Рішення
від 20.02.2018 по справі 803/1589/17
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 лютого 2018 року ЛуцькСправа № 803/1589/17

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Дмитрука В.В.,

при секретарі судового засідання Гринчук Я.О.,

з участю представника позивача ОСОБА_1,

відповідача ОСОБА_2,

представника третьої особи ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Авангард Луцьк до державного реєстратора ОСОБА_2 за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Луцької міської ради про визнання протиправним рішення та скасування запису,

ВСТАНОВИВ:

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Авангард Луцьк звернулося з позовом до державного реєстратора ОСОБА_2 про визнання протиправним рішення державного реєстратора ОСОБА_2 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер 34863592 від 20.04.2017 року та скасування запису в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно щодо реєстрації за Луцькою міською радою права власності на нерухоме майно - нежиле приміщення загальною площею 188,6 м2, реєстраційний номер 1229639207101, № запису про право власності 20065296, зареєстроване за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1.

Ухвалою суду про закриття підготовчого провадження і призначення судового засідання для розгляду справи по суті від 16.01.2018 року залучено до участі у справі як третю особу на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Луцьку міську раду.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним:

- Луцька міська рада фактично провела незаконне набуття у власність частини 1-го поверху приміщення житлового будинку загальною площею 188,6 м2, яке є спільним майном багатоквартирного будинку та належить його співвласникам, за рахунок спільних та узгоджених з державним реєстратором незаконних дій;

- відповідачем вчинено реєстраційні дії з порушенням Закону, оскільки такі дії відображають неправдиві відомості щодо набуття Луцькою міською радою права власності на нерухоме майно, яке їй не належало, не було самостійним об'єктом нерухомості, а виключно допоміжним приміщенням, яке призначене для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку, що підтверджується створенням та функціонуванням у зазначеному приміщенні консультаційного Центру енергоефективності та енергозбереження, органів управління ОСББ Авангард .

Представник позивача в судових засіданнях позовні вимоги підтримав з підстав, наведених в адміністративному позові, який просив задовольнити повністю, додаткових письмових поясненнях від 09.02.2018 року зазначивши також наступне:

- дата підписання акту приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс та/або затвердження балансоутримувачем акту про списання багатоквартирного будинку з балансу являється датою закінчення процедури списання відповідного будинку з балансу органу місцевого самоврядування;

- з моменту приватизації хоча б однієї з квартир в багатоквартирному будинку поняття одноосібний власник будинку (комунальна, державна власність) є некоректним, а правовстановлюючий документ, яким визначено, що власником будинку є, наприклад, територіальна громада населеного пункту в особі відповідного органу місцевого самоврядування, є таким, що суперечить актам законодавства;

- законодавством не передбачено реєстрації права власності на багатоквартирний будинок в цілому як окремий об'єкт права власності;

- кожен власник квартири (нежитлового приміщення) у багатоквартирному будинку має право приватної власності на належну йому квартиру чи приміщення та право спільної власності на спільне майно будинку;

- з моменту списання багатоквартирного будинку зі свого балансу органами місцевого самоврядування, останні втрачають усі права на управління та розпорядження багатоквартирним будинком в цілому та окремими його частинами;

- багатоквартирний житловий будинок як цілісний майновий комплекс є співвласністю власників квартир та нежитлових приміщень у ньому, що виключає можливість його перебування у власності держави чи територіальної громади;

-31.12.2015 року на підставі акту приймання-передачі житлового комплексу з балансу на баланс Луцька міська рада списала зі свого балансу житловий будинок №12 по проспекту Перемоги, 12 в м.Луцьку, притому як згідно з актом приймання-передачі, так і згідно з технічною документацією спірний об'єкт нерухомості являється допоміжним приміщенням, а тому є спільною власністю власників квартир даного багатоквартирного будинку;

- право власності на спірний об'єкт нерухомого майна до його списання з балансу Луцької міської ради не було зареєстровано, а власне приміщення самостійним об'єктом нерухомості не вважався, в той час як надане відповідачем реєстраційне посвідчення від 05.08.1986 року, згідно з яким домоволодіння №12 по проспекту Перемоги, 12 в м.Луцьку зареєстровано за Луцькою міською радою народних депутатів, не містить ні підпису посадової особи, яка його видавала, ні відтиску печатки установи;

- на дату складення акту приймання-передачі багатоквартирного будинку на баланс ОСББ Авангард - 31.12.2015 року - право власності на окремі нежитлові приміщення на першому поверсі багатоквартирного будинку не було зареєстроване, однак такі приміщення згідно з даним актом не перейшли на баланс ОСББ і право власності на них було зареєстроване після 31.12.2015 року (зокрема, спортивний клуб), що також свідчить, що приміщення площею 188,6 м2 є допоміжним і належить на праві спільної власності усім власникам квартир та нежитлових приміщень у ньому;

- для підтвердження факту перебування у власності Луцької міської ради приміщення загальною площею 188,6 м2 у багатоквартирному будинку по проспекту Перемоги, 12 в м.Луцьку, Луцькою міською радою в лютому 2017 року державному реєстратору подано лист директора ЖКП №3 від 20.08.2015 року №471/2-2, хоча вже 31.12.2015 року даний будинок було передано на баланс ОСББ Авангард .

Відповідач в судових засіданнях, у письмовому запереченні на адміністративний позов від 14.12.2017 року та додаткових письмових поясненнях від 09.02.2018 року просила в задоволенні адміністративного позову відмовити повністю, мотивуючи наступним:

- в зв'язку з відсутністю проведеної до 01.01.2013 року реєстрації на нежитлове приміщення загальною площею 188,6 м2, що знаходиться за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12, Луцькою міською радою було подано ряд документів, які відповідали вимогам п.44 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень та які стали підставою для реєстрації права власності на зазначене приміщення;

- чинним законодавством України чітко розмежовано поняття допоміжне приміщення та нежитлове приміщення і з поданого Луцькою міською радою технічного паспорту на об'єкт нерухомого майна - нежитлове приміщення, вбачається що останнє є окремим ізольованим об'єктом нерухомого майна, що знаходиться на першому поверсі, має загальну неподільну площу 188,6 м2 та може належати на праві власності територіальній громаді;

- інформація позивача про розміщення в спірному приміщенні Регіонального центру енергоефективності та енергозбереження фактично підтверджує, що дане приміщення не може бути допоміжним, оскільки використовувалось не лише власниками квартир та нежитлових приміщень, але й іншими громадянами;

- державним реєстратором здійснено всі передбачені законодавством дії щодо розгляду та дослідження заяви і документів поданих для проведення державної реєстрації, за результатами яких прийнято законне та обґрунтоване рішення від 20.04.2017 року;

- позивачем не наведено жодного порушення чи факту недотримання законодавства власне державним реєстратором, натомість спір ведеться з Луцькою міською радою стосовно власника нежитлового приміщення загальною площею 188,6 м2 ;

- державний реєстратор не несе відповідальності за зміст та достовірність даних, що містять в поданих для реєстрації права власності документах, оскільки таку відповідальність несе заявник (власник);

- обґрунтування позивачем власної позиції нормами Порядку списання з балансу багатоквартирних будинків є безпідставним, оскільки ОСББ Авангард було підписано не акт списання з балансу, а акт приймання-передачі з балансу ЖКП №3 на баланс ОСББ Авангард і при цьому даний Порядок чітко регламентує необхідність реєстрації права власності на незареєстровані квартири та приміщення власниками, які мають правовстановлюючі документи, а не автоматичний перехід до ОСББ права власності на них.

Представник третьої особи в судових засіданнях, письмових поясненнях на позовну заяву від 26.01.2018 року, додаткових письмових поясненнях від 09.02.2018 року підтримала заперечення відповідача проти адміністративного позову, в задоволенні якого просила відмовити повністю з наступних підстав:

- рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради народних депутатів від 12.06.1986 року №231 затверджено списки будинків, які їй належать, в тому числі й житловий будинок за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12, і зазначене рішення ніким оскаржене не було та є чинним на даний момент;

- в зв?язку з наявністю рішення виконавчого комітету Луцької міської ради народних депутатів від 12.06.1986 року №231, реєстраційного посвідчення від 05.08.1986 року та з огляду на приписи Інструкції про порядок реєстрації будинків та домоволодінь у містах і селищах міського типу Української РСР від 31.01.1966 року, яка діяла на момент винесення вищевказаного рішення виконкому, Луцька міська рада набула право власності на житловий будинок за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12;

- технічна документація, в тому числі матеріали інвентаризаційної справи на нежитлове приміщення по проспекту Перемоги, 12 в м.Луцьку, власне акт приймання-передачі з балансу на баланс від 31.12.2015 року свідчать про наявність на першому поверсі даного будинку нежитлового приміщення загальною площею 210.5 м2 і, водночас, відсутні жодні докази, що таке приміщення є допоміжним;

- передача будинку з балансу на баланс жодним чином не свідчить й про перехід права власності на такий житловий будинок до ОСББ, яке є виключно його управителем, в той час як власником залишається територіальна громада міста Луцька;

- позивач достеменно знав щодо наявності саме нежитлового (а не допоміжного) приміщення по проспекту Перемоги, 12 в м.Луцьку, оскільки неодноразово звертався до Луцької міської ради щодо надання його в оренду, а отже зазначене приміщення є окремим і самостійним об'єктом нерухомого майна, реєстрацію права власності на яке правомірно проведено державним реєстратором;

- державним реєстратором було надано оцінку поданим для реєстрації праву на нежитлове приміщення документам, на підставі яких й прийнято рішення про реєстрацію права власності за Луцькою міською радою, яке є предметом спору у даній справі, однак з матеріалів справи вбачається, що наявний невирішений спір про право між позивачем та третьою особою, який не може бути вирішений в даному судовому процесі, в той час як жодних доказів протиправності рішення саме державного реєстратора позивачем наведено не було.

Заслухавши пояснення представника позивача та третьої особи, відповідача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що 28.02.2017 року уповноважений представник Луцької міської ради звернувся до Департаменту Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку Луцької міської ради із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на нежитлове приміщення, що знаходиться за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12 (а.с.68), яка, згідно з карткою прийому заяви №81458825 від 28.02.2017 року, була зареєстрована у базі даних про реєстрацію заяв і запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно 28.02.2017 року за реєстраційним №21193291,

До заяви було долучено наступні документи:

- копія довіреності на представника від 14.02.2017 року №1.1-8/796;

- довідка управління містобудування та архітектури Луцької міської ради від 27.02.2017 року №160-326 про те, що нежитлове приміщення загальною площею 188,6 м2 має адресу: проспект Перемоги, 12 (а.с.76);

- лист Луцької міської ради від 21.02.2017 року №1.1-13/941, відповідно до якого відділ управління майном міської комунальної власності Луцької міської ради підтверджує факт перебування нежитлового підвального приміщення, загальною площею 188,6 м2 , що знаходиться за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12, в переліку майна міської комунальної власності відповідно до реєстраційного посвідчення від 05.08.1986 року (а.с.75);

- лист ЖКП №3 від 20.08.2015 року №471/2-2, яким останнє повідомило начальника відділу управління майном міської комунальної власності, що житловий будинок №12 по проспекту Перемоги перебуває на балансі підприємства, балансова вартість нежитлового вбудованого приміщення, власником якого являється Луцька міська рада, загальною площею 188,6 м2 за вказаною адресою станом на 01.08.2015 року становить 131 970грн. (а.с.66);

- реєстраційне посвідчення без серії та номеру від 05.08.1986 року, виданого Луцьким міжміським бюро технічної інвентаризації, відповідно до якого володіння №12 по проспекту Перемоги в місті Луцьку зареєстровано за Луцькою міською радою народних депутатів на підставі рішення останньої від 12.06.1986 року за №231 (а.с.65);

- копія журналу №8 внутрішніх обмірів;

- технічний паспорт на нежитлове приміщення №12 по проспекту Перемоги в місті Луцьку, виданий комунальним підприємством Волинське обласне бюро технічної інвентаризації 19.12.2016 року замовнику - Луцькій міській раді (а.с. 71-74).

За результатами розгляду заяви від 28.02.2017 року рішенням №34154715 від 06.03.2017 року державний реєстратор прав на нерухоме майно ОСОБА_2 зупинила її розгляд в зв'язку з тим, що документи були подані не в повному обсязі, а саме: відсутній документ, що підтверджує факт відсутності перебування об'єкта нерухомого майна у державній власності.

Згідно з карткою прийому заяви №85361433 (а.с.85) та відомостями з бази даних про реєстрацію заяв та запитів Державного реєстру речових прав (а.с.87) уповноваженим представником Луцької міської ради 15.04.2017 року до переліку документів до заяви від 28.02.2017 року було також долучено лист регіонального відділення Фонду державного майна України по Волинській області від 13.04.2017 року №05-03-825, яким повідомлено, що нежитлове приміщення (літер А-5 , загальна площа 188,6 м2 ) за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12, не належить до об'єктів державної власності, в зв'язку з чим 20.04.2017 року відповідачем прийнято рішення №34863405 про відновлення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

20.04.2017 року державний реєстратор прав на нерухоме майно ОСОБА_2, розглянувши заяву уповноваженого представника Луцької міської ради від 28.02.2017 року №21193291 щодо проведення державної реєстрації права власності (форма власності: комунальна) на нежитлове приміщення, що розташоване за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12, та документи, подані для проведення державної реєстрації прав, прийняла рішення №34863592 від 20.04.2017 року, яким вирішила провести державну реєстрацію права власності (форма власності: комунальна) на нежитлове приміщення, що розташоване за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12, за суб'єктом - Луцькою міською радою.

Як вбачається з витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності №85464654 від 20.04.2017 року (а.с.90) про вищевказану реєстрацію до Реєстру внесено запис про право власності №20065296.

У багатоквартирному будинку за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12 (далі - Будинок) створено та діє Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Авангард (дата державної реєстрації - 13.08.2015 року).

Статтею 1 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку від 29.11.2001 року №2866-ІІІ (надалі - Закон України №2866-ІІІ) визначено, що об'єднання співвласників багатоквартирного будинку це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Згідно зі ст. 4 Закону України №2866-ІІІ об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.

Як свідчать обставини справи, ОСББ Авангард дізналося про факт проведення державної реєстрації нежитлового приміщення за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12, з листа Департаменту ЖКГ Луцької міської ради від 07.06.2017 року №19.1-22/1046 (а.с.20), яким повідомлено голову правління Асоціації ОСББ Лучани , яка також є і керівником ОСББ Авангард (виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 17.08.2015 року - а.с.8), що: нежитлове приміщення на вул.Перемоги, 12 (52,5 кв.м) належить територіальній громаді м.Луцька в особі Луцької міської ради, згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, реєстраційний № 1229639207101, № запису про право власності 20065296 .

З огляду на наведене, ОСББ, виконуючи покладені на нього функції по забезпеченню реалізації прав співвласників на вільне володіння та користування спільним майном та вважаючи рішення державного реєстратора незаконним, звернулось до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.

Відносини, пов'язані з державною реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень врегульовано Законом України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 року № 1952-IV (далі - Закон України № 1952-IV).

Згідно з п.1 ст. 2 Закону України № 1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України № 1952-IV, державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

При цьому, державний реєстратор, окрім іншого, встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення (пункти 1, 2 частини 3 статті 10 Закону України № 1952-IV).

Згідно зі статтею 18 Закону, державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:

1) прийняття/отримання документів для державної реєстрації прав, формування та реєстрація заяви в базі даних заяв;

2) виготовлення електронних копій документів, поданих для державної реєстрації прав, шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та їх розміщення у Державному реєстрі прав;

3) встановлення черговості розгляду заяв, зареєстрованих у базі даних заяв;

4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень;

5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав (у разі відсутності підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови у проведенні державної реєстрації прав);

6) відкриття розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідних відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав;

7) формування витягу з Державного реєстру прав про проведену державну реєстрацію прав для подальшого використання заявником;

8) видача/отримання документів за результатом розгляду заяви.

Перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (частина 2 статті 18 Закону України № 1952-IV).

Державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам (частина 4 статті 18 Закону України № 1952-IV).

На момент прийняття спірного рішень, процедуру проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав), перелік документів, необхідних для її проведення, права та обов'язки суб'єктів у сфері державної реєстрації прав було визначено Порядком державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року №1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 р. №553) (далі - Порядок № 1127).

Відповідно до п.40 Порядку №1127 державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених статтею 27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та цим Порядком.

Згідно з п.44 Порядку №1127 для державної реєстрації права власності на об'єкт нерухомого майна державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 р., за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об'єкт, подаються:

1) технічний паспорт на об'єкт нерухомого майна;

2) витяг з Єдиного реєстру об'єктів державної власності щодо такого об'єкта (у разі державної реєстрації права державної власності);

3) документ, що підтверджує факт перебування об'єкта нерухомого майна у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності);

4) документ, що підтверджує факт відсутності перебування об'єкта нерухомого майна у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).

З аналізу наведених норм вбачається, що приймаючи рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на об'єкт нерухомого майна комунальної власності, державний реєстратор зобов'язаний встановити факт відсутності підстав для відмови у такій реєстрації, зокрема ретельно перевірити документи щодо підтвердження факту перебування об'єкта нерухомого майна у комунальній власності, оскільки саме даний факт може надалі підтвердити наявність права органу місцевого самоврядування виступати замовником технічного паспорту на об'єкт нерухомого майна та, як наслідок, правомірності (безпідставності) вимог щодо проведення державної реєстрації права власності на такий об'єкт.

Відповідно до п.п.3-4 ч.1 ст.24 Закону України № 1952-IV у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:

- подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом;

- подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження.

За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав (частина 2 статті 24 Закону України № 1952-IV).

Як вже зазначалось судом, до заяви від 28.02.2017 року про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на нежитлове приміщення, що знаходиться за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12, уповноваженим представником Луцької міської ради було подано відповідачу ряд документів, виданих даним органом місцевого самоврядування, розглянувши які, державний реєстратор вважав підтвердженим факт перебування об'єкта нерухомого майна у комунальній власності, а саме:

1) лист Луцької міської ради від 21.02.2017 року №1.1-13/941 (а.с.75);

2) лист ЖКП №3 від 20.08.2015 року №471/2-2 (а.с.66);

3) реєстраційне посвідчення без серії та номеру від 05.08.1986 року, видане Луцьким міжміським бюро технічної інвентаризації (а.с.65).

Разом з тим, суд вважає за необхідне зазначити, що лист виконавчого комітету Луцької міської ради від 21.02.2017 року №1.1-13/941 на підтвердження перебування нежитлового підвального приміщення, загальною площею 188.6 м2, що знаходиться за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12, в переліку майна міської комунальної власності посилається на Реєстраційне посвідчення без серії та номеру від 05.08.1986 року, видане Луцьким міжміським бюро технічної інвентаризації, яке, однак, містить дані про те, що володіння №12 по проспекту Перемоги в місті Луцьку зареєстровано за Луцькою міською радою народних депутатів на підставі рішення Луцької міської ради народних депутатів від 12.06.1986 року за №231 та записано в реєстрову книгу за №590 і в цілому складається з одного житлового будинку. При цьому, рішення виконкому Луцької міської ради народних депутатів від 12.06.1986 року за №231 (а не самої Ради як це вказано в Реєстраційному посвідченні) до заяви від 28.02.2017 року уповноваженою особою Луцької міської ради не додавалось.

Зазначене вище реєстраційне посвідчення від 05.08.1986 року не містить підпису посадової особи, відтиску печатки установи, що його видала - Луцького міжміського бюро технічної інвентаризації та було додано до заяви від 28.02.2017 року про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в копії, оскільки оригінал даного реєстраційного посвідчення знаходиться в матеріалах інвентаризаційної справи (а.77 інвентаризаційної справи), наданої суду КП Волинське ОБТІ згідно з ухвалою суду від 12.02.2018 року.

Також суд зазначає, що лист ЖКП №3 від 20.08.2015 року №471/2-2 яким останнє повідомило начальника відділу управління майном міської комунальної власності Луцької міської ради, що житловий будинок №12 по проспекту Перемоги перебуває на балансі підприємства, балансова вартість нежитлового вбудованого приміщення, власником якого являється Луцька міська рада, загальною площею 188,6 м2 за вказаною адресою станом на 01.08.2015 року становить 131 970грн., взагалі не міг бути взятий до уваги як документ, що підтверджує перебування об'єкту нерухомого майна у комунальній власності, оскільки не виданий органом місцевого самоврядування, містить виключно інформативні дані комунального підприємства та, як встановлено судом в ході судового розгляду, на момент його подання (28.02.2017 року) відображав невірні дані, оскільки з 31.12.2015 року житловий будинок №12 по проспекту Перемоги в місті Луцьку згідно з Актом приймання-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс від 31.12.2015 року (а.с. 17-19) перебував на балансі ОСББ Авангард .

Таким чином, судом встановлено, що державний реєстратор прав на нерухоме майно 20.04.2017 року, в порушення вимог п.44 Порядку №1127, прийняла рішення №34863592 від 20.04.2017 року, яким вирішила провести державну реєстрацію права власності (форма власності: комунальна) на нежитлове приміщення, що розташоване за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12, за суб'єктом - Луцькою міською радою, на підставі документів, які не дають змоги підтвердити факт перебування об'єкта нерухомого майна у комунальній власності.

Враховуючи вищевикладене та з огляду на те, що подані документи не давали змоги встановити набуття Луцькою міською радою речових прав на об'єкт нерухомого майна, державний реєстратор зобов'язана була виконати вимоги п.4 ч.1 ст.24 Закону України № 1952-IV та відмовити третій особі в державній реєстрації прав на нерухоме майно - нежиле приміщення загальною площею 188,6 м2, реєстраційний номер 1229639207101, за адресою: Волинська область, м. Луцьк, пр. Перемоги, 12, а тому рішення відповідача №34863592 від 20.04.2017 року є протиправним та підлягає скасуванню, як і запис №20065296 про право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно щодо реєстрації за Луцькою міською радою права власності на зазначене нерухоме майно.

При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що посилання та обґрунтування доказами учасників справи щодо належності на праві власності спірного приміщення як ОСББ Авангард , так і Луцькій міській раді не підлягає оцінці судом, оскільки предметом даної адміністративної справи є виключно правомірність дій та рішення державного реєстратора, а не спір про право, який може бути предметом розгляду за правилами цивільного судочинства.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи повне задоволення позовних вимог за рахунок бюджетних асигнувань відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Луцької міської ради підлягає до стягнення на користь позивача судовий збір в розмірі 1 600грн., сплачений при поданні адміністративного позову.

Керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним і скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень державного реєстратора відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Луцької міської ради ОСОБА_2 №34863592 від 20.04.2017 року.

Скасувати в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно запис про право власності №20065296 щодо реєстрації за Луцькою міською радою права власності на нерухоме майно за адресою: місто Луцьк, проспект Перемоги, 12, а саме: нежитлове приміщення загальною площею 188.6 м2, реєстраційний номер майна 1229639207101.

Стягнути на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Авангард Луцьк (43000, Волинська область, місто Луцьк, проспект Перемоги, будинок 12, ідентифікаційний код юридичної особи 39948439) за рахунок бюджетних асигнувань відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Луцької міської ради (43025, Волинська область, місто Луцьк, проспект Волі, будинок 8) судові витрати у сумі 1600 грн. (одна тисяча шістсот гривень).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя В.В. Дмитрук

Дата складення повного тексту

судового рішення - 02.03.2018 року

Згідно з оригіналом:

Суддя В.В. Дмитрук

СудВолинський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2018
Оприлюднено04.03.2018
Номер документу72535914
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —803/1589/17

Постанова від 29.01.2019

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Прокопенко Олександр Борисович

Постанова від 29.01.2019

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Прокопенко Олександр Борисович

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Велика палата Верховного Суду

Прокопенко Олександр Борисович

Ухвала від 18.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 17.09.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 12.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

Ухвала від 12.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Святецький Віктор Валентинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні