09.2017 року, а тому позовні вимоги позивача слід задоволити.

З огляду на викладене, суд першої інстанції правильно і в повному обсязі встановив обставини справи, прийняв обґрунтоване рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, апеляційний суд вважає доводи апеляційної скарги безпідставними та такими, що не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду без змін.

Керуючись ст. ст. 308, 310, 315, 316, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційний суд,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 22 листопада 2017 року у справі № 809/1264/17 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуюча суддя ОСОБА_4 судді ОСОБА_3 ОСОБА_5

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72285279
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1264/17

Постанова від 24.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 23.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 13.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Постанова від 22.11.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Постанова від 22.11.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 07.11.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

Ухвала від 11.10.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні