ВЕРХОВНИЙ СУД
УХВАЛА
08.02.2018 Київ К/9901/15555/18 826/26297/15 Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Хохуляка В.В., розглянув матеріали заяви Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 04.04.2017 у справі № 826/26297/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Система до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про скасування податкового повідомлення-рішення,
в с т а н о в и в:
Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві 14.12.2017 (згідно відтиску штемпелю засобу поштового зв'язку на конверті) звернулася до Верховного Суду України із заявою про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 04.04.2017 у справі № 826/26297/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Система до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про скасування податкового повідомлення-рішення з підстав, передбачених пунктами 1 та 5 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
Згідно з пунктом 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про судоустрій і статус суддів від 02.06.2016 № 1402-VIII, який набрав чинності з 30.09.2016, з дня початку роботи Верховного Суду у складі, визначеному цим Законом, Верховний Суд України, Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Вищий господарський суд України, Вищий адміністративний суд України припиняють свою діяльність та ліквідуються у встановленому законом порядку.
Відповідно до пункту 8 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про судоустрій і статус суддів від 02.06.2016 № 1402-VIII, який набрав чинності з 30.09.2016, постановою Пленуму Верховного Суду від 30.11.2017 № 2 Про визначення дня початку роботи Верховного Суду днем початку роботи Верховного Суду визначено 15.12.2017.
Законом України від 03.10.2017 № 2147-VIII, який набрав чинності з 15.12.2017, КАС України викладено в новій редакції.
Відповідно до підпункту 1 пункту 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII, який набрав чинності з 15.12.2017) заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України в адміністративних справах, які подані та розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку колегією у складі трьох або більшої непарної кількості суддів за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви розглядаються без повідомлення та виклику учасників справи, за винятком випадку, коли суд з огляду на обставини справи ухвалить рішення про інше.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 05.02.2018 у справі визначено склад колегії суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду: Хохуляк В.В. (суддя-доповідач), Бившева Л.І., Шипуліна Т.М.
Вимоги до заяви про перегляд судових рішень, порядок та строки її подання встановлені статтями 238, 239 та 239 1 КАС України, у редакції, що діяла до 15.12.2017.
Заява Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 04.04.2017 у справі № 826/26297/15 не відповідає вимогам статей 238, 239 та 239 1 КАС України.
Відповідно до частин першої та п'ятої статті 238 КАС України заява про перегляд судових рішень подається протягом трьох місяців з дня ухвалення судового рішення, щодо якого заявлено клопотання про перегляд, або з дня ухвалення судового рішення, на яке здійснюється посилання на підтвердження підстав, установлених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, якщо воно ухвалено пізніше, але не пізніше одного року з дня ухвалення судового рішення, про перегляд якого подається заява.
У разі пропущення строку, встановленого частинами першою - четвертою цієї статті, з причин, визнаних поважними, суд за клопотанням особи, яка подала заяву про перегляд судового рішення, може поновити цей строк у межах одного року з дня ухвалення судового рішення, про перегляд якого подається заява. Питання про поновлення строку вирішується колегією суддів під час вирішення питання про допуск справи до провадження.
Згідно з пунктом 6 частини другої статті 239 КАС України у заяві про перегляд судових рішень у разі необхідності зазначаються клопотання.
Заява Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві подана з пропуском встановленого частиною першою статті 238 КАС України строку для її подання (заяву подано 14.12.2017 - після закінчення тримісячного строку з дня ухвалення судового рішення, щодо якого заявлено клопотання про перегляд).
При цьому, заявником не зазначено підстав пропуску встановленого строку та не подано клопотання щодо його поновлення.
Відповідно до положень частини третьої статті 239 КАС України заява підписується особою, яка її подає, або представником особи, який додає оформлений належним чином документ про свої повноваження.
Частиною сьомою статті 56 цього ж Кодексу передбачено, що законним представником органу, підприємства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом.
На час звернення суб'єкта владних повноважень з заявою про перегляд судового рішення, вимоги до оформлення документів щодо підтвердження повноважень представника визначались частиною третьою статті 58 КАС України, яка передбачала, що довіреності від імені органу, підприємства, установи, організації видаються за підписом керівника або іншої уповноваженої на те законом, положенням, статутом особи і засвідчуються печаткою цього органу, підприємства, установи, організації (за наявності).
З доданих до заяви матеріалів вбачається, що заяву про перегляд судового рішення від імені Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві підписано представником - ОСОБА_4.
Водночас, до заяви не додано належним чином засвідченого документа на підтвердження повноважень ОСОБА_4, а лише копію довіреності Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, засвідчену цією ж особою.
Доказів на підтвердження наявності у ОСОБА_4 встановлених законом повноважень щодо засвідчення копії довіреності суду касаційної інстанції не надано.
За таких обставин, заява підписана представником заявника за відсутності підтвердження повноважень такої особи на здійснення представництва.
Так, відповідно до положень частини другої статті 239 1 КАС України до заяви додається документ про сплату судового збору.
У порушення вказаних вимог КАС України Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві до заяви про перегляд судового рішення документ про сплату судового збору не додано.
Згідно з підпунктом 4 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (в редакції, чинній на момент звернення до суду із заявою про перегляд судового рішення) за подання заяви про перегляд судового рішення Верховним Судом України ставка судового збору становила 130 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви та скарги.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (в редакції, чинній на момент звернення до суду з позовом - грудень 2015 року) судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Станом на 01.01.2015 місячний розмір мінімальної заробітної плати становить 1218,00грн. (стаття 8 Закону України Про Державний бюджет України на 2015 рік ).
У відповідності до абзацу четвертого підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (в редакції, чинній на момент звернення до суду з позовом) ставка судового збору за подання до адміністративного суду позову майнового характеру, який подано юридичною особою становила півтора відсотка ціни позову, але не менше одного розміру мінімальної заробітної плати.
У даній справі Товариством з обмеженою відповідальністю Торговий дім Система заявлено вимоги майнового характеру - загальна оспорювана сума складає 2904726,00грн.
Таким чином, судовий збір за подання до адміністративного суду вказаного позову складає: 2904726,00грн. х 0,015 = 43570,89грн.
Отже, судовий збір, який необхідно сплатити при поданні заяви про перегляд судового рішення у справі, становить: 43570,89грн. х 130% = 56642,15грн.
Реквізити для сплати судового збору: отримувач коштів: УДКСУ у Печерському районі. Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897. Банк отримувача: ГУ ДКСУ у м. Києві. Код банку отримувача (МФО): 820019. Рахунок отримувача: 31213207700007. Код класифікації доходів бюджету: 22030102. Призначення платежу: ;101;
Враховуючи вищевикладене, заяву про перегляд судового рішення необхідно залишити без руху, встановивши строк, протягом якого відповідач має усунути вказані недоліки та надати суду касаційної інстанції:
обґрунтоване клопотання про поновлення пропущеного строку з доданням належних доказів, які б підтверджували неможливість своєчасного вчинення процесуальної дії зі звернення до суду з заявою про перегляд судового рішення у строк, визначений законом; належним чином оформлений документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала касаційну скаргу; документ про сплату судового збору у розмірі та порядку визначеному законом.
Відповідно до частини другої статті 239 2 КАС України суддя-доповідач протягом трьох днів здійснює перевірку відповідності заяви вимогам цього Кодексу. У разі встановлення, що заяву подано без додержання вимог статей 239 та 239 1 цього Кодексу, заявник письмово повідомляється про недоліки заяви та строк, протягом якого він зобов'язаний їх усунути.
У разі неусунення недоліків заяви протягом установленого строку вона буде повернута заявнику згідно з пунктом 1 частини четвертої статті 239 2 КАС України.
Враховуючи викладене, керуючись підпунктом 1 пункту 1 Перехідних положень КАС України, -
у х в а л и в:
Заяву Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 04.04.2017 у справі № 826/26297/15 - залишити без руху.
Встановити особі, що подала заяву, десятиденний строк для усунення виявлених недоліків з моменту отримання вказаної ухвали.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя В.В. Хохуляк
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2018 |
Оприлюднено | 20.02.2018 |
Номер документу | 72289819 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Хохуляк В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні