ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №813/275/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 лютого 2018 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі
головуючого-судді Карп'як О.О.,
секретар судового засідання Єрмакова Х.Р.,
за участю:
представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,
представника відповідача ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БК Добробут" до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень-рішень ,-
в с т а н о в и в:
18.01.2018 року на адресу суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "БК Добробут" до Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 04.08.2017 №0066781221 та від 04.08.2017 №0066791221.
Позиція позивача обґрунтовується тим, що контролюючим органом протиправно та необґрунтовано прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення. Зазначає, що вказані рішення винесені на підставі неіснуючого акту перевірки та безпідставно нараховано позивачу податкові зобов'язання на підставі податкових повідомлень-рішень від 04.08.2017 №0066781221 та від 04.08.2017 №0066791221. Окрім того, на звернення позивача до Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області надати для ознайомлення другий примірник акта перевірки від 04.08.2017 №54/13-01-12/21/30993829 було повідомлено, що такого немає.
Позиція відповідача викладена у відзиві та обгрунтовується тим, що податкові повідомлення-рішення винесені правомірно згідно ст.86.6 ПК України. На обгрунтування відзиву подано копію акта перевірки від 24.07.2017 року №54/13-01-12-21/30993829 та докази його надсилання на адресу позивача. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали з підстав, наведених у позові, просили позов задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, наведених у відзиві, просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Вказав, що саме на підставі акта перевірки від 24.07.2017 року №54/13-01-12-21/30993829 були винесені оскаржувані рішення, копія якого була скерована платнику податків, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.
Ухвалою від 25.01.2018 року відкрито спрощене провадження з викликом сторін та призначено справу до судового розгляду на 08.02.2018 року.
Ухвалою від 08.02.2018 року в судовому засіданні оголошено перерву для подання відзиву до 21.02.2018 року.
20.02.2018 року позивачем надано відзив на позовну заяву.
Заслухавши вступне слово сторін, з'ясувавши обставини, викладені у заявах по суті справи, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд встановив наступне.
Головним управлінням Державної фіскальної служби у Львівській області проведено камеральну перевірку ТзОВ Добробут з питань своєчасності сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість за період з 01.05.2015 по 30.06.2017, за результатами якої складено акт від 24.07.2017 року №54/13-01-12-21/30993829 (далі - акт перевірки).
Як вбачається з акта перевірки, перевіркою встановлено порушення позивачемп.203.2 ст.203, пп.16.1.4 п.16.1 ст.16, п.126.1 ст.126 ПК України, сплатило узгоджену суму податкового зобов"язання за платежем податок на додану вартість: до 30 днів в сумі 7 407,81 грн., від 31 календарного дня в сумі - 68 923,55 грн.
На підставі акта перевірки №54/13-01-12-21/30993829 від 04.08.2017, відповідачем винесено податкове повідомлення - рішення форми «Ш» від 04.08.2017 року №0066781221, яким позивачу нараховано штраф по податку на додану вартість у розмірі 20% в сумі 68983,15 грн.(за затримку більше 30 календарних днів сплати суми грошового зобов"язання в розмірі 344915,75 грн.) та податкове повідомлення - рішення форми «Ш» від 04.08.2017 року №0066791221, яким позивачу нараховано штраф по податку на додану вартість у розмірі 10% в сумі 7407,81 грн. (за затримку на 30, 27, 27,24, 2 календарних днів сплати суми грошового зобов"язання в розмірі 74078,1 грн.)
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів частини 2 статті 2 КАС України, відповідно до яких у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 19 1.1. ПК України, контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19 3 цього Кодексу: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків; контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.
Згідно п. 20.1.4 ПК України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно п.75.1 ПК України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Відповідно до п.76.1. ПК України, камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Згідно п.76.2 ПК України, порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.
Відповідно до п.76.3. ПК України, камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
Згідно п.86.1 ПК України, результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка. Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені цим Кодексом, надається платнику податків або його законному представнику, який зобов'язаний його підписати. Строк складення акта (довідки) про результати перевірки не зараховується до строку проведення перевірки, встановленого цим Кодексом (з урахуванням його продовження).
Відповідно до п. 58.1. ст. 58 контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт:
-невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації;
-завищення розміру задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу;
-заниження або завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість, крім випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, або заниження чи завищення суми податкових зобов'язань, заявленої у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої у податковій декларації з податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про необхідність складення та реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної/розрахунку коригування до неї або про необхідність виправлення помилок, допущених під час зазначення реквізитів податкової накладної, у випадках, передбачених цим Кодексом; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання (за наявності) та штрафних (фінансових) санкцій.
Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно п. 58.2 ст.58 ПК України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
У разі зменшення (збільшення) контролюючим органом суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платнику податків надсилаються (вручаються) окремі податкові повідомлення-рішення.
Контролюючий орган веде реєстр виданих податкових повідомлень-рішень щодо окремих платників податків.
Як вказано в оскаржуваних рішеннях, такі винесені на підставі акта перевірки №54/13-01-12-21/30993829 від 04.08.2017.
Проте, на звернення позивача до Пустомитівського відділення Галицької ОДПІ ДФС у Львівській області надати для ознайомлення другий примірник акта перевірки від 04.08.2017 №54/13-01-12/21/30993829 було повідомлено, що такого немає, відтак примірника даного акту позивч не отримував.
Відповідачем у судовому засіданні також не надано суду акту перевірки від 04.08.2017 №54/13-01-12/21/30993829. Натомість, представник позивача надав суду копію акта від 24.07.2017 року №54/13-01-12-21/30993829 .
Однак, суд звертає увагу на ту обставину, якщо порівнювати суми грошових зобов"язань, по яких позивач здійснив оплату до 30 днів (по якій застосовується штраф 10%), то в в оскаржуваному рішенні вказано суму 74078,10 грн., тоді ж як в акті від 24.07.2017 року вказано 7407,81 грн.; від 30 днів (по якій застосовується штраф 20%) то в оскаржуваному рішенні вказано суму 344915,75 грн., тоді ж як в акті від 24.07.2017 року вказано 68923,55 грн. Представник відповідача не зміг надати пояснень щодо таких розбіжностей. Відтак, оскаржувані податкові повідомлення - рішення прийняті відповідачем з порушенням вимог законодавства, є необгрунтованими та підлягають скасуванню.
Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відтак, відповідачем не доведено правомірності винесених податкових повідомлень-рішень від 04.08.2017 №0066781221 та від 04.08.2017 №0066791221.
З огляду на викладене вище, податкові повідомлення-рішення, винесені Головним управлінням Державної фіскальної служби у Львівській області 04.08.2017 року №0066781221 та №0066791221 є протиправними, а тому підлягає скасуванню.
Відповідно до ст. 139 КАС України, на користь позивача належить стягнути судові витрати в сумі 1762 грн.
Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 139, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення від 04.08.2017 року №0066781221 та від 04.08.2017 року №0066791221.
Стягнути з Головного управління ДФС у Львівській області (адреса: 79003, м.Львів, вул.Стрийська,35, ЄДРОПУ 39462700) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БК Добробут" (адреса: 81100, Львівська обл., м.Пустомити, вул. Гайдамацька, 16, ЄДРПОУ 30993829) 1762 грн. сплаченого судового збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складений та підписаний 02.03.2018 року.
Суддя Карп'як О.О.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2018 |
Оприлюднено | 03.03.2018 |
Номер документу | 72516545 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга Віталій Петрович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга Віталій Петрович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Карп'як Оксана Орестівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні