Рішення
від 03.03.2018 по справі 815/903/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/903/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2018 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.,

за участю секретаря Ходжаяна А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_1 справу за адміністративним позовом кандидата на посаду ОСОБА_2 селищного голови ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з даним позовом та просить визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області щодо не прийняття рішення про реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою після прийняття постанови Одеським апеляційним адміністративним судом від 19.02.2018 року по справі №815/614/18; зобов'язати ОСОБА_2 селищну виборчої комісію Овідіопольського району Одеської області на виконання ч. 3 ст. 89 Закону України «Про місцеві вибори» здійснити реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 року по справі № 815/614/18 за апеляційною скаргою кандидата на посаду ОСОБА_2 селищного голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, третя особа на стороні відповідача ОСОБА_3 про визнання протиправною та скасування постанови № 409 від 10.02.2018 року та зобов'язання вчинити певні дії було постановлено наступне: визнати протиправною та скасувати постанову ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 10.02.2018 року про реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою; зобов'язати ОСОБА_2 селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області по вторно розглянути документи подані ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної ви борчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених судом обставин. Головою ОСОБА_2 СВК ОСОБА_1 без повідомлення заці кавлених сторін було проведено засідання комісії щодо розгляду Постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 року по справі № 815/614/18 та поданих ОСОБА_3 доку ментів визначених в п. 1 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори 27.02.2018 року об 23:45 годин, хоча дане засідання було призначено на 19.00 27.02.2018 року. При цьому до 21.00 годин в приміщенні ТСВК були відсутні будь-хто з членів комісії, в тому числі і голова. На зазначеному засіданні ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області було розглянуто рішення Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 року по справі № 815/614/18 та документи подані для проведення реєстрації обраним голо вою ОСОБА_2 селищної ради ОСОБА_3. Проте, за результатами розгляду комісією не було прийнято рішення за результатами розгляду поданих ОСОБА_3 документів.

Позивач вважає бездіяльність комісії щодо не проведення засідання комісії в встановлені законом строки щодо розгляду постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 року по справі № 815/614/18 та поданих ОСОБА_3 документів, визначених в п. 1 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори , грубим порушенням Закону України Про місцеві вибори та такими, що пору шують права та законні інтереси ОСОБА_3, як суб'єкта виборчого процесу.

Також позивач вказує, що 22 січня 2018 року, в порядку ст. 89 Закону України Про місцеві вибори ОСОБА_3 зверну вся до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області зі заявою, якою повідомив про відсутність у нього іншого представницького мандата та іншої роботи і посади, несумісних з посадою голови ОСОБА_2 об'єднаної територіальної громади. До заяви додано: копію паспорту; нотаріально посвідчена копія трудової книжки; копія наказу №6-ОК від 18.01.2018 року; копія протоколу Загальних зборів учасників TOB МАХ №1 від 18.01.2018 року. Станом на 28.02.2018 року документи подані ОСОБА_3 до ТСВК для прийняття рішення про його реєстрацію є чинними, не оскаржувались та не скасовувались жодним рішенням суду.

Також позивач зазначив, що в його трудовій книжці заступником головного бухгалтера TOB МАХ помилково було зроблено запис про звільнення з посади директора на підставі ст. 38 КзпП. В подальшому дана помилка була виправлена у відповідності до Інструкції ведення трудових книжок. Також, ним було отримано Довідку № 45 від 26.02.2018 року видану TOB МАХ , згідно з якою повідомлено, що ОСОБА_3 звільнений з посади директора TOB МАХ 18.01.2018 року на підставі ст. 36 КЗпП відповідно до рішення загальних зборів учасників TOB МАХ , яке було оформлено протоколом загальних зборів учасників TOB МАХ №1 від 18.01.2018 року, підприє мством вчасно було подано відповідний пакет документів для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу TOB МАХ та про наявність повноважень у заступника головно го бухгалтера TOB МАХ на внесення записів до трудових книжок. Дану довідку та додаткові документи, 26.01.2018 року довірені особи намагались надати до ТСВК для відома проте голова комісії ОСОБА_5 категорично відмовився від їх отри мання з посилання на порушення строків надання документів.

ОСОБА_3 вказує, що є обраним ОСОБА_2 селищним головою, вча сно та з суворим дотриманням вимог законодавства надав усі необхідні для проведення реєстрації документи, на час подання документів до ТСВК не займав посади несумісні з посадою селищного го лови та станом на 19.01.2018 року взагалі є безробітним.

Представник ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області надав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року по справі №815/614/18, яка набрала законної сили, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16.02.2018 року по справі №815/614/18 скасовано, визнано протиправною та скасовано постанову ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 10.02.2018 р. №409 Про реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою , зобов'язано ТВСК повторно розглянути документи, подані ОСОБА_3 до ТСВК, з урахуванням встановлених судом обставин. З метою виконання даної постанови суду голова ТСВК ОСОБА_6 декілька разів скликав засідання ТСВК. Однак з невідомих причин деякі члени ТСВК не з'явилися на засідання. Так, 26.02.2018 року було скликано засідання ТСВК на 18:30 год., про що всі члени ТСВК були повідомлені телефонограмою, що підтверджується відомістю інформування членів комісії про час проведення засідання 26.02.2018р. На засідання ТСВК 26.02.2018 з'явились 11 членів комісії, однак з невідомих причин члени комісії ОСОБА_7 та ОСОБА_8 залишили приміщення ТСВК до початку засідання, на телефонні дзвінки голови та членів ТСВК не відповідали, причин свого вчинку не повідомили, про що членами ТСВК був складений акт. Також члени ТСВК склали акт про неповідомлення членами ТСВК причин відсутності на засіданні комісії. Таким чином за відсутності кворума засідання ТСВК 26.02.2018 року не відбулось. Наступне засідання було скликано головою ТСВК на 27.02.2018 р. на 19:00 год., проте на цей час до приміщення ТСВК більшість членів комісії не з'явились, тому голова ТСВК ОСОБА_6 був вимушений особисто виїхати до помешкань, окремих членів ТСВК з метою роз'яснення їх необхідності прибуття на засідання комісії для для виконання встановлених законодавством обов'язків, в тому числі по виконання судового рішення. Ці зусилля голови ТСВК призвели до того, що 27.02.2018р., тобто в день, коли було призначено засідання ТСВК о 23:45 год., воно розпочалося. Ніяких повідомлень про перенесення дати засідання ТСВК 27.02.2018 р. голова ТСВК не робив. Всі суб'єкти виборчого процесу та представники ЗМІ, як бажали бути присутніми на засіданні, чекали його початок в приміщенні ТСВК разом з технічними працівниками комісії. Вхід до приміщення ТСВК для всіх осіб, які мають право бути присутніми на засіданні був вільним. 27.02.2018 р. на засіданні ТСВК була виконана вищезазначена постанова апеляційного суду, ТСВК повторно розглянула документи, подані ОСОБА_3 22.01.2018 р. до ТСВК для реєстрації ОСОБА_2 селищним головою Овідіопольського району Одеській області, з урахуванням встановлених судом обставин. На голосування членів ТСВК було винесено проект постанови за наслідком розгляду документів, в якому з урахуванням висновків суду пропонувалось прийняти рішення про визнання ОСОБА_3 таким, що відмовився від посади ОСОБА_2 селищного голови Овідіополського району Одеської області.

Також представник відповідача зазначив, що правових підстав, встановлених Законом України Про місцеві вибори , щодо прийняття будь-якого іншого рішення на виконання постанови апеляційного суду у ТСВК не існує, прийняття рішення, яке по суті повторює рішення виборчої комісії, яке було визнано протиправним та скасовано судом, прямо заборонено ч. 8 ст. 99 Закону України Про місцеві вибори , а тому просить суд відмовити в позові повністю.

Ухвалою суду від 01 березня 2018 року відкрито спрощене позовне провадження з повідомленням (викликом) сторін, з урахуванням особливостей встановлених ст. ст.268-273 КАС України щодо розгляду окремих категорій термінових справ та призначено судове засідання на 01 березня 2018 року на 17:30 год.

01 березня 2018 року в судовому засіданні судом долучено до матеріалів справи відзив на позовну заяву з доданими копіями документів, надано час представнику позивача ознайомитися з відзивом та оголошено перерву до 02 березня 11:00 год.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Постановою ЦВК України № 214 від 12.10.2017 року "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 24 грудня 2017 року" призначені на неділю, 24 грудня 2017 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1-17.

Відповідно до Переліку об'єднаних територіальних громад, утворених в межах Одеської області, у яких призначаються перші місцеві вибори 24.12.2017 року (додаток 9 постанови ЦВК від 12.10.2017 року №214 ) такі вибори призначені, зокрема, в ОСОБА_2 селищній об'єднаній територіальній громаді - в ОСОБА_2 селищну раду Овідіопольського району Одеської області, а також вибори ОСОБА_2 селищного голови Овідіопольського району Одеської області.

Постановою ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 31.12.2017 року № 337 ОСОБА_3 визнано обраним ОСОБА_2 селищним головою на перших виборах депутатів сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, 24.12.2017 року. Однак, 27.01.2018 року комісією перенесено розгляд питання про реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою до встановлення підсумків голосування та результатів виборів в єдиному одномандатному виборчому окрузі та вступу в законну силу судового рішення у справі № 815/99/18.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06 січня 2018 року у справі № 815/99/18 за позовом кандидата на посаду ОСОБА_2 селищного голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_9 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору на боці відповідача ОСОБА_3, зокрема про визнання дій протиправними, протоколу від 31.12.2017 року про підсумки голосування з виборів ОСОБА_2 селищного голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі, такими, що містять недостовірні дані та складені з порушенням вимог Закону України "Про місцеві вибори", визнання протиправною та скасування постанови ТСВК № 337 від 31.12.2017 року, яким у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю. Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 29 січня 2018 року, рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 січня 2018 року - залишено без змін.

Однак, ОСОБА_2 селищною виборчою комісією Овідіопольського району Одеської області не було прийнято рішення щодо реєстрації ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою. В зв'язку з чим, кандидат на посаду ОСОБА_2 селищного голови ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом про визнання протиправними дій, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, за результатами розгляду якого Одеським апеляційним адміністративним судом було прийнято постанову у справі № 815/375/18 від 03.02.2018 року, згідно якої визнано протиправною бездіяльність ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області щодо не прийняття рішення про реєстрацію обраного голови ОСОБА_2 селищної ради ОСОБА_3, визнано протиправним та скасовано рішення ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, оформлене протоколом від 27.01.2018 року № 24, про перенесення реєстрації обраного голови ОСОБА_2 селищної ради ОСОБА_3 та зобов'язано ОСОБА_2 селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою Овідіопольського району Одеської області відповідно ч. 3 ст. 89 Закону України "Про місцеві вибори".

Окрім того, Центральною виборчою комісією 08.02.2018 року було прийнято Постанову № 19 «Про окремі питання діяльності» ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, в якій серед іншого зобов'язано ОСОБА_2 селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області до 12.02.2018 року прийняти рішення про реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою Овідіопольського району Одеської області згідно з ч. 3 ст. 89 Закону України «Про місцеві вибори» .

10.02.2018 року постановою ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 409 на виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду по справі № 815/375/18 та Постанови Центральної виборчої комісії № 19 від 08.02.2018 року, зареєстровано ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою ОСОБА_2 об'єднаної територіальної громади Овідіопольського району Одеської області.

16.02.2018 року Одеським окружним адміністративним судом по справі №815/614/18 винесено рішення, яким у задоволенні позовної заяви кандидата на посаду ОСОБА_2 селищного голови Овідіопольського району Одеської області ОСОБА_4 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору ОСОБА_3 про визнання незаконною постанову ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольсього району Одеської області від 10.02.2018 року про реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою, її скасування, та про зобов'язання ОСОБА_2 селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області розглянути питання про визнання ОСОБА_3 таким, що відмовився від посади ОСОБА_2 селищного голови Овідіопольського району Одеської області - відмовлено повністю.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року по справі № 815/614/18 скасовано рішення Одеського окружного адміністративного суду від 16.02.2018 року; визнано протиправною та скасовано постанову ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 10.02.2018 року про реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою; зобов'язано ОСОБА_2 селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області повторно розглянути документи подані ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених судом обставин.

27 лютого 2018 року на засіданні ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області на виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року по справі №815/614/18 винесено питання про повторний розгляд документів, поданих 22.01.2018 року ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області для реєстрації ОСОБА_2 селищним головою Овідіопольського району Одеської області, за результатами якого ОСОБА_2 селищна виборча комісія винесла питання щодо визнання ОСОБА_3 таким, що відмовився від посади ОСОБА_2 селищного голови Овідіопольського району Одеської області. За це рішення проголосували: за 5 (пять), проти 1 (один), утримались 4 (чотири). За результатами голосування - рішення не прийнято. (а.с. 58-61).

Організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост регулюються Конституцією України, Законом України «Про місцеві вибори» (далі за текстом - Закон) та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Відповідно до ч.1, 2 ст.2 Закону, місцеві вибори є вільними та відбуваються на основі гарантованого Конституцією України та цим Законом загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування. Вибори депутатів сільських, селищних рад проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах, на які поділяється територія відповідно села (кількох сіл, жителі яких добровільно об'єдналися у сільську громаду), селища, територія утвореної відповідно до Закону України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" об'єднаної сільської, селищної територіальної громади (далі - територія об'єднаної сільської, селищної територіальної громади).

Згідно ч. 1 ст. 20 Закону виборчі комісії з місцевих виборів є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення відповідних місцевих виборів і забезпечувати додержання та однакове застосування законодавства України про місцеві вибори.

Відповідно до п. 7, 14, 16, п. 4 ст. 25 Закону сільська, селищна територіальна виборча комісія скликає у разі необхідності за власною ініціативою засідання дільничної виборчої комісії; встановлює підсумки голосування та результати виборів депутатів відповідної сільської, селищної ради та відповідного сільського, селищного голови, старости; реєструє обраного сільського, селищного голову, старосту.

Згідно ч. 2, 4, 5 ст. 27 ЗУ Про місцеві вибори основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою виборчої комісії, у разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії. На письмову вимогу не менш як третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги. У разі необхідності засідання виборчої комісії може бути скликане за рішенням виборчої комісії вищого рівня. Засідання виборчої комісії є повноважним за умови присутності на ньому більше половини членів комісії від складу цієї комісії. Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний. З метою дотримання при розгляді питань порядку денного права особи на участь у процесі прийняття рішення на засідання виборчої комісії запрошуються заявники та інші заінтересовані особи. Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду питань порядку денного.

Частиною 8 ст. 27 Закону встановлено, що виборча комісія на вимогу трьох членів комісії, а також за рішенням виборчої комісії вищого рівня або суду зобов'язана розглянути на своєму засіданні питання, що належать до її повноважень, не пізніш як у триденний строк від дня заявлення вимоги або прийняття зазначеного рішення, але не пізніше дня голосування (дня повторного голосування), а в день голосування (день повторного голосування), крім дільничної виборчої комісії, - невідкладно.

Згідно ч. 12, 13, 14 ст. 27 ЗУ Про місцеві вибори з питань поточної діяльності комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом. Виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлені і визнані комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією. Акти і протоколи виборчої комісії за формами, затвердженими Центральною виборчою комісією, складаються у випадках та у кількості примірників, встановлених цим Законом. Акт або протокол комісії підписується всіма присутніми на засіданні членами виборчої комісії, підписи яких скріплюються печаткою виборчої комісії. Перший примірник акта чи протоколу мають право підписати присутні на засіданні кандидати, зареєстровані для участі у відповідних виборах, їх довірені особи, офіційні спостерігачі. Копія акта чи протоколу надається суб'єкту виборчого процесу відповідних виборів на його вимогу. Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії. Рішення виборчої комісії набирає чинності з моменту його прийняття. У разі невиконання виборчою комісією вимог цього Закону (бездіяльність виборчої комісії) виборча комісія вищого рівня з відповідних місцевих виборів може прийняти відповідне рішення. У день голосування (день повторного голосування) такі питання розглядаються невідкладно.

Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 89 ЗУ Про місцеві вибори особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, сільським, селищним, міським головою, старостою, для її реєстрації, у разі наявності іншого представницького мандата, зобов'язана подати до територіальної виборчої комісії протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів копію зареєстрованої заяви про припинення дії іншого представницького мандата, поданої відповідно до Верховної Ради України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради. Особа, обрана сільським, селищним, міським головою, старостою, одночасно з копією заяви про припинення дії іншого представницького мандата подає документ про звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови, старости. У разі звернення особи, обраної депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою, до територіальної виборчої комісії щодо наявності поважних причин, які перешкоджають виконанню вимог частини першої цієї статті, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання цих причин поважними і встановити інший строк виконання зазначених вимог або про відмову у визнанні цих причин поважними. У п'ятиденний строк з дня отримання документів, зазначених у частині першій цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови, старости.

Також, абз. 2 ч. 6 ст. 89 Закону встановлено, що у разі невиконання без поважних причин та у строки, передбачені частинами першою та другою цієї статті, особою, обраною на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, вимог частини першої цієї статті територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання особи такою, що відмовилася відповідно від посади сільського, селищного, міського голови, старости, та призначає повторні вибори відповідно сільського, селищного, міського голови, старости.

Отже зазначеними нормами законодавства передбачено, що територіальна виборча комісія за наслідками розгляду документів, зазначених у частині першій цієї статті, поданих особою, обраною депутатом, сільським, селищним, міським головою, старостою у порядку та строки, передбачені ст. 89 Закону, зобов'язана прийняти рішення або про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови, старости згідно ч. 3 ст. 89 Закону, або при наявності підстав, передбачених абз. 2 ч. 6 ст. 89 Закону, прийняти рішення про визнання особи такою, що відмовилася відповідно від посади сільського, селищного, міського голови, старости.

За таких підстав, судом встановлено, що відповідач постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.02.2018 по справі № 815/614/18, а саме з 19.02.2018 зобов'язаний був повторно розглянути документи, подані ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених судом обставин.

Представником відповідача до суду надано відомість інформування членів комісії про час проведення засідання 26.02.2018 року о 18:30 год., акт про неповідомлення членами ТСВК причин відсутності на засіданні комісії від 26.02.2018 року, акт про залишення членами ТСВК засідання комісії без повідомлення причин від 26.02.2018 року, протокол засідання ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 26 від 27 лютого 2018 року, а також проект постанови про повторний розгляд документів, поданих 22.01.2018р. ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області для реєстрації ОСОБА_2 селищним головою Овідіопольського району Одеської області (а.с. 54-67).

Як вбачається з протоколу засідання ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області № 26 від 27 лютого 2018 року щодо повторного розгляду документів, поданих 22.01.2018 року ОСОБА_3Х до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області для реєстрації ОСОБА_2 селищним головою Овідіопольського району Одеської області, на виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року по справі № 815/614/18 ОСОБА_2 селищною виборчою комісією Овідідопольського району Одеської області винесено питання на голосування щодо визнання ОСОБА_3 таким, що відмовився від посади ОСОБА_2 селищного голови Овідіопольського району Одеської області. За результатами голосування за це рішення проголосували: за - 5, проти- 1, утрималися - 4. Вирішили: рішення не прийнято. (а.с. 61).

Таким чином, рішення по суті питання за наслідками розгляду документів, поданих ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року по справі № 815/614/18 обставин, відповідачем не прийнято.

За таких підстав доводи представника відповідача про те, що ОСОБА_2 селищною виборчою комісією розглянуто питання про повторний розгляд документів, поданих 22.01.2018 року ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, та виконано постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 року по справі № 815/614/18 є необґрунтованими та спростовуються зібраними по справі доказами.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов до висновку, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність, яка виразилась у неприйнятті рішення за наслідками повторного розгляду документів, поданих ОСОБА_3Х до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом від 19 лютого 2018 року по справі № 815/614/18 судом обставин.

Разом з тим, позовні вимоги щодо зобов'язання ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області на виконання ч.3 ст. 89 КАС України Про місцеві вибори здійснити реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою суд вважає необґрунтованими з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини першої статті 245 КАС України, при вирішенні справи по суті суд може задовольнити адміністративний позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.

Частиною 4 ст. 245 КАС України встановлено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд. У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Зі змісту вказаних правових норм вбачається, що відповідач, наділений дискреційними повноваженнями, тобто повноваженнями з певним ступенем свободи органу при прийнятті рішення, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибрати один з кількох варіантів рішення. А суди не мають право втручатися в дискреційні функції органів владних повноважень.

Суд може прийняти рішення про зобов'язання органу владних повноважень прийняти певне рішення, в разі, якщо можливість прийняття єдиного альтернативного рішення виключена судом.

Визнаючи протиправною та скасовуючи постанову ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 10.02.2018 року про реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою, Одеським апеляційним адміністративним судом у постанові від 19.02.2018 року по справі №815/614/18, встановлено, що розглянувши заяву від 22 січня 2018 року кандидата на посаду ОСОБА_2 селищного голови ОСОБА_3 про відсутність у нього інших представницьких мандатів та посади несумісною з посадою голови ОСОБА_2 об'єднаної територіальної громади, додані до неї додатки, ОСОБА_2 селищна виборча комісія не перевірила їх відповідність переліку документів визначеного змісту, згідно п. 5 Роз'яснення (додаток до постанови ЦВК від 02.10.2015 року № 381) та не надала їм правової оцінки, що зокрема підтвердив і представник комісії у судовому засідання від 19.02.2018 року та зазначив, що Постанова від 10.02.2018 року була прийнята відповідачем на виконання Постанови Одеського апеляційного адміністративного суду у справі № 815/375/18 від 03.02.2018 року та Постанови Центральної виборчої комісії № 19 від 08.02.2018 року. До того ж, предметом розгляду справи № 815/375/18 було перенесення питання про реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою, а не виконання ним приписів ст. 89 Закону України «Про місцеві вибори» .

Та, посилаючись на приписи ч.4 ст. 245 КАС України, якою визначено, що у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні, Одеським апеляційним адміністративним судом у постанові від 19.02.2018 року по справі №815/614/18 скасовано постанову ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області від 10.02.2018 року про реєстрацію ОСОБА_3 ОСОБА_2 селищним головою; зобов'язано ОСОБА_2 селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області повторно розглянути документи подані ОСОБА_3Х до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених судом обставин. При цьому в решті позову, в тому числі позовних вимог щодо зобов'язання ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області розглянути питання про визнання ОСОБА_3 таким, що відмовився від посади ОСОБА_2 селищного голови, відмовлено.

Згідно ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Отже обставини, встановлені Одеським апеляційним адміністративним судом у постанові від 19.02.2018 року по справі №815/614/18 не доказуються при розгляді даної справи.

Таким чином, Одеським апеляційним адміністративним судом 19.02.2018 року по справі №815/614/18 прийнято рішення, яке передбачає право відповідача, як суб'єкта владних повноважень, діяти на власний розсуд, та зобов'язано суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням правової оцінки, наданої судом у рішенні.

За таких підстав, суд не приймає до уваги твердження відповідача щодо неможливості прийняття будь-якого іншого рішення, крім рішення про визнання ОСОБА_3 таким, що відмовився від посади ОСОБА_2 селищного голови Овідіопольського району Одеської області, оскільки відповідач має можливість самостійно вибрати один з кількох варіантів рішення, передбачених ст. 89 Закону України Про місцеві вибори за результатами повторного розгляду документів, поданих позивачем, з урахуванням встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом у постанові від 19.02.2018 року по справі №815/614/18 обставин, так як можливість прийняття альтернативного рішення не виключена судом.

З огляду на те, що відповідачем документи, подані ОСОБА_3, не розглянуті та рішення у відповідності до ст. 89 Закону України Про місцеві вибори та Постанови ЦВК від 02.10.15 № 381 не прийнято, суд також не приймає до уваги доводи позивача про те що, комісією 26.02.2018 року не були прийняті додаткові документи. Крім того позивачем не надано належних та допустимих доказів на підтвердження цих обставин.

За таких обставин, враховуючи неприйняття відповідачем станом на 02 березня 2018 року рішення відповідно до ст. 89 Закону України Про місцеві вибори за результатом розгляду документів поданих ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, з урахуванням встановлених судом обставин, порушені права позивача підлягають судовому захисту шляхом зобов'язання ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області розглянути документи подані ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом в постанові від 19.02.2018 року по справі №815/614/18 обставин, та прийняти рішення відповідно до статті 89 Закону України Про місцеві вибори .

За таких підстав, розглянувши справу, з урахуванням ч. 2 ст. 9 КАС України, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд дійшов до висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню шляхом визнання протиправною бездіяльності ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, яка виразилась у неприйнятті рішення за наслідками повторного розгляду документів, поданих ОСОБА_3Х до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом від 19 лютого 2018 року по справі № 815/614/18 судом обставин; зобов'язання ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області розглянути документи подані ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом в постанові від 19.02.2018 року по справі №815/614/18 обставин, та прийняти рішення відповідно до статті 89 Закону України Про місцеві вибори . В задоволенні решти позовних вимог слід відмовити.

Відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Разом з тим, судом встановлено, що при зверненні до суду з даним адміністративним позовом ОСОБА_3 судовий збір не сплачено.

Відповідно ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч. 3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Відповідно до ч. 3 ст. 4 ЗУ Про судовий збір ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано фізичною особою становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до абзацу 4 статті 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2018 рік з 1 січня 2018 року прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць у розмірі 1762 гривень.

З огляду на вищевикладене, суд вважає за необхідне стягнути із сторін на спеціальний рахунок Державного бюджету України судовий збір адміністративного позову пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Таким чином, оскільки суд прийшов до висновку про часткове задоволення позовних вимог, тому з позивача підлягає стягненню на користь бюджету судовий збір у сумі 704, 80 грн., та з відповідача - 704, 80 грн.

Керуючись ст. ст. 2, 14, 78, 139, 245, 246, 250, 272, 273, 278, 255 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, яка виразилась у неприйнятті рішення за наслідками повторного розгляду документів, поданих ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом від 19 лютого 2018 року по справі № 815/614/18 обставин.

Зобов`язати ОСОБА_2 селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області розглянути документи, подані ОСОБА_3 до ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області з урахуванням встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом в постанові від 19.02.2018 року по справі №815/614/18 обставин, та прийняти рішення відповідно до статті 89 Закону України Про місцеві вибори .

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Стягнути з ОСОБА_3 (місце проживання: 65037, Одеська обл., Овідіопольський район, с. Лиманка, ж\м «Дружний» , вул. Словянська,18, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судовий збір у розмірі 704, 80 грн. (сімсот чотири гривні 80 копійок) на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський район; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - ГУ ДКСУ в Одеській області; код банку отримувача (МФО) - 828011; рахунок отримувача - 31212206784005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ОСОБА_3Х.), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.

Стягнути з ОСОБА_2 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (місце знаходження: 65497, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ділянка № 10, буд. 39/1, код ЄДРПОУ ) судовий збір у розмірі 704, 80 грн. (сімсот чотири гривні 80 копійок) на рахунок: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський район; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - ГУ ДКСУ в Одеській області; код банку отримувача (МФО) - 828011; рахунок отримувача - 31212206784005; код класифікації доходів бюджету - 22030101; призначення платежу - судовий збір, за позовом (ОСОБА_3Х.), Одеський окружний адміністративний суд, код ЄДРПОУ 35118626.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду в порядку та в строки встановлені ст. 278 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2018
Оприлюднено04.03.2018
Номер документу72550802
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/903/18

Ухвала від 08.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 02.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Постанова від 07.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 03.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні