Рішення
від 23.02.2018 по справі 826/14471/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

23 лютого 2018 року № 826/14471/17

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аверкової В.В., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Український зерновий термінал доГоловного управління ДФС у місті Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Український зерновий термінал (далі по тексту - позивач, ТОВ Український зерновий термінал ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у місті Києві (далі по тексту - відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 19 червня 2017 року № 0028951404.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24 листопада 2016 року відкрито провадження у справі №826/14471/17, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 19 грудня 2017 року, яке відкладалось на 16 січня 2018 року та на 23 січня 2018 року у зв'язку з необхідністю подати додаткових доказів по справі.

У судовому засіданні 23 січня 2018 року представник позивача адміністративний позов підтримав, просив суд задовольнити його. Позивач вважає протиправним податкове повідомлення-рішення, оскільки господарські операції підтверджені первинними документами та податковими накладними, а ТОВ Український зерновий термінал дотримано передбачені Податковим кодексом України умови для формування витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, та податку на додану вартість.

Представник відповідача у судовому засіданні 23 січня 2018 року заперечив проти позову, просив суд відмовити у його задоволенні. Заперечення відповідача співпадають із висновками акту перевірки, згідно яких позивачем порушено абзац а пункту 185.1 статті 185, абзац а пункту 186.1 статті 186, абзац б пункту 187.1 статті 187, абзац а пункту 198.1, пункту 198.2 статті 198 Податкового кодексу України, завищено від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду всього у сумі 2 947 269 грн, в тому числі: за квітень 2016 року в сумі 2 947 269 грн.

На підставі частини третьої статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України суд ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.

Податковим повідомленням - рішенням Головного управління ДФС у місті Києві від 19 червня 2017 року № 0028951404, згідно з пунктом 54.3 статті 54, пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України, за порушення абзацу а пункту 185.1 статті 185, абзацу а пункту 186.1 статті 186, абзацу б пункту 187.1 статті 187, абзацу а пункту 198.1, пункту 198.2 статті 198 Податкового кодексу України Товариству з обмеженою відповідальністю Український зерновий термінал визначено до сплати податок на додану вартість у розмірі 2 947 269 грн.

Зазначене податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі акта від 30 травня 2017 року № 247/26-15-14-04-02/39184631 Про результати документальної позапланової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Український зерновий термінал (код 39184631) з питань дотримання вимог податкового законодавства при взаємовідносинах з контрагентом ТОВ Гала Альянс (код 40215901) за період з 01 квітня 2016 року по 30 квітня 2016 року , яким встановлено порушення абзацу а пункту 185.1 статті 185, абзацу а пункту 186.1 статті 186, абзацу б пункту 187.1 статті 187, абзацу а пункту 198.1, пункту 198.2 статті 198 Податкового кодексу України, а саме: завищено від'ємне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду всього у сумі 2 947 269 грн, в тому числі: за квітень 2016 року в сумі 2 947 269 грн.

Позивач не погоджується із висновками акта перевірки та прийнятим на їх підставі податковим повідомленням-рішенням, зазначає, що господарські операції підтверджені первинними документами та податковими накладними, а ТОВ Український зерновий термінал дотримано передбачені Податковим кодексом України умови для формування витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, та податкового кредиту.

Відповідач у відзиві на позовну заяву повністю підтримав висновки акта перевірки.

Окружний адміністративний суд міста Києва, вирішуючи спір по суті позовних вимог, виходить із наступних міркувань.

Згідно усталеної позиції Верховного Суду України при розгляді справ даної категорії судам належить з'ясовувати, зокрема, такі обставини: рух активів у процесі здійснення господарської операції (фактичне здійснення господарських операцій); підтвердження господарських операцій належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами; установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.

Таким чином, в межах даного спору слід встановити факт здійснення (реальність) господарських операцій між ТОВ Український зерновий термінал та його контрагентом - ТОВ Гала Альянс ; мету придбання та обставини використання придбаних товарів/послуг у власній господарській діяльності позивача, встановити спеціальну податкову правосуб'єктність учасників господарської операції (зокрема, чи були платниками податку на додану вартість).

Судом встановлено, що 20 квітня 2016 року між ТОВ Український зерновий термінал (Покупець) та ТОВ Гала Альянс (Постачальник) укладено Договір поставки № 4/16, за умовами якого Постачальник зобов'язується передати у власність Покупця олію соняшникову нерафіновану, невиморожену 1-го ґатунку, в асортименті, кількості, за ціною та на умовах і в строки вказані в специфікаціях, а Покупець зобов'язується прийняти та оплатити Товар відповідно до умов даного Договору.

Відповідно до розділу 2 цього Договору, поставка товару за даним Договором здійснюється партіями. Відповідно до умов транспортування, визначених в специфікаціях, переміщення товару здійснюється на умовах СРТ міста Миколаїв термінал ТОВ Евері (Інкотермс-2010).

За умовами поставки СРТ товар поставляється продавцем до обраного пункту призначення, де продавець передає товар обраному перевізнику. Крім цього, продавець зобов'язаний оплатити витрати, пов'язані з перевезенням товару до названого пункту призначення.

Згідно наданих Специфікацій №№ 1, 2 від 20 квітня 2016 року та 29 квітня 2016 року позивачем придбано 1540 тон олії соняшникової, нерафінованої, невимороженої 1-го ґатунку на загальну суму 35 367 232 грн. Також, сторони дійшли згоди, що транспортування Товару буде здійснюватися на умовах СРТ, автотранспортом за рахунок ТОВ Гала Альянс . Місце поставки - термінал ТОВ Евері , що знаходиться за адресою: місто Миколаїв, вул. Гражданська, 117.

Позивачем додані до матеріалів справи відповідні видаткові накладні №№ 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158 від 29 квітня 2016 року.

В свою чергу, ТОВ Гала Альянс виписано відповідні податкові накладні: № 2 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 833 123,19 грн; № 3 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 814 014,86 грн; № 4 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 819 747, 36 грн; № 5 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 823 569,02 грн; № 6 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 821 658, 19 грн; № 7 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 823 569,02 грн; № 8 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 800 639,03 грн; № 9 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 825 479,86 грн; № 10 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 821 658,19 грн; № 11 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 802 549,86 грн; № 12 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 823 569,02 грн; № 13 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 819 747,36 грн; № 14 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 823 569,02 грн; № 15 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 802 549,86 грн; № 16 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 821 658, 19 грн; № 17 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 817 836,52 грн; № 18 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 821 658,19 грн; № 19 від 29 квітня 2016 року, номенклатура товару - олія соняшникова, нерафінована на суму 819 747,36 грн.

Як зазначено представником позивача, за умовами поставки СРТ поставка товару здійснюється безпосередньо до порту. Факт прибуття товару до порту підтверджується товарно-транспортною накладною, на якій ставиться відповідна відмітка порту. Поставка товару до порту на умовах СРТ - порт не передбачає передачу товарно-транспортних накладних покупцю. Оригінали товарно-транспортних накладних залишаються в терміналі порту.

Матеріали справи не містять жодної товарно-транспортної накладної, зокрема, позивачем зазначено, що примірник товарно-транспортної накладної, який призначений для ТОВ Український зерновий термінал переданий до терміналу ТОВ Евері , товарно - транспортні накладні за №№ 888023, 888024, 888026, 888029, 888028, 888022, 888020, 888018, 888019, 888012, 888011, 888013, 888009, 888007, 888005, 888002, 888001, 888046, 888040, 888039, 888038, 888041, 888042, 888044, 888048 перебувають також у терміналі ТОВ Евері .

Згідно з підпунктом 14.1.181 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий кредит - це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов'язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.

Відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з: а) придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів, у тому числі при їх ввезенні на митну територію України (у тому числі у зв'язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу.

Пункт 198.3 статті 198 Податкового кодексу України встановлює, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Відповідно до пункту 198.6 статті 198 не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну, у якій зазначаються в окремих рядках: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

З аналізу зазначених норм вбачається, що визначальним фактором для формування податкового кредиту платником податку на додану вартість є відповідність податкової накладної порядку її заповнення та подальше використання придбаних товарів (основних фондів) в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Як вбачається з акта перевірки, позивач відображав суми податку на додану вартість у складі податкового кредиту на підставі податкових накладних, виписаних ТОВ Гала Альянс , у зв'язку з придбанням товарів.

Проте, наявність у позивача податкових накладних не є безумовною підставою для віднесення до складу податкового кредиту відповідних сум податку на додану вартість по сумнівним господарським операціям.

Суд враховує наявність в матеріалах справи первинних документів по відносинам із постачальниками, однак звертає увагу, що формальна наявність у покупця первинних документів, необхідних для віднесення певних сум до складу витрат відповідного періоду не є безумовною підставою формування витрат, у разі не доведення реальності здійснених господарських операцій та придбання послуг з метою їх використання у межах господарської діяльності платника податку.

Досліджуючи питання пов'язаності придбаних позивачем робіт/послуг з його господарською діяльністю, суд зазначає наступне.

Відповідно до визначення частини першої статті 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Підпункт 14.1.36 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначає господарську діяльність як діяльність особи, що пов'язану з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямовану на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Позивач зазначає, що товар придбаний з метою подальшої реалізації, зокрема, позивачем надані копії наступних документів: Договір від 20 квітня 2016 року № 84Т, укладений із ТОВ ДК Талан на поставку олії, специфікації за даним договором, податкові накладні; Договір поставки від 26 квітня 2016 року № 126Д, укладений із ТОВ Дартер на поставку олії, специфікації за даним договором, податкові накладні; Договір поставки № 16-ЗТ від 27 квітня 2016 року, укладений із ТОВ Зернотрейд Київ-К на поставку олії, специфікації за даним договором, податкові накладні.

Разом з тим, зі змісту доданих до матеріалів позову документів неможливо встановити конкретні види та обсяги товару, які фактично придбані Покупцем; відсутні документальні докази руху товару між позивачем, Постачальником та покупцями у подальшому.

Ідентифікувати, що саме придбану олію у ТОВ Гала Альянс позивачем продано ТОВ ДК Талан , ТОВ Дартер та ТОВ Зернотрейд Київ-К з наданих документів не вбачається можливим.

Позивачем не надані всі товрно-транспортні накладні, зокрема зазначено, що примірник товарно-транспортної накладної, який призначений для ТОВ Український зерновий термінал переданий до терміналу ТОВ Евері , товарно - транспортні накладні за №№ 888023, 888024, 888026, 888029, 888028, 888022, 888020, 888018, 888019, 888012, 888011, 888013, 888009, 888007, 888005, 888002, 888001, 888046, 888040, 888039, 888038, 888041, 888042, 888044, 888048 перебувають також у терміналі ТОВ Евері . До матеріалів справи вказані товарно-транспортні накладні не надано.

При цьому, позивачем не надано до перевірки сертифікати відповідності, якості та походження олії соняшникової, первинні документи, що підтверджують здійснення аналізів при прийнятті олії на зберігання та продаж на предмет стану в якому можливе зберігання олії, товарно-транспортні накладні, які підтверджують перевезення олії соняшникової нерафінованої.

При цьому, надані позивачем документи (саме: лист Білоцерківської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області від 11 січня 2018 року № 90/Г10-02-08-03; лист ТОВ Гала Альянс , Договір складського зберігання від 01 квітня 2016 року № 01/04; лист про надання інформації направлений на ТОВ Виробничо промислова компанія Агроресурс ; лист відповідь ТОВ Виробничо промислова компанія Агроресурс від 18 січня 2018 року № 908; договір з митним брокером ТОВ Юнікорн Мерітайм від 01 лютого 2016 року № 01/02-16) не свідчать про реальну поставку олії соняшникової нерафінованої, невимороженої 1-го ґатунку, в асортименті, кількості, за ціною та на умовах і в строки вказаних в Договорі. При цьому, судом враховано надану податкову інформацію від 28 вересня 2016 року № 153/10-02-14-03/40215901.

Таким чином, вимога про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 19 червня 2017 року № 0028951404 документально не підтверджується.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем доведено правомірність та обґрунтованість прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Український зерновий термінал задоволенню не підлягає.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 77, 78, 241 - 246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю Український зерновий термінал (код ЄДРПОУ 39184631, місцезнаходження юридичної особи: 01015, місто Київ, вул. Олеся Гончара, 36-А) відмовити повністю.

Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя В.В. Аверкова

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення23.02.2018
Оприлюднено26.02.2018
Номер документу72408006
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14471/17

Ухвала від 19.12.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 01.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 22.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Рішення від 23.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 24.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аверкова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні