Постанова
від 07.03.2018 по справі 815/903/18
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 березня 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/903/18

Категорія: 1.3.2 Головуючий в 1 інстанції: Левчук О. А. Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

доповідача, судді - Димерлія О.О.

суддів - Єщенка О.В., Коваля М.П.

за участю секретаря - Осавуляк О.А.

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за апеляційними скаргами ОСОБА_1 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, кандидата на посаду ОСОБА_1 селищного голови ОСОБА_2 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 березня 2018 за адміністративним позовом кандидата на посаду ОСОБА_1 селищного голови ОСОБА_2 до ОСОБА_1 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

До суду з вказаним вище адміністративним позовом звернувся позивач та, посилаючись на бездіяльність комісії щодо не проведення засідання в встановлені законом строки стосовно виконання постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 у справі №815/614/18 та поданих ним документів, визначених п.1 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори , грубого порушення його прав та законних інтересів, просив суд: визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_1 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (надалі - Виборча комісія) щодо не прийняття рішення про реєстрацію ОСОБА_2 ОСОБА_1 селищним головою після прийняття постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 по справі №815/614/18; зобов'язати відповідача на виконання ч.3 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори здійснити реєстрацію ОСОБА_2 ОСОБА_1 селищним головою.

За наслідками розгляду адміністративного позову Одеським окружним адміністративним судом 03 березня 2018 ухвалено рішення про часткове задоволення адміністративного позову.

Суд першої інстанції визнав протиправною бездіяльність Виборчої комісії, що полягала у неприйнятті рішення за наслідками повторного розгляду документів, поданих позивачем до відповідача з урахуванням встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом від 19 лютого 2018 обставин по справі №815/614/18; зобов`язав Виборчу комісію розглянути документи, подані відповідачу ОСОБА_2, з урахуванням встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом в постанові від 19 лютого 2018 по справі №815/614/18 обставин, та прийняти рішення відповідно до статті 89 Закону України Про місцеві вибори . У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Приймаючи означене рішення, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність, яка полягає у неприйнятті рішення за наслідками повторного розгляду документів, поданих ОСОБА_2Х з урахуванням обставин встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом у постанові від 19 лютого 2018 року по справі № 815/614/18.

Разом з тим, суд попередньої інстанції визнав необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню позовні вимоги відносно зобов'язання ОСОБА_1 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, на виконання ч.3 ст. 89 КАС України Про місцеві вибори , здійснити реєстрацію позивача ОСОБА_1 селищним головою. Наведені вимоги Одеський окружний адміністративний суд визнав такими, що позбавляють відповідача, як суб'єкта владних повноважень, права діяти на власний розсуд.

В апеляційній скарзі Виборча комісія, посилаючись на допущені судом порушення норм матеріального і процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить рішення суду, в частині задоволення позовних вимог - скасувати. В частині відмови у задоволенні адміністративного позову кандидата на посаду ОСОБА_1 селищного голови ОСОБА_2 - відмовити у задоволенні заявлених позовних вимог.

Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, відповідач вказав на те, що виконуючи постанову Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 по справі №815/614/18 Виборча комісія забезпечила 27 лютого 2018 скликання засідання. На обговорення і розгляд членів комісії було внесено питання про повторний розгляд документів, поданих ОСОБА_2 Однак, за наслідками голосування рішення не було прийнято.

Крім того, Виборча комісія вважає, що рішення суду про зобов'язання відповідача повторно розглянути документи, подані позивачем, є втручанням в його дискреційні повноваження.

У поданій апеляційній скарзі кандидат на посаду ОСОБА_1 селищного голови ОСОБА_2, з посиланням на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, не повне з'ясування обставин, що мають значення для справи, просить скасувати оскаржуване судове рішення в частині відмови у задоволенні адміністративного позову та постановити нове рішення - про задоволення позову у повному обсязі.

Позивач вказує на те, що відмовляючи у задоволенні позову щодо зобов'язання Виборчої комісії розглянути документи, подані кандидатом на посаду селищного голови з урахуванням встановлених Одеським апеляційним адміністративним судом в постанові від 19 лютого 2018 по справі №815/614/18 обставин, суд першої інстанції фактично позбавив позивача права на ефективний спосіб захисту та відновлення порушених прав, оскільки зобов'язання судом суб'єкта владних повноважень прийняти рішення конкретного змісту не може вважатися втручанням у його дискреційні повноваження. ОСОБА_2 вважає, що вибраний ним спосіб захисту порушеного права є найбільш ефективним та направлений на недопущення свавілля в органах влади. Тим більше, що виборча комісія не мала іншого варіанту, передбаченого виборчим законодавством, окрім як, в результаті розгляду поданих позивачем документів прийняти рішення про його реєстрацію ОСОБА_1 селищним головою.

Суд апеляційної інстанції заслухав суддю-доповідача, розглянув доводи апеляційних скарг, перевірив матеріали справи та зважаючи на з'ясовані обставини, дійшов висновку, що апеляційні скарги не підлягають задоволенню.

Перевіряючи повноту з'ясування судом першої інстанції обставин справи та правильність застосування правових норм, апеляційний суд звертає увагу на таке.

Частинами 1, 2, 3 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори передбачено, що особа, обрана сільським, селищним, міським головою, для її реєстрації, зобов'язана подати до територіальної виборчої комісії протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів документ про звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови. У п'ятиденний строк з дня отримання документів, зазначених у частині першій цієї статті, територіальна виборча комісія приймає рішення про реєстрацію депутата, сільського, селищного, міського голови.

Також, абз. 2 ч. 6 ст. 89, цього ж Закону, встановлено, що у разі невиконання без поважних причин та у строки, передбачені частинами першою та другою цієї статті, особою, обраною на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, вимог частини першої цієї статті територіальна виборча комісія приймає рішення про визнання особи такою, що відмовилася відповідно від посади сільського, селищного, міського голови, та призначає повторні вибори відповідно сільського, селищного, міського голови.

Аналізуючи наведені правові норми, суд апеляційної інстанції доходить висновку, що тільки у випадку невиконання без поважних причин та у строки, передбачені частинами першою та другою цієї статті, особою, обраною на посаду сільського, селищного, міського голови, вимог стосовно подання до територіальної виборчої комісії протягом 20 днів з дня офіційного оприлюднення результатів місцевих виборів документу про звільнення з роботи (посади), несумісної з посадою сільського, селищного, міського голови територіальна виборча комісія може прийняти рішення про визнання особи такою, що відмовилася відповідно від посади сільського, селищного, міського голови, та призначає повторні вибори відповідно сільського, селищного, міського голови.

З матеріалів справи убачається, що постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 по справі № 815/614/18 було визнано протиправною та скасовано постанову Виборчої комісії від 10 лютого 2018 про реєстрацію ОСОБА_2 ОСОБА_1 селищним головою. Суд зобов'язав ОСОБА_1 селищну виборчу комісію Овідіопольського району Одеської області повторно розглянути документи подані ОСОБА_2 до виборчої комісії, з урахуванням встановлених судом обставин.

З наміром виконати вимоги, викладені в постанові Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 по справі № 815/614/18 та розглянути подані ОСОБА_2 документи визначені п. 1 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори , 27 лютого 2018 о 23 годині 45 хвилини, було проведено засідання Виборчої комісії. Однак, питання стосовно розгляду поданих ОСОБА_2 документів, або ж пропуску строку на подачу документів, комісією не обговорювалося та рішення щодо цього не приймалося.

Натомість Виборча комісія винесла на обговорення та голосування питання щодо визнання ОСОБА_2 таким, що відмовився від посади ОСОБА_1 селищного голови Овідіопольського району Одеської області. За це рішення проголосували: за 5 (п'ять), проти 1 (один), утримались 4 (чотири). За результатами голосування це рішення також не прийнято (а.с. 58-61).

Отже, зважаючи на викладені обставини, суд апеляційної інстанції погоджується та визнає обгрунованими висновки суду першої інстанції, про порушення відповідачем вимог ч.3 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори . Досліджені під час судового засідання Одеського окружного суду та Одеського апеляційного адміністративного суду обставини справи та письмові докази вказують на те, що Виборча комісія протиправно не розглянула та не прийняла рішення стосовно поданих кандидатом на посаду селищного голови ОСОБА_2 документів, визначених п. 1 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори та про реєстрацію обраного селищного голови.

Суд апеляційної інстанції також визнає правильним рішення суду попередньої інстанції щодо відмови у задоволенні вимог позивача про зобов'язання Виборчої комісії здійснити реєстрацію ОСОБА_2 ОСОБА_1 селищним головою.

Згідно до ч. 4 ст. 245 КАС України: У випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

У випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов'язує суб'єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні .

Як вже вказувалося вище, положення ст.89 Закону України Про місцеві вибори наділяє виборчу комісію повноваженнями діяти на власний розсуд та прийняти рішення відповідно до вимог закону. Зважаючи на це, втручання суду в дискреційні повноваження цього органу є не виправданими.

Разом з тим, зобов'язання відповідача повторно розглянути документи, подані позивачем до Виборчої комісії з урахуванням постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 по справі №815/614/18 та прийняти рішення у відповідності з вимогами ст. 89 Закону України Про місцеві вибори , у повній мірі може відновити права та законні інтереси ОСОБА_2 щодо розгляду його звернення до відповідача.

Крім того, суд апеляційної інстанції зазначає, що до цього часу залишилися не виконаними рішення Одеського апеляційного адміністративного суду від 03 лютого 2018 по справі №815/375/18 про зобов'язання ОСОБА_1 селищної виборчої комісію Овідіопольського району Одеської області на виконання ч. 3 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори здійснити реєстрацію ОСОБА_2 ОСОБА_1 селищним головою та постанова Одеського апеляційного адміністративного суду від 19 лютого 2018 по справі № 815/614/18 стосовно зобов'язання відповідача повторно розглянути документи, подані ОСОБА_2 до Виборчої комісії, з урахуванням встановлених судом обставин.

Одночасно, суд апеляційної інстанції зазначає, що не можуть бути покладені в основу рішення, оскільки виходять за межі предмету позову, твердження Виборчої комісії в апеляційній скарзі про закінчення 24 січня 2018 строків прийняття від позивача та строків розгляду додаткових документів, що стосуються реєстрації ОСОБА_1 селищним головою ОСОБА_2, встановлених ч.1 ст. 89 Закону України Про місцеві вибори .

В наданих до суду письмових документах, як то: протокол засідання ОСОБА_1 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області №26 від 27 лютого 2018; проекті постанови про повторний розгляд документів, поданих 22 січня 2018 ОСОБА_2 до ОСОБА_1 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області для реєстрації ОСОБА_1 селищним головою Овідіопольського району Одеської області - відсутні посилання на сплив строків подання документів або ж розгляд Виборчою комісією цього питання.

Зважаючи на все вище викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що при розгляді справи судом правильно застосовані норми матеріального і процесуального права, вірно встановлено фактичні обставини справи та дана їм правова оцінка.

Рішення суду першої інстанції викладено достатньо повно, висновки обґрунтовані з посиланням на конкретні норми законів України та відповідають чинному законодавству.

Доводи апеляційних скарг висновків суду не спростовують, оскільки базуються на невірному трактуванні сторонами фактичних обставин норм матеріального і процесуального права.

За таких обставин підстав для скасування рішення суду та задоволення апеляційної скарги не убачається.

Керуючись: ст. ст. 139, 245, 278,293, 308, 310, 315, 316, 321, 322 КАС України, апеляційний суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційні скарги ОСОБА_1 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області, кандидата на посаду ОСОБА_1 селищного голови ОСОБА_2 - залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 03 березня 2018 за адміністративним позовом кандидата на посаду ОСОБА_1 селищного голови ОСОБА_2 до ОСОБА_1 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити певні дії - залишити без змін.

Стягнути з ОСОБА_1 селищної виборчої комісії Овідіопольського району Одеської області (місце знаходження: 65497, Одеська область, Овідіопольський район, с. Лиманка, ділянка № 10, буд. 39/1, код за ЄДРПОУ 34010734) на користь Державного бюджету України, стягувач - Державна судова адміністрація України (рахунок №31215256700001, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: ГУДКСУ у м. Києві, МФО: 820019, код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у сумі 1057 (одна тисяча п'ятдесят сім) грн. 20 коп.

Стягнути з ОСОБА_2 (місце проживання: 65037, Одеська обл., Овідіопольський район, с. Лиманка, ж\м Дружний , вул. Слов'янська, 18, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Державного бюджету України, стягувач - Державна судова адміністрація України (рахунок №31215256700001, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача: ГУДКСУ у м. Києві, МФО: 820019, код класифікації доходів бюджету 22030106) судовий збір у сумі 1057 (одна тисяча п'ятдесят сім) грн. 20 коп.

Постанова суду набирає законної сили негайно після її прийняття та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач:

Судді:

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2018
Оприлюднено13.03.2018
Номер документу72620027
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/903/18

Ухвала від 08.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 02.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Постанова від 07.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 06.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 03.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні