Ухвала
від 20.02.2018 по справі 923/758/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,

тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


У Х В А Л А

20 лютого 2018 року Справа № 923/758/17

Господарський суд Херсонської області у складі судді Пригуза П.Д., при секретарі Литвиненко Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за заявою: Голови ліквідаційної комісії Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕНТ-ОІЛ",

до: Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕНТ-ОІЛ", ідентифікаційний код 37049790, вул. Нафтовиків, 19, м. Херсон,

про банкрутство,

за участю представників:

від кредиторів: не прибули;

від боржника: ліквідатор - арбітражний керуючий ОСОБА_1;

в с т а н о в и в:

Ухвалою від 22.08.2017 року господарський суд порушив справу про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕНТ-ОІЛ", ідентифікаційний код 37049790, далі боржник, з підстав, визначених ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у зв'язку з встановленням факту недостатності вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якої прийнято рішення про ліквідацію, для задоволення вимог кредиторів. Цією ж ухвалою призначено судове засідання для вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом.

Постановою від 05.09.2017 року господарський суд визнав боржника банкрутом та відкрив ліквідаційну процедуру ліквідатором призначив голову ліквідаційної комісії ОСОБА_1, призначив судове засідання для розгляду вимог кредиторів і затвердження реєстру вимог кредиторів на 02.11.2017 року.

З метою виявлення кредиторів боржника, визнаного банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України 06.09.2017 оприлюднено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Ухвалою від 07.11.2017 р. господарський суд затвердив реєстр вимог кредиторів:

- Товариства з обмеженою відповідальністю "Мезонін" на суму 1 300 259,47 грн. включити до реєстру вимог кредиторів у 4 чергу задоволення та 3200,00 грн. - відшкодування судового збору у 1 чергу задоволення;

- Товариства з обмеженою відповідальністю "НК Альфа-Нафта" на суму 296 322,17 грн. включити до реєстру вимог кредиторів у 4 чергу задоволення та 3200,00грн. - відшкодування судового збору у 1 чергу задоволення.

Для розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута господарський суд призначив судове засідання на 01 лютого 2018 року на 11:00 год.

Ухвалою від 01.02.2018 судове засідання по розгляду звіту та ліквідаційного балансу було відкладено на 20.02.2018.

Ліквідатором 25.01.2018 подано до суду звіт та ліквідаційний баланс та інші додатки з клопотанням про їх затвердження, про ліквідацію банкрута та припинення провадження у справі.

Дослідивши звіт ліквідатора, з урахуванням думки кредиторів, розглянувши подані ліквідатором додатки до звіту та дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Закон про банкрутство) після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс.

Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).

Як вбачається із звіту ліквідатором приймались дії, щодо упорядкування документів, банкрута довгострокового зберігання, укладання договору з Товариством з обмеженою відповідальністю Юридичне-архівне бюро Легіс , та передачі на архівне зберігання за актом згідно з описом. Опис № 1-ос/1271, справи 4 (чотири) номер фонду 1184.

Арбітражним керуючим був укладений договір з ФОП ОСОБА_2 з послуг дослідження фінансово-господарської діяльності ТОВ РЕНТ-ОІЛ за період 2014, 2015, 2016 р.р. з аналізу якого вбачається, що:

Дослідження наявної інформації дають право стверджувати, що станом на 31.12.2017р. у ТОВ Рент-Оіл зобов'язання не забезпечені всіма активами підприємства, коефіцієнт покриття &,03 (при нормі 1,0) та коефіцієнт забезпечення його оборотними активами 0,03, не було цілком платоспроможним підприємством, та, як наслідок, не змогло розрахуватись вчасно з кредиторами.

Аналіз показників ознак фіктивності підприємства коефіцієнт покриття за період, який аналізується, менше одиниці (на початок 0,768, на кінець періоду - 0,03) при нульовій рентабельність продукції показує відсутність ознак фіктивного банкрутства.

Системний аналіз фінансових показників боржника свідчить про значне погіршення фінансового стану підприємства у 2014 році, яке стабілізувалось протягом 2015-2016 року, тому не можна стверджувати про навмисне доведення підприємства до банкрутства.

Поглиблений аналіз за Бівером вказує про формування незадовільної структури балансу підприємства, а, звідти, і вірогідність банкрутства. Значення показника коефіцієнт Бівера в 2014 році дорівнює -0,29, у 2015-2016 роках цей показник нульовий. Тобто цей показник фактично свідчить про банкрутство і відповідає надкритичному стану структури балансу ТОВ Рент-Оіл

Коефіцієнт ліквідності (показник становить 0,03 при нормі 0,6-0,8) вказує на недостатнє забезпечення зобов'язань, фактично у підприємства відсутня дебіторська заборгованість та немає майнових активів. Тобто у ТОВ "Рент-Оіл" відсутні джерела погашення вимог кредиторів.

3а результатами проведеного Аналізу фінансово-господарської діяльності ТОВ Рент-Оіл ліквідатору рекомендовано: задоволення визнаних судом вимог кредиторів провести шляхом застосування ліквідаційної процедури, якщо не знайдеться можливість залучити інвестиційні пропозиції (інвестора) відповідно до Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

22 грудня 2017 року, арбітражний керуючий утворив комісію та провів обстеження за юридичною адресою Товариства з обмеженою відповідальністю РЕНТ-ОІЛ . Майна що належить банкруту за юридичною адресою комісії встановити не вдалося.

На виконання обов'язків покладених на ліквідатора Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом був направлений запит до Головного управління статистики в Херсонській області надати копії звітів та балансу підприємства за останні 3 роки.

09.01.2018 року арбітражний керуючий отримав відповідь від Головного управління статистики у Херсонській області за № 06-27.1/Івід 04.01.2018 року, з додаткам, а саме: копії фінансового звіту ТОВ РЕНТ-ОІЛ баланс станом на 31 грудня 2016 року, баланс станом на 30 червня 2017 року, баланс станом на 31 грудня 2015 року.

25.12.2017 року арбітражним керуючим був направлений запит до УДАІ УМВС України в Херсонській області, стосовно чи володіє банкрут транспортними засобами, а також якими були останні дії, до яких вдавався банкрут з розпорядження даним майном. 19.01.2018 року арбітражний керуючий отримав відповідь з Регіонального сервісного центру № 6541 у Херсонській області МВС України за № 31/21/41-2448 від 30.12.2017 року, згідно якого транспортні засоби за банкрутом не зареєстровані.

Частиною 4 статті 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом встановлено, що майно банкрута, що є предметом забезпечення, не включається до складу ліквідаційної маси і використовується виключно для задоволення вимог кредитора за зобов'язаннями, які воно забезпечує. Продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення, здійснюється в порядку, передбаченому цим Законом, виключно за згодою кредитора, вимоги якого воно забезпечує, або суду. Кошти, що залишилися після задоволення забезпечених вимог та покриття витрат, пов'язаних з утриманням, збереженням та продажем предмета забезпечення, підлягають включенню до складу ліквідаційної маси.

На виконання зазначених положень закону 21 січня 2018 року арбітражним керуючим була отримана Інформаційна довідка за номером 111212436 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна. З отриманій інформаційній довідки вбачається, що відомості про нерухоме майно банкрута відсутні.

25 грудня 2017 року арбітражним керуючим був направлений запит до Міністерства аграрної політики та продовольства стосовно чи володіє банкрут сільськогосподарською технікою, а також якими були останні дії, до яких вдавався банкрут з розпорядження даним майном. 15 січня 2018 року арбітражним керуючим отримана відповідь за № 37-13-15/17810, що сільськогосподарська техніка за банкрутом не зареєстрована.

25 грудня 2017 року арбітражний керуючим був отриманий Витяг № НОМЕР_1 стосовно створення за участю ТОВ РЕНТ-ОІЛ (код ЄДРПОУ 37049790) суб'єктів господарської діяльності будь якої форми (філій, представництв, дочірніх підприємств, відділень, фондів, ЗАТ, ВАТ, ТОВ, тощо). Відповідно до Витягу в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань записів не знайдено.

25 грудня 2017 року арбітражним керуючим був направлений запит до Департаменту розвитку митної справи Державної фіскальної служби України про товари ввезені на митну територію України та вивезені за межі митної території України ТОВ РЕНТ-ОІЛ відомості про наявність на обліку або знятого з обліку майнових активів (майна та майнових прав) зареєстрованих за ТОВ РЕНТ-ОІЛ .

19 січня 2018 року, арбітражним керуючим отримана відповідь за № 374/с/99-99-07-03-01-14 від Державної фіскальної служби України, що ТОВ РЕНТ-ОІЛ (код ЄДРПОУ 37049790) на обліку не перебуває.

25 грудня 2017 року арбітражним керуючим був направлений запит до Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті Укрморрічінспекції стосовно чи зареєстровані за банкрутом будь-які судноплавні засоби, а також якими були останні дії, до яких вдавався банкрут з розпорядження даним майном.

20 січня 2018 року, арбітражним керуючим отримана відповідь від 15.01.2018 р. за № 6554/02/15-18, про відсутність записи по суднах, власником або судновласником є банкрут.

25 грудня 2017 року арбітражним керуючим був отриманий реєстр цивільних повітряних суден України від Державної авіаційної адміністрації міністерства транспорту та зв'язку України. Згідно отриманого документу розташованого на офіційному сайті в мережі Інтернет, повітряні судна не зареєстровані за банкрутом.

Провівши обстеження банкрута за його юридичною адресою та опрацьовуючи отриману від реєструючих та контролюючих органів інформацію, а також наявні в державних реєстрах відомості ліквідатором проведено інвентаризацію майна ТОВ РЕНТ-ОІЛ , за результатами якої необоротних активів, запасів, грошових коштів, матеріальних цінностей, наявних коштів, фінансових інвестицій, дебіторської заборгованості, розрахунків щодо відшкодування матеріальних збитків, об'єктів права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів та грошових документів, бланків суворої звітності не встановлено, про що складено Акти інвентаризації та Інвентаризаційні описи та відомості від 24.10.2017 року.

12 січня 2018 року, арбітражним керуючим отримано відповідь ДФС України Херсонської ОДШ ГУ ДФС у Херсонській області, відповідно до якого у банкрута відкритий один рахунок у ПАТ А-БАНК МФО 307770 р/р 26003010027331, валюта гривня. Даний рахунок закритий арбітражним керуючим 18.01.2018 року, на час закриття кошти на рахунку відсутні.

22.01.2018 року арбітражний керуючий отримав відомості з: Державного реєстру свідоцтв України на знаки для товарів і послуг; Державного реєстру України топографій інтегральних мікросхем; Державного реєстру патентів України на промислові зразки; Реєстр виробників та розповсюджувачів програмного забезпечення; Державного реєстру патентів України на корисні моделі; Державного реєстру патентів України на винаходи - відповідно до інформації розміщеній на офіційному сайті Міністерства економічного розвідку і торгівлі України, в мережі Інтернет, жодного запису стосовно банкрута у вище перелічених реєстрах не знайдено.

Також, арбітражним керуючим направлялися запити до: Держгеокадастру, Інспекцію Державного архітектурно-будівельного контролю, Державне космічне агентство, Національну комісію цінних паперів.

Від яких відповідно отримав відповіді:

Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області лист № 33-21-0.202-111/2-18 від 04.01.2018 року - земельні ділянки за банкрутом не зареєстровані;

Державна архітектурно-будівельна інспекція України (департамент дозвільних процедур) лист № 40-303-16 від 05.01.2018р. - відсутня інформація щодо вдачі/реєстрації за банкрутом документів дозвільного та декларативного характеру на будівництво та наявності в переліку замовників будівництва;

Державне космічне агентство України лист № 60/10-КЗ.З/18 від 04.01.2018 р. -зареєстрованих унікальних об'єктів космічної діяльності, космічної техніки у банкрута немає;

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку лист № 09/01/12220 від 20.06.2017 року - за наявними щоквартальними адміністративними даними, наданими депозитарними установами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку ТОВ РЕНТ-ОІЛ код ЄДРПОУ 37049790, серед власників, які володіють значними пакетами акцій емітентів (10 відсотків і більше статутного капіталу) відсутнє.

Відповідно до довідки Публічного акціонерного товариства Акцент-Банк № 1708048118501400 від 04.08.2017 року про рахунок і залишок коштів, у банкрута ТОВ РЕНТ-ОІЛ код ЄДРПОУ 37049790 відкритий рахунок у банку МФО 307770 рахунок № 26003010027331 валюта гривня, залишок коштів становить 53 897,00 грн.

На час порушення справи про банкрутство та визнання ТОВ РЕНТ-ОІЛ (код ЄДРПОУ 37049790) банкрутом на рахунку знаходилась вище зазначена сума.

Відповідно до статті 45 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , за час проведення ліквідаційної процедури банкрут поніс наступні витрати, які в подальшому були погоджені комітетом кредиторів. За вересень 2017 року 3 038,50 грн. (три тисячі тридцять вісім грн. 50 коп.) За жовтень 2017 року 3 616,00 грн. (три тисячі шістсот шістнадцять грн. 00 коп.) За листопад 2017 року 25 702,65 грн. (двадцять п'ять тисяч сімсот дві грн. 65 коп.) За грудень 2017 року 2 249,84 грн. (дві тисячі двісті сорок дев'ять грн. 84 коп.) За січень 2018 року 8 206,94 грн. (вісім тисяч двісті шість грн. 94 коп.) Разом витрати банкрута в ліквідаційній процедурі склали 42 813,93 грн. (сорок дві тисячі вісімсот тринадцять грн. 94 грн.)

Винагорода арбітражного керуючого за період з 05.09.2017 року по 01.02.2018 року склала 31979,00 грн. з яких отримано 11 084,00 грн.

Майно, яке можливо б було включити до складу ліквідаційної маси на дату складання звіту та ліквідаційного балансу у банкрута відсутнє.

Майнові активи та грошові кошти для ведення фінансово-господарської діяльності у підприємства-банкрута відсутні. Банкрут не має в своєму розпорядженні коштів чи інших активів для погашення кредиторських вимог.

На засіданні комітету кредиторів яке відбулося 25.01.2018 було розглянуто звіт ліквідатора та прийнято рішення про затвердження його та ліквідаційного балансу.

Відповідно до ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. Згідно частини 2 зазначеної статті якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається органу, який здійснив державну реєстрацію юридичної особи - банкрута, та органам державної статистики для виключення юридичної особи з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також власнику майна та органам державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.

Відповідно до ч. 3 ст. 46 Закону про банкрутство, якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Звіт ліквідатора схвалений засіданням комітету кредиторів від 07.11.2017 року, звіт та ліквідаційний баланс затверджено, прийнято рішення клопотати перед судом про ліквідацію банкрута та припинення провадження у справі.

За таких обставин і правових підстав звіт і ліквідаційний баланс підлягають затвердженню судом.

Відповідно до приписів ст. 46 Закону про банкрутство затвердження звіту і ліквідаційного балансу є підставою для припинення провадження у справі згідно п. 6 ч. 1 ст. 83 цього Закону.

Згідно ч. 5 ст. 45 Закону про банкрутство вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

За таких обставин звіт ліквідатора і ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню, юридична особа - ліквідації і виключенню з Єдиного державного реєстру.

У зв'язку із затвердженням звіту і ліквідаційного балансу провадження у справі припиняється.

Відповідно до ч. 5 ст. 39 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" рішення суду про ліквідацію юридичної особи - банкрута направляється державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи - банкрута для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Згідно ст. 34 Закону про банкрутство ліквідатор зобов'язаний забезпечити оформлення та збережність документів банкрута та згідно ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" подати державному реєстратору довідку архіву про прийняття документів на зберігання.

Разом з тим, дослідивши матеріали справи та звіт ліквідатора, суд вважає, що в діях керівника (власників, засновників) вбачаються ознаки злочину, передбаченого ст. 219 Кримінального кодексу України (Доведення до банкрутства). Відповідно до зазначеної норми доведенням до банкрутства є умисне, з корисливих мотивів, іншої особистої заінтересованості або в інтересах третіх осіб вчинення громадянином - засновником (учасником) або службовою особою суб'єкта господарської діяльності дій, що призвели до стійкої фінансової неспроможності суб'єкта господарської діяльності, якщо це завдало великої матеріальної шкоди державі чи кредитору.

З досліджених судом фактичних обставин, сума шкоди, що завдана кредиторам у справі є великою матеріальною шкодою. Так, ліквідатором розглянуто заяви кредиторів, визнано в повному обсязі та включено до реєстру вимог кредиторів ТОВ "Мезонін" на суму 1 300 259,47 грн. та ТОВ "НК Альфа-Нафта" на суму 296 322,17 грн.

Окрім того, ліквідатором включено до реєстру вимог кредиторів, заборгованість перед кредиторами, яка не заявлена кредиторами та обліковується боржником відповідно до бухгалтерського обліку: ТОВ "ТЕНАК" у сумі 22 752,00 грн., ТОВ ВТФ "АВІАС" у сумі 331 833,79 грн., ТОВ "РІАЛІЗ ОЙЛ" у сумі 351 456 968,09 грн., ТОВ "ЮНОМІ" у сумі 34 550,00 грн., ПАТ "Дніпронафтопродукт" у сумі 104 874,61 грн., з віднесенням її погашення у шосту чергу.

За таких обставин, питання про наявність у діях певних осіб складу злочину - доведення до банкрутства - підлягає додатковому дослідженню у кримінальному провадженні.

Відповідно до частини 1, 11 ст. 246 ГПК України суд, виявивши при вирішенні спору порушення законодавства або недоліки в діяльності юридичної особи, державних чи інших органів, інших осіб, постановляє окрему ухвалу, незалежно від того, чи є вони учасниками судового процесу.

Окрема ухвала стосовно порушення законодавства, яке містить ознаки кримінального правопорушення, надсилається прокурору або органу досудового розслідування, який повинен надати суду відповідь про вжиті ними заходи у визначений в окремій ухвалі строк.

Керуючись ч. 5 ст. 45, ст. 46, п. 6 ч. 1 ст. 83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 234 ГПК України, суд

у х в а л и в:

1. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕНТ-ОІЛ", ідентифікаційний код 37049790, вул. Нафтовиків, 19, м.Херсон.

2. Ліквідувати юридичну особу банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю "РЕНТ-ОІЛ", вул. Нафтовиків, 19, м. Херсон, ідентифікаційний код 37049790.

3. Вимоги усіх кредиторів, які не задоволені за недостатністю майна, а також вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, визнати погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами - такими, що не підлягають виконанню.

4. Провадження у справі припинити.

5. Надіслати Окрему ухвалу стосовно наявності ознак доведення до банкрутства - надіслати прокурору.

6. Зобов'язати ліквідатора виконати вимоги законодавства щодо збережності документів банкрута, надавши відповідну довідку державному реєстратору.

7. Ухвалу надіслати: кредиторам, ліквідатору, державному реєстратору, Головному управлінню статистики у Херсонській області, Головному управлінню юстиції у Херсонській області, органу державної податкової служби за місцезнаходженням банкрута.

Суддя П.Д. Пригуза

Дата ухвалення рішення20.02.2018
Оприлюднено27.02.2018
Номер документу72415457
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство,

Судовий реєстр по справі —923/758/17

Ухвала від 20.02.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 20.02.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 01.02.2018

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 10.11.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 07.11.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 11.10.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 10.10.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Постанова від 05.09.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 22.08.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

Ухвала від 10.08.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Пригуза П.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні