РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2018 року справа № 823/2120/17
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі :
судді - Руденко А.В.,
при секретарі - Сачинській В.С.,
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю),
представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю),
розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю СТДК Інвест до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним неприйняття податкових накладних, -
встановив:
У грудні 2017 року до Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю СТДК Інвест з позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просить:
- визнати протиправним неприйняття податкових накладних №7 від 15.09.2016 на суму ПДВ 24490 грн., від 30.12.2016 №1 на суму ПДВ 2500 грн., від 30.12.2016 №2 на суму ПДВ 2833 грн. 33 коп. та від 30.12.2016 №3 на суму ПДВ 4166 грн. 67 коп. ,
- визнати прийнятими і зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1, 2, 3 від 30.12.2016 - з 13.09.2017, а податкову накладну №7 від 15.09.2016 - з 31.07.2017.
Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що подані ним засобами телекомунікаційного зв'язку податкові накладні не прийняті відповідачем з підстав порушення вимог пункту 120.2 статті 120 Податкового кодексу України, а саме: податкові накладні подані на реєстрацію з перевищенням строку 180 календарних днів з дати їх складання.
Позивач вважає відмову у прийнятті та реєстрації податкових накладних протиправною, оскільки відповідно до пункту 201.10 статті 200 Податкового кодексу України платник має право зареєструвати податкову накладну протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у податковій накладній.
Представник позивача у судовому засіданні просив позов задовольнити.
Відповідач проти позову заперечив, у наданому до суду 13.02.2018 письмовому відзиві на позовну заяву зазначив, що починаючи з 01.02.2015 всі податкові накладні підлягають реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 15 календарних днів, що передбачено пунктом 201 статті 201 Податкового кодексу України. При цьому Податковим кодексом України передбачено можливість реєстрації податкових накладних з порушенням 15-денного терміну, але у строк 180 календарних днів, за умови застосування штрафних санкцій, визначених статтею 120 1 Кодексу. Доводи позивача щодо права зареєструвати податкову накладну протягом 365 календарних днів є невірними, оскільки відповідно до абзаців 4-6 пункту 198.6 Податкового кодексу України в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, дана норма стосується внесення змін до податкових накладних, які вже зареєстровані.
Представник відповідача у судовому засіданні у задоволенні позову просив відмовити.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши письмові докази, які містяться в матеріалах справи, суд встановив наступне.
15.09.2016 позивач у справі Товариство з обмеженою відповідальністю СТДК Інвест надав ТОВ Нумінатор послуги з переробки бруса дубового у шпон на загальну суму 146941 грн. 60 коп. та сформував за вказаною господарською операцією податкову накладну №7 на суму ПДВ 24490 грн. 27 коп.
Згідно з квитанцією №1 податкова накладна №7 від 15.09.2016 доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України 31.07.2017, однак не прийнята з підстави порушення вимоги пункту 120.2 статті 120 Податкового кодексу України, а саме: дата реєстрації не може перевищувати 180 календарних днів з дати складання, податкову накладну виписано за минулий період (319 днів від дати реєстрації).
Згідно з квитанціями № 1 від 03.08.2017 та від 16.08.2017 позивач двічі надавав податкову накладну №7 від 15.09.2016 на реєстрацію, однак двічі вона не була прийнята з тієї ж підстави.
30.12.2016 позивач надав ТОВ Східюнітрейд послуги з суборенди приміщення на загальну суму 15000 грн. та сформував за вказаною господарською операцією податкову накладну №1 на суму ПДВ 2500 грн.
Згідно з квитанцією №1 податкова накладна №1 від 30.12.2016 доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України 13.09.2017, однак не прийнята з підстави порушення вимоги пункту 120.2 статті 120 Податкового кодексу України, а саме: дата реєстрації не може перевищувати 180 календарних днів з дати складання, податкову накладну виписано за минулий період (257 днів від дати реєстрації).
30.12.2016 позивач надав ТОВ Промтрансімперіал послуги з суборенди приміщення на загальну суму 17000 грн. та сформував за вказаною господарською операцією податкову накладну №2 на суму ПДВ 2833 грн. 33 коп.
Згідно з квитанцією №1 податкова накладна №2 від 30.12.2016 доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України 13.09.2017, однак не прийнята з підстави порушення вимоги пункту 120.2 статті 120 Податкового кодексу України, а саме: дата реєстрації не може перевищувати 180 календарних днів з дати складання, податкову накладну виписано за минулий період (257 днів від дати реєстрації).
30.12.2016 позивач надав ТОВ Євроспецторг послуги з суборенди приміщення на загальну суму 25000 грн. та сформував за вказаною господарською операцією податкову накладну №3 на суму ПДВ 4166 грн. 67 коп.
Згідно з квитанцією №1 податкова накладна №3 від 30.12.2016 доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України 13.09.2017, однак не прийнята з підстави порушення вимоги пункту 120.2 статті 120 Податкового кодексу України, а саме: дата реєстрації не може перевищувати 180 календарних днів з дати складання, податкову накладну виписано за минулий період (257 днів від дати реєстрації).
Не погоджуючись з відмовою у прийнятті податкових накладних, позивач звернувся до суду.
Оцінюючи встановлені обставини справи, суд виходить з наступного.
Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України.
Згідно з пунктом 11 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній / розрахунку коригування.
Згідно з пунктом 1 статті 200 1 система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку суми податку, що містяться у складених та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних. Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції на момент виникнення спірних відносин) передбачено, що податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1 .3 статті 200 1 цього Кодексу протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування.
Враховуючи зазначене, суд приходить до висновку, що реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється платником податків не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання. Однак платник податків має право зареєструвати податкові накладні протягом граничного строку 365 календарних днів від дати їх складання із застосуванням штрафних санкцій.
Так, згідно з пунктом 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120 1.2 цієї статті, не застосовуються.
Згідно підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України податкові органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.
Таким чином, платник податків має право зареєструвати податкову накладну протягом 365 календарних днів, при цьому штрафні санкції за порушення 15-денного строку реєстрації застосовуються податковим органом.
Судом встановлено, що податкова накладна №7 від 15.09.2016 подана на реєстрацію протягом 319 днів, а податкові накладні №1, №2, №3 від 30.12.2016 подані на реєстрацію протягом 257 днів, тому строк 365 календарних днів, передбачений пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу, не порушений. Відтак, підстави для відмови у їх реєстрації відсутні.
Посилання відповідача на порушення строку 180 календарних днів суд вважає необгрунтованим з таких міркувань.
Станом на дату складання спірних податкових накладних №7 від 15.09.2016 та №1, №2, №3 від 30.12.2016 пункт 120 1 .2 статті 120 1 Податковогокодексу України передбачав застосування штрафних санкцій за відсутність реєстрування податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 180 календарних днів з дати їх складання.
Також пункт 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачав лише граничний строк реєстрації п'ятнадцять календарних днів.
Однак Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21.12.2016 №1797-V111 до статті 120 1 та пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України були внесені зміни, згідно з якими був передбачений граничний строк реєстрації податкових накладних 365 календарних днів, тобто законодавець встановив інші правила реєстрації податкових накладних.
Оскільки станом на 01.01.2017 строк 180 календарних днів для реєстрації спірних податкових накладних не закінчився, суд приходить до висновку про те, що спірні податкові накладні підлягають реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних протягом 365 календарних днів.
Суд також не погоджується з доводами відповідача про те, що згідно абз. 4-6 пункту 198.6 статті 198 строк 365 днів застосовується для внесення змін до зареєстрованих податкових накладних, оскільки вказаний пункт визначає правила включення податку на додану вартість до податкового кредиту і не стосується порядку реєстрації податкових накладних.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відмова відповідача в реєстрації податкових накладних №7 від 15.09.2016, №1, №2 та №3 від 30.12.2016 є протиправною, тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,-
вирішив:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною відмову Державної фіскальної служби України у прийнятті податкових накладних, складених ТОВ СТДК Інвест , від 15.09.2016 №7.
Визнати прийнятою і зареєстрованою 31.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну, складену ТОВ СТДК Інвест , від 15.09.2016 №7.
Визнати прийнятими і зареєстрованими 13.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені ТОВ СТДК Інвест , від 30.12.2016 №1, від 30.12.2016 №2 та від 30.12.2016 №3.
Стягнути з Державної фіскальної служби України (Львівська площа, 8, м.Київ, 04053, код 39292197) на користь ТОВ СТДК Інвест (вул. 8-го березня, 3а, с. Дубіївка, Черкаського району Черкаської області, 19631, код 39810115) 1 600,00 грн (одна тисяча шістсот гривень) судових витрат.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Рішення у повному обсязі виготовлено 1 березня 2018 року.
Суддя А.В. Руденко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2018 |
Оприлюднено | 04.03.2018 |
Номер документу | 72537439 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Руденко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні